דניאל חג'ג', ברבע גמר גביע


גביע האיגוד: לקראת רבע נהדר
שי ברק ,24/11/2017

מעגן מיכאל הגיעה לכפר סבא וחזרה עם כרטיס לרבע הגמר. היריבה שניצחה אותה בשלישי, ראשל"צ, יצאה לבאר טוביה וגם אותן צלחה בדרך להמשיך לכתוב את ההיסטוריה. גלבוע מעיינות ואליצור ת"א לא התקשו לעבור את היריבות שלהן ובכך הושלמה תמונת הקבוצות שיתמודדו בדצמבר ברבע הגמר.

הפועל כפר סבא 67 - הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 75


שתי הקבוצות הגיעו למשחק במסגרת שמינית גמר גביע האיגוד 48 שעות אחרי הפסד ליגה. השתיים נחושות שלא לאבד את התואר הראשון של העונה הפגינו לפרקים כדורסל מצוין, אבל לפרקים גם יכולת חלשה והמון טעויות - כיאה אולי ללחץ, למעמד ולאווירה שסיפק הקהל.

בכלל, הקהל בכפר סבא הוא משהו להתעכב עליו, אמנם לא יציעים כבהיכל יד אליהו, אבל בכל משחק "סולד-אאוט", אווירה עם המון צעירים וצעירות מהמחלקה ואוהדים בכלל... הכי רחוק מ"30 הורים וכמה חברים" שמאפיין את כדורסל הנשים.

כמו שאומרת הקלישאה, לא חשוב איך התחלת אלא איך סיימת את המשחק ומעגן מיכאל ידעה לחזור מפיגור 7 ברבע השלישי ולרוץ 10-0 בדקות הסיום בדרך לניצחון הגדול.

הפתיחה היתה לא פחות ממדהימה. מעגן מיכאל הגיעה למשחק צמרת במרכז והיממה את הקהל שלא ראה אותה עדיין העונה, משחק שוטף ויפה לעין, המון פרגון ועוד "אקסטרא-פס" לסל קל, תורגם לנקודות. שי אלון פתחה בשלשה, נועה רודה המשיכה אותה עם נקודות מחצי מרחק ותוך שתי דקות וחצי 5:1. מכאן שחקניות האורחת העלו עוד הילוך. ההגנה של כפ"ס נתפסה לא מוכנה, איטית ופעם אחר פעם הופתעה ומעגן ניצלו זאת עד תום, חג'ג', יערי, גור ושבתאי - מי לא? כולן היו חלק מהחגיגה שהפכה ליתרון 13:1 אחרי שש דקות משחק. לקראת סוף הרבע משהו החל להשתחרר בכפר סבא שהעמידה הרכב דינמי יותר שלחץ על הכדור עם דגן וגולדין ועד וסוף הרבע הצליחו להוריד את ההפרש לחד ספרתי 19:10.

המקומיות הצליחו לחזור למשחק עם נקודות של בן ישי והולצר, אך כשבכפ"ס חזרו להרכבים כבדים היריבה ניצלה זאת ושתי שלשות של עמית גור ועוד אחת של אלון החזירו את ההפרש לדו ספרתי 28:18. רגע לפני שהמשחק ברח, נזכרו אצל הירוקות לעשות שימוש בשחקנית הבית שלהן ורוני גולדין לקחה את הקבוצה בשתי ידיים לקאמבק. אחרי נקודות של דגן קלעה גולדין 8 נקודות רצופות, שלטה בריבאונד, שינתה זריקות ליריבה והוציאה התקפות מהירות, בכל מקום היתה על המגרש וסגרה את הרבע במינוס 6 בלבד, 38:32.

הריצה שהתחילה בסוף הרבע השני עם 4-0, נמשכה 7 דקות בתוך הרבע השלישי, כשכפר סבא שמרו טוב, גולדין הוסיפה עוד 5 נקודות (שקבעו שוויון 38), שכט קיבלה את הכדורים איפה שצריכה ויעקובוביץ באחוזים טובים מהקו השלימו 17-0(!) והעלו את הלבנות ליתרון 45:38. מעגן מיכאל נראו חסרות אונים מול יריבה ששומרת ומסתדרת מול הלחץ. אבל אז.... שוב אותו הרכב שלא עבד בפתיחה ובמהלך הרבע השני חזר לסיבוב נוסף. גור אמרה תודה קלעה 6 נקודות מהירות ואת הרבע סגרה מעגן מיכאל ביתרון נקודה 49:48, משכיחה שפעם כפ"ס עוד הובילה.

