דגן, 17 נק' (צילום: באדיבות כפ"ס)


לאומית: מחזור של מאבקי צמרת
שי ברק ,03/02/2018

המוליכות ראשל"צ וגליל עליון נעצרו בגלבוע ובכפ"ס ומעגן מיכאל מחקה פיגור 12 הפרש ברבע האחרון לניצחון בהארכה בירושלים. כך שכרגע בין הרביעייה למקום 5-6 (גלבוע וירושלים) יש שני משחקים הבדל. בתחתית הפסד שביעי ברציפות לוינגייט ותל כביר עם ניצחון גדול ברמה"ש חלפה על פניה. פ"ת שהפסידה לת"א עדיין נועלת את הטבלה.

טבלת הליגה:
1. הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 29 נק' (278+) [משחק יותר]
2. הפועל ראשל"צ 28 נק' (315+)
3. הפועל גליל עליון 28 נק' (217+)
4. הפועל כפ"ס 27 נק' (208+)
5. אס"א ירושלים 25 נק' (45+)
6. הפועל 'קרן' גלבוע מעיינות 25 נק' (70+)
7. אליצור ת"א 23 נק' (25-)
8. מכבי חיפה 23 נק' (40-)
9. הפועל כאוכב 20 נק' (141-)
10. מכבי תל כביר 19 נק' (173-)
11. אקדמיית וינגייט 19 נק' (43-)
12. א.ס. רמה"ש 18 נק' (216-) [משחק יותר]
13. הפועל באר טוביה 18 נק' (184-)
14. הפועל פ"ת 16 נק' (311-)

הפועל כפר סבא 79 – הפועל גליל עליון 57


מספר משחקי צמרת התקיימו המחזור אך נדמה שהגדול שבהם התקיים בכפ"ס. המארחת נמצאת בכושר נהדר והגיעה למפגש בין הקבוצות אחרי 7 ניצחונות רצופים כולל כאלה על מעגן מיכאל והפועל ראשון לציון. גליל עליון שמתקשה בשבועות האחרונים לשחזר את יכולתה מפתיחת העונה קיוותה להמשיך ולשמור על הצמרת, אבל דיי מהר בתוך המשחק התברר שמדובר בסיטואציה שמזכירה יותר את המשחק של הגליל בראשל"צ מאשר את ניצחונותיה האחרים העונה.

אמנם הפתיחה היתה כולה של האורחות. שלשה מהירה של רבקה רוס וכדורים שהלכו פנימה אל שני לוי וקרן נחמה העלו את האורחות ליתרון 7:0. בכפ"ס לא מצאו את הטבעת בשלוש הדקות הראשונות עד שטלי בן ישי הצליחה להשתחרר כשקיבלה חסימה יעילה וקלעה שלשה ראשונה למארחות. מיכל אהרון ענתה מיד בשלשה מהצד השני והגליל ביתרון 10:3. משם השתנה המומנטום. בגליל הורגש הלחץ, אבל יותר מכך לא הורגשה ההגנה. כפ"ס טיילו לטבעת פעם שכט, הולצר ובן ישי לסירוגין ובשלשה של הולצר כבר התהפך התוצאה. סיומה של ריצת 11-2 קבע 14:12 לירוקות. שני לוי עוד השוותה זמנית, אבל אז הגיעה רוני גולדין שבדקה וחצי האחרונות של הרבע השתלטה על המשחק, תחילה בשלוש קליעות עונשין רצופות ואחריהן עוד שני סלי שדה. 7 נקודות ובתום הרבע הראשון 21:14 למקומיות.

