גאיה סלס. 31 נקודות בניצחון הענק


גביע האיגוד: המכונה מראשל"צ בחצי
שי ברק ,15/12/2017

רבע גמר גביע האיגוד הסתיים ללא הפתעות כששלוש מוליכות הליגה השיגו ניצחונות על היריבות ואליצור ת"א שנמצאת בכושר טוב ניצחה בתל כביר והיא העולה הרביעית. משחקי חצי הגמר שיתקיימו בשיטת בית-חוץ הפועל ראשון לציון נגד אליצור תל אביב ו-הפועל זיכרון/מעגן מיכאל נגד הפועל גליל עליון. המשחק הראשון בסוף ינואר והגומלין שלושה שבועות אחרי.


אס"א ירושלים 45 – הפועל ראשון לציון 60

קצת יותר מ-24 שעות חלפו מההופעה של השחקניות של ראשל"צ בגמר ליגת התיכונים. משחק שהחל ב-22 הפרש והסתבך עם שוויון ברבע האחרון וסיום דרמטי, סחט מהן את כל האנרגיות שהיו בשחקניות, בכל זאת – גמר. אבל השחקניות של זיו ארז, הלכו לישון והתעוררו כאילו לא היתה אוסטרובסקי ולא היו 2,000 אוהדים בדרייב אין, עלו לירושלים ונגד הפיינליסטית של השנה שעברה סיפקו עוד הצגה הגנתית (פעמיים, יום אחרי יום, עצרו את היריבה על 45 נקודות!) ועם 31 נקודות של גאיה סלס ראשון לציון ממשיכה לשמור על מאזן מושלם בליגה הלאומית.

הקבוצות הופיעו בהרכבים חסרים כשבירושלים ביקשו לקיים את המשחק במועדו על אף שמאמן הקבוצה, בועז טייב, שוהה בחו"ל עם נבחרת הבנים של תיכון ליד"ה וגם יולי גרוסמן נעדרה כשבראשון לציון עלו לשחק ללא הקלעית ניקול מיכאליץ הפצועה והרבע הראשון היה צמוד. בירושלים פתחה מצוין הדר רפאל שצלפה שלוש שלשות כבר ברבע הראשון כדי להעניק למקומיות יתרון בסוף הרבע 15:13. את התשובה ההתקפית סיפקה גאיה סלס שברבע הראשון הסתפקה ב-4 נקודות ובשני עם שתי שלשות הוסיפה בסך הכל 10 נקודות אישיות בדרך למהפך 26:24 במחצית. הגנתית ראשל"צ הגיבו היטב וסגרו את רפאל שקלעה עד הסיום רק עוד סל שדה אחד וירושלים כולה בסך הכל 30 נקדות ב-30 דקות משחק.

המחצית השניה לא הביאה בשורה אחרת גם כשנטע רפאל התעוררה עם שלשה וחמש נקודות רצופות היתה שם סלס עם 4(!) שלשות ברבע וביחד עם מחצית טובה של שחר ברנר הגדילו את יתרונן ברבע השלישי לדו ספרתי, 48:37, ושייטו לניצחון חלק בסיום כשגם אנה שפובלוב ועמית בן אליעזר עלו על הלוח בסיום

קלעו לאס"א ירושלים: הדר רפאל ואורית קופר 11 כ"א, נטע רפאל 9, רותם רוכסאר 5, גילי ליאור 4, אלונה מודלין 3, אלי סילפן 2.

קלעו להפועל ראשון לציון: גאיה סלס 31, דניאל קארש 9, שחר ברנר 7, גילי אייזנר 6, אנה שפובלוב 4, עמית בן אליעזר 3.



מכבי תל כביר 72 – אליצור תל אביב 79

תל כביר, למרות פתיחה לא מרשימה בליגה היתה הקרובה מכולן להיות 'סינדרלה' בגביע. אליצור ת"א הגיעה למשחק במומנטום מצוין עם 4 ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים, אך נתקלה ביריבה קשה ובמשחק שיא של חן סגל ועינב אסולין. 9 נקודות של יפית כהן ויחד עם סגל ואסולין הובילו את תל כביר ליתרון מפתיע בסוף הרבע הראשון, כשרק מורן שטרית עם 10 נקודות אישיות הצליחה לשמור את האורחות במשחק, 20:17. המגמה נמשכה גם ברבע השני כשסגל ואסולין חלקו 12 נקודות משותפות בלטו מעל 11 נקודות של חנה הללי (3 סלי שדה) וכמו הרבע הראשון, גם השני, הסתיים ביתרון קטן למקומיות, 38:34 בהפסקה.

