קפטנית אוחנון


העתודה בנות יוצאות לאליפות אירופה
שי ברק ,10/07/2007

עוד לא הספקנו לשחרר את השרירים מהקמפיין של הנערות ובסוף השבוע עוד טורניר- נבחרת העתודה נשים תתמודד באליפות אירופה עד גיל 20. נתוני הפתיחה לא קלים וספקו לנו כבר בשלב הראשון שתי נבחרות מהרביעייה הראשונה בעולם (אחת מהן אלופת אירופה), אך מאיר אליהו המאמן הותיק והמנוסה במעמדים האלה, מצהיר: "אפשר לעלות שלב".

לחצו כאן לסקירת היריבות ולסגל הנבחרת

היום ב16:00 - העתודה נגד יוון


נבחרת העתודה שתמריא מחר (רביעי) לבולגריה לקראת אליפות אירופה שתחל ביום שישי, ערכה אתמול, את האימון האחרון שלה בארץ. הנבחרת הוגרלה לבית A, יחד עם רוסיה אלופת אירופה ב-2006 ו-2004, עם ספרד שבשנה שעברה הגיעה עד חצי הגמר ויוון שהיא כוח בלתי מבוטל בכדורסל האירופי. מאיר אליהו, מאמן נבחרת העתודה, סיכם: "זהו בית לא קל בכלל, כל הקבוצות הן מהדרג הראשון באירופה, אך בעוד ספרד ורוסיה הן דרגה בפני עצמה, את יוון, אם ניתן משחק טוב, אפשר יהיה לנצח", אמר אליהו.
"את נבחרת יוון אנחנו קצת מכירים וקצת לא, יש הרבה שחקניות שראינו באליפות הקודמת, אך אליהן מצטרפות שחקניות צעירות שלעיתים דווקא הן היותר טובות והכוח החזק של הקבוצה", הוסיף. אליהו גם לוקח בעירבון מוגבל את העובדה שנבחרת הנערות של יוון אכזבה באליפות לפני שנה וירדה לדרג ב': "העובדה שהנבחרות הצעירות לא סיימו גבוה לא אומר כלום, השיטה של האליפויות הקודמות יכולת לשקר וניצחון אחד יותר או אחד פחות יכול לשנות מיקום בסטייה של 4-5 מקומות למעלה או למטה". לקראת המשחק עקבו בנבחרת אחרי היווניות במשחקי ההכנה, והמסקנה העולה היא כי על אף היכולת הטובה שהפגינו בחלק מהמשחקים "ביום טוב אנחנו יכולים לנצח".

מאיר אליהו מאמן את נבחרת העתודה והנבחרות הצעירות כבר שנים רבות, והוא חתום על הישגים רבים של הנבחרות, ביניהן העפלת העתודה לדרג א' לפני שנתיים וההשארות שם בשנה שעברה. לשירות בנבחרת הלאומית חשיבות רבה והוא מנסה להנחיל את הערכים הללו גם לשחקניות הצעירות. בניגוד לשערורייה המתרחשת בנבחרת הגברים, בעתודה של אליהו מגיעות גם שחקניות פצועות כקרין אגסי ולין גולן שעושות אימונים וטיפולים אינטנסיביים והכל כדי להיות על המגרש בסוף השבוע הקרוב.

כשבוחנים את הסגל השנה עולה התמונה כי רק שלוש שחקניות ממשיכות מהאליפות הקודמת. חילופי משמרות שעברו על הנבחרת לא מקלות על המשימה, מה עוד שבנבחרת הנוכחית אין שחקניות שעל הנייר הן שמות נוצצים כמו מירב דורי או חן נוסל- אבל לנבחרת העתודה מודל 07' יתרונות משלה. הבולטות בנבחרת הן כמובן ליאל אוחנון, קטיה אברמזון, וקרין אגסי הותיקות שכבר חוו אליפות אחת. ליאל וקטיה הן בעלות הנתונים הפיזיים הקרובים ביותר לאירופאיות ועליהן מונחות מרבית הציפיות להוביל את הנבחרת בקמפיין הקרוב.

