"העמק הוא חלום"



הגביע של עמק יזרעאל!
ספסל ,15/04/2008

במשחק גמר איכותי ומהנה, המלחמה והכישרון של עמק יזרעאל הצליחו לחלץ את הגביע ממקומו הקבוע בארונה של אליצור חולון עם 31 נקודות של נעמה שפיר ו-16 של שירה בן ברק.
"חווינו את הרגע הזה כל כך הרבה פעמים בדימיון, אני עדיין לא מעכלת", אמרה בן ברק.

דיווח מלא ותגובות - בפנים!
גלריית תמונות מהמשחק

נערות ב': רמה"ש זכתה בגביע

אליצור חולון 65 – הפועל 'ערן אבטחה' עמק יזרעאל 75
הבנות של עמק יזרעאל סחפו אחריהן 8 אוטובוסים של אוהדים תומכים מצוידים בחולצות וצופרים, ושמו קץ לשלוש שנות השלטון של חולון ברעש מחריש אזניים. נעמה שפיר הובילה עם 31 נקודות ושירה בן ברק הייתה מעולה בריצה המכריעה של המשחק, 75 – 65 לעמק בסיום. נקמה מתוקה על ההפסד לחולון בגמר גביע נערות ב' לפני שנה בדיוק.

"ברור שהאמנו. ידענו שאנחנו מסוגלות, חולון קבוצה באמת טובה אבל אנחנו קבוצה מאד מוכשרת. אמנם בגילאי 17 - 18 ולא 19 פלוס", אמרה נעמה שפיר בסיום. "הקהל היה מדהים, חבל על הזמן. במחצית הראשונה הלחץ עוד קצת השפיע, פרפרים בבטן. במחצית השנייה שיחקנו הגנה כמו שאנחנו יודעות ונלחמנו". לגבי השנה הבאה, כנראה כבר לא נראה את שפיר בליגת הנערות. "חושבים על זה עדיין, כל אפשרות היא אפשרות, הכל פתוח".

"חווינו את הרגע הזה כל כך הרבה פעמים בדמיון, אני עדיין לא מעכלת", סיפרה שירה בן ברק בסיום. "אולם מלא, קהל הגיע בשעה וחצי נסיעה מהעמק, זה מדהים. נעמה פשוט מדהימה, מספר 1 בארץ, אי אפשר לתאר", פירגנה בן ברק. היא בעצמה הייתה נהדרת במחצית השנייה בה שפיר קלעה "רק" תשע נקודות, "אני שמחה שהייתה לי את ההזדמנות", אמרה בן ברק, "רק לשחק באולם הזה מול הקהל הזה".

"מה שמרגש זה כל המסביב, ברור שההישג מרגש אבל מה שבאמת מרגש זה התפאורה. שבאו איתנו 600 איש, ושכל כך מגיע לבנות האלה, זה הכיף הכי גדול", אמר לירן בראל, המאמן המנצח. "מבחינה מקצועית עמדנו ביעדים ובמפתחות שלנו לניצחון. יש פה חבורה של בנות שמתאמנת 8-10 אימונים בשבוע, עובדות הכי קשה שאפשר. מגיע להן, אני מת עליהן".

מחצית הראשונה מדהימה של עמק יזרעאל הסתיימה עם 48 נקודות, במטרו-ווסט על חישוקיו הידועים לשמצה, מספר שלא ברור אם קבוצת בוגרים או בוגרות אי פעם הצליחה להגיע אליו – בטח במעמד כמו גמר גביע. הן עשו את זה עם לא פחות מ22 נקודות של נעמה שפיר ולמרות 9 החטאות עונשין קבוצתיות. בתחילת המחצית השנייה חולון עלתה ליתרון שבע, אבל העמק ענו בריצה והובילו 57 – 51 בתום שלושה רבעים. את הריצה שהכריעה את המשחק הן שמרו לרבע האחרון, 9 – 0 בהנהגת שירה בן ברק שהגדילה מארבע בלבד ליתרון שיא של 13 עם פחות מחמש דקות לשחק, והגביע נוסע לצפון.