המהפך הגיע אחרי פתיחה טובה של הללי ושטרית שרצו 7-2 וקבעו 41:40 בתום שלוש דקות ברבע. ענבל מיכל ולירון שיפטר הצטרפו מחוץ לקשת ואחרי 51:45, השלימו אליצור ריצת 22-9 ברבע השלישי ויתרון שיא במשחק, כשואהל ובן יעקב רק מחזיקות את ההפרש מתחת ל-10, 56:47. תל כביר לא ויתרה על המשחק ודקות מצוינות של קפיטולניק יחד עם שתי שלשות של סגל ועוד אחת של כהן מחקו את ההפרש וקבעו 67:65. מיכל ושטרית קצת נתנו אוויר והגדילו את ההפרש, עוד שלשה של סגל ונקודות של ואהל עוד קרבו את המקומיות עד 75:72 דקה לסיום, אבל לא יותר מכך ואת תוצאת הסיום קבעו הללי ועטיה מהקו. בסיום אליצור תל אביב ממשיכה לחצי הגמר.

קלעו למכבי תל כביר: חן סגל 21, עינב אסולין 19, יפית כהן 14, מלודי וואהל 8, רינת בן יעקב 6, לי קפיטולניק 5.

קלעו לאליצור תל אביב: חנה הללי 30, מורן שטרית 24, ענבל מיכל ולירון שיפטר 9 כ"א, שרית עטיה 5, יהל יובנוביץ 2.



הפועל גליל עליון 70 – הפועל 'קרן' גלבוע מעיינות 51

גליל עליון היתה הקבוצה המארחת היחידה שהשיגה את הכרטיס לרבע הגמר בזכות מחצית שניה של 41-23. גלבוע מעיינות הופיעו למשחק ללא עלית כהן הפצועה ועדיין ללא שבת כהן ועדי פירסטנברג ובסגל החסר הצליחו להחזיק מעמד רק מחצית אחת, אחרי רבע ראשון צמוד והגנתי שהסתיים 14:10, המשיכו הקבוצות להחליף סלים וברבע בו השליטה היתה בידי האורחת לברון, גוטין ועדי וינד עם שלשת מומנטום הצליחו להישאר במשחק אך בצד השני רוס עם 9 נקודות אישיות וקרן נחמה עם עוד ארבע החזיקו את הגליל ביתרון מינימאלי בהפסקה (29:28). עם פתיחת הרבע השלישי הגלבוע עוד עלו ליתרון 30:29 לפני שהמקומיות בהובלת שני לוי רצו 14-0 בתמיכת השיפוט הבייתי שהעלים עין ממספר מהלכים שחייבו התערבות. עד סוף הרבע צמח ההפרש לדו ספרתי (50:38) לגלבוע נגמר האוויר וברבע האחרון ההפרש צמח עד לניצחון ב-19 נקודות.

קלעו להפועל גליל עליון: רבקה רוס 18, קרן נחמה 17, שני לוי 13, ליאור הלוי 10, מיכל אהרון ונועה דניאלי 3 כ"א, נוי לפושניאנסקי, אמה רוזנסטון ומיתר אסולין 2 כ"א.

קלעו להפועל גלבוע מעיינות: ענבר לברון 16, הדר גוטין 11, עדי וינד ומאי מלכין 7 כ"א, נעה שמעוני 4, גילי ארמה 3, מאיה וינד ויעל טויטו 2 כ"א.



הפועל פתח תקווה 41 – הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 83

הפועל פתח תקווה קיוותה להיות הפתעה כשאירחה את מעגן מיכאל, אבל כבר אחרי רבע אחד היה ברור מי תמשיך לחצי הגמר. עמית גור פתחה עם 7 נקודות מתוך ה-9 הראשונות של קבוצתה וביחד עם מאי אשל ודניאל שקד עלו האורחות ליתרון 22:10 בסוף הרבע הראשון. חמש נקודות של מאיה משה ועוד ארבע של מצווארה הובילו לרבע שני צמוד בו הצליחה אף פ"ת לקזז בנקודה מההפרש, 36:25, הכל לפני הרבע השלישי שהכריע את המשחק. 30-8 ניצחה מעגן מיכאל ברבע הזה. 3 שלשות של עמית גור, עוד אחת של שקד ו-10 אישיות של נועה רודה יצרו יתרון 66:33 ברבע בו רק מצווארה קלעה מהשדה, סל יחיד. מכאן הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד

קלעו להפועל פתח תקווה: הילה הניג 12, יעל קונטנט ועדן מצווארה 8 כ"א, מאיה משה 5, עדן רוחם ונופר לוי 3 כ"א, בר נימני 2.

קלעו להפועל זיכרון/מעגן מיכאל: עמית גור 23, נועה רודה 15, שי אלון 13, אורלי זילברברג 9, דניאל חג'ג' 8, דניאל שקד 5, אלה יערי ומאי אשל 4 כ"א, שירלי שבתאי-קאלו 2.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();