דורון מול ביילס


סיניור נייט במרילנד
ליאור קלינגר ,18/02/2007

למי שלא מכיר, סיניור נייט הוא משחק הבית האחרון של קבוצת מכללות בכל עונה, בו היא נפרדת משחקניות השנה האחרונה שלה. הלילה במרילנד, 19,000 אוהדים בקומקאסט סנטר מלא עד אפס מקום יריעו בפעם האחרונה במגרש הביתי לשי דורון שתנסה להשיג ניצחון מספר 100 בקריירה, נגד דיוק הבלתי מנוצחת [1:00 לפנות בוקר, שעון ישראל].

שי דורון אמרה שהיא מקווה לא לבכות בזמן הטקס לכבוד הסיניוריות לפני המשחק, אבל היא יודעת שאחרי המשחק היא תתקשה להסתיר את הרגשות. "זה משהו שנהניתי ממנו מאד, זה היה החיים שלי בארבע השנים האחרונות וזה מסתיים", אמרה דורון. "אני חושבת שהדבר הכי קשה יהיה לעזוב את החברות לקבוצה. התחלתי כאן משהו ואני בטוחה שעוד יהיה לזה המשך. יש לי הרבה גאווה במרילנד ואני רוצה לראות אותן זוכות בעוד הרבה אליפויות. הדבר הכי טוב הוא שאני יודעת שאני משאירה את הקבוצה בידיים טובות", אמרה.

"או אלוהים, מאיפה להתחיל?" אמרה מאמנת מרילנד, ברנדה פריז, בתגובה לשאלה מה הדבר אליו היא הכי תתגעגע אצל שי. "אני חושבת שהדבר הכי גדול הוא האישיות שלה, ההתנהלות שלה. היא אחת השגרירות הכי גדולות שלנו, היא עונה לכל מכתב שהיא מקבלת. מבין כל השחקניות שאימנתי, היא מבינה גם את הצד האחר של המשחק. אני חושבת שזו הסיבה שהיא כל כך פופלארית", הוסיפה פריז.

במשחקה הראשון של שי דורון בקולג' פארק, חזו 683 צופים. הלילה מול דיוק ימלאו את האולם 19,000 אוהדים, שיבואו לעודד את האלופות שלהן לניצחון על היריבה הגדולה דיוק, שמגיעה למשחק עם מאזן 27 – 0. המהפך שהשלימו דורון ופריז במרילנד בזמן כל כך קצר הוא ללא ספק אחד מהסיפורים הגדולים של כדורסל המכללות האמריקאי. בעונתה הראשונה של דורון, הקבוצה שניצחה עונה לפני כן רק עשרה משחקים, סיימה עם מאזן 18 – 13 והעפילה לטורניר הNCAA לראשונה מזה 11 שנים. עונה לאחר מכן מרילנד ניצחה 22 משחקים, כולל ניצחון על המדורגת חמישית צפון קרוליינה בו דורון קלעה 37 נקודות והעבירה מסר ברור לכל ארה"ב: צעירות או לא, הטרפס כבר דופקות על הדלת. בעונה השלישית הן כבר הלכו עד הסוף.

במרילנד יזכרו לעד את דורון כשחקנית הבכירה הראשונה שהביעה אמון באוניברסיטה, שהחליטה לבוא ולבנות משהו מאפס. "לא רציתי להיות סתם עוד שחקנית בקבוצה טובה שאולי תגיע לעוד פיינל פור, רציתי לעשות משהו שלא נעשה בעבר", אומרת דורון. "בפעם הראשונה שפגשתי את המאמנת B, מרילנד בכלל לא הייתה בתוכניות שלי", המשיכה דורון, "אחרי הפגישה מרילנד קפצה לטופ 10. ההתלהבות והתשוקה שלה כבשו אותי, היא עשתה רושם של וווינרית אמיתית", וכנראה שהתחושה הייתה הדדית. "התאהבתי בה מהרגע שראיתי אותה. האנרגיה שלה, התחרותיות, חיפשנו בנות שיכולות לשנות מנטאליות ושי הייתה כל כך מרוכזת במטרה, היה לה חזון", סיפרה פריז. "רציתי ללכת לקבוצה שלא הייתה הכי טובה ולא זכתה באליפות", סיכמה דורון, "רציתי להפוך לחלק מקבוצה שתהפוך לאלופה. לא רציתי לשבת שנתיים על הספסל של קונטיקט או דיוק ואז לשחק שנתיים, רציתי לשחק מיד וידעתי שכאן יהיה לי אימפקט מידי".