זה היה משחק של שח-מט טקטי של האורחת. כל טעות אפשרית עשתה כפ"ס כדי לא לנצח וזה נמשך גם ברבע האחרון. אחרי שהקבוצות החליפו ביניהן סלים של יכולת אישית (יעקובוביץ ובן ישי בצד אחד חג'ג' וגור בצד השני), צלפה שי אלון שלשה שלישית שקבעה 58:56. אלה לא היו מהלכים מבריקים, אלא ניצול הזדמנויות שהיריבה נתנה, עוד שלשה של אלון (רביעית) ודקות אדירות של אלה יערי (שעד אותו הזמן בילתה יותר מדי זמן על הספסל - שורש הבעיה?) שסגרה הרמטית את הצבע של קבוצתה בהגנה והוסיפה 6 נקודות בדקות ההכרעה. כפ"ס נשברו, נראו אבודות כשהלוח הראה 65:56 ואלון נעצה עוד מסמר אחד, שלשה חמישית וסגרה כל אפשרות לקאמבק של המארחות.

קלעו להפועל כפר סבא: רוני גולדין 17, טלי בן ישי 16, יהב יעקובוביץ 13, חן הולצר 8, שירה שכט 6, סהר דגן 4, שרון רשף 3.
קלעו להפועל מעגן מיכאל: שי אלון 19, עמית גור 17, דניאל חג'ג' 16, אלה יערי 10, נועה רודה ושירלי שבתאי-קאלו 6 כ"א, אורלי זילברברג 1.



הפועל 'קרן' גלבוע מעיינות 66 - הפועל כאוכב 42
שתי הקבוצות שנמצאות בכושר טוב ויודעות שהליגה חשובה עבורן יותר מהגביע נפגשו בשמינית הגמר ולמרות הכל לא רצו לוותר על התואר. אחרי פתיחה צמודה השתלטה גלבוע על המשחק והוכיחה מי בכושר ה"עוד יותר טוב".

הפתיחה היתה איטית כשבדקות הראשונות לא ראינו יותר מידי. גלבוע עלתה ליתרון 1:7 משלשות של הדר גוטין וענבר לברון, כאוכב בריצה משלה עם 5 נקודות של סלאח היא השוותה ל-8:8. כאוכב הראתה שיש לה מה להציע והשתלטה על המשחק עם חטיפה של פריאל חטיב שהובילה לנקודות של בר סלע (גילינסקי), ונקודות אישיות של חטיב מחדירה יפה נתנה לאורחות יתרון מפתיע 16:11 לפני שלברון קבעה את תוצאת הרבע 16:13 לכאוכב.

גלבוע חזרה לרבע השני עם יד חמה של יעל טויטו שקלעה שלשה מהפינה וסל בצבע. גוטין הוסיפה עוד שלשה משלה ובהגנה לא ויתרה והורידה גג לשחקנית שמולה. היתרון שוב עבר צד, 18:22 לגלבוע.
גם אחרי פסק זמן שלקח מאמן כאוכב המשיכה גלבוע לרוץ ולקלוע מבחוץ כשעלתה ליתרון דו ספרתי 29:18. הדר לוי קלעה מבחוץ וקטעה בצורת נקודות ארוכה של כאוכב, אבל זה לא עצר את המארחת. גלבוע מעיינות עם הגנה לוחצת הקשתה מאוד על האורחת לעבור את החצי, פעמיים ברציפות לברון ודניאל סנפורד חטפו וסיימו בסלים קלים. עד שהיא סלאח עם סל עם הבאזר להפסקה קבעה 39:24 בהפסקה.

למרות פתיחה מבולבלת עם הרבה החטאות בשלוש הדקות הראשונות גלבוע המשיכה והגדילה את יתרונה על 19 הפרש. בגלבוע הרחיבו את הרוטציה וכדי לעייף את היריבה שינו הרכבים ולחצו, אך אחוזי הקליעה בהתקפה היו נמוכים במיוחד ורק 54:34 בסוף הרבע השלישי, אך היה זה מספיק כדי להכריע את המשחק, ביכולת טובה של גוטין.

