אלונה, ה-מנהלת המושלמת
שי ברק ,13/02/2018

יש תמימות דעים בין השחקניות "לא יודעות מה היינו עושים בלעדיה". אלונה חליוא מחזיקה בהגדרת תפקיד "מנהלת נבחרת" אבל בפועל היא עושה פשוט המון, מטפלת בכל צרכי השחקניות, בשיווק, בסקאוטינג, וידאו ו...באופן כללי כל מה שרק מבקשים ממנה. "אומרים שאדם מעצב את התפקיד שהוא עושה ולא התפקיד את הבן אדם", מנסה להסביר עדן ענבר למה אי אפשר להגדיר את אלונה, וממשיך רועי איזנברג "סוג של סופרוומן, בחורה אחת עושה ונותנת כ"כ הרבה, שזה מרגיש לפעמים כאילו יש 5 מנהלי נבחרת". אז מי היא אלונה חליוא?

בין אלישה קלארק ושי דורון, דניאל דיאמנט ונעמה שפיר, עדן ענבר ורועי איזנברג, יש שם אחד שכמעט ולא נשמע. אלונה חליוא. על פניו, מנהלת נבחרת, תפקיד חיוני ושיגרתי שיש בכל נבחרת יצוגית, בפועל... אלונה היא ה-נבחרת. נכון, השחקניות הן שמשחקות, המאמנים הם שמנהלים את המשחק, אבל נדמה שגם השחקניות וגם המאמנים יסכימו לקביעה הזו.

"היא תרצה להרוג אותנו שאנחנו משתפות פעולה עם הכתבה עליה, למרות שהכי מגיע לה בעולם", אומרת ליעד סואץ-קרני, ונדמה שעל כך יש הסכמה. חליוא מעדיפה לתת את הבמה לשחקניות, היא שם בשבילן "אני לא הסיפור פה", עונה כל פעם שנעשה ניסיון לכתבה איתה.

בין הלימודים לתואר שני וכתיבת התזה, אלונה חליוא מתגייסת בכל פעם שנקראת ל'מילואים' בתפקיד מנהלת הנבחרת. אבל חליוא היא הרבה יותר ממנהלת נבחרת, זה מתחיל מהדאגה לכל הצרכים של הנבחרת ושל השחקניות שבה, מהקטנים לגדולים, היא זו שתתאם את הכל ממדים ועד בדיקות רפואיות, משעות אימון ואולם ועד כמות הקהל שיגיע. "אלונה היא קודם כל אדם משכמו ומעלה", אומר רועי איזנברג, עוזר מאמן הנבחרת "סוג של סופרוומן, בחורה אחת עושה ונותנת כ"כ הרבה, שזה מרגיש לפעמים כאילו יש 5 מנהלי נבחרת". "היא גם האפסנאית, מלבישה, פסיכולוגית, אשת שיווק, וידאו, יש לה מליון תפקידים... לא מתלוננת הכל תמיד בסדר, פשוט עושה מעל ומעבר, אין אין מילים פשוט לתאר אותה", מפרטת סואץ-קרני.

חליוא נמצאת בנבחרת כבר קמפיין שלישי וככל שהזמן חולף התפקיד שלה הופך למורכב יותר ויותר, היא לא מנסה למצוא את איזור הנוחות וש"הדברים לא ישתבשו", אלא לא מפסיקה לחשוב איך לעשות הכל יותר טוב. בחלון המשחקים הנוכחי, לקחה כפרויקט אישי למלא את ה'דרייב-אין' ובין כל תפקידיה כמנהלת הנבחרת, עבדה קשה לשווק את המשחק, כולל קשר עם ענפי ספורט אחרים ויצרה שיתופי פעולה להגביר המודעות לנבחרת ולכדורסל הנשים.




אבל נדמה שמעל הכל בראש סדר העדיפויות נמצאות השחקניות. בשבילן היא לא תפחד ללכת הכי רחוק, להיכנס לעימותים ולהשיג להן כל מה שהן צריכות, פשוט כי היא כזו. כשאחת השחקניות הגיעה לתחילת האימונים עם פציעה טורדנית שמלווה אותה תקופה, חליוא לקחה כפרויקט אישי להשיג לה את הבדיקות הנדרשות והטיפול הטוב ביותר. מה שלא קרה בחודשיים של נסיונות סידרה חליוא בחמישה ימים – כי השחקנית חשובה לנבחרת, אבל יותר מכך, כי היא חשובה לאלונה. "באופן אישי אני מאד אוהב ומעריך אותה, כל בקשה או עזרה שביקשתי או הייתי צריך תמיד נענית בתשובה חיובית, היא גם קונצנזוס מבחינת הבנות וללא ספק יש לה הרבה מניות בהצלחה של הנבחרת", מסכם אייזנברג.