הרבע השני אמנם נפתח צמוד כששני לוי ורוס החליפו נקודות עם בן ישי וגולדין ואחרי שתי דקות וחצי 6:5 לכפ"ס (27:19). אבל הורגש חוסר החיבור בגליל, יותר מדי נסיונות סוליסטיים מצד אחד ובצד השני 8 נקודות של בן ישי ברבע עזרו לקבוצה לשמור על היתרון. גם כשרוס ונחמה הצליחו להשלים 5-0 ולהוריד את ההפרש לשלוש בלבד (31:28) היתה שם בן ישי ואחריה שלשה גדולה של סהר דגן שהחזירו תוך שתי דקות את כפ"ס ליתרון דו ספרתי 38:28 ובהפסקה 43:32.

הרבע השלישי לא היה שונה בהרבה, ההתחלה היתה בחילופי סלים כשגולדין ודגן מצד אחד ושני לוי מצד שני ואחרי דקות בהן ההפרש נע בין 7 ל-11 נקודות סגרה כפ"ס את המשחק. שרון רשף השתחררה לשלשה וצלפה מרחוק. דגן ברבע גדול של 7 נקודות הוסיפה שלשה נוספת שלה ובהגנה לא נתנה לגליל לייצר שום דבר ובסך הכל אחרי שלושה רבעים 65:44, כשהשלשה השלישית של סהר דגן בתחילת הרבע האחרון כבר סגרה את סיפור המשחק ומשם ועד לסיום היה זה גארבג' ארוך וחגיגה כפר-סבאית ששיפרה את סיכוייה לפיינל פור בצורה משמעותית.

קלעו להפועל כפר סבא: סהר דגן 17, רוני גולדין 16, טלי בן ישי 15, חן הולצר 12, יהב יעקובוביץ 8, שירה שכט 6, שרון רשף 5.
קלעו להפועל גליל עליון: שני לוי 21, רבקה רוס 11, קרן נחמה 9, מיכל אהרון 8, מיתר אסולין 4, טל אנקונה ונוי לפושניאנסקי 2 כ"א.



הפועל 'קרן' גלבוע מעיינות 42 – הפועל ראשון לציון 37


בסיבוב הראשון הניצחון הגדול של ראשל"צ היה המסר הראשון של הקבוצה לליגה הלאומית שפניה לצמרת. משם ועד למפגש הנוכחי נכנעה ראשל"צ רק פעם אחת העונה ואז הגיעו לגן נר. בגלבוע הציגו לראשונה את מיכל גילת, הרכזת שאשתקד שיחקה במדי כפ"ס ואת העונה פתחה בבנות הרצליה, זו עברה בשבוע שעבר בועדת חריגים ותחליף את נועה שבת כהן שאינה כשרה.

הפתיחה היתה מהוססת מצד שתי הקבוצות כשדניאל סנפורד קלעה ראשונה, גאיה סלס הגיבה בשלשה והדר גוטין הפכה חזרה. מפה שתי הקבוצות הרבו להחטיא עד שדניאל קארש קברה שלשה שהתחילה מומנטום אדום בריצת 10-0 כשגאיה סלס עם עוד 2 שלשות וקארש הוסיפה נקודה מהקו והלוח הראה 13:4 לראשל"צ. אך משם ועד לסיום קלעה ראשל"צ רק עוד 24 נקודות(!) אמנם את הרבע הראשון סיימה ביתרון כשמיכאליץ שמרה על היתרון מול נקודות של יעל טויטו ושלשה של מאיה וינד 15:9 בסוף הרבע.

הרבע השני התחיל עם המון החטאות וטויטו עם סחטה עבירה וקלעה 2 מהקו, גילת קלעה נקודות בכורה ואנה שפובלוב שוב העלתה ל-4, סנפורד הורידה ל-2 ומאי מלכין הפכה בשלשה גדולה ועוד סל מחטיפה הגדילה ליתרון 20:17. האורחות היו עם סל שדה אחד כל הרבע, אבל גם בגלבוע התקשו למצוא את הטבעת וברבע של סקור נמוך היתה תוצאת המחצית 23:20.

