נוער ארצית צפון - מחזור 25
עידו לפל ,28/04/2008

כפר ורדים עושה היסטוריה ועולה ללאומית.
משגב מנצחת בראש-פינה לאחר הארכה, גליל שומטת יתרון דו-ספרתי בעפולה ומפסידה. התוצאות זורמות...

ערך חגי פלק

מ.כ כפר ורדים - מכבי 'משה' חיפה 65:83
כפר ורדים עושה היסטוריה והופכת לקבוצה הראשונה בהיסטוריית ליגות הנוער ארצית שעולה שנתיים ברציפות. למעט יוסף גדבאן שמסיים את גיל הנוער כל הסגל ימשיך גם בעונה הבאה. לאחר מחצית ראשונה שקולה העבירו שחקני כפר ורדים הילוך וברחו ליתרון גבוה שלא נמחק עד לסיום.
בכפר ורדים גם יכולים להתגאות בזימונו הקרוב של הרכז עומר טל לנבחרת הקדטים.
סיקור מורחב מחגיגות העלייה של כפר ורדים בהמשך השבוע...

הפועל ראש פינה - הפועל משגב 87:79 לאחר הארכה
משגב חוזרת מראש פינה עם ניצחון חוץ בהארכה לאחר שחזרה מהקבר בחצי הדקה האחרונה. עם הניצחון השישי בסיבוב השני והחמישי בשבעת המשחקים האחרונים מבטיחים הערב חניכיו של בעז ינאי סופית ורשמית את הישארותה בליגה ללא צורך במבחנים, וזאת ללא קשר לתוצאות במחזור הסיום.
המשחק נפתח בבלבול אצל שתי הקבוצות , ולאחר חמש דקות התוצאה עמדה על 8-7 לראש פינה. בהמשך הרבע המשיכו הקבוצות להחטיא ממצבים נוחים ולאבד כדורים, וסל של אור גורלי מריבאונד התקפה חתם את תוצאת הרבע על 15-13 למשגב.
את הרבע השני פתחה משגב בסערה, רצה 9-2 עם 7 נק' רצופות של דודי ויצמן שהערב כמעט ולא החטיא, וגרמה למאמן ראש פינה זהר מרדכי להזעיק פסק זמן בפיגור 24-15 לאחר שלוש דקות ברבע. ראש פינה חזרה בהגנה אישית מפסק זמן, אלירן גולדברג שהגיע למשחק לקראת אמצע הרבע הראשון ולא התחמם, קלע 7 נק' רצופות, עומרי שנפ הוסיף עוד 9 משלו ברבע (17 במחצית בסה"כ), כששלשה שלו חותמת את תוצאת המחצית על 37:34 לזכות המקומיים.
את הרבע השלישי פתחה ראש פינה עם שלשה של אייל בן נתן שהעלתה אותה ליתרון 6, אך משם משגב, בראשותו של תומר ניימרק שקלע 22 נק' מתוך ה24 שלו הערב במחצית השנייה ובהארכה, כששלשה שלו הופכת את התוצאה לטובת משגב ,וסל של איתי קדם בהתקפת מעבר מוריד את משגב אחרי רבע מצוין של 22-13 ביתרון 56:50 והרבה אמונה.
במשגב כנראה חשבו שראש פינה השלימו עם ההפסד, אבל רבע רביעי מצוין של ראש פינה , שקלעה מכל מצב ועצרו את משגב על 11 נק' ב-9 הדקות האחרונות של הרבע הביאו אותה, לאחר סל של דניאל מיימן , ליתרון 71-67 עם 1:17 לשחק. משגב חזרה מפסק הזמן עם איבוד כדור, אבל ראש פינה איבדה בעצמה וניצן מוקמאל צימק ל-2 הפרש. בהתקפה הבאה של ראש פינה משגב נאלצה לבצע שלוש עבירות כדי לשלוח את ראש פינה לקו, ושלחה דווקא את השחקן הכי לא מתאים מבחינתה למשימה והכי מתאים מבחינתה של ראש פינה, עומרי שנפ. בניגוד לכל הציפיות , החטיא שנפ את שתי הזריקות, ומשגב הגיבה בסל שוויון מהיר של דודי ויצמן עם 20 שניות לשחק. ראש פינה יצאה להתקפה אחרונה, אבל הסתבכה והחטיאה, ותומר ניימרק שלקח את הריבאונד עוד הספיק להחטיא סל ניצחון לאחר מהלך מחוף לחוף , החטאה שקבעה שהולכים להארכה.
ראש פינה כנראה לא התאוששו מהטראומה של איבוד היתרון קרוב כל כך לסיום, כי להארכה הופיעה רק קובצה אחת. שלשה של דודי ויצמן ונקודות עונשין שלו ושל תומר ניימרק העלו את משגב ליתרון חמש, וסלים שלו ניימרק ושל אור גורלי העלו את משגב ליתרון 9 , 82:73, עם 2 דקות לשחק. ראש פינה עוד ניסתה לחזור עם שתי שלשות משוגעות של עומרי שנפ , אך זה הספיק מול קור הרוח של משגב מהעונשין, שיוצאת בסיום עם ניצחון גדול במגרש קשה, 87:79, ונשארת בליגה בזכות עצמה ללא תלות באף קבוצה אחרת.
קלעו למשגב: דודי ויצמן 36 נק' , תומר ניימרק 24, אור גורלי 13, עומר ששתיאל 5, רון וינר 3 , איתי קדם וניצן מוקמאל 2 כ"א.
לראש פינה: עומרי שנפ 29, אייל בן נתן 15, אלירן גולדברג 14, דניאל מיימן 10, גל לביא 6, מתן אבן צור 3, שרון פרטוש 2.כן שותפו עמית אדלר ונדב טפליץ.
שפטו אמיר איילון ודוד סלמה

