תמונות: FIBA.COM


יעל גלילי הזימון החדש בנבחרת
שי ברק ,31/01/2018

נבחרת ישראל נשים תארח ב-10.2 את נבחרת יוון (19:30, היכל קבוצת שלמה). הערב תפתח הנבחרת, באופן רשמי, בהכנות לקראת המשחק. בסגל שפורסם השבוע מופיע שם חדש אחד - יעל גלילי. גלילי שהעפילה עם נבחרת הנערות לדרג א' ועברה בכל הנבחרות הצעירות, החל מהשבוע היא גם שחקנית סגל הנבחרת הבוגרת. "אין ספק שלהיות חלק מהנבחרת הבוגרת זה החלום והשאיפה של כל שחקנית צעירה"

הערב, בהיכל קבוצת שלמה (הדרייב-אין) ייפתחו אימוני נבחרת הנשים של ישראל לקראת המשחקים המכריעים ב-10.2 וב-14.2 בהם נארח את יוון ובריטניה על ההעפלה לאליפות אירופה 2019.

צוות האימון, בראשותו של עדן ענבר, זימן לפתיחת האימונים 15 שחקניות, רובן היו חלק מהסגל שהתמודד במשחקי נובמבר (למעט עדן רוטברג המתאוששת מפציעה ושאינה כשירה ב-100%, וליאור הלוי שהיתה בסגל המורחב ונעדרת עקב פציעה).

במקומן זומנו 3 שחקניות, מהן שתיים שהן הסמלים של הכדורסל הישראלי, שי דורון שחזרה לשחק אחרי מספר חודשי הפסקה, וליעד סואץ קרני שהחלימה מהפציעה ממנה סבלה בפתיחת העונה. אבל השם המסקרן בנבחרת הוא שמה של יעל גלילי, הצעירה.

יעל גלילי (20, 1.76), היא שחקנית א.ס רמת השרון בעונה הנוכחית ובסך הכל עונה שלישית בליגת העל. אחרי שנתיים בהן לא הרבתה לקבל דקות בקבוצת בנות הרצליה , חזרה העונה לשתף פעולה עם נמרוד מיטל, אשר אימן אותה באקדמיה ובנבחרות הצעירות והעונה משחקת כ-21 דקות בממוצע (13 דקות יותר מבעונה שעברה), קולעת 6.7 נקודות בממוצע, מוסרת 1.1 אס' ומורידה 1.2 ריב' שיפור בכל המדדים. גלילי גם זכתה לאמון כשפתחה בכמחצית ממשחקי הקבוצה וזכורים במיוחד משחקיה נגד פ"ת ורמלהה בהם קלעה כמות נקודות דו ספרתית (כולל שיא עונתי 18 נקודות). על העונה הטובה שלה אמרה: "אני חושבת שהשנה הזו שונה בהרבה מובנים. מעבר לשיפור בסטטיסטיקה אני מרגישה שניתנו לי הבמה והאמון מהצוות וזה כמובן נותן ביטחון. המועדון מאפשר תנאים מאוד נוחים לעבודה. אני משחקת הרבה ורק לאחרונה, כשעדן נפצעה, נכנסתי לחמישייה, לפתוח בחמישייה זה בונוס, זה לא העיקר. "



זימון מפתיע ומרגש בסוף האימון
גלילי לא ציפתה לזימון וקיבלה אותו ערב משחק הפלייאוף הראשון נגד רמת חן. "קיבלתי את ההודעה בדיוק אחרי אימון ברמת השרון. בהתחלה לא הבנתי במה מדובר, הייתי מופתעת ולא ציפיתי לזה. תמיד חשבתי על הרגע שבו זה יקרה, אך העיתוי הפתיע אותי, במיוחד לאור העובדה שלא הייתי חלק בפעימה הראשונה. זה מעמד מאד מרגש וכבוד להיות חלק. כיף לדעת שהעבודה בסוף מביאה תוצאות.


מה עושה מאז שקיבלת את הזימון? מלבד ההתרגשות לקראת אימון הבכורה איזה הכנות מיוחדות עשית בימים האחרונים
בעיקר נחה ומכניה את הראש. צריך לעשות סוויצ' מהליגה לנבחרת ואני מגיעה מוכנה לעשות את המקסימום.







גלילי היא אחת הקלעיות הטבעיות הגדולות שצומחות בענף. אירופה גילתה אותה במשחק הפתיחה בדרג א' של אליפות אירופה כשצלפה 7 שלשות (23 נקודות) על הנבחרת הליטאית והובילה את הנבחרת לניצחון גדול. גם הניצחון שהשאיר אותן דרג הגיע בזכות 14 נקודות שלה (4 שלשות) נגד הנבחרת הפולנית . את היכולות תקווה הנבחרת הבוגרת לנצל.


איך ההרגשה להיות חלק מסגל הנבחרת הבוגרת? זו תחושה שונה מלהיות שחקנית הנבחרות הצעירות?
כל פעם שייצגתי את המדינה התרגשתי מחדש ולכל נבחרת יש את הייחוד והקסם שלה. אין ספק שלהיות חלק מהנבחרת הבוגרת זה החלום וזו השאיפה של כל שחקנית צעירה. מעמד מאד מיוחד ומרגש.


כמה ניצחונות אפשר להשיג בשני המשחקים הקרובים?
הנבחרות שנתמודד נגדן הן בלי ספק נבחרות חזקות אבל אני בטוחה שנבוא בשיא המוכנות כדי להשיג שני ניצחונות.

כשחקנית מקצועית תחרותית חונכתי להאמין בכל קבוצה ונבחרת שהייתי חלק ממנה. קודם כל צריך להתרכז במשחק הראשון.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();