לברון וגוטין היו הראשונות לפתוח את המחצית השניה ולעלות את הגלבוע ליתרון שיא של 7, קארש הגיבה בשלשה וסלס הורידה חזרה ל-2 אבל גילת גוטין וסנפורד שמרו על היתרון וזה 6 הפרש (33:27) בכניסה לעשר הדקות האחרונות.

עוד שתי דקות קשות לצפיה עברו עד שעלית כהן בחטיפה העלתה ליתרון 35:27. 2 מהקו של גילי אייזנר הורידו את ההפרש זמנית, אבל אחריה סנפורד עם חמש נקודות אישיות ואחריה הדר גוטין יצרו יתרון דו ספרתי 42:29 , שלוש דקות לסוף המשחק. סלס ובן אליעזר הצליחו להחזיר את ההפרש לחד ספרתי, אבל עד הסיום התקשו למחוק את ההפרש והצליחו להתקרב רק עד מינוס 5 שהיה תוצאת המשחק שנקבעה 28 שניות לסיום.

בגלבוע אמנם עדיין רחוקות מהפיינל פור כשהיריבות כפ"ס ומעגן מיכאל השיגו גם הן ניצחונות, אך אולי זה מסמל עבורן דרך חדשה ובכל מקרה הפסד היה מסיים את העונה שלהן והן עדיין בחיים בזכות הניצחון על המוליכה.

קלעו להפועל גלבוע מעיינות: דניאל סנפורד 9, הדר גוטין 8, יעל טויטו 6, מאי מלכין ומאיה וינד 5 כ"א, מיכל גילת 4, עלית כהן 3, ענבר לברון 2.
קלעו להפועל ראשון לציון: גאיה סלס 18, דניאל קארש 10, עמית בן אליעזר 3, ניקול מיכאליץ, אנה שפובלוב וגילי אייזנר 2 כ"א



אס"א ירושלים 66 – הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 63 (בהארכה)


אס"א ירושלים בבעיה. הן אמנם יכולות להתעודד משלושה רבעים בהן הובילו מול מעגן מיכאל, אבל הן לא ידעו לנצל את זה וברבע האחרון 20-8 של מעגן מיכאל קבע שוויון ושלח את המשחק להארכה. בה המשיכו האורחות את המומנטום והשיגו ניצחון גדול ודרמטי שהעלה אותן זמנית למקום הראשון (עם משחק יותר) ואת ירושלים הרחיק 2.5 משחקים מהרביעייה.

ירושלים פתחה טוב את המשחק והוליכה בתום הרבע הראשון 16:11 יתרון שהגדילה אותו עד ההפסקה לדו ספרתי 32:21. למעשה היה זה משחק "אקסיות" כשאת היתרון של ירושלים יצרה יולי גרוסמן, בעונה שעברה במדי מעגן מיכאל, שקלעה 12 נקודות ברבע הראשון ויחד עם נקודות של הדר רפאל, נטע רפאל וגילי ליאור ניצחו את הרבע השני 16-9. במעגן היו אלה שירלי שבתאי ועמית גור ששמרו על הפרש סביר מהיריבה.

המגמה השתנתה במחצית השניה ובעיקר ברבע האחרון. דניאל חג'ג' ושי אלון היו בעונה שעברה במדי ירושלים, אך זו ויתרה עליהן ובוודאי הצטערה על כך כשראתה את השתיים קולעות יחד 26 נקודות במחצית השניה(!). שי אלון שהיתה פצועה בחודש האחרון חזרה עם 4 שלשות, כולל אחת קריטית בהארכה ולירושלים לא היו הכלים להתמודד. אורית קופר אמנם ניסתה עם שתי שלשות ובמחצית השני גם רותם רוכסאר (בעבר במעגן מיכאל) קלעה 8 נקודות בחצי השני, אבל זה היה נראה רע. ירושלים לא נראתה כמו קבוצת צמרת (או כמו קבוצה בכלל). גרוסמן ורפאל הפסיקו לקבל כדורים עד הארכה והיתרון של ירושלים (48:36, בסוף הרבע השלישי) הלך לאיבוד.

