"הליגה צריכה לשלב כמה שיותר ישראליות"
ליאור קלינגר ,30/07/2005

אלי רבי עונה לשאלות גולשי ספסל על החזון שלו כמאמן על, הצפיות בטורניר, סגל הנבחרת ועוד.

מיכל, ירושלים -איך אתה רואה את המקום של הישראליות בליגה שלנו, איך אתה חושב שניתן לשפר את הישראליות?
"אני רוצה להשפיע, לשפר את רמת הליגות, העניין והתחרות (נשים ונערות), לחנך ולהקנות הרגלי עבודה לשחקניות בכל הנבחרות ולהציג את כדורסל הנשים על בסיס תוכנית העבודה שהכנתי כהרבה יותר לגיטימי, אטרקטיבי ומעורר עניין.

ליגת הנשים צריכה לשלב כמה שיותר ישראליות איכותיות. קצרה היריעה מלפרט, אני רק אומר כי החל מספטמבר נקים סגל שיכלול 20 שחקניות מצטיינות מכל רחבי הארץ (סגל זהב) לגילאי 20 – 15, לבדיקה ומעקב מדעי במפגשים שבועיים בוינגייט, שיכללו אימוני אתלטיקה, חדר כושר וכדורסל, וכמו כן כיסוי ומעקב רפואי אחר התפתחות השחקניות ע"י הצוות המקצועי הטוב ביותר.
בנוסף, אני מקווה כי לאחר מאמצים גדולים נוכל לבשר לראשונה על הקמת האקדמיה לכדורסל מצוינות במכון וינגייט."


מיכל, ירושלים – אלי, כמאמן הנבחרת הלאומית אתה מרגיש שאתה נמצא בפיק הקריירה שלך? מה אתה מצפה מהקדנציה שלך בנבחרת?
"אין ספק שאחד היעדים שהצבתי לעצמי בתחילת דרכי כמאמן נשים היה לאמן את נבחרת ישראל ביום מן הימים. בסה"כ כאיש מקצוע התייחסתי לכל קבוצה שאימנתי כאילו היא נבחרת ישראל. בקשר לפיק, אני עדיין בתחילת דרכי בנבחרת ואיני יודע לאן יוביל אותי העתיד, בכל מקרה היעדים שאציב לעצמי לא הסתיימו ברק לאמן את הנבחרת."

נועם - מה הצפייה מהנבחרת לאחר הטורניר בשנה שעברה ומה השינוי שאמור לשנות את תוצאות הטורניר?
"אני באופיי אדם אופטימי ואת המסר אני משתדל להעביר לבנות. אנו בנחיתות מקצועית בולטת וכמובן גם פיזית. יחד עם זאת לא מקובלת עלי ההשלמה, אסור להרים ידיים, צריך לשאוף, "המעז מצליח", "ואין דבר העומד בפני הרצון".
לגבי השינוי, מקצועית הסגל כמעט זהה, השינוי צריך להיות מנטלי, הטירוף, הביחד, הרצון, השאפתנות, בנוסף לשינויים טקטיים כאלה ואחרים."


מורן - כל הנבחרות בבית ערכו למעלה מחמישה משחקי הכנה כ"א, למה הנבחרת משתתפת רק בטורניר אחד הקיץ?
"המינוי שלי נכנס לתוקף ב-15.5.05, בזמן הקצר שנותר לא מצאנו יריבות אימון וטורנירים להשתתף בהם, למעט ההזמנה מאיטליה. בכל מקרה לא נשתמש בזה כתירוץ."

רענן – אלי, אתה הולך לתת קרדיט לחן נוסל כמו שנתת לה ברמת חן? לדעתי הזמן של הצעירות הוא עכשיו.
"חן נוסל אחת המוכשרות שקמו לנו, את הקרדיט היא קבלה בעצם זימונה לנבחרת. כל דקה שהיא על המגרש זה בזכות היכולת שלה לתרום להצלחת הנבחרת.
לגבי הצעירות, אני רואה בשילובן חשיבות עליונה, כך נהגתי גם באגודות, יחד עם זאת היות ונבחרת זה לא דבר של מה בכך וכדי לא ליצור זילות למסגרת, זימנתי רק את אלה שאני חושב שראויות ובשלות לתרום לנבחרת באופן מיידי."


תהילה -למה הילה יזהר לא זומנה לנבחרת?
"הילה יזהר היא אחת הבנות המקסימות שיש בכדורסל וכמו כן בשנתיים בבני יהודה הוכיחה את עצמה ואפילו נבחרה לתגלית העונה. יחד עם זאת צריך לזכור שבעמדה שלה משחקות בנבחרת תמר, ריבי, חן, שמרית ובמידה מסוימת לירון כהן, כל זאת מבלי לספור את שי דורון שהייתה אמורה לשחק גם."

תהילה - איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנה מהיום?
"בעוד שנה מהיום, אני מקווה לראות שינוי בגישה אצל שחקניות, שחקניות מהקולג' מחזירות את האמון בכדורסל הישראלי וחוזרות לכאן, נבחרות ישראל מאורגנות יותר וחזקות יותר. משחק גמר גביע המדינה לנערות בשידור ישיר בטלוויזיה, כולל פרסים למצטיינות מהליגות לנערות ואולם מלא קהל."

תהילה - אתה רואה את עצמך כמאמן כדורסל נשים או שהיית מעוניין לאמן קבוצת גברים?
"אני מודה לאלוהים שמאפשר לי לעשות מה שאני אוהב, אני נהנה מאוד מתפקידי כמאמן נשים ואם יתאפשר לי אמשיך להעדיף על פני כל דבר אחר."






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();