מרילנד, שדורגה ראשונה בארה"ב על פי כל התחזיות בקדם העונה, נתקלה בכמה מכשולים בדרך עד כה. החיים עם המטרה על הגב, כיאה לקבוצה שהשיגה את מה ששאר הקבוצות חולמות עליו, אינם פשוטים כלל. מרילנד הפסידה מוקדם יותר העונה לדיוק בשחזור של הגמר מהעונה שעברה, ולאחר מכן הפסידה שני משחקים רצופים למדורגת שנייה בארה"ב, צפון קרוליינה, ולג'ורג'יה טק. כעת מרילנד מוצאת את עצמה במקום השישי בדירוג הארצי, אבל זו לא עמדה זרה עבורה. "אני חושבת שאנשים שוכחים כמה רע שיחקנו בזמן הזה לפני שנה", אמרה דורון, "אבל אנחנו לא שכחנו. אנחנו לא משחקות את הכדורסל הכי טוב שלנו כרגע, וזה לא בהכרח דבר רע".

בעוד פחות מחודשיים, דורון תסיים את הקריירה שלה כאחת השחקניות הגדולות ביותר בתולדות האוניברסיטה. היא מדורגת במקום השני ברשימת הקלעיות של כל הזמנים עם 1,812 נקודות, וממוקמת בין עשר הראשונות ב-11 קטגוריות סטטיסטיות נוספות. היא ניפצה הרבה שיאים במהלך הקריירה שלה במדי הטרפס, אבל אף אחד מהם לא באמת חשוב מבחינתה. "הדבר היחיד שחשוב לי הוא הבאנר הזה", אמרה דורון על באנר האליפות של מרילנד. "שיאים זה נחמד אבל שיאים נועדו כדי שישברו אותם, וזה יקרה לאור כמות הכישרון שמגיע למרילנד עכשיו", אמרה.

גם הלילה, ברגעים הקשים במהלך המשחק שחקניות מרילנד ידעו בדיוק למי לפנות. אם בתחילת הקריירה שלה דורון הייתה הסקוררית הבולטת של הקבוצה, בשנתיים האחרונות דורון הפכה למנהיגה של הקבוצה ולשחקנית מגוונת שתורמת לקבוצה בהרבה דרכים אחרות. "ככל שרמת הכישרון סביבה עלתה, אני חושבת שהיא באמת התבגרה" אמרה מאמנת דיוק, גייל גוסטנקורס. "בעונת הפרשמן שלה היא לקחה זריקות טובות, זריקות רעות, היא לקחה את כל הזריקות כי זה מה שהקבוצה הייתה צריכה. עכשיו רמת המשחק שלה באמת השתפרה כי היא יודעת מתי היא צריכה להשתלט על המשחק ומתי למצוא שחקנית אחרת עם יד חמה", סיכמה.

"אנחנו מסתכלות עליה כמו מאמנת על המגרש, היא הייתה פה כל כך הרבה זמן ושיחקה המון דקות במשחקים גדולים", אמרה קריסטל לאנגהורן, ודורון מודעת לזה: "אני חושבת שהוכחתי את עצמי במשחקים גדולים, הן יודעות שאני אמות בניסיון לנצח". "הייתה לנו פגישה קבוצתית ואמרתי שאנחנו חייבות לשחק חזק בשביל הסיניוריות שלנו, שי ואורלי [נוניז]", אמרה לאנגהורן, "אחרי כל מה שהן השקיעו בקבוצה, אנחנו חייבות לנצח בשבילן".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();