ליעד סואץ קרני


הומלסיות עם שאיפות
ליאור קלינגר ,02/09/2006

אליפות אירופה בכדורסל נשים תיערך באיטליה בשנה הבאה, ולנבחרת ישראל יש כוונות רציניות להיות שם. לנבחרת ישראל מודל 2006 אין רגשי נחיתות או מנטאליות של אנדרדוג, יש גבוהות, הרבה אמונה ומוטיבציה שאפילו הגלות לבולגריה לא פגעה בה.

ערוץ הספורט ישדר את משחקי הנבחרת בסופיה

ביום שלישי תמריא נבחרת ישראל למגרש הביתי המאולתר שלה בסופיה, וביום רביעי תפתח את טורניר ההעפלה לאליפות אירופה. ישראל נמצאת בבית יחד עם נבחרות טורקיה, אוקראינה וסלובניה. שתי הקבוצות שיסיימו במקומות הראשונים בבית יבטיחו את מקומן באיטליה 2007.

סגל הנבחרת:
שירי שרון, מיכל אפשטיין, מירב דורי, קטיה לויצקי, ליעד סואץ קרני, לירון כהן, תמר מעוז, נעמי קולודני, טלי נוי, לייני סלווין, ג'ניפר פליישר, אורנית שוורץ, שרית ארבל.

לוח המשחקים:
6.9 - סלובניה (סופיה)
9.9 - טורקיה (חוץ)
13.9 - אוקראינה (סופיה)
16.9 - סובניה (חוץ)
20.9 - טורקיה (סלובניה)
23.9 - אוקראינה (חוץ)

תוצאות משחקי ההכנה:
ישראל 63 – בלגיה 53
בלטו בישראל: מעוז 17 נק', כהן 12 נק', שוורץ 8 נק'
ישראל 65 – פינלנד 46
בלטו בישראל: סואץ קרני 20 נק', כהן 17 נק', סלווין 9 נק'
ישראל 62 – שבדיה 55
בלטו בישראל: סלווין 13 נק', מעוז 12 נק', סואץ קרני 9 נק'
ישראל 79 – רומניה 54
בלטו בישראל: כהן 23 נק', סואץ קרני 10 נק', סלווין 8 נק'
ישראל 66 – בולגריה 89
בלטו בישראל: כהן 22 נק', סואץ קרני ושוורץ 10 נק' כ"א, דורי 9 נק'

לפני הקמפיין האחרון של נבחרת ישראל, בדיוק לפני שנה, שאלנו את מאמן נבחרת ישראל הטרי - אלי רבי - אם הוא זוכר את הניצחון האחרון של הנבחרת. התשובה הייתה נובמבר 2002. דיברנו על חסרונן של ליעד סואץ קרני ולייני סלווין, על החלום להביא ארצה גם את ג'ניפר פליישר. בסופו של דבר הנבחרת השיגה את המטרה בעונה שעברה ונשארה בדרג א', שמה קיץ לתקופה חשוכת הניצחונות והציגה משחק אנרגטי ולוחמני של קבוצה שקל להזדהות איתה. עכשיו נריץ קדימה 12 חודשים. ימים ספורים לפני המשחק הראשון הנבחרת כבר איבדה ספירה על כמות משחקי האימון שהיא ניצחה, בחוץ יש לציין, האימונים מועברים באנגלית לטובתן של פליישר וסלווין, כולם מסתובבים עם חיוך בזכות השילוב של ליעד בנבחרת ומדברים על מטרה אחת בלבד – העפלה לאליפות אירופה.

"עלינו על דרך חדשה בשנה שעברה, וחזרנו עכשיו מטורניר מאד מוצלח" אמרה לירון כהן. "אמנם לא היו שם נבחרות מהחזקות באירופה אבל עדיין, חזרנו עם ניצחון כשאצלנו ניצחון אף פעם לא היה ברור מאליו. צריך לעשות את המקסימום, אנחנו מאד מוכנות, הייתה הכנה נפלאה של כל הצוות, הייתה נכונות לעבודה. כולנו מבינות את גודל ההישג שיהיה אם נעלה וחבל לפספס הזדמנות כזו שהיא לא בשמיים במיוחד היום עם הסגל שיש לנו."

הפעם האחרונה שישראל העפילה לאליפות אירופה הייתה בשנת 2003, אז הנבחרת סיימה במקום ה12 ועם שישה הפסדים. השחקניות שהיו באליפות ביוון זוכרות בדיוק מה קרה ורוצות לחזור למעמד כדי להוכיח ליבשת שנבחרת ישראל של היום היא בהחלט לא מה שהיא הייתה אז. "זו הנבחרת הכי מוכשרת שהייתה, בזמן שאני שיחקתי כמובן. זו נבחרת ששווה אליפות אירופה, אין ספק" קבעה לירון כהן. "זו הקבוצה הכי מאוזנת שהייתה לנו מאז שאני זוכרת את עצמי בנבחרת ולכן יש אמונה גדולה," המשיכה תמר מעוז. "הנבחרת הייתה מבוססת תמיד על גארדיות. הפצצנו מבחוץ וקיווינו לטוב. השנה יש לנו ריבאונד, ויש לנו עומק שלא היה בעבר."