הפתיחה הייתה התקפית וטובה מאד של שתי הקבוצות בהנהגת שתי הכוכבות, נעמה שפיר ובר גלינסקי, שקלעו 11 ו-12 נק' ברבע כל אחת. העמק עלו ליתרון 14 – 9 עם 10 של שפיר והגנה קבוצתית מצוינת על הכדור. כניסה של עידית אוריון עזרה לייצר כמה עצירות נגד גלינסקי וחולון, 18 – 13 עמק עם שלוש דקות לסיום הרבע. חולון הלכה רק פנימה ולרוב לגלינסקי שסחטה עבירות בסיטונאות, ויחד עם נקודות גם של גולן ושטרית קבעו שוויון 19 בעוד העמק התפשרו קצת על זריקות מבחוץ. חטיפה של יעל שפיר ונקודות מריבאונד התקפה של אוריון הורידו את העמק ביתרון 21 – 19 אחרי 10 דקות.

חולון עלתה ליתרון בפתיחת הרבע השני תוך ניצול ארבעה איבודים של העמק לשש נקודות קלות, ושתיים קשות של שטרית. אחרי פסק זמן סיידה הפכה עוד איבוד לשתי נקודות, 31 – 25 עם קצת פחות משבע דקות להפסקה. נעמה שפיר לקחה את הכדור כל הדרך לטבעת והציתה ריצה של 11 – 0 של העמק. סל ועבירה של יעל שפיר חתם את הריצה, 36 – 31 לעמק עם כארבע דקות להפסקה. חולון צמצמה קצת מהקו אבל העמק המשיכו לרוץ והגדילו ל40 – 32 עם אסיסט של נעמה ליעל. בר גלינסקי חזרה בחולון אבל לא קיבלה כדורים ולא זרקה ברבע השני. עבירות שלישית ורביעית של עידית אוריון פגעו קצת במצב הרוח בעמק, אבל הן קיבלו תרומה גדולה מכל שחקנית שעלתה על המגרש והצליחו להגדיל את הפער ל12. בהתקפה האחרונה זר אביב צימקה מהפינה, 48 – 38 בהפסקה.

העמק פתחו את הרבע השלישי באזורית שכפתה הרבה איבודים, אבל הן לא ייצרו מהם אף סל שדה. מור סיידה עם חמש נקודות עזרה לחולון לצמצמם ל44 – 50 אחרי חמש דקות. גבאי כבשה סל ראשון לעמק ברבע כדי להחזיר ל8, אבל חולון המשיכו לצמצם עם מתפרצת של שטרית, 52 – 47. שירה בן ברק השתלטה על המשחק של העמק עם חטיפות נהדרות ונקודות בצד השני מהעונשין ובחדירות, אבל גלינסקי ששלטה בריבאונד עזרה לחולון להישאר קרובה, 57 – 51 לעמק בתום שלושה רבעים.

חולון צמצמה לארבע הפרש בלבד בפתיחת הרבע האחרון עם מתפרצות של גולן וסיידה, 55 – 59 עם 8 דקות לשחק, אבל כאן הגיעה הריצה המכריעה שת העמק. שירה בן ברק הובילה ריצת 9 – 0 בשני צידי המגרש עם חטיפות, שלשה ונקודות מהקו, 68 – 55 לעמק עם פחות מחמש דקות לשחק. חולון איבדה יותר מדי מול האזורית והעמק היו ראשונות לכל ריבאונד ופשוט לא הביטו לאחור. חולון לא הצליחה להתקרב להפרש חד ספרתי וניסתה יותר מדי בכוח, והעמק נתנו לקהל האדיר שלהן עוד סיבות להמשיך לחגוג ולשיר.

לעמק:
נעמה שפיר 31 נק', 13 ריב', 8 חט'
שירה בן ברק 16 נק', 5 חט'
דורין גבאי 12 נק', 7 ריב'
ניר בהי, יעל שפיר, ועידית אוריון 4 נק' כ"א
עילית כהן ושחר נישליס 2 נק' כ"א

לחולון:
בר גלינסקי 20 נק', 19 ריב'
מורן שטרית 17 נק', 6 ריב'
מור סיידה 10 נק', 7 ריב'
לין גולן 9 נק'
שני זר אביב 5 נק'
יפעת ושלר 4 נק'









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();