עדני דגן
צילום: מוטי קלינגר




דבר המאמן
חגי פלק ,29/06/2009

עדני דגן, מאמן נבחרת הנערות שתיפתח ביום חמישי את הופעותיה באליפות אירופה באילת, מודע לאחריות המוטלת על כתפיו. הוא לא מחפש תירוצים ומפנה מסר לתקשורת: "מקווה שאם אנחנו נתפוס תאוצה גם הם יתפסו תאוצה". סגל סופי ולו"ז מפורט - בפנים.

אחרי ששמענו את דבר השחקניות, הגיע לשמוע את מי שעומד בראש הצוות המקצועי הרחב של הנבחרת, עדני דגן, מאמן מכבי רמת חן, והאיש שעל כתפיו מוטלת המשימה להחזיר את הנערות לדרג א'. הצוות המקצועי כולל את ויטו גיליץ' כעוזר המאמן, אביחי ביאר כמאמן האתלטיקה והכושר הגופני, שרית ארבל כמאמנת מנטאלית, הכדורסלנית אלה קרני כפיזיותרפיסטית וסוגרת את הרשימה דבי באום שתשמש כמנהלת הנבחרת.

פתחנו את הראיון עם פרגונים לנבחרת על הניצחון על סלובניה במשחק ההכנה האחרון לפני האליפות. עדני הסביר:
"במשחק הראשון הבנות היו לחוצות מכיוון שזה היה המשחק הבינלאומי הראשון שלהם בארץ, המון אחריות והמון משקל על הכתפיים וזה גרם לנו לשחק לא טוב. למחרת כבר ירד המתח והלחץ, היה יותר ריכוז ואינטנסיביות בהגנה ובהתקפה והתוצאה בהחלט מדברת בעד עצמה".

ש – האם הנבחרת מוכנה לאליפות או שחסרים לה עוד ימי הכנה?
"תמיד חסר. בזמן שהתחלנו את האליפות היו חסרים לנו שבועיים אבל לא נשתמש בזה. אנחנו מסתכלים על מה שיש ולא מה שחסר. מבחינת ההכנה שעשינו בחודש וחצי האחרון זה בסדר ואנחנו לא מתלוננים".

הנבחרת היא לא בין הנבחרות הגבוהות או האתלטיות באליפות. האם החיסרון הזה וההיעדרות של בר גילינסקי אמורה להשפיע?
"באופן עקרוני זה שבר לא איתנו זה מפריע מעט. בר שחקנית חשובה מאד בגילאים האלו. אבל אמרתי קודם: אנחנו מתעסקים במה שיש. לצערנו הפציעה של בר בדומה לפציעה של יובל [גונן לוי] מהקדטיות שנה שעברה, קרתה לנו קרוב לאליפות. זה בהחלט מוריד לנו את רמת האגרסיביות מתחת לסל, אבל השחקניות מבינות את הסיטואציה ומתכוננות לכך בהתאם. אנחנו לא נרים ידיים בגלל שחסר לנו, אלא נצא למלחמה מול כל מי שתעמוד נגדנו. יש בנבחרת הזו שחקניות מאד מוכשרות הן ברמה האישית והן ברמה הקבוצתית. שחקניות עם המון אופי שאם לא היו שחקניות כדורסל היו בטח הולכות להיות מפקדות בצבא".

עד כמה העובדה שהאליפות נערכת באילת רחוק מאור הזרקורים תשפיע?
"באופן אישי אני לא חושב שזה אמור להשפיע. אני יודע שאיגוד הכדורסל עושה מאמצים שזו תהיה אליפות ברמה ארגונית מאד גבוהה עם תנאים לכולם, והכי חשוב שתהיה לנו לנבחרת הרגשה ביתית עם קהל שיגיע למשחקים לתמוך בנו. נכון שאילת זה קצת חו"ל בהשוואה לשאר הארץ, אבל מצד שני זה מרחיק את השחקניות מפיתויים, מחברים ונותן יותר זמן להתרכז. אני מקווה שהנבחרות האחרות יתפסו את אילת כמקום של ים וחום, ולאו דווקא ככדורסל מה שיעזור לנו ברמה המנטאלית. "

את מי אתה רואה כיריבות של הנבחרת על העלייה לדרג א'?
"עד כמה שאני יודע נבחרת גרמניה היא נבחרת חזקה מאד. אני מניח שהיא תתמודד איתנו על ראשות הבית המוקדם. נבחרת בוסניה שהיא נבחרת מאד גבוהה ופיסית. פורטוגל שאתם עוד תכירו בהמשך, נבחרת קרואטיה עימה התמודדנו במשחקי ההכנה וניצחנו פעם אחת – נבחרת שירדה מדרג א' ויש לה המון ניסיון, סלובניה שראיתם שיש לה את הרכזת הכי טובה באליפות, ויוון שתמיד מעמידה נבחרות חזקות בגילאים הצעירים למרות שמדובר בדרג ב'."

סגל הנבחרת הסופי - לחצו כאן

לו"ז המשחקים
02.07.09, שעה 14:45 - ישראל נגד דנמרק - אולם 'בגין'
02.07.09, שעה 16:45 - טקס פתיחת אליפות אירופה לנערות - אולם 'בגין'
03.07.09, שעה 13:30 - ישראל נגד הולנד - אולם 'רבין'
04.07.09, שעה 20:30- ישראל נגד גרמניה- אולם 'בגין'







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();