יום עבודה שגרתי אצלה יכול לכלול, סבב שיחות ותיאומים עם כל גורמי האיגוד והמשלחת היריבה, נסיעה לאיסוף המדים מהחברה המייצרת כשתוך כדי מתעדכנת במצבן הבריאותי של הפצועות בנבחרת ואם צריכות עזרה כלשהי. היא עדיין תגיע ראשונה לכל אימון כדי לדאוג שהכל מוכן ומאורגן לשחקניות שיגיעו, וממשיכה בדו"חות סקאוטינג מפורטים, עורכת וידאו. היא הראשונה לעדכן על שינויים בסגלים של היריבות, דואגת לסטטיסטיקה וכשהכל מסתיים , מתחילה העבודה על יום המחר. 24/7, כי שינה זה לחלשים.

"יש מאנשים שאתה פוגש במהלך החיים בתקופות מסוימות ואחרי שחלון הזמן שלהם בחיים שלך נסגר אתה פשוט שוכח מהם כי הרושם שהם משאירים עליך הוא זניח. אלונה היא לא מהאנשים האלה. אלונה משאירה אחריה שובל של הגיון, צדק ואהבה אינסופית. לא סתם הכינוי שדבק בה הוא 'צדיקה' ", סיפרה קטיה לויצקי

"אלונה היא פשוט בן אדם של 100% נתינה, כולה טוב. היא הרוח, המוח, הנשמה שעושה את הכל מאחורי הקלעים, בשקט, בצניעות, עם כל הלב, עם המון רגישות, אהבה וכמויות אינטיליגנציה...ובלי אגו", מספרת ליעד סואץ-קרני. "כל מי ששואל אותי עליה אני אומרת שאלונה היא מישהי שאם הייתי בעלת חברה, לא משנה באיזה ענף, הייתי שוכרת אותה היא יכולה לעשות הכל – מאשת שיווק למנכ"לית, כל תקפיד שהיא תעשה היא תהיה בו מעולה, בקיצור אני חושבת שהיא פשוט מתנה לאנושות, אני אוהבת אותה אהבה גדולה, וכל כך שמחה שיצא לי לפגוש מישהי כמוה – וכל השחקניות חושבות ככה, לא יודעות מה היינו עושים בלעדיה, היא המנהלת נבחרת המושלמת".







"נבחרת ישראל היא תבנית נוף אלונתו"
מאמן הנבחרת, עדן ענבר, שהולך עם אלונה (והיא איתו) כבר כחצי עשור, מסביר את הייחוד שבה: "אומרים כי אדם הוא תבליט נוף מולדתו אז הנבחרת הזאת היא תבנית נוף אלונתו. צנועה, חרוצה, יסודית, משקיעה בפרטים הקטנים ומעדיפה מעשים על מילים.".

אלונה התחילה את דרכה כצלמת בכדורסל הנשים, ב"ספסל" בכלל ובמשחקי הבית של אליצור רמלה בפרט. "היא לא יודעת להגיד 'לא' איפה שהיא יכולה לעזור ועל אחת כמה וכמה איפה שהעזרה שלה תשרת את כדורסל הנשים, היא תהיה שם", כך למשל בעיצומם של הכנות במחנה אימונים ברמלה, נסעה לתעד את זכייתה של הגימנסיה הריאלית באליפות התיכונים הראשונה שלה וחזרה לעבוד, כי לשחקניות ולכדורסל זה היה חשוב.

בשנת 2013 קיבלה אלונה, את תפקידה הרשמי הראשון באליצור רמלה, כצלמת ואשת וידאו מונתה לערוך את הוידאו על היריבות ותיקון טעויות עבור הקבוצה ועד מהרה נשאבה לכל תפקיד אפשרי באגודה. היא לקחה על עצמה את הקשר עם הקהילה, יצרה פעילויות חברתיות בבתי ספר ("למען הקהילה" הרבה לפני שהפך כחובה לתקצוב ממפעל הפיס), יצרה אתר אינטרנט וקידמה את הקבוצה ברשתות החברתיות , היתה אשת קשר בין הקבוצה והאיגוד ובאופן כללי כמעט לכל צורך נתנה מענה. רוני בן נון, שמכירה אותה עוד מאותם הימים סיפרה "אלוניק בחורה מיוחדת במינה. הכרתי אותה בשנתה הראשונה בכדורסל נשים, כששיחקתי ברמלה. ביישנית, צנועה עם נתינה לא מוסברת. מאז ועד היום זכיתי להיות במחיצתה שעות לא מעטות בארץ ובחו"ל. תמיד עם חיוך, תמיד עם אנרגיות טובות, בודקת שכולן בסדר, שכלום לא חסר. אלוניק בחורה חכמה בטירוף, לא מקבלת כלום כראש וקדש, אלא שואלת שאלות וחוקרת את התשובות. לקחה את התפקיד של ניהול קבוצה והפכה את זה לדבר גדול הרבה יותר והכל בשקט ובצניעות."

