שבתאי, שומרת על הצמרת


לאומית נשים: 70 בקושי
שי ברק ,05/12/2017

הסטטוס קוו נשמר עם עוד שבוע של ניצחונות לראשל"צ ולגליל העליון ואחריהן מעגן מיכאל, במחזור הגנתי במיוחד כשרק מעגן מיכאל (72) ו-וינגייט (75) קלעו מעל 70 נקודות. גלבוע מעיינות וכפ"ס במאזן זהה עשו דרכן חזרה לצמרת. וינגייט ואליצור ת"א עם ניצחונות מול הפסדים של חיפה וירושלים כולן באותו מאזן חולקות את אמצע הטבלה קרוב לצמרת. כאוכב, תל כביר, פ"ת, רמה"ש ובאר טוביה ממשיכות להסתבך בתחתית.

טבלת הליגה:
1. הפועל גליל עליון 16 נק' (222+)
2. הפועל ראשל"צ 16 נק' (187+)
3. הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 15 נק' (145+)
4. הפועל 'קרן' גלבוע מעיינות 13 נק' (7+)
5. הפועל כפ"ס 13 נק' (81+)
6. אליצור ת"א 12 נק' (10-)
7. אס"א ירושלים 12 נק' (27-)
8. אקדמיית וינגייט 12 נק' (2+)
9. מכבי חיפה 12 נק' (42-)
10. הפועל כאוכב 10 נק' (63-)
11. מכבי תל כביר 10 נק' (123-)
12. א.ס. רמה"ש 9 נק' (124-)
13. הפועל פ"ת 9 נק' (161-)
14. הפועל באר טוביה 9 נק' (107-)




הפועל כפר סבא 53 - אס"א ירושלים 36


כפ"ס וירושלים הגיעו למשחק עם הפסדים במחזור הקודם ונסיון לעצור את התקופה הרעה לפני שתהפוך לכדור שלג שירחיק את הקבוצה מהפיינל פור. ירושלים בהגנה טובה ממשיכה לשמור את היריבות על פחות מ-70 נקודות, אבל התקפית היו חייבות להפיק לקחים מתצוגה של 48 נקודות, בסיום המשחק נראה כי המצב היה חמור יותר כשרק 36 נקודות קלעו במשחק ,ב-6 סלי שדה בשלושה רבעים(!!)

כפ"ס מנגד לא הרשימה יותר מהיריבה, אבל ידעה לעשות את הדברים קצת יותר נכון ולאט לאט יצרה לעצמה יתרון מבטיח שהספיק לניצחון עם 53 נקודות בלבד. ירושלים היתה הראשונה לעלות ליתרון כשבמשחק מהיר ונקודות במעבר של ליאור וקופר עלו ליתרון 4:2. לכפ"ס לא לקח יותר מדי זמן ועם שלשות של שרון רשף וטלי בן ישי עלו , 3 דקות מהפתיחה, ליתרון 10:4. בירושלים סידרו את ההגנה וחזרו למינוס 2 ברבע שהתאפיין בהרבה איבודים וחוסר ריכוז הצליחה אורית קופר לדייק בשבע נקודות רצופות כולל שלשה על הבאזר של סוף הרבע ומהפך 15:14 לירושלים.

ירושלים עוד הראו יכולות כששלשה של נטע רפאל עוד קבעה 21:20, משם ועד לסיום ב-25 דקות קלעה ירושלים רק 16 נקודות. מנגד שרון רשף ורוני גולדין השתלטו על הרבע כשכל אחת מהן תרמה 5 נקודות איישיות וביחד הורידו את המקומיות ביתרון 28:22 להפסקה. במחצית השניה אף אחת מהקבוצות לא הצליחה להרשים. 3 דקות ברבע החליפו הקבוצות נקודות 6-5 בסך הכל ובמשך 6 דקות עד לסיום הרבע השלישי קלעה כפ"ס רק עוד שש נקודות. המקומיות לחצו על האדומות שאיבדו את הסדר ולא היתה מי שתנהל את המשחק כששרון רשף קבעה יתרון דו ספרתי ראשון 36:25.