"קטיה היא השחקנית עליה תתבסס הנבחרת", אמר אליהו. אמנם היא הגבוהה בנבחרת (1.85), אך אליהו לא מייחס לה לרגע את תפקיד הסנטרית. "קטיה היא לא סנטרית, אנחנו מייעדים לה את עמדה 4, את רוב הנקודות היא עושה מבחוץ וגם את התנועה מתחילה רחוק מהסל", אמר . "יתרון הגובה הוא לא החלק החזק של הישראלים מול קבוצות אירופאיות שבסגלן בוסמניות שנושקות ל-2 מטרים, לכן ננצל את היתרונות היחסיים שלנו, גם אם הנבחרת לא תשחק עם סנטרית", המשיך אליהו.

קרין אגסי לעומתן, אחת הגארדיות הצעירות הטובות בארץ בשיאה, חוזרת מפציעה קשה וקשה להעריך כמה תוכל לשחק באליפות הקרובה, אך דבר אחד ברור- קרין טובה יכולה להיות השינוי והערך המוסף לנבחרת. "קרין היא מהחשובות לנבחרת אך היא חוזרת מפציעה שהשביתה אותה לתקופה ארוכה. זו לא אותה קרין שאנחנו מכירים. היא רחוקה מהיכולת שלה עשרות אחוזים, רק התחילה לחזור לעצמה, עדיין לא בכושר משחק מלא ורק חודש למעשה מתאמנת עם הנבחרת, אך אנחנו מודעים ליכולות שלה ולוקחים אותה כי יכול להיות שמשחק נתון, עם הניסיון ועפ"י הקמפיין הקודם יכול להיות שיבוא לידי ביטוי".

יתר השחקניות הן ברמה זהה פחות או יותר, כשאין ממש כוכבות, אך זה לאו דווקא רע, ויכול לעבוד לטובה כיוון שגם העתודה, כיאה לנבחרות ישראליות, מתבססת בעיקר על הגנות אזוריות, לחץ על כל המגרש, מהירות וזריזות דבר שיביא לעיתים קרובות שימוש בכל הסגל. לאור הנ"ל מתבקש כי החיבור בין הבנות חשוב ביותר וקריטי להצלחה. באימון האחרון האווירה הייתה טובה, מצב הרוח מרומם, המוטיבציה בשיא, וניראה שהשחקניות רק מחכות שהאליפות תתחיל. "הן מגובשות בצורה בלתי רגילה", משלים אליהו, והוא לא היחיד שחושב כך, דברים דומים נשמעים מכל מי שלוקח חלק בנבחרת.

כשחוזרים אחורה לבדוק באיזה מצב מגיעה הנבחרת לאליפות מגלים הכנה ארוכה, שכללה טורניר אימון בארץ ושני מחנות אימונים בחו"ל כולל משחקים נגד קבוצות מהדרג הראשון באירופה (צ'כיה, למשל) אך במרבית המשחקים הנבחרת לא הצליחה לנצח. "את משחקי האימון צריך לקחת בעירבון מוגבל. לא חסרות דוגמאות של קבוצות ונבחרות שניצחו את כל משחקי ההכנה ובזמן אמת אכזבו בגדול" אומר אליהו. "משחקי ההכנה ,כשמם, נועדו להכין את הנבחרת, ונוסו בהם שיטות הגנה חדשות שהנבחרת לא מתורגלת בהם ונבדקו הרכבים שונים כשזו הייתה המטרה בראש ובראשונה". גם לגבי התוצאות אליהו לא בהכרח מסכים, ההפסד מול איטליה הוא למעשה ניצחון שפוספס בשנייה האחרונה, השגנו ניצחונות ברומניה, וגם בצ'כיה הפגנו יכולת מצוינת בחוץ מול יריבה מהדרג הבכיר. ההכנות השיגו את החיבור הרצוי בין השחקניות כשמחנות האימון בחו"ל חיברו אותן גם ברמה האישית.

לקראת סיום אנחנו חוזרים לאליפות הקרובה ולמשחק החשוב ביותר לנבחרת, זה שייערך כבר בפתיחה כנגד יוון (יום שישי, 16:00). "העובדה שיוון היא היריבה הראשונה יכול לעבוד דווקא לטובה, נבחרות, בעיקר הטובות שבהן, מציגות יכולת חלשה יותר במשחקים הראשונים, כך שצריך לנצל את המצב לטובתנו. כשמשחקים ראשונים גם העייפות עוד לא משפיעה, אז עדיף לקיים בפתיחה את משחקי המפתח", אמר אליהו.
רוב הסיכויים שהמנצחת בין ישראל ליוון תעפיל לשלב הבא, וזו המטרה המוגדרת של הנבחרת. "אנחנו רוצים להעפיל לשלב השני בכדי לא להיכנס שוב למאבקים של ההישרדות, זה כמו חרב על הצוואר, וכל המערכת נכנסת למתח - עדיף להימנע מהמצב הזה".

