חיה בחלום
ליאור קלינגר ,06/04/2007

ספק אם יש מישהי בין 39 השחקניות שנבחרו ביום רביעי בדראפט הWNBA, שמסתובבת עם חיוך יותר רחב מאשר שי דורון. דורון בילתה חלק נכבד מילדותה בניו יורק, כיכבה בתיכון מקומי, הלכה למשחקים של הליברטי וחלמה על היום בו תוכל לשחק עבור הקבוצה האהובה עליה. ניו יורק בחרה את דורון עם הבחירה ה16 בדראפט ונראה שבקבוצה מתרגשים לא פחות.

לחצו כאן לראיון מיוחד עם שי

"גדלתי יחד עם הניו יורק ליברטי מאז שהליגה קמה", סיפרה דורון לעיתון מקומי במרילנד לפני שבוע, "רציתי להיות כמו בקי האמון מאז שהייתי ילדה". דורון הייתה צופה קבועה במשחקים של הליברטי בגארדן בצעירותה, "עקבתי אחרי הקבוצה מההתחלה, עכשיו להיות חלק מהקבוצה הנהדרת הזו, אין לי מילים", אמרה דורון.

"עקבתי אחרי שי לאורך הקריירה שלה במרילנד. מבחינת האנרגיה, ההתלהבות והתשוקה שלה למשחק אין לה מתחרות", אמרה הג'נרל מנג'ר של הליברטי, קרול בלייזג'אוסקי. "היא ילדה שנראית שהיא נהנית לשחק כדורסל. היא יכולה לקלוע, היא יכולה לשמור. בלי ספק אחת מ-3 המצטיינות של מחנה קדם הדראפט", המשיכה בלייזג'אוסקי, "מה שהכי הרשים אותי הייתה היכולת שלה בהגנה, היא שמרה על הכדור טוב יותר ממה שציפיתי. לראות אותה ממבט קרוב בקליבלנד, היא הותירה עלינו רושם רציני".

כל כותרות עיתוני הספורט במכה של הכדורסל דיברו על ההעברה של בקי האמון, הכוכבת של הליברטי בשמונה העונות האחרונות שנבחרה שלוש פעמים למשחק האולסטאר, לסאן אנטוניו בתמורה לבחירה השנייה בדראפט, הסנטרית ג'סיקה דאבנפורט, ובחירת דראפט בסיבוב הראשון בשנה הבאה. כדי להבין את משמעות העניין צריך להכיר קצת את ההיסטוריה של הליברטי. ניו יורק מעולם לא ביצעה עסקה ששלחה כוכבת לקבוצה אחרת, אלא פשוט ויתרה עליהן מבלי לקבל תרומה. ת'רזה וות'רספון הייתה הראשונה שעזבה ללוס אנג'לס ב2003, אם כי היא כבר הייתה ממש בשלבי סיום הקריירה. ב2004 ניו יורק נתנה לטארי פיליפס, הסנטרית האול סטארית של הקבוצה, לחתום ביוסטון. ב2006 הליברטי הגיעו לשפל חדש כאשר אפשרו לויקי ג'ונסון, הקלעית המובילה של המועדון בכל הזמנים ששיחקה בניו יורק מהיום הראשון, לעזוב לסאן אנטוניו. קריסטל רובינסון הלכה בעקבותיה ועזבה את ניו יורק לאחר שבע עונות בקבוצה לטובת וושינגטון. האמון, שחגגה יום הולדת 30 לפני קצת פחות מחודש, היא השחקנית הראשונה שהליברטי שלחו בטרייד לקבוצה אחרת לפני שהחוזה שלה הסתיים וכאשר עדיין יש לה שווי כדי לקבל תמורה ראויה.
דורון מול לינדזי הארדינג

הטרייד של האמון סלל את הדרך של דורון לניו יורק. "היא הייתה על הראדר שלנו, אבל היינו די מסודרות בקו האחורי" סיפרה בלייזג'אוסקי. "כאשר הדברים התפתחו עם הטרייד של בקי אמרנו 'או.קיי, צריך לראות אם אפשר למלא את החלל שבקי השאירה אם שחקנית שיכולה לשחק בעמדות 1-2. שי יכולה לעשות את זה'. זו הסיבה שבחרנו אותה אפילו קצת מוקדם יותר ממה שחשבנו, עם הבחירה ה16", הוסיפה בלייזג'אוסקי.

דורון לא שיחקה הרבה בעמדת הרכזת בתקופה שלה במרילנד אך זה משהו שבניו יורק יצפו ממנה לעשות, גם בקי האמון התחילה כגארדית טהורה ועברה בהדרגה לעמדה מספר 1. במסיבת העיתונאים לאחר הדראפט, בלייזג'אוסקי סיפרה כיצד היא רואה את ההשתלבות של דורון בקבוצה: "שי שחקנית שיודעת לקלוע ולייצר נקודות. אני חושבת שנשתמש בה באופן דומה בו השתמשנו ב-בקי, ננצל את היתרונות שלה".

המאמנת של ניו יורק, פאט קויל, ציינה כי במחנה האימונים ישתתפו רק 15 שחקניות למרות שהליגה מאפשרת להזמין 18, וזה אומר שניו יורק מרוצה מהסגל שיש לה. קויל הוסיפה גם היא על הרכש הישראלי החדש: "אם בחרנו אותה בבחירה ה16 זה מראה שהכוונות שלנו רציניות. אני חושבת שבשנה האחרונה במרילנד שי הקריבה חלק מהמשחק שלה לטובת השחקניות שהיו סביבה. יש לה המון תשוקה למשחק ואנרגיה, היא סקוררית, מבחוץ וגם בחדירות והיא פשוט קשוחה בסגנון שלה ובהגנה שלה".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();