דע את היריבה - אוקראינה
ליאור קלינגר ,12/09/2006

משחק של להיות או לחדול, כך הגדירה אותו ליעד סואץ קרני. נבחרת הנשים של ישראל "תארח" בסופיה את נבחרת אוקראינה ביום רביעי, וצריכה ניצחון ראשון כדי להישאר בתמונת העלייה. אוקראינה נבחרת חזקה ובשורותיה משחקת מלכת הסלים של הטורניר עד כה, אבל הנבחרת הישראלית נחושה להשיג ניצחון ראשון.

המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט בשעה 15:55


נבחרת ישראל נראתה הרבה יותר טוב במשחק השני מול טורקיה לעומת המשחק הראשון הנוראי מול סלובניה, אבל זה ממש לא מספק אותה. "היה שיפור ביכולת אבל זו עדיין לא היכולת שאנחנו יודעות שאפשר להראות," אמרה ליעד סואץ קרני. "אנחנו יכולות לשחק הרבה יותר טוב, כל אחת יכולה לתרום יותר. אנחנו מנסות להישאר אופטימיות, ועם גישה חיובית. יש לנו עוד ארבעה משחקים לנסות ולנצח את כולם. יש המון דריכות, אנחנו מקוות שהלחץ הזה יעשה לנו טוב. נצטרך לשחק את המשחק הכי טוב שלנו כדי להשיג ניצחון ראשון", הוסיפה סוא. קרני.

נבחרת ישראל כאמור הובסה במשחק הראשון ע"י סלובניה, שנחשבה ליריבה הכי נוחה בבית, והצליחה לתת פייט רציני במשחק כמעט 40 דקות במשחק השני בטורקיה – הנבחרת החזקה בבית. ההבדל היה ההחלטה לעלות בחמישייה עם ג'ניפר פליישר וקטיה לויצקי, ששיחקו רק 9 דקות כל אחת מול סלובניה, ולהעביר את סואץ קרני לעמדה הטבעית שלה, הסמול פורוורד, שם היא יכולה לתרום הרבה יותר. שלישיית הגבוהות סיפקה 50 נקודות ו-25 ריבאונדים מול טורקיה, לעומת 15 נקודות ושבעה ריב' במשחק הראשון. הבעיה הייתה שהגארדיות לא ממש הצליחו להיכנס למשחק, גם לא לירון כהן שלמעשה הייתה היחידה שהופיעה למשחק הראשון.

נבחרת אוקראינה הייתה משתתפת קבועה באליפויות אירופה מאמצע שנות התשעים ועד 2003, אבל מאז הן לא העפילו לטורניר. אוקראינה זכתה באליפות אירופה בשנת 1995, האליפות הראשונה בה השתתפה. ישראל ואוקראינה נפגשו באליפות אירופה לפני שלוש שנים (107 - 87 לאוקראינה) ובשנה שעברה בטורניר ההזדמנות האחרונה. ישראל הנחילה לאוקראיניות את ההפסד היחיד שלהן במסגרת הטורניר, 69 – 67 בימים הטובים בזיסמן. אוקראינה סיימה ראשונה בבית אבל לא הצליחה לעלות לאליפות אירופה מהטורניר של שלוש מובילות הבתים.

השחקנית הבולטת של אוקראינה היא הפורוורדית אולנה קריקוננקו, מלכת הסלים של הטורניר עם 27 נקודות למשחק, שמורידה גם 13 כדורים חוזרים לערב. "היא שחקנית מצוינת, משחקת בפנים ובחוץ. יש לה אחוז מהשלוש יותר טוב מהאחוז מהשתיים, היא סוחטת הרבה עבירות, לוקחת ריבאונד, רצה, פשוט עושה הכל", סיפרה גלית מוסאי. טל נתן, שנכח במשחק של אוקראינה נגד טורקיה, התרשם מאד ממנה. "היא מאד מוכשרת, שחקנית בעמדות 3-4 שעושה הכל על המגרש. המפתח הראשון יהיה לעצור אותה", אמר.

