שי דורון לניו יורק ליברטי!
ליאור קלינגר ,04/04/2007

החלום התגשם. הניו יורק ליברטי בחרה את שי דורון עם הבחירה ה16 בדראפט, הבחירה השלישית בסיבוב השני של דראפט הWNBA. תגובתה של דורון דקות לאחר הבחירה והיכרות עם קבוצתה החדשה - בפנים.

עם הבחירה ה16 בדראפט הWNBA, הניו יורק ליברטי בחרה את שי דורון, מאוניברסיטת מרילנד. אחרי ארבע שנים מדהימות במרילנד, שי דורון הגיעה הערב לאולם הכנסים בקליבלנד וחיכתה לגלות מה התחנה הבאה בקריירה המקצוענית שלה.

עוד לפני הדראפט היו דיבורים וליחשושים על כך שניו יורק היא אופציה רצינית. שי דורון כאמור מניו יורק (למדה בתיכון קרייסט דה קינג המפואר), ומוכרת מאד בקהילה היהודית. הדראפט התחיל עם הבחירה הראשונה של לינדסי הארדינג ע"י הפיניקס מרקורי, שנשלחה בטרייד למיניסוטה. הטרייד של פיניקס לא הפתיע אף אחד, אבל הטרייד הבא דווקא כן. ניו יורק, שבחרה את הפורוורדית טיפני ג'קסון מטקסס עם הבחירה החמישית, שלחה לסאן אנטוניו את הפרנצ'ייז פלייר שלה, בקי האמון, בתמורה לבחירה השנייה בדראפט - ג'סיקה דאבנפורט מאוהיו סטייט.

בלי האמון לליברטי נותר חור רציני בעמדה מספר 2, והן ידעו בדיוק מי השחקנית שתוכל למלא אותו. עם הבחירה הראשונה של ניו יורק בסיבוב השני, 16 סה"כ, הן בחרו את שי דורון. "אני בקושי יכולה לדבר עכשיו, אני כל כך שמחה, אני רועדת", אמרה דורון לWNBA.COM דקות ספורות לאחר הבחירה. "תמיד רציתי לשחק במדיסון סקוור גארדן ואני לא יכולה לחכות כדי לשחק עבור המועדון הזה, אני מאד רוצה לעזור להן בכל דרך שאוכל", הוסיפה דורון.

השאלה הבאה הייתה האם דורון מרגישה מוכנה לעשות את קפיצת המדרגה לרמה הבאה: "אני בהחלט חושבת שאני מוכנה. ברנדה פריז היא מאמנת נהדרת ושיחקתי עם שחקניות מאד מוכשרות, מה שאני הולכת לעשות ברמה הבאה. היו לי כל כך הרבה הזדמנויות וחוויות נפלאות במרילנד. להגיע ממקום שמיני בACC לאליפות הארצית, מרילנד הכינה אותי לשלב הבא".

"זו בחירה אדירה, משמחת מאד, אני מאושרת", אמרה גלית מוסאי, שאימנה וגידלה את דורון עד כיתה י'. "זה היה החלום שלה, תמיד הייתה לנו בדיחה בינינו על כך שהיא תשחק בליברטי והנה היא מתגשמת. אני המומה מזה, ומקווה שהיא תצליח" הוסיפה מוסאי, "היא שחקנית של מאמן שרק צריכה לקבל במה ולהוכיח את מה שהיא יכולה לעשות".

בסיבוב השלישי ניו יורק בחרה בסנטרית האלמונית מרטינה וובר ממכללת איונה, מה שהופך את דורון לגארדית היחידה שהליברטי בחרו בדראפט 2007 - חדשות טובות מאד. הטרייד של בקי האמון, הקפטנית והפנים של הליברטי בשמונה העונות האחרונות, הוא ללא ספק אחת ההפתעות הגדולות ביותר לא רק בתולדות הדראפט, אלא בתולדות הליגה. הנהלת הליברטי מעולם לא עשתה מהלך שדורש כל כך הרבה אומץ, אבל כנראה שאחרי מספר עונות של צפייה בפלייאוף בטלוויזיה החליטו שהגיע הזמן לבנות מחדש.

שי דורון תצטרך כמובן להרוויח את מקומה בסגל הסופי של הקבוצה במחנה האימונים שיחל ב22 לחודש, אבל המצב בניו יורק נראה אידיאלי מבחינתה. בעמדת הרכזת יש לליברטי את לורי מור, שחקנית שנה שלישית מאוניברסיטת טנסי שפתחה ב29 משחקים בעונה שעברה והעמידה ממוצעים של 6.1 נקודות ו-1.2 אסיסטים למשחק. בעמדה מספר שתיים בה שיחקה בקי האמון, יש לניו יורק את שריל בייקר הצעירה שהייתה הבחירה ה12 בדראפט הקודם, גארדית זריזה ואתלטית שקלעה 7.4 נק' ב-17.9 דקות למשחק בעונה שעברה. בנוסף לבייקר, משחקת בעמדה זו גם ארין ת'ורן שזו תהיה העונה הרביעית שלה בליגה, קלעית שלשות מצוינת אך חד מימדית. גארדית נוספת בסגל היא קישה בראון (רכזת, בת 28, 3.5 דקות למשחק).

בעמדה מספר שלוש משחקת שאמיקה כריסטון הזכורה עלינו לטובה, שהפכה להיות הכוכבת הראשית של הקבוצה בעקבות הטרייד. המחליפה של כריסטון היא אשלי באטל, בוגרת קונטיקט 2005 ששיחקה בעונה שעברה 13.9 דקות למשחק (4.3 נק'). הקו הקדמי של ניו יורק צפוי להתבסס כמובן על ג'סיקה דאבנפורט (הבחירה מס' 2) מאוהיו סטייט וטיפני ג'קסון (הבחירה מס' 5) מטקסס.

עם הבחירה השלישית בדראפט שיקגו בחרה את מי שלדעתנו תהיה רוקי השנה, ארמינטי פרייס. מיניסוטה הפתיעה כאשר בחרה את נוואל קווין מUCLA עם הבחירה הרביעית, הבחירה השישית של וושינגטון הייתה ברניס מוסבי מביילור. קייטי ג'רלדס מפרדו נבחרה שביעית ע"י סיאטל, ויוסטון בהחלט הפתיעה כשבחרה את אשלי שילדס, בוגרת ג'וניור קולג' סאות'ווסט טנסי. אינדיאנה בחרה את אליסון ביילס מדיוק עם הבחירה התשיעית, בחירה שיכולה להתגלות כגניבה רצינית. קארלה תומאס מואנדרבילט נבחרה עשירית ע"י שיקגו, והאלופה דטרויט בחרה את מי שע"פ כל התחזיות הייתה אמורה להיבחר בין השלוש הראשונות – אייבורי לאטה מצפון קרוליינה – עם הבחירה ה11. הפיינליסטית קונטיקט סגרה את הסיבוב הראשון עם שתי בחירות רצופות, קמישה הרסטון מטמפל וסאנדרין גרודה מואלנסין, צרפת.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();