את הרבע סגרה שלי שפית הצעירה במהלך גדול כשעלתה לשחק ועם הרבה ביטחון חדרה על כל ירושלים וייצרה נקודות יפות 40:26 בסוף הרבע השלישי. עם נקודות של אריאל ג'אקוור ונטע רפאל הצליחו ירושלים לקזז את ההפרש ל-9, אחרי חמש דקות ברבע, אבל מי אם לא רוני גולדין החזירה את ההפרש לדו ספרתי והמהלך של המשחק שוב היה שייך לשפית שחדרה והורידה כדור לגולדין והתקפה תוצרת מחלקה הנערות של כפ"ס הכריעה את המשחק, כשלירושלים לא היו הכלים ההתקפיים לחזור.

קלעו להפועל כפר סבא: רוני גולין 19, טלי בן ישי 11, שרון רשף 9, יהב יעקובוביץ 6, חן הולצר 4, שירה שכט ושלי שפית 2 כ"א.
קלעו לאס"א ירושלים: אורית קופר 18, נטע רפאל 5, גילי ליאור 4, רותם רוכסאר, אריאל ג'אקוור, אלי סילפן, יולי גרוסמן 2 כ"א, הדר רפאל 1.



מכבי חיפה 50 - הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 72



אחרי הניצחונות על כאוכב ובעיקר על הגלבוע נדמה היה שמכבי חיפה עושה דרכה לצמרת, אחרי ההפסד לראשל"צ נראה היה שמעגן מיכאל פגיעה, רק שמאז חיפה מתקשה לשחזר את היכולת הטובה שלה גם אחרי ניצחון קשה ברמה"ש ומעגן מיכאל התאוששה עם הניצחונות בגביע ועל וינגייט והפרשי הכוחות נראו היו ברורים. עד שנפתח המשחק. חיפה פתחה טוב והיתה צמודה ליריבה כשהרבע הראשון הסתיים בנקודה הפרש והמחצית בשתיים. אבל אז עלתה מעגן מיכאל אחרת לחלוטין ואת המחצית השניה כבר ניצחה 35-15 והראתה למה היא בין 3 הקבוצות הטובות בליגה והרחיקה את חיפה עוד יותר מהצמרת.

הרבע הראשון היה התקפי במיוחד והסתיים 23:22. חיפה נהנתה מיכולת התקפית טובה של ירדן עיבל ושיר רביב שקלעו יחד 13 נקודות ונשארה קרובה מול 5 נקודות רצופות של דניאל חג'ג'. במעגן מיכאל קיבלו שלשה חשובה מאורלי זילברברג ועוד 3 נקודות של שי אלון עד סוף הרבע. כשלשני כבר הופיעה שירלי קאלו וביחד עם חג'ג' ואלון עזרה למעגן מיכאל להישאר בתמונהכשבחיפה לא ויתרו ועם מעיין לוי, ניר בהיר ונור כיוף דאגו שהמשחק יהיה פתוח לחלוטין לקראת המחצית השניה עם 37:35 בהפסקה.

רק אז כאמור נתקעה חיפה על 3 סלי שדה ברבע השלישי והאורחות ברחו. שלשות של שבתאי-קאלו וחג'ג', נקודות מהשדה של עמית גור ואלה יערי, כל אלה קבעו 56:41 בסוף הרבע השלישי ואת התוצאה קבעה עמית גור עם שתי שלשות ברבע האחרון בו בחיפה רק הצעירות נור כיוף ואבני סימיונוביץ הצליחו לתפקד אבל לא מנעו הפסד ליגה נוסף.