בהארכה קופר לא שיחקה כשיצאה בחמש עבירות וגרוסמן, הדר רפאל ונטע רפאל חזרו לקלוע, אבל זה היה מעט ביחס לקליעות העונשין בהן דייקה מעגן מיכאל בסיום והאורחות יצאו עם הנקודות בסיום.

קלעו לאס"א ירושלים: יולי גרוסמן 15, אורית קופר 11, רותם רוכסאר 10, נטע רפאל 9, גילי ליאור והדר רפאל 8 כ"א, אלונה מודלין 2.
קלעו להפועל זיכרון/מעגן מיכאל: שי אלון 20, דניאל חג'ג' 15, עמית גור 10, נועה רודה ושירלי שבתאי קאלו 7 כ"א, אורלי זילברברג 5, אלה יערי 2.



הפועל כאוכב 70 – מכבי חיפה 79


המארחת מציגה לראווה אולם חדש ויפהפה שמביא איתו גם מעל 100 צופים שבאו לראות את קבוצתם מנסה להתקרב עד כדי מרחק משחק מחיפה שממוקמת ערב המחזור במקום השמיני, אחד מעל כאוכב.
לאחר סל ראשון של אסיל עודה האורחות החלו להפציץ משלוש עם חמש שלשות ברבע, שתיים רצופות של ספיר תירוש וירדן עיבל קבעו 6-2 לאורחות. מי שנשאה בנטל ההתקפי בהיעדר תרומה מהדר לוי ועבירה שנייה מוקדמת לבר סלע-גילינסקי הן הצעירות אסיל עודה ופיירוז חאג' שעם 10 נקודות משותפות שמרו את כאוכב קרוב אך מנגד שלשות של בר אביטל ונור כיוף בתוספת שלשה חמישית ברבע של תירוש השאירו את חיפה ביתרון 19-16.
מעיין לוי חתמה את הרבע הראשון, איך לא, עם מהלך של שלוש נקודות של סל ועבירה. 22-16 ירוק בתום רבע.

הרבע השני היה שקול מאד כשמצד אחד הצעירות של כאוכב בראשות עודה, חאג' אחמד וגם היא סלאח ניצלו את ההתמקדות בסלע ולוי (הגנה מצויינת של נור כיוף הצעירה) לנקודות קלות בצבע ומן העבר השני ירדן עיבל עם 7 נקודות ברבע וניר בהיר שתרמה שני סלים משלה השאירו את חיפה עם הראש מעל המים. במחצית 37:33 לחיפה.

האורחות שכחו לחזור מחדר ההלבשה, המארחות נזכרו שיש להן את אחת השחקניות הטובות בליגה והחלו להפעיל את בר סלע פעם אחר פעם באיזור הצבע והיא מנגד לא אכזבה וצברה נקודות בעיקר מקו העונשין באחוזים גבוהים.
ריצת 12-0 של המארחות העבירו להן את היתרון 45:37.
כשהיה נראה שחיפה דועכת עלו מהספסל בר אביטל ונור כיוף ושינו לחלוטין את המומנטום של המשחק במיוחד בהגנה.

מי שעצרה את הסחף עבור הירוקות בהתקפה היא ירדן עיבל שירתה לא פחות משלוש שלשות רצופות התקפה אחר התקפה אחר התקפה כאשר השלשה האחרונה מלווה גם בעבירה וסה"כ השלימה עיבל מהקו 10 נקודות רצופות שהחזירו את חיפה לכדי פיגור נקודה 48:47.
הדר לוי בשלשה, וסלע שהמשיכה לצבור נקודות בצבע קלעו לכאוכב בעוד ניר בהיר ובר אביטל קלעו לחיפה וקבעו שוויון 54. סלע על הבאזר קבעה יתרון 2 לאורחות בירידה לרבע האחרון. 56:54

