רוצות לנצח
ליאור קלינגר ,27/07/2005

היום נערכה באיגוד הכדורסל מסיבת עיתונאים לקראת משחקי נבחרת הנשים של ישראל בטורניר ההזדמנות האחרונה לאליפות אירופה בתחילת אוגוסט. מאמן הנבחרת, אלי רבי, הקפטנית תמר מעוז ואורנית שוורץ נכחו והצהירו על המטרות – אולם מלא ומקום ראשון.

נבחרת ישראל תשחק בבית יחד עם קרואטיה, בולגריה ואוקראינה. הכניסה למשחקי הבית בזיסמן תהיה חופשית, וערוץ 5 יעביר אותם בשידור ישיר. לגבי משחקי החוץ, יש הסכמה עם ערוץ 5 שבכל מקום שמשדרים בחוץ, ייעשו כל המאמצים לשדר גם בארץ.

"הנבחרת התחילה את הפעילות ב20 ליוני," פתח רבי. "סה"כ היות והצוות החדש נקבע סמוך לתחילת האימונים, ההתארגנות הייתה קצת בעצלתיים ולכן גם קבענו רק שני משחקי אימון. אבל אני מעריך על סמך האימונים שנגיע מוכנים למשחק הראשון בקרואטיה בשביעי לאוגוסט. אנחנו מגיעים לטורניר הזה מתוך מטרה לסיים במקום הראשון. זה האופי שלי וזה המסר שאני מעביר גם לבנות, אני לא מאמין בלהנמיך צפיות. בסה"כ אין הבדלי רמות גדולים בין היריבות, על הנייר קרואטיה היא כנראה הפייבוריטית מבניהן כי בולגריה ואוקראינה קצת יותר צעירות, אבל קשה לדעת."

רבי המשיך עם פנייה לקהל האוהדים, ובתיאור סגנון המשחק שאנחנו צפויים לראות מהנבחרת. "אנחנו צריכים להשתמש בטורניר הזה כטריגר לקידום כדורסל הנשים. אני רוצה להפוך כל משחק לאירוע, מאד חשוב לי שהאולם יהיה מפוצץ בקהל, שלא יהיה כסא אחד פנוי. אני קורא לכל חובבי כדורסל הנשים להגיע למשחקים. אנחנו מתחייבים שלא תישאר טיפת זעה אחת שלא תשפך על המגרש, כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. סגנון המשחק שלנו מתבסס בעיקר על הגנות לוחצות, על מנת למנוע מהיריב לנהל את המשחק הרגיל שלו. זה השיטה בכל הנבחרות, מהנשים לעתודה לנערות והקדטיות. לחץ, אינטנסיביות, שיתוף של הרבה שחקניות. אני חושב שבגלל המגבלות שלנו, זו הדרך היחידה להפוך את נבחרות הנשים ללגיטימיות יותר. כמטרה אנחנו רוצים להגיע למצב שתוך שלוש-ארבע שנים כל נבחרות הנשים של ישראל ישחקו בצורה ראויה ומכובדת בדרג א'."

השחקניות התייחסו לאווירה בנבחרת כמו גם לסגנון המשחק. "זה הקיץ השני שאני מתפקדת כקפטנית הנבחרת ואני מרגישה כבוד גדול," פתחה מעוז. "אני מרגישה שיש אווירה שונה בנבחרת ממה שהייתה בקמפיין הקודם, קיבלנו רוח גבית משחקניות נבחרת העתודה שהצטרפו אלינו ושחקניות אחרות שלא היו בקמפיין הקודם, ויש לי תחושה שדברים טובים הולכים לקרות לנו הקיץ. אני מקווה באמת כמו שאלי אמר שהנבחרת תיתן את הטריגר גם לליגה וגם לעוד שחקניות ישראליות לבוא לידי ביטוי השנה."

"יש הרגשה מאד טובה, ואווירה שהחדירו בנו שאמנם אני סנטרית של 1.80 אבל אפשר לקחת את היתרונות שלנו וליישם אותם על המגרש" אמרה שוורץ. "את כל התירוצים כבר יש לנו מהרבה שנים קודם, יש ספר שלם, ואנחנו מתכוונות לא להשתמש בו הפעם. אנחנו רוצות לנצח ולהוביל את השינוי הזה בכדורסל הנשים שכבר התחיל, וממשיך גם עכשיו בקיץ עם הטורניר הזה."

"עם הסגנון של אלי ושיקי, שיצא לי לעבוד עם שניהם בבני יהודה, אנחנו נלחץ הרבה יותר על הכדור," המשיכה מעוז. "הסגנון שלנו בעבר היה קצת יותר נסוג בהגנה, רצינו לתת יותר קליעות מבחוץ, ולסגור יותר את המשחק פנימה בגלל הבעיה שלנו בגובה. אנחנו יורקות דם באימונים, קודם כל מלהבין איזה סוגי הגנות שומרים, יש לנו המון סוגים של לוחצות וגם בחצי מגרש ההגנה מאד אגרסיבית. אני מאד מאמינה בשיטה הזו, מקווה שזה יוריד את כמות הנקודות שנספוג ויוביל ליותר סלים קלים, משחק מעבר ומתפרצות כי אין ספק שבמשחק עומד יהיה לנו קשה."

