ושאינו יודע לצעוק
אורלי קלינגר ,25/03/2006

אנחנו ב'ספסל' בחרנו בו פה אחד והוא זכה גם במשאל המאמנים שלנו – עדן ענבר מהפועל חיפה מוצקין הוא מאמן העונה של 05\06. מוצקין סיימה את העונה עם חמישה הפסדים בלבד ובמקום השני, והרבה מהקרדיט להצלחה של קבוצת ההתקפה מספר 1 בליגה מגיע למאמן הרגוע שלה. סוד הקסם? דברו חלש.

"אני מאד נהנית לשחק בשבילו, מגיע לו ואני שמחה שהוא זכה", אמרה ליקו ווילינגהאם. "הוא סיבה גדולה שחזרתי למוצקין, הוא מישהו שבאמת אפשר לדבר איתו, הוא לא יחזיק נגדך שום דבר. הוא בנאדם טוב ומגיע לו להיות מאמן השנה", הסכימה לורי נירו. "אני ממש שמחה לשמוע, מגיע לו. הוא משקיע הרבה מאד, יש לו תשוקה למה שהוא עושה ואני שמחה לראות שאנשים מעריכים את זה", הוסיפה נאדה דוריץ'.

ענבר בטח כבר מסמיק אבל זה עוד כלום. השחקניות שלו פרגנו בגדול כשביקשנו תגובות לבחירה, והן יודעות למה. ענבר הוביל את הקבוצה שלו, שלא מתהדרת באחד מארבעת התקציבים הגדולים בליגה, לעונה מצוינת. מודל של עקביות, ומקום שני בליגה באחת העונות היותר צפופות שהיו לנו בצמרת. הן הפסידו רק חמישה משחקים – בדיוק כמו רמלה של העונה שעברה שסיימה גם היא את הליגה במקום השני וקינחה באליפות. לאורך כל העונה חיפה מוצקין הייתה קבוצת התקפה הכי טובה בליגה, 86.4 נקודות למשחק.

"עדן הוא מאמן של שחקניות, הוא לא שם עליך לחץ מעבר ללחץ שיש עליך במילא. כשיש לך מאמן שמגבה אותך ובאמת מבין שתעשי טעויות, את יותר משוחררת ויותר מרוכזת וזו לדעתי הסיבה שאנחנו כל כך מצליחות בהתקפה", אמרה תמרה מור, הגארדית המגוונת של מוצקין. "כולם אומרים שהוא לא מאמן של הגנות אבל הוא הביא אותנו למקום השני והוא עשה עבודה מצוינת".

זו כבר השנה הרביעית של ענבר ומוצקין בליגת העל, ואף פעם לא ראינו אותו מאבד את קור הרוח במשחק. לא מרים את הקול על השחקניות, לא קופץ ורוקע ברגלים. הוא תמיד מוכן לדבר על הכל אחרי משחקים, לא משנה אם הוא הרגע הפסיד בשתי הארכות. "זה לא אומר שאכפת לו פחות או שהוא רוצה פחות", התייחסה נאדה דוריץ' לשלווה הזו שענבר מפגין על הקווים. "הוא פשוט יודע שלצעוק כמו משוגע לא יעזור לקבוצה. ככה הוא. מקצועי, בנאדם ברמה".

בכל זאת קשה לנו להאמין שיש מאמן שבאמת לא צועק, ומסתבר שגם ענבר חוטא לפעמים. "כן הוא צועק, בדרך כלל עלי כי אני הרכזת, אבל זה חלק מהחיים ואני לא מחזיקה את זה נגדו. אני מאד שמחה לשחק בשבילו ואני אשמח להישאר איתו", אמרה דוריץ'.

"כן, אבל אי אפשר באמת להתייחס לזה כצעקות כי את לא מרגישה כאילו את חוטפת צעקות, אבל אפשר לדעת מתי הוא כועס. הוא אדם שאחר כך יבוא, ייתן חיבוק ויגיד שהוא לא התכוון לגרום לך לתסכול", אמרה מור. "יש לו את הרגעים שלו, הוא אנושי, אבל הוא לא כמו מאמנים אחרים. הוא לא ישתולל", הסכימה נירו.

מוצקין היא אחת משתי הקבוצות היחידות בליגה שלא החליפו אף שחקנית כל העונה. ענבר פגע בול עם ארבעת הזרות והצליח גם לשכנע שתי ישראליות מוכשרות לבוא לצפון הרחוק, והעסק התחבר מהר. אל תמרה מור המוכחת וליקו וולינגהאם שהייתה מצוינת בעונה שעברה הוא חיבר את לורי נירו, שחזרה לקבוצה מהעונה הקודמת, ואת נאדה דוריץ' האלמונית יחסית. הצוות הישראלי של מוצקין, בהובלת לנה מוסטפינה, ענבל מזרחי ושימרית גיגי - הוא השלישי בטיבו בליגה מבחינה סטטיסטית.

"יש לו שיטה משלו לאימון, אישית אני אוהבת אותו מאד", סיכמה ליקו ווילינגהאם.
"הוא נותן לשחקניות להיות מי שהן ולא מנסה לשנות אותך. הוא פתוח להצעות, הוא לא נעול על דרך אחת, הוא מקשיב לדעות של שחקניות. הוא רוצה שנצליח גם כשחקניות אינדיוידואליות וגם כקבוצה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();