קלעו למכבי חיפה: שיר רביב 10, ירדן עיבל 9, ניר בהיר ונור כיוף 8 כ"א, מעיין לוי 6, בר אביטל, ספיר תירוש ואבני סימיונוביץ 3 כ"א, ליאור ראשית 2.
קלעו להפועל זיכרון/מעגן מיכאל: דניאל חג'ג' 15, עמית גור 14, שירלי שבתאי 13, שי אלון 10, נועה רודה 7, אורלי זילברברג 5, אלה יערי ודניאל שקד 4 כ"א.



הפועל באר טוביה 60 - הפועל 'קרן' גלבוע מעיינות 68


אחרי כמה משחקים בהם נראתה טוב אך סיימה עם הפסד, באר טוביה השיגו בשבוע שעבר את ניצחון הבכורה שלהן. אחרי כמה משחקים בהם נראתה לא טוב, גלבוע מעיינות התחילה להתאושש ועם ניצחון בכפ"ס ומול כאוכב החלו לעשות דרכן חזרה לצמרת. אחרי כל ההקדמה הזו המקומיות רצו יותר וברחו כבר בפתיחה עם שלשות של וקסלר ומיטל לוי עלו המקומיות ליתרון 8:2, טויטו היתה זו שהעלתה את האורחות על הלוח ושיר קרמר בשורות המקומיות עוד העלתה אותן ליתרון 10:4. מאי מלכין שינתה את המומנטום בשלשה וקבעה 10:7 ואז הרגע המכונן של המשחק כששתי עבירות טכניות רצופות נשרקו לחובת גיטה זיו והיא הורחקה. עוד לפני שחלפו חמש דקות ברבע. מלכין ועלית כהן המשיכו את המומנטום שהחל והפכו את התוצאה כשעם שתי שלשות של ענבר לברון עלתה גלבוע ליתרון 20:12 (ריצת 16-2) כשמיטל לוי הורידה במעט את ההפרש בסוף הרבע 20:16.

על הקוים היו אירית שם, עוזרת המאמנת ושרון זאבי שהצטרפה לקבוצה אך את הופעת הבכורה תעשה רק במחזור הבא. המומטום הביתי המשיך , חופית וקסלר השתחררה לשלשה ואחריה לי אורן הפכה את התוצאה והחזירה את באר טוביה ליתרון אחרון במשחק. ארמה וסנפורד עצרו את המומנטום והתחילו מומנטום הפוך כששלשה נוספת של לברון קבעה 29:21. באר טוביה לא ויתרו מיקה שני ויובל ניצן מחוץ לקשת ובורודובסקי מתחת לסלים (6 נקודות ברבע) החזיקו את באר טוביה בתמונה 39:37 בהפסקה.

למחצית השניה עלו שתי הקבוצות אגרסיביות, גוטין נכנסה למשחק ברבע של 8 נקודות כשבצד השני מיטל לוי עם 4 אישיות, בגלבוע עוד עלו ליתרון 8 שוב אך סול קרמר הורידה ל-6 בלבד, 52:46 גלבוע. גוטין עשתה שוב 8 ומלכין בשלשה נוספת הקפיצה עד 57:46 . מפה המשחק נשאר סביב ה-8 הפרש, יובל ניצן עוד הורידה לחד ספרתי ושיר קרמר 59:53 אבל גוטין וטויטו בשלשה הקפיצו את ההפרש לדו ספרתי (68:58) ובאר טוביה בסל על הבאזר קבעו את תוצאת המשחק.

קלעו להפועל באר טוביה: מור בורדובסקי 17, מיטל לוי 12, יובל ניצן ושיר קרמר 7 כ"א, חופית וקסלר 6, מיקה שני 5, סול קרמר 4, לי אורן 2.
קלעו להפועל גלבוע מעיינות: ענבר לברון 19, הדר גוטין 17, מאי מלכין 13, יעל טויטו 5, דניאל סנפורד ועדי פירסטנברג 4 כ"א, עלית כהן , גילי ארמה ונעה שמעוני 2 כ"א.