אוקראינה הפסידה את המשחק הראשון שלה בטורניר בבית לטורקיה, 59 – 70. טורקיה פתחה את המשחק בריצת 9 – 2, אוקראינה ביקשה פסק זמן מהיר אבל זה לא ממש עזר לה. טורקיה סיימה את הרבע הראשון ביתרון 23 – 14 ולא הביטה לאחור. קריקוננקו הייתה נקודת האור היחידה של אוקראינה עם 26 נקודות ו-17 ריבאונדים. "הטורקיות שלטו במשחק באופן מוחלט מדקה ראשונה. זה נובע מחוסר ארגון וחוסר שיטה באוקראינה, לא מזה שאין להן שחקניות טובות", אמר נתן. "יש להן כמה שחקניות מהרמה הכי גבוהה, אבל בניגוד לטורקיה זו נבחרת לא מאורגנת ולא מאומנת. זה מה שצריך לתקוף ואת זה דיווחתי לצוות המקצועי".

במשחק השני אוקראינה התארחה בסלובניה, והייתה בפיגור 11 עם חמש דקות לסיום. הן חזרו למשחק וכפו הארכה עם שוויון 84. את ההארכה אוקראינה פתחה בריצת 8 – 0 תוך 28 שניות. אוקראינה ניצחה בהארכה 102 - 95, עם 11 נקודות של קריקוננקו שסיימה עם 28. אוקסנה פיסמניק קלעה 20 נקודות, ליובוב אליאושקינה הוסיפה דאבל דאבל אימתני של 19 נק' ו-17 ריב'.

"זו קבוצה בה כל שחקנית יכולה להוריד כדור לרצפה, המשחק שלהן בנוי על בידודים ותרגילים פשוטים שמתאימים ליכולות שיש להן, שהן גבוהות מאד" אמרה מוסאי. "כולן גם קולעות שלשות. נקודת חולשה אצלן היא שאין להן מובילת כדור טבעית, הטורקיות לחצו אותן על כל המגרש והייתה להן בעיה עם זה". "צריך להפעיל על הרכזת לחץ כדי לשבש להן את המשחק, להוציא לה את הכדור מהיד ולגרום לה לקבל החלטות רעות", הוסיף נתן.

"מפתח נוסף יהיה השליטה בריבאונד הגנה", המשיך נתן. "אוקראינה היא נבחרת גבוהה, יותר מטורקיה. אם נרצה מתפרצות וסלים קלים נצטרך לשלוט בריב' הגנה. לפתיחת המשחק תהיה משמעות גדולה כי הנבחרת אחרי שני הפסדים, מנטאלית חשוב שלא נצטרך לרדוף אחריהן. מבחינתנו הנבחרת חייבת שהגארדיות יחזרו למשחק, צריכה את לירון טובה וקולעת, את לייני שלא הייתה בשיאה, כי הגבוהות היו יוצאות מן הכלל במשחק הקודם, השלישייה של ליעד, קטיה וג'ניפר."

"אני מקווה שתהיה חלוקה מאוזנת של הגארדיות והגבוהות, אבל המפתח הוא הגנה" הוסיפה מוסאי. "הקבוצה הזאת יכולה לקלוע 100 נקודות, וכל אחת ביום נתון יכולה לקלוע בדאבל פיגרס. נצטרך לשחק הגנה אגרסיבית, לא לתת להן לבצע את הפעולות הבסיסיות, החיתוכים, שזה סגנון המשחק שלהן. צריך לגרום להן לעבור לאט את החצי. זו נבחרת טובה מאד אבל אנחנו יודעות שאנחנו עם הגב אל הקיר והמשחק מאד חשוב לנו. אני בטוחה שנבוא דרוכות."

סימן שאלה לא קטן בנבחרת האוקראינית הוא הסטאטוס של הפורוורדית אולכסנדרה גורבונובה (1.86, 20), שלא שיחקה בשני המשחקים הראשונים. גורבונובה הייתה השחקנית המצטיינת של אוקראינה בשני המשחקים נגד ישראל בטורניר ההזדמנות האחרונה בעונה שעברה, עם 19 נק' ו-9.5 ריב' למשחק. הקיץ היא הייתה מלכת הסלים של אליפות אירופה עד גיל 20, עם 19.6 נק' ו-9.6 ריב' למשחק. השנה היא הסתכסכה עם הצוות המקצועי של אוקראינה, ולכן היא לא שיחקה בטורניר עדיין. במשחק בסלובניה היא כלל לא הייתה רשומה בסגל. לא ידוע בוודאות אם היא תשחק מול ישראל או לא.

