אווה ויטקובה
צילום: Igor Zehl



דע את היריבה – צ'כיה
ליאור קלינגר ,23/09/2007

"נחיתה לא כל כך רכה באליפות" הגדירה את זה לירון כהן בדיפלומטיות. בפעם האחרונה שישראל פגשה את צ'כיה זה נגמר ב67 – 104 לפני ארבע שנים כמעט בדיוק. מאז, הצ'כיות השתפרו. מחר ב21:00 (שידור ישיר בערוץ 5), ישראל תנסה להמשיך למחוק את תבוסות העבר.
כל הפרטים על אחת הנבחרות האיכותיות ביותר שיצא לכם לראות – בפנים.

טוב הן ממש טובות, הן ממש גבוהות, הן הפסידו משחק אחד במסגרת אליפות אירופה בארבע השנים האחרונות, וזה היה הגמר של 2003. ב2006, בזמן שאנחנו התקשקשנו עם סלובניה ואוקראינה במוקדמות אליפות אירופה, הצ'כיות השתתפו באליפות העולם והפסידו לברזיל ברבע גמר. הפסד בנקודה בהארכה לצרפת במשחק על המקום החמישי דרדר אותן בסופו של דבר למקום השביעי. אתונה 2004? הן היו גם שם, נכנעו לרוסיה ברבע הגמר.

הצ'כיות ניצחו את כל שמונת המשחקים שלהן באליפות של 2005, ואם לא מחשיבים את הגמר בו צ'כיה ניצחה את רוסיה 72 – 70, ההפרש הממוצע בו ניצחו הצ'כיות את יריבותיהן היה 19.5 נקודות למשחק. זה כולל ניצחון ב31 הפרש על לאטביה (שסיימה שישית) וב-26 הפרש על טורקיה (שסיימה שמינית), שתי הקבוצות הנוספות בבית הישראלי. השחקנית הכי מוכרת מאותה נבחרת הייתה אווה נמקובה, אחת השחקניות הטובות שהיו באירופה, שסבלה מלא מעט פציעות בקריירה. השלשה שלה עם 8 שניות לסיום הגמר מול רוסיה העניקה לצ'כיות מדליית זהב ראשונה, אך זה היה הקמפיין האחרון שלה בנבחרת.

גם בלי נמקובה, לצ'כיות יש שתי שחקניות שנבחרו לחמישיית הטורניר של 2005 ולמעשה רק שלוש שחקניות שלא שיחקו באותה אליפות. תשימו לב לאווה ויטקובה, פורוורדית בת 25 המתנשאת לגובה 1.90 ועושה את רוב הנזק שלה מרחוק. היא הייתה הקלעית המובילה של צ'כיה באליפות הקודמת, העונה בליגה הצ'כית היא קלעה 16.5 נקודות למשחק ב-53.6% מעבר לקשת. הכוכבת השנייה של הצ'כיות היא הקפטנית, הלב והנשמה של הקבוצה – האנה מאצ'ובה. מאצ'ובה (רכזת, 1.82, 28) מתאוששת מפציעה בברך שגרמה לה להחמיץ את רוב תקופת ההכנה, אבל היא צפויה להיות כשירה. מאצ'ובה ו-ויטקובה הן שחקניות ברנו בשמונה העונות האחרונות, וזכו עם הקבוצה ביורוליג ב2006.

מימין: אלהוטובה, מאצ'ובה

הכוכבת העולה של הצ'כיות היא קטרינה אלהוטובה, רק בת 17, גארדית שצפויה להוביל את הדור הבא בצ'כיה. זה הקמפיין הראשון שלה בבוגרות ולא ברור כמה היא תשותף, אבל אם כן אל תגידו שלא אמרנו. פטרה קולינצ'ובה בת ה23 היא הסנטרית של הקבוצה, 1.98 גובהה, גם היא שחקנית ברנו בשלוש שנים האחרונות.

הצ'כיות החלו בהכנות לקראת האליפות כבר באמצע אוגוסט, וקיימו לא פחות מ-13 משחקי אימון. הן התארחו בטורנירים בצרפת ואיטליה, רשמו ניצחונות על רוסיה (פעמיים), צרפת, טורקיה, בלגיה, סין, בלארוס, והתעללו בליטא ובשבדיה (פעמיים). ברוב המשחקים הן השתמשו ברבע ראשון קטלני והפרשים גדולים מאד גם במחצית. סה"כ הצ'כיות ניצחו 10 מתוך 13 משחקי האימון, כאשר ההפסדים היו לרוסיה, בלארוס ואיטליה.

הצ'כיות נהנות מכהונתן בפסגת אירופה ורוצות להפוך לקבוצה הראשונה שזוכה באליפות שנייה ברציפות מאז פירוק ברה"מ. הן מגיעות אחרי הכנה טובה, אבל עם קצת בעיית פציעות (מאצ'ובה) שלא תאפשר להן לזלזל בשום קבוצה, במיוחד אם הן שמעו מה קרה לשכנה מסלובקיה כאשר היא זלזלה בכחולות לבנות שלנו.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();