הרבע האחרון היה הצגה של שחקנית אחת - נור כיוף. בסה"כ בת 16 אבל כל זאת לא ניכר ברבע המכריע.
אביטל השוותה בפתיחת הרבע ל-56. משם לקחה כיוף פיקוד ו-5 נקודות רצופות שלה כולל סל ועבירה העלו את חיפה ליתרון אחרי דקות ארוכות 61:58.
אסיל עודה והדר לוי צימקו ל63:62 אך שלשה גדולה של כיוף קבעה 66:62 ירוק עם 5 דקות לשחק.
סל נוסף של כיוף במתפרצת ונקודות של ירדן עיבל העלו את חיפה ליתרון 7. בשלב זה נפצעה עיבל בברכה וירדה לספסל. הדר לוי עם שלשה גדולה צימקה ל-70:66 ונק' עונשין שלה צימקה ל-70:67 עם 2 דקות לשחק.
אך מי אם לא נור כיוף עם שני סלים גדולים בחדירות קבעה 74:67 דקה לסיום ולמעשה הכריעה את זהות המנצחת.

עד לסיום הוסיפו כיוף ובהיר נקודות מהקו בעוד לוי מיישרת מעט את הסטטיסטיקה ובסיום 79:70 חשוב לאורחות מחיפה.

קלעו להפועל כאוכב: הדר לוי 21, בר גילינסקי-סלע 16, אסיל עודה 14, פיירוז חאג' מוחמד 10, היא סלאח 4, פריאל חטיב 3, עולא גבריס 2.
קלעו למכבי חיפה: נור כיוף 23, ירדן עיבל 22, בר אביטל וספיר תירוש 9 כ"א, ניר בהיר 7, שיר רביב 4, מעיין לוי 3, שירה בן דוד 2.



הפועל באר טוביה 78 – אקדמיית וינגייט 69


אקדמית וינגייט ממשיכה להסתבך בתחתית עם הפסד שביעי ברציפות! באר טוביה מנגד נראית בדרך נכונה להתרחק מהתחתית, עם ניצחון שני בשלושה משחקים אוספת את הנקודות נגד יריבות התחתית ונגד וינגייט עשתה זאת בגדול.

הרבע הראשון אמנם היה צמוד, נקודות של שלוש ואחריהן 7 רצופות של גרזון השאירו את וינגייט קרובות מול משחק טוב של מיטל לוי ושרון זאבי ברבע הראשון שהסתיים ביתרון 17:15 למקומיות. אבל ברבע השני קלעה וינגייט רק 5 נקודות (גרזון ועמר) ומנגד שלשות של חופית וקסלר ויובל ניצן יצרו יתרון דו ספרתי 27:17 שהמשיך עם 8 קליעות עונשין ליתרון 35:20 בהפסקה.

בוינגייט התקשו לחזור למשחק גם במחצית השניה כשבזכות משחק טוב של שלוש וגיטצנקו הצליחו להוריד את ההפרש למינוס חמש, אבל זה היה הערב של חופית וקסלר עם 6 נקודות רצופות בסוף הרבע השלישי (57:48) ושל יובל ניצן עם 7 נקודות ברבע האחרון ששמרו על הניצחון המרשים של באר טוביה.

קלעו להפועל באר טוביה: יובל ניצן 20, מור בורודובסקי 16, חופית וקסלר 13, מיטל לוי 12, שרון זאבי 10, שיר קרמר 4, מיקה שני 3.
קלעו אקדמיית וינגייט: עידן שלוש 18, ליאור גרזון 15, אלכס גיטצ'נקו 12, תמר אנגל 7, ניצן עמר 5, גלי בן מרדכי ומוריה חסון 4 כ"א, לינוי ביטון וזוהר לופטין 2 כ"א.