הסגל המלא:
4 – אולה קראסניקובה- פורוודית - 1.82 - בת 22
שיחקה ברוסיה במדי שלן קראסנויארסק בעונה שעברה. לא שותפה מול טורקיה אך קלעה 7 נק' ב-25 דקות במשחק השני, נגד סלובניה.

5 - אוקסנה סולונאר – גארדית – 1.75 – בת 32
שיחקה באוקראינה בעונה שעברה. קלעה 8.5 נק' למשחק בטורניר עד כה.

6 – איולייה לפשינובה - רכזת - 1.76 – בת 25
שיחקה בדינאמו קרוסק בעונה שעברה. שותפה רק במשחק נגד סלובניה, קלעה 3 נק' ב-10 דקות.

7 – אינה איגורובה – פורוודית – 1.83 - בת 26
משחקת בשנים האחרונות באוקראינה. קלעה 9.0 נק' ב24 דקות למשחק בטורניר עד כה.

8 – יוליה יקהינה – סנטרית – 1.87 – בת 26
שיחקה בדינפרו האוקראינית בעונה שעברה, לא שותפה בטורניר עד כה.

9 – אולגה שליאקובה –פורוורד – 1.90 - בת 30
שיחקה בשנתיים האחרונות בנאדזדה, רוסיה. קלעה 3.0 נק' ב-14.5 דקות למשחק בטורניר עד כה.

10 – אינה פאסקוטדינובה – פורוורד - 1.80 - בת 22
שיחקה באוקראינה בעונה שעברה. לא שיחקה בטורניר עד כה.

11 – נטאליה איסאצ'נקו – גארדית – 1.80 - בת 27
שיחקה באוקראינה בעונה שעברה במדי טים סקאפ. קלעה 17.3 נק' והורידה 8.6 ריב' למשחק בליגה הבאלטית. שיחקה רק 13 דקות מול סלובניה אבל נגד טורקיה סיימה עם 8 נק' ו-9 ריב' ב-37 דקות.

12 – ליובוב אליאושקינה – סנטר – 2.00 - בת 25
שיחקה בדינאמו קרוסק בעונה שעברה (6.7 נק' ב15.1 דקות למשחק ביורוקאפ). פתחה בחמישייה וקלעה 19 נקודות ב-37 דקות נגד סלובניה. לא קלעה ב13 דקות מול טורקיה.

13 – אולנה סאבינה - פורוורד – 1.86 - בת 22
שיחקה באוקראינה בעונה שעברה במדי טים סקאפ. הובילה את הקבוצה עם 18.7 נק' והורידה 7.9 ריב' למשחק בליגה הבאלטית. קלעה 10 נק' נגד טורקיה ב35 דקות, במשחק השני שיחקה דקה.

14 – אולנה קריקוננקו - פורוורד – 1.86 - בת 25
שיחקה ברוסיה במדי שלן קראסנויארסק בעונה האחרונה. הקלעית המובילה בטורניר עם 27 נק' למשחק, וגם 13 ריב'. בקמפיין הקודם של אוקראינה היא רשמה 9.1 נק' ו-5.1 ריב' למשחק.

15 - אוקסאנה פיסמניק - פורוורד - 1.92 - בת 27
שחקנית ז'אפארוז'י, אוקראינה בשנתיים האחרונות. העונה ביורוליג: 11.8 נק' ו-3.5 ריב' ב23 דקות למשחק. קלעה 20 נקודות נגד סלובניה ואפס נגד טורקיה.

מאמנת: מרינה טקצ'נקו
אימנה את הקבוצה גם בשנה שעברה, אימנה גם את נבחרת העתודה. הייתה שחקנית נבחרת אוקראינה במשך שנים רבות עד 2001, אחת השחקניות היותר מגוונות באירופה. באליפות אירופה 1997 קלעה 20.9 נק', לקחה 6.4 רב', חטפה 3.7 כדורים. שיחקה באליפויות אירופה 1995, 1997, ו-2001. ב-2001 שימשה גם כשחקנית וגם כמאמנת. שיחקה גם באולימפיאדת אטלנטה 1996.

טקצ'נקו הגיעה עם דינמו קייב למשחק גמר היורוליג לנשים ב1992, מי שכיכבה לצידה היתה אינה גורביץ'. טקצנ'קו קלעה 15.0 נק' למשחק באותה עונה, גורביץ' הסתפקה ב 11.9. עוד שיחקה לצידן אוקסנה דובגליוק, שגם היא שיחקה בארץ שנים רבות.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();