יש אליפות


ישראל באליפות אירופה!!!
אורלי קלינגר ,21/09/2007

ישראל הייתה זקוקה לניצחון סלובקי על פולין ב2 עד 19 נקודות במשחק האחרון של טורניר ההזדמנות האחרונה. פולין חזרה מפיגור 16 ברבע האחרון אבל החטאה מהקו עם 29 שניות לסיום ושלשה בחוץ על הבאזר קבעו ניצחון 76 - 74 לסלובקיה - ואליפות אירופה רביעית לישראל.

סלובקיה 76 - פולין 74
"אני אצייר לך את התמונה. ספסל סלובקי בוכה מצד ימין, ספסל פולני בוכה מצד שמאל ובאמצע חבורה ישראלית קופצת מחובקים ומאושרים". כך אמר טל נתן בשיחה מהאולם באיטליה דקות ספורות לאחר זכייתה של ישראל בטורניר ההזדמנות האחרונה, ובכרטיס הנכסף ליורובאסקט 2007.

"אנחנו בטירוף. מגיע לבנות האלה, מגיע לצוות הזה, מגיע לכולם גמר אליפות אירופה. עברנו ארבע קבוצות מדהימות, בולגריה, הונגריה, סלובקיה ופולין, ומגיע לנו בזכות ולא בחסד", המשיך נתן. "הסלובקיות התנהגו כמו ספורטאיות. אנחנו מאושרים עד לב השמיים ואנחנו רוצים שזה ימשך". גם אנחנו.

אחרי ההפסד הצמוד לפולין אמש, 71 - 78, ישראל הייתה צריכה שסלובקיה תנצח את פולין בכל הפרש שהוא בין 2 ל19. סלובקיה סיימה בשביל ישראל את המשימה באופן דרמטי ביותר.

ישראל תצטרף כעת לבית א' יחד עם האלופות המגנות מצ'כיה, טורקיה ולאטביה, כאשר שלוש הראשונות בבית יעלו לשלב הבא. האליפות מתחילה כבר ביום שני הקרוב וישראל תיתקל ישר במשוכה הכי גבוהה - צ'כיה.

המשחק בין סלובקיה לפולין היה צמוד ומורט עצבים כאשר כל שלושת התסריטים האפשריים נראו אפשריים בשלב מסוים. הסלובקיות נשארו צמודות מהפתיחה, ופיגרו רק 34 - 38 במחצית. הסלובקיות שיחקו רבע שלישי מדהים למרות בעיית עבירות קשה, ניצחו בו 28 - 10 וקפצו ליתרון 62 - 48 בתום שלושה רבעים.

הפער הגיע עד 16 בתחילת הרבע האחרון. פולין חזרה עם הרבה זריקות עונשין, השלימה ריצת 10 - 0 מהירה, והקטינה ל69 - 72 עם שלשה של ביבה 1:40 לסיום. בפיגור 73 - 76 לפולין הייתה הזדמנות לצמצם לנקודה הפרש - שהיה מעלה אותן לאליפות אירופה - אבל קרפינסקה דייקה רק באחת משתיים מהקו עם 29 שניות לסיום. לפולין הייתה עוד הזדמנות לעלות אבל ביבה החטיאה שלשה שלוש שניות לסיום. ישראל באליפות אירופה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();