שירי פורת


עפולה אקספרס
אורלי קלינגר ,29/05/2006

היא לא זומנה לנבחרת העתודה, גם לא לנערות. לא שיחקה דקה בליגת העל, ולא ראיתם אותה אף פעם בטלויזיה. במקום זה היא חרשה עם הפועל גלבוע את כל הדרך מליגה א' לארצית וללאומית. שירי פורת, מכוכבות הליגה הלאומית, הרשימה את אלי רבי ומתאמנת עכשיו עם נבחרת ישראל הבוגרת. 'ספסל' תפס אותה לשיחת היכרות, ואתם עוד תשמעו ממנה.

באימון האחרון של נבחרת ישראל התרוצצו על הפרקט פרצופים מוכרים מהקמפיין הקודם, ומקרבות הפלייאוף האימתניים של ליגת העל שהסתיימו לפני כחודש. בניהן התאמנה גם שחקנית אחת שאף אחד לא הכיר עד ממש לא מזמן, כולל מאמן נבחרת ישראל – אלי רבי – שזימן אותה לאימוני הנבחרת המתכוננת למוקדמות אליפות אירופה. שירי פורת, כוכבת הפועל גלבוע ומהשחקניות הטובות ביותר בליגה הלאומית, היא הבחורה החדשה בשכונה.

"היא הרשימה אותי מאד במשחקים נגד רמלה. אני לא יודע אם היא תהייה בנבחרת בסוף וגם היא לא יודעת אם היא תהייה בנבחרת בסוף אבל גילינו עוד שחקנית עם כישרון, כישרון יש לה. היא מתאימה לליגת העל, את זה בלי שום ספק אני אומר", אמר אלי רבי על התגלית החדשה. "במשחקים עם רמלה מול גלבוע היינו מתכוננים אליה, אבל טאוונה אלהלים לא הייתה מצליחה לשמור עליה".

רבי הודה שהוא לא הכיר את פורת עד שמצא את עצמו מאמן את אליצור רמלה בליגה הלאומית השנה. "היא רכזת. היא עדיין לא זורמת פה ב100% כי היא בכל זאת פתאום באה לליגה של הגדולות, היא לא הייתה באף נבחרת".

"זה סוג של חלום שמתגשם", אמרה שירי פורת על הזימון. "כל השנים את עושה משהו שאת הכי אוהבת ואת רוצה לשאוף בו הכי גבוה".

גם אנחנו לא הכרנו את פורת עד שראינו אותה לפני שבוע זוכה במקום הראשון בקטגוריה לבוגרות ע"ש נילי נאתכו ז"ל, בסטריטבול בהרצליה. "אני מעפולה, בת 22, משוחררת שנה, סטודנטית לפיסכולוגיה", היא סיפרה אחרי האימון בזיסמן. "משחקת 10 שנים בגלבוע. מליגה א' לארצית ללאומית. חוץ משנה ששיחקתי בגליל התחתון ושנה שלא שיחקתי".
ומה היה בתקופת הצבא? ספורטאית מצטיינת? "לא. הייתי בגדוד של דרוזים ופשוט היה לי הסכם איתם שאני יוצאת לאפטר למשחק, וחמשושים. לא הייתי מגיעה לכל האימונים אבל זה עבד".

רחוק מאד מאור הזרקורים, עד כמה שיש זרקורים בענף שלנו, פורת המשיכה להשתפר. בניגוד לשחקניות צעירות רבות הגרות באזורים מרוחקים, פורת לא נטשה את הצפון כדי להתקרב למרכז ולחפש חשיפה. "אבא שלי היה שחקן מאד מוכשר, ועד גיל 18 ההורים מחליטים. נראה לי שהוא עשה את השיקולים שלו והחליט שעדיף לי להישאר", אמרה. אביה אגב הוא שחקן העבר אריאל פורת שהיה כוכב בליגת העל בשנות ה80, ואחיה גור הוא היום קפטן הקבוצה המאוחדת של עפולה בליגה הלאומית.
"חוץ מזה שאני לא חושבת שלעבור זה בהכרח טוב", הוסיפה. "אני אישית, אני חושבת שלי מאד תרם לשחק בליגה השלישית והשנייה ודי להוביל קבוצה. לא חייבים לקפוץ למים, לאט לאט יש זמן".

מן הסתם יותר נוח לגור במרכז, אבל אלי רבי מעודד שנושא החשיפה באזורים הרחוקים הולך ומשתפר. "השנה יש הרבה דברים גדולים שעשינו גם מתחת לפני השטח, אבל דבר אחד זה שסגל המאמנים של נבחרות ישראל ראה העונה מאות משחקי ליגה בכל רחבי הארץ. אפילו איתרנו השנה ילדה מאזור יד מרדכי. הפריסה שלנו היום באיתור שחקניות, לא היה דבר כזה. בכל החורים בארץ היינו".

העונה הזו הייתה השנה השלישית של פורת בליגה הלאומית. מפאת בורותנו, שאלנו אם היא הייתה מגדירה את העונה הזו כעונת פריצה. "כנראה. אני חושבת שקודם כל התבגרתי וגם התחזקתי פיזית ואני חושבת שזו הייתה שנה ממש טובה בשבילי".
את מגדירה את עצמך כשחקנית חובבנית או מקצוענית? "אני רוצה להיות מקצוענית. עכשיו? עד כמה שאני יכולה"

מהדקות המעטות שיצא לי לראות מהאימון אי אפשר היה ממש לקבל רושם אמיתי יותר ממה שכבר היה לי אחרי הסטריטבול, אבל זה עוד יבוא. "אני בשוק", מודה פורת. "אני חושבת שאני עוד לא אני. את משחקת עם בנות ואת לא מכירה אותן, ואת יודעת שמסתכלים עליך כולם, כאילו בוחנים אותך ומה היא יודעת ו... קשה לי. דווקא היום באתי מאד נחושה ולא כל כך הצליח לי. אני מניחה שהלחץ ירד תוך שבוע שבועיים ואז הן באמת יוכלו לראות".

"יש לה המון כדורסל, השאלה אם היא תצליח להביא את זה לידי ביטוי פה", אמר אלי רבי אחרי האימון. "היא רגילה לשחק בליגה אחרת בקצב אחר, פה הקצב יותר גבוה. אם היא תצליח, הרווחנו. אם לא, תמיד יש את השנה הבאה והשנה אחרי זה. קודם כל היא נכנסה לתודעה, היום חצי מהליגה מחזרת אחריה כבר וזה דבר טוב"

ומה הלאה? מעבר לליגת העל? "אני מאד רוצה, גם אם זה אומר לעבור למרכז. אני מקווה שאני אלמד פה. נראה לי שאלי נותן לי הזדמנות ועכשיו חובת ההוכחה עלי".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();