הפועל צפת - נהריה ב' 90:33
נהריה מנצחת בצפת ועולה מעל הקו האדום.
בשבוע הבא תפגוש את טבעון ובמידה ותנצח היא עשויה להבטיח את מקומה במבחנים ולהוריד את הגליל. שחקני נהריה טוענים כי 'הכל בידיים שלנו עכשיו"

הפועל גלבוע/עפולה א' - מ.א גליל-עליון ב' 66:72
שחקני גלבוע/עפולה נראו שאננים ואדישים במהלך רוב המחצית הראשונה, כאשר נראה היה שהראש שלהם נמצא במקום אחר. אדר גל ואור חג'ג' האורחים שמרו על פיגור זעיר וירדו למחצית ביתרון 30:29. במחצית השנייה עזר גם יניב שטראוס שסיים את חלקו בנערים להוליך את הגליל ליתרון 51:40 והצטרף למטווח השלשות של גל וחג'ג' מול ההגנה הרפויה של המקומיים שסבלו מיום חלש להחריד של השמיניסטים שלהם.
זיו בן-צבי ורז אמיתי ירדו בסיום הרבע השלישי בפיגור 53:45. ברבע האחרון התחלפו הברגים בגלבוע/עפולה, וזיו בן-צבי שמחכה יחד עם מאמני גלבוע/עפולה לזימון המיוחל לנבחרת הקדטים, לקח מנהיגות וסחף את חבריו למהפך שעוזרים לו רז אמיתי ועדן דוד. שלשה של לייטמן העלתה ל-64:66 ושתי חטיפות שלו שלחו את עדן דוד ו יפתח לסקי לסגור את סיפור המשחק.
מאמן גליל אושרי שלגי לא הפסיק לבוא בטענות לאנשי המזכירות ולשופטים, אך צריך לבוא בטענות לעצמו איך קבוצתו שמטה יתרון דו-ספרתי והפסידה את המשחק שהיה בידיים שלה. ראוי לגנאי התנהגות שחקני גליל שרובם לא השלימו עם ההפסד והעדיפו לרדת לספסל ולא ללחוץ ידיים ליריביהם.
קלעו לגלבוע/עפולה א': זיו בן-צבי 19, עדן דוד 17, רז אמיתי 15, נמרוד לייטמן ויפתח לסקי 5 כ"א, רון קריטנברג 3, דור כץ ונאור בן-יתח 2 כ"א. נעדרו עקב גיבוש לצנחנים: תמיר פירסטנברג ואיגור חולובנקו.
קלעו לגליל: אדר גל 20 (4 שלשות), אור חג'ג' 17, יניב שטראוס 11, טל בן-צבי 7, סתיו דויטש ומשה רחמים 4 כ"א. שיחקו ולא קלעו: עומר ניטוקר וקורן ברטוב.
שפטו חלש מאד: יוסי תורג'מן ואביב שניידר.

מ.א בקעת בית שאן - מ.א עמק הירדן 66:65
בקעת בית שאן הובילה ברוב שלבי המשחק וספגה סל בשניית הסיום שהעניק לאורחים את הניצחון. במחצית היתה התוצאה 32-32.
בבקעת בית שאן בלטו אור יעקובי, אביחי ויהודה מדר.

הפועל נצרת עילית - הפועל גלבוע ב' 74:79
שבי מנשרו בהופעת פרידה מהקהל הביתי הוביל את נ"ע לניצחון שלא קבע דבר עבור שתי הקבוצות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();