סוף עידן הגמדות
אורלי קלינגר ,31/08/2007

לפני שנתיים כשאלי רבי מונה למאמן נבחרת ישראל, פרסמנו ב'ספסל' ראיון מעמיק עם הרבה תכניות להווה של אז ולעתיד של היום ומחר. 'ספסל' תפס את אלי רבי לשיחה באימון המסכם של הנבחרת על הסגנון החדש של הנבחרת, וכל שאר הדברים שמעניינים את אוהדי כדורסל הנשים היום.

אלי רבי קיבל את הנבחרת הבוגרת לידיו עם רצף של 17 הפסדים שהתפרס על פני שלוש שנים. היום, ערב טורניר ההזדמנות האחרונה 2007, אנחנו כבר לא נואשים לגרד ניצחון, רק סיום במקום הראשון בבית והעפלה לטורניר ממנו ניתן להשיג את הכרטיס האחרון לאליפות אירופה, יחשב להצלחה אמיתית. אבל את אלי רבי זה פחות מטריד.

"מבחינתי אנחנו רק בתחילת הדרך. הצעד הבא זה לעלות לטורניר הבא אבל כמו שאמרתי אז, אני לא באתי כדי לעשות איזה סנסציה, לעלות לאליפות אירופה ולהגיד כל הכבוד. אני באתי לשנות את כדורסל הנשים בישראל. אני חושב שמי שעוקב אחרי הפעילות בטרום קדטיות ובקדטיות, כי אלה הגילאים שאני מתעסק איתם, אין ספק שרואה איזשהו שינוי. שינוי בגישה, שינוי בתפישה, בעיקר של השחקניות אבל זה מוכתב מצוותי המאמנים שעובדים שם".

"לעלות לדרג א' צריך להתחיל מהקדטיות"
רבי הרבה לנווט את השיחה לכיוון הפחות מוכוון תוצאה ויותר מוכוון תהליך, אז לפני שנגיע לנבחרת הבוגרת, בואו נדבר קצת על הנבחרות הצעירות. "מי שהייתה הפתעה נעימה היא נבחרת הקדטיות, לא בהישג כי הישגים לא מעניינים אותי בגילאים האלה. אני מאד שבע רצון מהדרך, יש בסיס לאופטימיות", אמר רבי על הנבחרת של רוני קאן שסיימה במקום הרביעי באליפות אירופה דרג ב'. "אני מאמין שאם נכין תשתיות טובות, אנחנו בתוך 3-4 שנים נהיה עם כל הנבחרות בדרג א'. לא כי גנבנו משחק או כי שמרנו דאבל אפ. לעלות לדרג א' צריך להתחיל לעלות מהקדטיות, לא מהעתודה. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. הנערות עשו הופעה יפה. העתודה, תיארתי לעצמי שהן כנראה לי יחזיקו מעמד, גם כי רוב הבנות היו צעירות מדי".

לפני שנתיים רבי דיבר על הרצון להפוך את ליגת הנערות למותג, ולפתרון לשחקניות שקפיצת המדרגה לליגת העל גבוהה מדי עבורן בגיל 18. מכאן כמובן שאלתי על ההחלטה לאפשר לשחקניות לשחק בליגה עד גיל 19, שהתקבלה לאחר שבשנה שעברה לכל קבוצה היו שתי חריגות בנות 19. "אני לא עושה שום דבר לבד. הזמנו את המאמנים לוינגיט לפני כחצי שנה, כולם מאד אהבו את הרעיון של שתי החריגות וההמלצה להעלות את זה עד גיל 19 הייתה של המאמנים עצמם", הבהיר רבי. "זה עדיין לא זה מבחינת הליגה לנערות, זה עדיין לא מה שרציתי. לצערי עדיין אני נתקל בחומות כשאני מנסה ליצור מותג, אם זה משחקי גמר גביע או גמר פלייאוף, למרות ששני משחקי הגמר האחרונים נראו כבר יותר טוב מבעבר, אירוע עם 700 איש, ריקודים, וחוברת מיוחדת".

חמישיית העונה נערות א' קיבלו הכרה בגמר הגביע

נושא חשוב נוסף שקשור קשר ישיר לגידול דור שחקניות בארץ הוא מאגר המאמנות. "קודם כל הגדלנו את המאגר, כל המאמנות הבכירות היום משולבות ברמה כזו או אחרת בנבחרות ישראל", התייחס רבי. "שילבתי את שימרית גיגי, שירה העליון ואודליה מדמון בנבחרות טרום קדטיות, התחלנו דור עתיד. אנחנו כל הזמן עובדים על זה. אנחנו מנסים להקים השתלמות מאמנים שנתית שאנחנו ניזום אותה, שהיא מיועדת למאמני ולמאמנות נשים. אני מאמין שעם הזמן אנחנו נגדיל את הכמות בצורה משמעותית".