ב-2015, כשעדן ענבר עזב את רמלה וחתם באשדוד הוא הביא איתו את אלונה חליוא, זה היה כמעט מתבקש וחליוא עברה לעשות את אותה עבודה באשדוד. תפקיד מוגדר לא היה לה, אולי בגלל שעשתה כמה תפקידים במקביל. "בחורה מהממת. מסורה. אחראית ומקצועית" מתארת אותה טאלי קריאף ,יו"ר מכבי 'בן' בנות אשדוד "שנתיים היתה במועדון איתי ונהנתי מכל רגע של עשייה שלה".







התחנה הבאה היתה נבחרת ישראל. עדן ענבר מונה לנבחרת הנשים והביא איתו את אלונה חליוא. "מנהלת הנבחרת", היה הטייטל שקיבלה לתפקיד, אבל חליוא לא עצרה שם והפכה את הנבחרת לבית של כל מי שמגיע או מגיעה אליו, "אומרים שאדם מעצב את התפקיד שהוא עושה ולא התפקיד את הבן אדם, כל תפקיד שעשתה ועושה נראה אותו דבר ובעל אותם מאפיינים צניעות, חריצות, יסודיות, השקעה אין סופית והקפדה על קטן כגדול. לכן גם תמיד רציתי אותה לידי בכל מקום ובכל תפקיד. מעבר לכל הדברים אלונה היא גם דוגמה ומופת לאחריות. יש על מי לסמוך, לא צריך לבדוק כלום. הכל מבוצע בלי רעש". הסביר את זה, ענבר, אולי בצורה הכי טובה שאפשר להסביר את תפקידה.

כל שחקנית שזומנה צעירה או ותיקה, כל מאמן ואיש צוות, לכולם נתנה את היחס והשירות הכי טוב שיכולה היתה לתת, "כשהיה לנו קרייסס עם מגני הברכיים של שי (דורון) שנשכחו בדירה של שירן... שעה לפנ המשחק בלי לחשוב שניה לקחה ל את המפתחות של הרכב ונסעה להביא לשי את המגנים.. והכל של יחסר כלום. עד הפרט הכי קטן", מספרת שחקנית בנבחרת.

בעולם שבו נדיר לעשות למען האחר , חליוא מוכנה לתת את כולה לענף כדורסל הנשים. היא רואה את המשחקים באירופה ומקנא, אם שם אפשר אז גם אצלנו, הוא המוטו שמניע אותה. שום דבר לא יכול להזיז אותה מהמטרה (ומכשולים כאלה לא חסרים) לא ברור כמה זמן היא עוד תמשיך איתנו בענף, ואולי זו צריכה להיות המוטיבציה האמיתית להעפיל ליורובאסקט 2019 – כדי שיהיו לה את כל הסיבות הנכונות להמשיך ולהנות את ההזדמנות עוד להנות ממנה ומתרומתה.




"מה שרציתי לספר לכם..." – נעמה שפיר
אלונה!! וואי וואי.. באמת שהבחורה עושה הכל. בירוקרטיה, לו"ז, בגדים ומידות, כביסה, כרטיסים, הכל! אין דבר שהיא לא מתעסקת בו.

אם למישהי יש בעיה - אז אלונה תמצא פתרון. ולא משנה מה אנחנו מפילות עליה, היא תמיד תעשה הכל כדי לאפשר לנו להתעסק רק בכדורסל.
הכרתי את אלונה בשנה הראשונה שלי בליגה אחרי שהייתי בקולג'. היא הייתה מגיעה למשחקים של רמלה כדי לצלם, אחר כך הפכה להיות מנהלת של הקבוצה, ואז באשדוד...ועשו בשכל והביאו אותה גם לנבחרת!

מדובר בבחורה סופר אינטילגנטית, אכפתית ותמיד רוצה לעזור. וגם... אחת המצחיקות!!

אלונה היא חברה גם בלי קשר לנבחרת. אני מרגישה שאני יכולה לדבר איתה באמת על הכל. היה לנו לא מעט זמן איכות בהליכות שעשינו למשחקים בשבת. זכיתי, והנבחרת זכתה, שיש לנו את אלונה!!
מספר אחת!







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();