גלית מוסאי ועמית הלמן



"ריבאונד והגנה, זה המפתח"
ליאור קלינגר ,02/08/2008

נבחרת הנערות תפתח את אליפות אירופה דרג ב' במקדוניה ביום רביעי הקרוב. על הנייר ספק אם מישהו באירופה חושש שישראל תגנוב את אחד משני הכרטיסים לדרג א', אבל הכחולות לבנות מבטיחות לנו שעד סוף האליפות כולם יבינו מה הן שוות. הסבר על השיטה, לוח המשחקים וראיון עם גלית מוסאי – בפנים.
היום זה מתחיל - 18:15 נגד אסטוניה

השיטה
הנבחרות מחולקות לארבע בתים בני חמש קבוצות. שתי הראשונות בכל בית יעלו לשלב רבע הגמר, המסיימות במקומות 3-4 ישחקו במשחקי הדירוג על מקומות 9-16, וארבעת הקבוצות האחרונות ישחקו על מקומות 17 – 20. רבע הגמר, כמו גם משחקי הדירוג של מקומות 9-16, יתנהל כשני בתים בני ארבע קבוצות. לחצי הגמר יעלו שתי הראשונות בכל אחד מהבתים, למשחקי נוקאאוט.

לוח משחקים
6.8.08 – אסטוניה, 18:15 שעון ישראל
7.8.08 – מקדוניה, 20:30 שעון ישראל
8.8.08 – סלובניה, 16:00 שעון ישראל
10.8.08 – פורטוגל, 20:30 שעון ישראל

מה אנחנו יודעים על היריבות שלנו?
"אסטוניה היא היריבה הראשונה שלנו. ראינו אותן בשלושה משחקים, הן ניצחו שני משחקים הפסידו אחד. רוני קאן ראה אותן בשלושה משחקים וצילם לנו, אז תודה לרוני קאן, ולכל הצוות שלו על המאמץ שהם עשו. לאסטוניה יש רכזת טובה מאד שנצטרך לעצור ועוד שתי גארדיות גבוהות עם קליעה וחדירה טובה. נצטרך להשתמש באינטנסיביות בהגנה שלנו ולעצור להן את הרכזת במשחק מעבר, ואת משחק הפנים שלהם כי כמו כל נבחרת אירופאית, הן גבוהות. אם נשחק את המשחק האגרסיבי שלנו, אנחנו צריכות לנצח את המשחק הזה. סלובניה נבחרת לא פחות טובה מאסוניה שנחשבת לחזקה בבית, גם אותן ראינו ויש להן רכזת מצוינת שהיא רק בת 16 אבל מצוינת ובגארדיות יש להן יכולת מהשלוש. מקדוניה המארחת ופורטוגל הן כרגע סימן שאלה."

איך הייתה ההכנה?
"מעולה. נסענו ללאטביה ובמשחק הראשון הייתה התרגשות עצומה, לחלק מהבנות זו הייתה פעם ראשונה. הבנו שאם אנחנו לא נהיה אגרסיביות מאד בהגנה יהיה לנו קשה לנצח משחקים. הופתעתי מהיכולת הקליעה שלנו, יש לנו קליעה טובה מבחוץ שזה חשוב מאד. הבנות מאד קבוצתיות, תמיד יש לנו איזה ארבע בנות שקולעות בדאבל פיגרס. זו באמת נבחרת מיוחדת, אני אף פעם לא נהניתי ככה לאמן."

מה היתרונות והחסרונות של הנבחרת?
"אחד היתרונות הכי משמעותיים שלנו הוא שיש לנו קבוצה מגובשת מאד, אנחנו יכולות לעלות לדרג א' אם נדע להציג את היכולת שלנו על המגרש. יש היררכיה ברורה בנבחרת, כל שחקנית יודעת את החלק שלה. משחק המעבר שלנו בהתקפה הוא מהיר, השחקניות שיפרו מאד את קבלת ההחלטות מאז שהתחלנו לעבוד, הן לוקחות זריקות טובות. הגבוהות שלנו יכולות לקלוע מבחוץ ולקלוע בתנועה עם כדור. חסרונות? אנחנו פתאום יכולות לא להיות מרוכזות כמו במשחק הראשון בלאטביה, אם אנחנו לרגע נרפה בהגנה אנחנו נשלם ביוקר, לא יודעת אם זה נחשב חסרון."

מה המפתח להצלחה?
"כל הקמפיין הזה רק דיברנו על ריבאונד ועבדנו על ריבאונד. ריבאונד זה המפתח של המשחקים, אם נשלוט בריבאונד אנחנו נשלוט במשחקים כי יש לנו גארדיות מהירות ורכזת מהירה. אני חרשתי את כל הקלטות מהשנה ומשנה שעברה, כמו בלוקבאסטר, כל יום ראיתי משחק מהאליפות של שנה שעברה, קדטיות ונערות. ראיתי את הרמה ואת יכולת הריכוז ואני מאד מאמינה בגארדיות שלנו. אם נחזור למפתחות אז במשפט אחד, המפתח זה הריבאונד וההגנה. אם אנחנו לא ניקח ריבאונד, אין לנו מה למכור באליפות הזאת. אם אנחנו לא נשמור, יהיה לנו מאד קשה לנצח."

מה הציפיות?
"אני רוצה לעלות לדרג א'. הבנות האלה רוצות לעלות לדרג א' והצוות רוצה לעלות לדרג א'. זה אפשרי אם אנחנו נהיה טובות, ונשחק הגנה אגרסיבית. אימנתי קבוצות בעבר ואני אאמן קבוצות בעתיד אבל אני בטוחה שקבוצה יותר מיוחדת מהחבורה הזאת לא תהיה לי. אחת אחת, בנות משכילות, מפרגנות, רציניות, רוצות ללמוד, התקדמו כל כך הרבה ואני לא מדברת על הצד המקצועי, יש גבול לכמה שאפשר לשפר אותן ברמה הטכנית אבל בהבנה שלהן, בקבלת החלטות, בצד המנטאלי זה באמת מדהים. עשר דקות איתן בחדר וכבר מבינים."







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();