נבחרת הנערות 2008



אליפות אירופה בישראל!
ליאור קלינגר ,07/11/2008

יום חג לכדורסל הנשים הישראלי ולכדורסל הישראלי בכלל. פיב"א אישרה הערב לישראל לארח את אליפות אירופה דרג ב' לנערות עד גיל 18 בקיץ 2009. "זו הייתה אחת המטרות במסגרת המאמצים שלנו לקידום הענף, אני מאושר" – אמר אלי רבי.

נבחרות ישראל הצעירות רגילות לשחק בתשעה באב באליפויות אירופה השונות, לנבחרת הנערות של 2009 זה כבר לא יקרה. אותה פיב"א שלא מזמן אסרה על נבחרת ישראל לארח בישראל אישרה לקיים כאן בקיץ 2009 טורניר אליפות אירופה, לראשונה מאז 1994 אז אירחנו את אליפות אירופה לנוער.

"אחת המטרות שלנו במסגרת כל המאמצים לקדם את הענף הייתה לארח טורניר בארץ ואני מאד שמח שקיבלנו תשובה חיובית", אמר ל'ספסל' מאמן העל של נבחרות ישראל, אלי רבי, השוהה עדיין בחו"ל עם אליצור רמלה. "האליפות תתקיים בתחילת חודש יולי, עדיין לא הוחלט איפה נקיים את המשחקים, נעשה בדיקה מקיפה. המכבייה מתקיימת במקביל ונצטרך להתחשב בזה, אבל נדאג שיהיה אירוע מכובד", הוא הוסיף.

מוקדם מאד לדבר על הסגל כמובן אבל קבוצה של שירה שכט, שירה בן ברק, יובל גונן לוי, אביגיל כהן ובר גילינסקי יכולה בהחלט לאיים על העלייה. שאלה פתוחה נוספת היא כמובן איזה צוות יעמוד על הקווים באליפות. מינויי המאמנים לשלוש הנבחרות הצעירות של הנשים עדיין לא נקבעו, רבי אמר כי ההחלטה בנושא תגיע בעוד כחודש.

יו'"ר איגוד הכדורסל לשעבר, ירמי אולמרט החבר בהנהלת פיב"א, קיים שיחות מקדימות עם גורמים בכירים בפיב"א בנושא אירוח האליפות. הנהלת פיב"א אישרה אף את מועמדותה של ישראל לאירוח טורניר אליפות אירופה לעתודה גברים ב2010. החלטה סופית בעניין העתודה תתקבל במהלך שנת 2009, לאחר שהגורמים המקצועיים בפיב'א יבדקו את היכולות הארגוניות של המדינות המועמדות לארח את הטורניר.

יושב ראש איגוד הכדורסל, שי שני השוהה בפולין בישיבות הנהלת פיב'א, עם מאמן הנבחרת הלאומית צביקה שרף, אומר: " אני שמח שלאחר שנים רבות, הסכימה פיב'א לדון ולאשר את אירוח אליפות אירופה בישראל. אירוח בסדר גודל שכזה הוא צעד משמעותי נוסף בקידום כדורסל הנשים בישראל. אני מקווה שנמשיך בכיוון זה ובשנת 2010 נארח את טורניר אליפות אירופה לנבחרות צעירות".

נבחרת הנערות של ישראל לא הצליחה להעפיל לדרג א' מאז השנתון של מירב דורי וקטיה אברמזון ב2004, אבל הדור הצעיר בהחלט מבטיח ואירוח האליפות תיתן דחיפה נוספת בכיוון הנכון. בשלוש השנים האחרונות הנערות סיימו במקום ה12, השישי והשביעי.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();