א.ס רמת השרון 44 – מכבי תל כביר 61


תל כביר ממשיכות במגמת השיפור ואחרי משחק צמוד נגד גליל שהסתיים עם מחמאות והפסד, הפעם יצאו גם עם הנקודות. רמת השרון התחזקה כשצירפה את לורן בניטה מליגת העל, אך גם זה לא מנע מהן הפסד נוסף. 14:9 היתה תוצאת הרבע הראשון כשאצל האורחות קיבלו חזרה את יפית כהן שהתאוששה מהפציעה ומפתיחת העונה הלא טובה וכבר ברבע הראשון קלעה 7 נקודות יחד עם משחק טוב של שפירו. ברבע השני הוסיפה כהן עוד 5 נקודות ועם רבע מצוין של שפירו (11 נקודות) ברחה האורחת עד 37:17 בהפסקה. ברבע השלישי שחקניות הפנים של רמה"ש ובראשן אביטל צוובנר הצליחו לעצור את שפירו וצוובנר אף הוסיפה 6 נקודות ועם 4 נקודות של ענבל יערי הצליחו לנצח את הרבע השלישי ולקזז את ההפרש 31:46 בסוף הרבע אך לא יותר מכך. עינב אסולין ולי קפיטולניק שיחקו היטב ושמרו על ההפרש והניצחון של האורחות שהצליחו לעלות למקום העשירי ועברו את וינגייט בטבלה.

קלעו לא.ס רמת השרון: ענבל יערי 14, אביטל צוובנר 10, נועה שמשי 8, ענת לין 5, רוני טמיר 3, לורן בניטה וניצן קוך 2 כ"א
קלעו למכבי תל כביר: יאנה שפירו ויפית כהן 17 כ"א, עינב אסולין 11, לי קפיטולניק ורינת בן יעקב 6 כ"א, מלודי וואהל 4, חן סגל 1.



אליצור תל אביב 81 – הפועל פתח תקווה 71


כשהפועל פתח תקווה רואה את אליצור ת"א משהו טוב יוצא מהן. נועלת הטבלה שהפתיעה בסיבוב הקודם עם ניצחון על ת"א , היתה צמודה אליהן במשך שלושה רבעים ואף הובילה בתום הרבע השלישי 58:56 לפני שנכנעה ברבע האחרון ל-11 נקודות של שטרית ו-9 של הללי.

פ"ת התאוששה מההפסד לגלבוע ואוריאן אמסלם התאוששה ממשחק בכורה מחודשת בינוני וצלפה 16 נקודות בשלושת הרבעים הראשונים. ברבע הראשון בלטה מצווארה עם 10 נקודות ויחד עם 6 אישיות של אמסלם הובילו את האורחות ליתרון 20:18 בתום הרבע הראשון. מרדנוב פתחה את הרבע השני בשלשה והפכה את התוצאה אחריה נעזרו ת"א בנקודות של יובנוביץ, שיפטר ורדט וברבע הכי מגוון קלעו 23 נקודות והוליכו 41:36 בהפסקה.

פ"ת לא נשברה ועם הניג ואמסלם (15 נקודות יחד) הצליחו להפוך את התוצאה פעם נוספת כשבת"א הצליחו לייצר נקודות בעיקר מהצבע (עטיה 7, שטרית 6) ואז הגיע אותו רבע אחרון בו פ"ת התעייפו , ת"א לא ויתרו וברחו לניצחון דו ספרתי שמשאיר אותן במקום השביעי בליגה.

קלעו לאליצור תל אביב: מורן שטרית 33, חנה הללי 19, שרית עטיה 13, לירון שיפטר 6, יהל יובנוביץ וסבינה מרדנוב 3 כ"א, שובל אור שלום ודורין רדט 2 כ"א.
קלעו להפועל פתח תקווה: אוריאן אמסלם 22, הילה הניג 17, נופר לוי 15, עדן מצווארה 11, מאיה משה 3, הילה מימון 2.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();