נערים ארצית צפון - סיכום הסיבוב
ספסל ,06/01/2008

חצי עונה כבר מאחורינו, וכבר זמן רב שלא נצפתה במחוזותינו ליגה צמודה כל כך. 5 קבוצות עדיין חזק במאבק על העלייה, וזוהי סיבה מספיק טובה על מנת לסכם את הסיבוב הראשון, ולנסות ולהמר מה צופן בתוכו הסיבוב השני.



צמרת
חם, אפילו לוהט בצמרת הליגה. ארבע קבוצות עם מאזן זהה של 9-2, ועוד קבוצה במרחק של ניצחון בלבד. אז מה ניתן לומר על כל אחת מקבוצות אלו?

עמק הירדן (9-2) – עד לא מזמן, עמק הירדן נראתה בדרכה הבטוחה לליגה הלאומית. מאזן מושלם, ושני ניצחונות בית על קבוצות הגליל השאירו ליריבותיה אך ורק את האפשרות להביט עליה מלמטה. אבל הפסד ביתי כואב למשגב, בתוספת תבוסה בכפר ורדים, פתחו את הסיפור מחדש. בסיבוב הקרוב תתארח הקבוצה פעמיים בגליל, ופעם נוספת במשגב. לעומת זאת, במחזור האחרון תארח הקבוצה את כפר הורדים, למשחק שיכול להיות על הקופה כולה.

הפועל מ.א גליל עליון (9-2) – גליל עליון פתחה את העונה חלש. שני הפסדים מוקדמים לעמק הירדן ויזרעאל הותירו את הקבוצה מאחור כבר בשלב מוקדם. אבל למרות זאת, ידעה הקבוצה לתפוס את עצמה בידיים, והצליחה להשיג רצף נצחונות מרשים, שהשאיר אותה חזק בתמונת הצמרת. כבר במחזור הראשון של הסיבוב תארח הקבוצה את עמק הירדן למשחק של הכל או כלום, אבל לעומת זאת תצטרך להתארח במשגב ובכפר ורדים, שירצו מצידן לתקן את הרושם לאחר ההפסדים בחולתא.

הפועל גליל עליון הר וגיא (9-2) – בשונה מהקבוצה השנייה של גליל, חניכיו של אושרי שלגי, פתחו את העונה בצורה נפלאה, לפחות בליגת הנערים. שני ניצחונות ביתיים על משגב וכפר ורדים כבר בפתיחת העונה, שמו את הקבוצה בנקודת פתיחה מצויינת. ההמשך היה טיפה שונה, הפסד בצמח ואחד נוסף בדרבי לא אפשרו לקבוצה לברוח לשאר הליגה, וכבר במחזור הראשון של הסיבוב הבא תשחק הקבוצה במשגב. לאחר מכן תתארח הקבוצה גם בכפר ורדים ובחולתא בדרבי, אך תארח את עמק הירדן.

מ.כ מעלות כפר ורדים (9-2) – קבוצתה של כפר ורדים, שבחרה לוותר על מקומה בליגה הלאומית ברגע האחרון, שוב נמצאת חזק במאבקי העלייה. את שני הפסדיה ספגה במגרשים בגליל, בהפרשים קטנים, אך לעומת זאת בביתה היא עדיין מושלמת, כאשר את רוב המשחקים היא מנצחת בפערים משמעותיים. בסיבוב הקרוב תארח את שתי הקבוצות של גליל, ותתארח במשגב ובעמק הירדן.

הפועל מ.א משגב (8-3) - למרות שמשגב נמצאת נקודה מתחת לשאר הצמרת, מצבה מעודד יחסית. כל מפגשי הצמרת שלה בסיבוב שעבר היו בחוץ, כך שלמעשה, כל משחקיה החשובים של הקבוצה בסיבוב הקרוב יהיו בביתה, ויפתח אותם מפגש מול הר וגיא, מולה ספגה בסיבוב הקודם משגב תבוסה כואבת.

תחתית
בתחתית לעומת זאת, המצב פשוט הרבה יותר. מ.ק גולן/יהודה, שעדיין לא הצליחה להשיג את ניצחונה הראשון, נראית כיורדת ודאית, לפחות כל עוד לא יתרחש נס כזה או אחר.

במצב דומה נמצאת נצרת עילית, שמחזיקה בניצחון בודד, על מ.ק גולן/יהודה, אך בפיגור של שתי נקודות משתי הקבוצות הקרובות אליה ביותר. יתרה על כך, את הפסדיה לגליל תחתון ובית שאן ספגה נצרת עילית במשחקי הבית שלה, וקשה לראות אותה מצליחה להדביק את הפער כאשר היא תפגוש את יריבותיה לתחתית בחוץ.

בטווח ביטחון מהקו האדום נמצאות כאמור בית שאן וגליל תחתון, שכל הנראה עד לסיום העונה יתרכזו במאמץ לחלוף על פניה של גלבוע/עפולה, שנמצאת במרחק נקודה מהן.

בין לבין נמצאות עמק יזרעאל וכרמיאל, שינסו מצידן לגנוב ניצחון מול אחת המובילות, ולקלקל להן את תכניות האליפות.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();