טישמן. גיבור הערב
צילום: לירון מולדובן




הטיש-מן הגדול
ספסל ,23/07/2009

נמרוד טישמן קלע 26 נקודות, כולל סל ניצחון בשניות הסיום, והעניק לנבחרת הנוער ניצחון מתוק במשחק בו פיגרה לכל אורכו מול רוסיה, 62:63, ביום הראשון של אליפות אירופה לנוער. ישראל רצה 7:21 בשבע הדקות האחרונות במשחק! מחר (ו', 19:00) נגד ליטא.

סטטיסטיקה מלאה

כוכבי המחר - ארבעת הגדולים של האליפות

הילדים שלנו - שלושה משפטים על כל שחקן בנבחרת הישראלית

סגל הנבחרת

רוסיה, ליטא, איטליה - היריבות שלנו בקצרה


אין דרך מתוקה מזאת לפתוח את אליפות אירופה לנוער. הנבחרת של דני פרנקו פיגרה לאורך משחק שלם, עלתה ליתרון בפעם הראשונה רק בשלהי הרבע האחרון ויצאה עם שתי נקודות חשובות מול נבחרת חזקה.

האמת? שניות הסיום הרגישו לנו כמו משחק הפתיחה של העתודה מול טורקיה. הלב פעם בחוזקה מול מסך הפליי-בי-פליי של פיב"א, אבל הפעם, את הלב השבור החליף חיוך גדול, וכולנו תקווה שהניצחון הזה יעשה טיפה טוב גם לעתודה לקראת הקרב החשוב שלה מחר מול גרמניה.

זה לא היה משחק התקפי מבריק של ישראל. חמש שלשות ב-24%, אותו מספר של החטאות וקליעות מהקו ושמונה אסיסטים בלבד מול 14 איבודים. אבל בהגנה היא כנראה עשתה את הדברים הנכונים ובצד השני הלכה עם טישמן, שקלע כמעט מחצית מהנקודות של הנבחרת.

ישראל עלתה בחמישייה עם טישמן, דותן, חבקין, בוכמן ותמיר. לזארב ואנטיפוב קלעו 3 כ"א ותוך פחות מדקה ורבע הראה הלוח 1:8 לרוסים. ישראל שיפרה את ההגנה, נכנסה לאט-לאט לעניינים ועם הסל הראשון של בוכמן צימקה למינוס 2 בלבד, אבל לזארב הטביע את הסל האחרון ברבע, 13:19 לרוסיה.

לזארב הגדיל את הפער לתשע, אבל שלשה ראשונה של שמריז ונקודות של טישמן מהקו שמרו את ישראל בתמונה. שתי הקבוצות נחלשו מאוד באחוזי הקליעה, כל סל נכבש רק לחימה קשה וטישמן שהגיע ל-11 צימק ל-5, לפני שקולאגין קבע את תוצאת המחצית, 28:34.

ישראל ראתה את הרוסים קולעים את 6 הראשונות גם במחצית השנייה, בדיוק כמו בקודמת, ועולים לראשונה לפער דו-ספרתי. טישמן וחבקין קלעו 9 נקודות רצופות והתקרבו למינוס 3 בלבד, אבל המילה האחרונה ברבע הייתה שוב של הרוסים ושלשה של אנטיפוב החזירה ליתרון 10. שלשה של שמריז צימקה ל-51:42 בסוף הרבע השלישי.

הפער כבר עלה לשיא של 13 והמשחק נראה אבוד, אבל הילדים של פרנקו סירב לומר נואש ודקות גדולות של חלמיש ודותן צימקו לנקודה בלבד! טישמן העלה את ישראל ליתרון ראשון, שתי דקות לסיום, אבל אנטיפוב הפך בחזרה. טישמן קבר שלשה גדולה, אבל קולאגין הפך בחזרה ל-61:62 עם פאול וסל. פרנקו נתן את הכדור האחרון לטישמן וידע מה הוא עושה, כאשר גיבור הערב קלע סל ניצחון, 62:63 בסיום, לא לפני החטאה של בארינוב מעבר לקשת.

ישראל: טישמן 26 (9-19 מהשדה, 7-12 מהקו, 3 חט'), דותן וחבקין 7 כ"א, שמריז ומשעור (14 ריב') 6 כ"א, בוכמן (2-7 מהשדה) וחלמיש 4 כ"א, תמיר 3, לביא, טימור ורוטנברג לא קלעו. הירבו לרוסיה: אנטיפוב 19 (11 ריב'), לזארב 15 (10 ריב') וקולאגין 10.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();