הפועל כאוכב 54 - אליצור תל אביב 65


הפועל כאוכב שוב פתחו את המשחק טוב יותר מהיריבה והוליכו בתום הרבע הראשון 16:15 כשהקלעיות המובילות היו עולא גבריס והדר לוי, אבל אליצור ת"א שנמצאת בכושר משחק גבוה ומתחברת משבוע לשבוע וברבע השני כבר קלעה 21 נקודות כשאת הנקודות קלעו שלוש שחקניות מורן שטרית, חנה הללי ולירון שיפטר כך שעד ההפסקה היתה התוצאה 36:32 לאורחות.

כאוכב התקשו לקלוע במחצית השניה והסתפקו ב-22 נקודות בשני הרבעים הבאים כשיכולת טובה של בר סלע ואסיל עודה לא הספיקו מול הטריו של אליצור ת"א שידע לשמור על הניצחון ואחרי 50:42 בתום הרבע השלישי, סגור את המשחק עם ניצחון.

קלעו להפועל כאוכב: בר גילינסקי-סלע 18, הדר לוי 13, אסיל עודה 10, עולא גבריס 8, פריאל חטיב 3, דאליה חטיב 2.
קלעו לאליצור תל אביב: חנה הללי 27, מורן שטרית 19, לירון שיפטר 13, סבינה מרדנוב 4, ענבל מיכל 2.



מכבי תל כביר 42 - הפועל ראשון לציון 63


ראשון לציון היא תופעה. קבוצת הנערות שממשיכה להוליך את הליגה גברה במשחק חוץ קשה על תל כביר ב-21 נקודות הפרש והשאלה שנשמעה (בטון מופתע) "זה הכל"? ראשל"צ מסומנת כפייבוריטית ללכת עד הסוף וגם במשחק לא גדולים שלהן הצליחו להשיג ניצחון גדול. למעשה מחצית אחת הספיקה לאורחות כדי להכריע את המשחק. אמנם רק 4 שחקניות אדומות קלעו במשחק וכולן עלו על הלוח ברבע הראשון. 3 שלשות קלעה ראשל"צ ברבע הראשון קארש ( 9 נקודות ברבע) עם גילי אייזנר וניקול מיכאליץ צלפו מבחוץ. שפובלוב הוסיפה נקודות מהצבע והרבע הראשון הסתיים 21:12. הרבע השני היה צמוד יותר 7 נקודות של עינב אסולין שמרו את תל כביר קרובה אבל ראשל"צ עם עוד שתי שלשות של אייזנר ומיכאליץ הגדילו את ההפרש לדו ספרתי 39:27 בהפסקה.

בחצי השני השחקניות של זיו ארז שיפרו את ההגנה ועצרו את המקומיות על 5 סלי שדה בכל המחצית השניה. בראשלצ שיחקו פנימה ברבע השלישי לשפובלוב עם 6 נקודות רצופות סגרו את הרבע השלישי 53:36 והרבע האחרון לא היה שונה בהרבה מהשניים שקדמו לו והאורחות שומרות בסיום על מאזן מושלם, בעוד תל כביר מתקרבת למאבקי התחתית.

קלעו למכבי תל כביר: לי קפיטולניק 12, עינב אסולין 11, מלודי ואהל 9, חן סגל 6, יאנה שפירו 4
קלעו להפועל ראשון לציון: דניאל קארש 19, ניקול מיכאליץ 17, גילי אייזנר 14, אנה שפובלוב 13