במהלך האימון המסכם הגיע מאמן נבחרת הנשים אלי רבי, לשאת דברים מול השחקניות, לאחל להן בהצלחה תוך שציין והדגיש כי הוא רואה אותן כעתיד של נבחרת הנשים. עוד הגיע ירמי אולמרט לשאת מספר מילים משלו.


קפטנית הנבחרת, ליאל אוחנון: "ההכנה היתה אופטימאלית מבחינתי. הצוות המקצועי נתן את כל התנאים שרק אפשר, ויש את כל הסיבות לעמוד במטרות. אין תירוצים."
לגבי המטרות סיפרה אוחנון שהמטרה היא להישאר בדרג א' "כמובן שכספורטאי אתה רוצה לנצח בכל משחק אפילו אם היריבה היא חזקה ופייבוריטית- גובה הוא לא הנתון היחיד שמנצח משחקים, אנחנו כנבחרת נביא הרבה רצון, נשמה ולב שזה לא פחות חשוב".

קטיה אברמזון: "אנחנו מוכנות! עשינו טורניר טוב והיתה הכנה טובה, אנחנו נבחרת צעירה שכוללת אולי שלוש ותיקות". לא צלח הניסיון להביך אותה כשציינתי בפניה שהיא אחת מבין שלוש הותיקות, ובטורניר ההכנה היתה מהבולטות על המגרש ובסטטיסטיקה, "אנחנו נבחרת שלמה, מהמגובשות שהיתה אי פעם יש עוד 11 שחקניות שמשחקות איתי, אני אתן את המקסימום ולמרות הנחיתות הפיזית מול האירופאיות, יש גם את קרין וליאל שמושכות תשומת לב ואש מה שאמור לעזור ולהקל".
לקטיה זה הטורניר האחרון כשחקנית נערות/עתודה והיא תעשה הכל כדי שאת שיזכרו את הנבחרת מודל 2007 בזכות הישגיה, אם כי גם מבחינתה המטרה המוצהרת היא השארות בדרג א'.

קרין אגסי,. "אני בסדר גמור, בריאה ושלמה. הנבחרת עשתה לי חשק לחזור לכושר ולשמור לעצמי, הנבחרת היא משהו שקשה לוותר עליו. רק בשביל הנבחרת היה שווה לעשות שש פעמים בשבוע פיזיותרפיה, ולעבוד קשה עם המאמנת האישית דליה בושינסקי. אני פטריוטית, הנבחרת היא מייצגת את המדינה- ואני אולי לא בריאה ב 100% אבל אסע עם הנבחרת, אעשה הכי טוב שאני יכולה ואחזור להמשיך בהחלמה".
על המשחק נגד יוון אמרה: "בשישי זה המשחק הכי חשוב, אבל גם בשבת הוא הכי חשוב. שישי הוא המשחק בשבילו נכנסנו לכושר, אבל אם לא הוא אז להישאר דרך טורניר ההישרדות".

יו"ר האיגוד ירמי אולמרט, הגיע לחדר ההלבשה של הבנות רגע לפני האימון המסכם, לתת כמה מילות תמיכה ואת ברכתו להצלחה "איחלתי בהצלחה לבנות. עקבתי אחרי הטורניר שהיה בארץ ואחרי הטורניר בחו"ל. יש שורה של בנות מאד מוכשרות, ליאל וקטיה כגבוהות וחזקות שאם יתנו את הממוצעים שלהם מהטורניר, אנחנו במצב טוב.
יתרון גובה הוא לא בהכרח יכריע כשדווקא הנמוכות כיעל וחן יכולות לחדור בין כולן עם המהירות ולעשות הרבה בלאגן לגבוהות".
לסיום הביע תקווה כי: "כל הסגלים בכל הרמות ולא רק השנה יידעו שבישראל לשחק בנבחרת זו לא רק זכות, זו חובה כחלק מההתפתחות המקצועית של השחקנים והשחקניות, שעובר דרך שירות אחר בצבא כספורטאי מצטיין. זה שירות שיקבלו אותו בצדק, אך בשבילו צריך לתת קצת נבחרת".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();