לירון כהן


"הצדק נעשה"
ליאור קלינגר ,23/09/2007

את יום כיפור תשס"ח נבחרת הנשים של ישראל לא תשכח בעתיד הקרוב, אם בכלל. גורל הנבחרת היה תלוי בתוצאת המשחק בין פולין לסלובקיה. בין אם הם ישבו ביציע וצפו במשחק מורט העצבים, בילו את היום בארץ בוהים בפלאפון וממתינים להודעות SMS או צמו כמיטב המסורת וקיוו לטוב, בעקבות הניצחון של סלובקיה התכנסו כולם חזרה באיטליה לקראת אליפות אירופה. אנחנו בדקנו מה יש להם להגיד.

"גיליתי לא מזמן וחבל על הזמן אני בטירוף", סיפרה לירון כהן מביתה בירושלים בשבת בערב בצאת הצום. "הרגשתי פספוס על ההפסד לפולין, באמת חשבנו שזה יעלה לנו ביוקר", סיפרה, "הייתי די בשוק ככה שבמהלך הצום הנחתי את זה בצד, ואמרתי שמה שצריך לקרות יקרה. כנראה שהתפילות נענו, צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים." אלי רבי סיפר שהוא שכח לכבות את הפלאפון. "אחרי המשחק התחלתי לקבל מבול של SMSים, וגם השכנים באו וסיפרו לי שעליתי, ומאד התרגשתי", אמר. טל נתן, שנשאר יחד עם חלק מהמשלחת באיטליה, סיפר שלא היו יותר מידי חגיגות. "חוץ מהרגע של הניצחון, בגלל הקדושה של יום כיפור השתדלנו לא לעשות שום דבר, אך בהחלט הייתה התרגשות גדולה".

למען אלו שלא כל כך מעודכנים, להלן תקציר. ישראל העפילה לטורניר המנצחות באיטליה לאחר שעברה בית קשה מאד בטורניר ההזדמנות האחרונה, והשאירה מאחור את בלגיה והונגריה. בטורניר באיטליה ישראל פגשה את סלובקיה ופולין, שתי נבחרות המעפילות בדרך קבע לאליפות אירופה. במשחק הראשון ישראל השיגה אולי את הניצחון הגדול ביותר בתולדות כדורסל הנשים הישראלי, 84 – 71 על הסלובקיות. במשחק השני מול פולין (אלופת אירופה לשנת 1999), ישראל נתנה פייט מרשים אך נוצחה בסיום, 71 – 78. בעקבות ההפרש המכובד מהמשחק הראשון, כל ניצחון סלובקי על פולין במשחק האחרון בין 2 ל-19 הפרש היה מעלה את ישראל לאליפות אירופה. הסלובקיות ניצחו 76 – 74.

"הצדק נעשה, הגיע לנו לעלות", אמרה כהן. "עשינו עבודה נפלאה, זו נבחרת צעירה שעשתה את העבודה הרבה מעל המצופה, אני לא חושבת שאף אחד האמין שנגיע כל כך רחוק", היא המשיכה. "נבחרת עם ממוצע גילאים של 23 וחצי שהצליחה לעלות לאליפות אירופה, זה משהו מדהים." "כנראה שעל המגרש הגיל לא באמת משנה, אפשר לגלות בגרות בדרכים שונות," התייחסה לייני סלווין. "יש לנו כימייה מצוינת, כיף לנו ביחד, זה משהו מיוחד."

אנחנו נתעכב עוד קצת על נושא פולין וסלובקיה, כי באמת מודבר במעצמות כדורסל בהשוואה לישראל. "שיחקנו בצורה מעוררת כבוד נגד שתי נבחרות מצוינות", אמרה כהן. "זה היה הפסד כל כך גדול שלא שידרו את המשחקים בארץ, שערורייה לדעתי אבל לא נפתח את זה עכשיו, אני במצב רוח טוב מידי. צר לי בשביל מי שהפסיד תצוגת כדורסל ומלחמה אדירה, שאפילו הקהל המקומי היה איתנו, הרגשנו כמו בבית," סיפרה. "אין ספק שפולין וסלובקיה יותר טובות מנבחרת ישראל", אמר טל נתן, " אבל בכדורסל לא תמיד הקבוצה היותר טובה מנצחת. אם אפשר לשים אצבע על נקודה אחת חשובה זה המנטאליות. כל פעם שצריך את ההכרעה או לתפקד בלחץ, הבנות עשו את זה על הצד הטוב ביותר", הוסיף. אלי רבי הסכים. "אני גאה בקמפיין שעשינו. כל המשחקים היו קרבות שקולים ובשני המשחקים באיטליה נראינו נהדר. אנחנו בפרוש לא יותר טובים מפולין או סלובקיה, אבל אנחנו בדרך. אם נעבוד כמו שצריך, הנבחרת הזו היא בוודאות נבחרת שתלך ותשתפר, הזמנים השתנו."