הפועל גליל עליון 67 - א.ס. רמת השרון 34


הסיפור הגדול של המשחק היה חזרתה של דרור מייברג לגליל העליון. מייברג שגדלה בגליל עשתה איתם את ההיסטוריה האחרונה של להחזיר את הנערות ללאומית ואת הבוגרות מהארצית לליגת העל, עזבה את "הבית" לראשונה העונה ועברה לרמת השרון. זו חזרתה הראשונה לגליל וברבע הראשון החזיקו האורחות מעמד מול מוליכת הליגה כשאביטל צוובר וענבל יערי החזיקו את הגליל על 13 נקודות וקלעו מספר דומה כדי לרדת בשוויון בסוף הרבע. אך המשחק הוכרע כבר ברבע השני. שחקניות הגליל העלו הילוך בשני צידי המגרש וברבע של 25-3 הסתיימה המחצית 38:16. 11 נקודות של ליאור הלוי ועוד 8 נקודות של רבקה רוס הטיסו את הגליל ליתרון הגדול בהפסקה.

הרבע היה אמנם מעט צמוד יותר, אך שוב ברמה"ש קלעו מספר חד ספרתי של נקודות (6) ובגליל הוסיפו שלוש שלשות הקפיצו את יתרונן עם שלשה של קרן נחמה 54:23 והרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול בו שמרו הגליל על היתרון וסיימו עם עוד ניצחון ועוד שבוע במקום הראשון.

קלעו להפועל גליל עליון: ליאור הלוי 23, רבקה רוס 13, קרן נחמה 11, גל קלמר ושני לוי 6 כ"א, נעה דניאלי ונוי לפושניאנסקי 3 כ"א, מיתר אסולין 2..
קלעו לא.ס. רמת השרון : אביטל צוובנר 15, ענבל יערי 6, דרור מייברג 5, ירדן ברגר 3, לירון אלבג ורוני טמיר 2 כ"א, ספיר אפריימסון 1.



אקדמיית וינגייט 75 - הפועל פתח תקווה 52


בנות אקדמיית וינגייט עלו נחושות למשחק נגד הפועל פתח תקווה ואחרי רבע התקפי במיוחד בו קלעו 26 נקודות ירדו ביתרון 9 אחרי 10 דקות ועד ההפסקה כבר הוליכו ביתרון דו ספרתי. אחרי נקודות של גלי בן מרדכי היתה זו אלכס גיטצ'נקו שהשתלטה על המשחק. 9 נקודות אישיות היו לה ברבע הראשון ועם נקודות של חסון, גרזון ושרביט ברחו כאמור המקומיות כשבפ"ת רק הגבוהות הניג ונופר לוי הצליחו לבוא לידי ביטוי כשקלעו יחד 13 נקודות מה-17 של קבוצתן ברבע הראשון.

מאיה משה הוסיפה ברבע השני עוד 5 נקודות לצד נופר לוי שהמשיכה לבלוט אך זה היה מעט מדי מול וינגייט שהמשיכו לברוח עם נקודות מחוץ לקשת. שלשה נוספת של גיטצ'נקו ואחריה שלשות של אנגל וגרזון הובילו ליתרון 44:29 בהפסקה ממנו לא חזרה פ"ת.

הרבע השלישי היה לכאורה שקול יותר, אבל בפ"ת התקשו למצוא את הטבעת וקלעו בעיקר מהעונשין כשרק מימון עם 5 נקודות אישיות בלטה ומנגד 7 נקודות של חסון לצד המשך יכולת טובה של גיטצנקו וגרזון הורידו את הקבוצות בהפרש 20 נקודות (60:40) לקראת הרבע האחרון בו ההפרש צמח במעט ונעצר על ניצחון ב-23 הפרש.

קלעו לאקדמיית וינגייט: אלכס גיטצ'נקו 19, ליאור גרזון 17, מוריה חסון 11, זהר לופטין 7, תמר אנגל 6, עידן שלוש 5, גלי בן מרדכי וניצן עמאר 4 כ"א.
קלעו להפועל פתח תקווה: הילה הניג 14, נופר לוי 13, הילה מימון ומאיה משה 7 כ"א, עדן רוחם 4, דורין רדט 3, בר נימני ועדן מצווארה 2 כ"א








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();