לפני שנגיע לנושא שלכבודו התכנסנו, דיברנו גם על ליגת העל. רבי הוא המאמן הראשי של אליצור רמלה, הדאבליסטית המכהנת והפייבוריטית להגן על התארים בעונה הקרובה. "אני חושב שהליגה בשנה שעברה הייתה ליגה טובה, מאד מעניינת, גם סדרות הפלייאוף. אנחנו כולנו במתח ובלחץ ומקווים מאד שלא יהיה מצב שקבוצות יתפרקו. אני מקווה מאד שגם מוצקין וגם הפועל תל אביב בסופו של דבר יעמידו קבוצות כי חשוב מאד שיהיו לפחות 10 קבוצות בליגה. נקווה שזה רק ילך וישתפר, אני רואה את זה כמובן בחלומות הרבה יותר טוב, אבל דברים כאלה מתקדמים צעד צעד".

"זו נבחרת שתנסה לנצח משחקים בכדורסל"
לגבי טורניר ההזדמנות האחרונה שיחל מחר במשחק חוץ קשה בהונגריה, רבי מסכים כי מקום ראשון יחשב הפתעה, מקום שני הוא ריאלי, ומקום שלישי יחשב אכזבה. "סה"כ אני אוהב להגדיר מטרות, אבל השנה ברשותכם אני קצת יותר זהיר. אני מקווה מאד שנסיים במקום הראשון, למרות שאני יודע שאנחנו לא יכולים להמעיט בערכן של היריבות. הן לפחות ברמה שלנו, אם לא יותר טובות".

אחת הסיבות לאופטימיות היא חמש שחקניות שלא היו בסגל בטורניר ב2005 למרות שרבי רצה אותן מאד – ליעד סואץ קרני, שי דורון, ג'ניפר פליישר, לייני סלווין וקטיה לויצקי, כולן שחקניות מרכזיות בנבחרת. "אני מאד מעריך את זה שבנות שחלקן בכלל לא משחקות בארץ מגיעות לנבחרת. הן מגיעות לפה חודש מראש, גרות בבתי מלון. זה מצד אחד חובתן, אבל אנחנו מכירים הרבה מאד שלא ממלאים את זה, אז צריך להעריך את זה ואני מעריך אותן", אמר.

אם נעבור לדבר יותר על הכדורסל שאנחנו יכולים לצפות לראות מהנבחרת, אז זה בדיוק מה שרבי מבטיח שנראה. "זו נבחרת שתנסה לנצח משחקים בכדורסל, בחמש על חמש. אין יתרון נומך, אין לנו את זה היום", אמר וביטל את הדבר היחיד עליו נשענה הנבחרת בשנים האחרונות. "המטרה שלי בתכנית האב היא להיות בשמינייה או בעשירייה הטובה באירופה תוך 8 – 10 שנים. אי אפשר לעשות את זה בדאבל אפים. אנחנו הולכים לשחק כדורסל".

אז כן, כנראה שבקמפיין הזה לא נספור יותר מדי עבירות תוקף שסוחטות גארדיות עקשניות, ואולי על פניו נראה שהנבחרת הזו קצת פחות שורטת ואגרסיבית מקודמותיה, אבל יש לה בהחלט כלים שלא היו לנו בעבר. "יש גבוהות טובות.אם ניקח בחשבון שג'ניפר [פליישר] בת 23, קטיה לויצקי בת 22, קטיה אברמזון בת 20 – שלוש גבוהות, שי דורון, חן נוסל, מירב דורי – יש פה נבחרת ל10 שנים וזה הסיפוק הכי גדול. גם אם אנחנו נשלם שכר לימוד של ניסיון, בטווח הארוך, הנבחרת תרוויח כי זה בסיס להרבה שנים", סיכם רבי.

נסיים עם עוד קצת מוטיבציה בשבילכם לכתת רגליכם לדרך הטייסים 85 ברמת גן בחמישי וב12 לספטמבר, ולעודד את נבחרת ישראל. "השעות בעייתיות אבל אני בטוח שהאולם יהיה מלא, למרות שלא נתנו שום ביטוי מבחינת התקשורת לנבחרת בכלל. אסור לשכוח שלנבחרת הזו תצטרף שי דורון, ואני מאמין שגם הנוכחות שלה תשפיע פה על הקהל. אני מנצל את ההזדמנות לקרוא לכל מי שאוהב כדורסל נשים לבוא לראות. גם בחוברת שהוצאנו לקראת המשחק, התחייבתי שנעשה את כל מה שאפשר, כל הבנות, נילחם עד טיפת הזיעה האחרונה כדי לנסות לנצח כל משחק".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();