"אני חושב שזה סגנון אטרקטיבי שמעורר המון סימפאטיה אצל קהל, לראות את הבנות על הרצפה, משחקות מהיר, וקולעות הרבה סלים," הוסיף רבי. "נחטוף הרבה כדורים, נגיע להתקפה כשההגנה לא מוכנה וניצור מצבי קליעה יותר טובים. הגנות לוחצות יחייבו את היריב או לשתף בנות שהוא לא רגיל לשתף, או להגיע למצב שהשחקניות של היריבות ישחקו עם המון עומס כי הן יהיו כל הזמן תחת לחץ. אני מקווה שזה ישנה את המומנטום לטובתנו. הכל זה בתיאוריה, חובת ההוכחה עלינו."

רבי גם התייחס לשחקניות שלא נמצאות כיום בסגל הנבחרת - שי דורון, לייני סלווין וליעד סואץ. "קראתי את ההתבטאות של שי דורון בעיתון ולא כל כך אהבתי אותה, היא לא קיבלה את ההודעה שבוע לפני אלא באותו יום בו מוניתי לתפקיד, התקשרתי לשי וגם ללייני והודעתי להן שהן מוזמנות לסגל הרחב. לצערי הרב לייני פצועה, ושי דורון לטענתה לא הצליחה לפנות את עצמה לפעילות בנבחרת. אני חושב שבנבחרת ישראל צריכות להיות השחקניות שהכי רוצות להיות. כולם יודעים שחודשי יולי–אוגוסט מיועדים לפעילויות של נבחרות ישראל. אני לא בא בטענות לאף אחת, אני רק רוצה להעביר מסר לכל שחקניות הכדורסל בארץ. אין דבר יותר חשוב מנבחרת ישראל. אני לא אמשוך אף אחת באוזן לבוא לשחק בנבחרת, אבל יחד עם זאת, אם מישהי רוצה לקבל הכרה והערכה מאנשי הענף, מן הסתם שתעמיד את נבחרת ישראל בראש סדר העדיפויות. אני גאה לומר ש13 הבנות שנמצאות בסגל היום הן 13 השחקניות שהכי רצו להיות בנבחרת ישראל. אני מבטיח שבשנה הבאה ההערכות שלנו תהיה הרבה יותר מוקדמת וניתן לכולן ליהנות מהספק בקיץ הזה. כל אלה שמציגות את נבחרת ישראל כדבר שהוא חשוב להן יעמדו במבחן בקיץ הבא."

"אני חושבת שבשנתיים האחרונות שחקניות הבינו שלהיות בנבחרת זה חשוב וזה כבוד, משהו שלא לגמרי היה נכון לפני זה", הוסיפה שוורץ. "שחקניות הכינו את עצמן טוב יותר לקמפיין הזה, הגיעו הרבה יותר נחושות, יותר בכושר. לדעתי זה לא משנה איפה משחקים, ולא משנה אם זה טוב להיות בקולג' או לא – זו כבר קביעה נורא אינדיווידואלית לכל אחת ואחת – שחקניות צריכות לדעת שיש עליהן אחריות. יש לנו משימה, זה כבוד להיות חלק מהנבחרת הזאת ואני חושבת שכבר עכשיו באימונים אנחנו רואים תוצאות ואני מאד מקווה שזה יבוא לידי ביטוי במשחקים."

שחקנית נוספת שדווקא יכלה להימנות עם סגל הנבחרת הבוגרת אך במקום זה הצטרפה לנבחרת הנערות היא קטיה אברמזון. "אני חושב שלקטיה צריך לתת את הזמן לגדול עם בנות גילה. אין ספק שקטיה יכלה לעזור לנבחרת הנשים בקיץ הקרוב אבל בטווח הארוך אני חושב שקטיה הייתה מפסידה ואנחנו היינו מפסידים שחקנית שיכולה להיות יותר טובה. על סמך ניסיון של הקיץ שעבר בו קטיה הייתה בנבחרת, ראינו שבגלל שהיא עדיין צעירונת קשה לה להשתלב וזה באיזשהו מקום פגם ביכולת שלה. גם על סמך הניסיון שלי איתה במסגרת הקבוצה בה היא שיחקה אצלי השנה. נבחרת ישראל תחכה לה גם עם זה בעוד שנה או בעוד שנתיים, אני בטוח שבזכות ההחלטה הזאת נרוויח שחקנית טובה יותר לשנים הבאות" סיכם רבי.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();