את ההבדל הכי משמעותי בין הנבחרת השנה לשנים הקודמות קשה שלא לראות, תרתי משמע. ג'ניפר פליישר (22, 1.91) היהודייה הגיעה מארה"ב, ליעד סואץ קרני (25, 1.85) סיימה קריירה נהדרת בוילאנובה והצטרפה לנבחרת אחרי שהספיקה לחתום באלופת פולין לעונה הבאה, וקטיה לויצקי (20, 1.90) הגיעה הישר מעונת פריצה ותואר אליפות בהפועל ת"א. הנוכחות של פליישר ולויצקי בצבע מוסיפה לנבחרת מימד נוסף למשחק שלא היה קיים בעבר, וסואץ קרני עושה פשוט הכל על המגרש – ממשחק פנים, לקליעה מבחוץ, להובלת כדור.

"אי אפשר היום לבוא בתירוצים שאין לנו מסה וכוח מתחת לסל" אמרה כהן. "ג'ניפר, ליעד וקטיה מוסיפות לנו המון ואפשר להתמודד שוות בשוות מול כל הנבחרות. על הנייר טורקיה מועמדת בטוחה לעלות וכנראה שאנחנו או אוקראינה, את סלובניה אני לא מכירה. זה צריך להיות או אנחנו או אוקראינה ואני מאד מאמינה שזה יהיה אנחנו."

גם ההכנה של הנבחרת לטורניר השנה הייתה הרבה יותר רצינית. בעונה שעברה הנבחרת קיימה שני משחקי אימון בלבד (הפסד לברזיל וניצחון על איטליה). הקיץ הנבחרת יצאה לשני טורנירים, בפינלנד ובבולגריה, וחזרה עם מאזן של ארבעה ניצחונות והפסד אחד. "עשינו הכנה אופטימאלית, התחלנו לעבוד ממאי במסגרת של להיכנס לכושר ומיולי התחלנו את האימונים הרשמיים" סיכם אלי רבי. "אני שבע רצון, ומסיר את הכובע בפני הבנות לפני שקלענו סל אחד. אני מקווה מאד שבטורניר כל מה שהכנו יבוא לידי ביטוי, ננצח את המשחקים ונעלה."

צמד האמריקאיות היהודיות של הנבחרת הספיק בינתיים להתאקלם. "אני מאד שמחה להצטרף שוב לנבחרת אחרי שבשנה שעברה לא יכולתי," אמרה לייני סלווין. "הלך לנו טוב במשחקי אימון, זו נבחרת מאד שונה מהנבחרת ששיחקתי בה לפני שנתיים. יש לנו הרבה פוטנציאל, אני יודעת שאם נשחק את הכדורסל הכי טוב שלנו נעלה לאליפות אירופה." "זה מרגש וזה כבוד לקבל הזדמנות לשחק עבור הנבחרת הלאומית," סיפרה ג'ניפר פליישר. "היה קשה לפגוש את הקבוצה בפינלנד כי היה ממש מעט זמן אבל כולן מאד עזרו והסבירו פנים. זו חוויה נהדרת ואני מקווה שנמשיך להצליח. אני חושבת שיש לנו קבוצה חזקה וסיכוי טוב, אבל משחקי האימון לא באמת משמעותיים. אנחנו עובדות קשה ונמשיך לעבוד קשה ובתקווה זה ישתלם", הוסיפה פליישר.

הקלעית המובילה של נבחרת ישראל עם 14.8 נק' למשחק בקמפיין האחרון הייתה מיכל אפשטיין, שעברה עונה מרובת פציעות בהפועל תל אביב. "קודם כל אני חושבת שהשנה בניגוד לשנה שעברה זה תלוי בנו, ולא בקבוצות האחרות ובתוצאות האחרות", אמרה אפשטיין. "אין ספק שהיינו הכי רוצות לשחק בארץ מול הקהל שלנו, אין ספק שהקמפיין והקהל שהיה בשנה שעברה עזר לנו לנצח אבל אין מה לעשות, זאת המציאות ועם זה נצטרך לעשות את התוצאה הכי טובה שיכולה להיות."

גם לירון כהן התייחסה לנושא הביתיות, והאופציה של משחק מול ארבעה צופים ביציע מנומנם בצוהרי יום. "אין מה לעשות, זה המצב, לא נבכה על זה. שלחו אותנו לסופיה אז נשחק בסופיה, חשוב לשמור על הso called ביתיות. ננסה להפוך את החיסרון הזה ליתרון. אולי בגלל שהמשחק שלנו צמוד למשחק של הגברים ואליהם יש קצת יותר מודעות ואותם באים קצת יותר לראות אז אולי על הדרך, יואילו בטובם במקום לעשות טיול בעיר לבוא גם לראות אותנו משחקות. בכל מקרה צריך לבוא ולנצח בין עם זה בסופיה או באוקראינה."

חשוב לא לפרש את הביטחון של הנבחרת בתור סוג של שאננות, זה לא המצב. יש פשוט תחושה שנבחרת עם היכולות של הנבחרת הזו, עם סגל מאוזן ועמוק, מקומה באליפות אירופה. עם זאת, הצוות המקצועי והשחקניות נמצאים עם הרגליים חזק על הקרקע. "לא פגשנו את הנבחרות האחרות פנים מול פנים כבר לא מעט זמן, למעט אוקראינה שהיא נבחרת יותר חזקה מאיתנו אבל ראינו שאנחנו יכולים לנצח אותה. אנחנו עם אמונה שאפשר לנצח את המשחקים ולעלות", אמר רבי. "הרבה תלוי בדריכות שלנו, אנחנו מאד תלויות בעצמנו" הוסיפה גלית מוסאי. "נבוא מאד מוכנות, לפי האנרגיות שיש בנבחרת והאדרנלין הגבוה יש תחושה מאד חיובית לקראת המשחקים."







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();