נראה שהצד המנטאלי אפיין את משחקי הנבחרת יותר מכל. "אלו משחקים תחת לחץ, ההפרשים חשובים, ואני גאה שהבנות שלנו במאני טיים שיחקו כמו שצריך. המשחק נגד פולין, בקלות יכול היה להיגמר ב25 הפרש. שתי עבירות בלתי ספורטיביות וטכנית לספסל שלא היו, לא נכנס לזה, אבל הבנות המשיכו לשחק. נגמר שבע הפרש ואם זה היה נגמר יותר, לא היינו מדברים עכשיו", אמר אלי רבי.

אל תבינו לא נכון, למרות שהן שמחות להיות כאן, אף אחת מהשחקניות לא מוכנה ללכת הביתה בקרוב. גם על עייפות אין מה לדבר. "יש מספיק אדרנלין באליפות אירופה, ברגע שמגיעים לאליפות המאגר מתחדש, כולן כאן בטירוף", סיפרה ליעד סואץ קרני בדרך לאימון הראשון לקראת האליפות. "אנחנו לא מרגישות שסיימנו את המשימה. מצד אחד אנחנו גאות ושמחות ומצד שני אנחנו רוצות לשחק טוב ולהראות מה אנחנו שוות, שהגענו למעמד הזה בזכות. אנחנו מאמינות בעצמנו כמו לאורך כל הדרך."

סואץ, יחד עם כהן, הן שתי השחקניות היחידות שהיו בסגל הנבחרת לאליפות אירופה לפני ארבע שנים, אז הנבחרת סיימה במקום האחרון וללא ניצחון. "אז היו לנו שני משחקים מדהימים ועלינו גם בזכות הפרשים", נזכרה סואץ, "אבל יש משהו שונה בנבחרת הנוכחית. התמודדנו שווה מול שווה מול כל הקבוצות האלו. זו נבחרת שהיא הרבה יותר ביחד, ויותר כשרונית. למרות ששיחקנו טוב עד עכשיו, אני חושבת שיש לנו עוד המון מקום לשיפור, מה שלא בטוח שהיה לנבחרת ההיא," הוסיפה הקפטנית.

"זו נבחרת מאד מאוזנת, עם המון כישרון אבל הכי חשוב זה ה-ביחד, האופי, ההקרבה והלחימה שמאפיינים את הנבחרת", המשיכה סואץ, ועל זה מדבר כל מי שנמצא סביב הנבחרת. סלווין, שבילתה גם היא את יום כיפור בארץ, הסבירה את זה אולי הכי טוב. "כשחזרנו לכאן הבוקר היה ממש כיף לראות את כולן ביחד שוב, כאילו התגעגענו," אמרה, "אנחנו רוצות להצליח כל עוד אנחנו כאן, לנצח ובתקווה לעלות שלב".

ישראל נמצאת בבית המוקדם יחד עם צ'כיה האלופה, לאטביה וטורקיה. שלוש מתוך ארבע הקבוצות יעלו לשלב הבא. "צ'כיה היא אלופת אירופה, נגיע למשחק באותה צניעות והקרבה שאפיינה את כל הקמפיין", התייחס טל נתן למשחק הראשון. "אני באמת חושב שאנחנו נמצאים פה לא רק בשביל להשתתף. אנחנו ריאלים, עברנו קבוצות חזקות, אבל יש פה קבוצות ממש חזקות. הולך להיות קשה אבל נעשה את המקסימום כדי לייצג בצורה הכי מכובדת וגם לנצח", אמר. "יש יתרון בלהגיע מהטורניר הזה כי אנחנו חמים ולוהטים ובהיי ובמומנטום, אבל אנחנו נמצאים בדרכים ומשחקים כבר כמעט חודש. אנחנו לא הכי רעננים שאפשר להיות אבל נבוא ביום שני לא רק כדי להופיע, לנסות לנצח, יש גם את לאטביה וטורקיה וקבוצות נוספות בבית הבא שאני מקווה שנגיע אליו", סיכם.

"הגענו לאליפות אירופה ומבחינתי זה חלום," אמר אלי רבי, "ובגלל שאנחנו כבר שם אני מאד רוצה לעלות עוד שלב. זה יהיה הישג גדול. את כל מה שעשינו עד היום אני רוצה להקדיש לכל אלה שבאמת אכפת להם מענף כדורסל הנשים, ענף שנמצא בצל ברוב ימות השנה. הרבה אנשים שבאים למשחקים, שעושים עבודה מבורכת גם בהתנדבות, אם נעפיל שלב נגרום להם להרבה נחת. בהזמנות זו אני רוצה להוסיף מילה טובה לרפי בוגטין ומאיר אליהו, שהיו איתנו באליפות, עזרו לנו לגדל את הבנות האלה, ואני מאד מעריך את זה שהם לקראת החג הגיעו".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();