קלעו להפועל גלבוע מעיינות: הדר גוטין 19, יעל טויטו 13, ענבר לברון 12, מאי מלכין 9, דניאל סנפורד 7, עלית כהן וגילי ארמה 3 כ"א,  מאיה וינד 1.
קלעו להפועל כאוכב: היא סלאח 12, פריאל חטיב 9, אסיל עודה 6, הדר לוי 5, נור נג'מי ובר סלע 4 כ"א, שחר ימין 2.



הפועל באר טוביה 38 - הפועל ראשון לציון 62
אחרי משחק הליגה ביום שלישי הזכרנו איך באר טוביה בסך הכל עומדת טוב מול היריבה עד שמגיע רבע אחד שמפרק אותה. כך מול הקבוצה בכושר הטוב בליגה, ראשל"צ הצליחו לשמור על פיגור חד ספרתי, כולל 28:24 במחצית. אלא שאז רצו האורחות 21-9 ברבעע השלישי ולא השאירו לבאר טוביה סיכוי.

שלשות של חופית וקסלר, מיקה שני ומשחק דומיננטי במיוחד של מור בורודובסקי, שמזכירה את ימיה היום, שמרו את המקומיות קרוב ברבע הראשון (16-7) וקרוב עוד יותר בהפסקה 28:24 בלבד. אצל האורחות לא נבהלו, הן ידעו שהשלשות יגיע והמשחק ייפתח מחדש ועם תחילת הרבע השלישי, רק קבוצה אחת היתה על המגרש שלשות של אייזנר, קארש, מיכאליץ ואייזנר (סה"כ 5 כאלה ברבע) ובתוספת משחק מצוין של קארש עברו בראשל"צ להגדיל את ההפרש לדו ספרתי (49:33 בסוף הרבע השלישי) ושמרו עליו עד לסיום בדרך לרבע הגמר ולמפגש מול ירושלים.

קלעו להפועל באר טובהי: מור בורודובסקי 13, חופית וקסלר 12, מיקה שני 5, מיטל לוי 4, סול קרמר ושיר קרמר 2 כ"א.
קלעו להפועל ראשון לציון: דניאל קארש 19, גאיה סלס 15, גילי אייזנר 11, ניקול מיכאליץ 10, אנה שפובלוב 4, עמית בן אליעזר 3.



אליצור תל אביב 65 - א.ס. רמת השרון 42
ת"א שאחרי ההפסד הגדול לגליל עליון חזרה למשחק שלישי ברציפות בבית ובזמן הקצר בהכנות עבדו בעיקר על ההגנה. זה הצליח. דרור מייברג סיימה ללא נקודות, כל רמה"ש עם 42 ואפשר להיות מרוצה. רק שההפרש במהלך המשחק היה צמוד יותר והתוצאה מעט משקרת כבמשך 3 רבעים ברובו היה המשחק בהפרש חד ספרתי.

9 נקודות של מורן שטרית כבר ברבע הראשון העלו את המארחות ליתרון בסוף הרבע הראשון 15:8. קאמבק שהובילה אופיר אליהו עם 6 נקודות אישיות שהצטרפו לדקות הטובות של צוובנר (גם היא עם 6 אישיות). ובהפסקה רק 4, לת"א. 28:24:.

המשחק המשיך צמוד ברבע חלש התקפית (רק 13-12), אבל בת"א ידעו לנצל את שטרית שקלעה 11 נקודות אישיות הראשונות לקבוצה. ההפרש צמח עד 45:36 ומשם לרמה"ש נגמר הכוח והאוויר ואת ההפרש קבעה ת"א את תוצאת הסיום והניצחון הגדול.

קלעו לאליצור ת"א: מורן שטרית 26, חנה הללי 17, שרית עטיה 8, שובל אור שלום 6,לירון שיפטר 5, סבינה מרדנוב 3.
קלעו לא.ס. רמת השרון: אופיר אליהו ואביטל צוובנר 10 כ"א, רוני טמיר 9, ענבל יערי 7, ירדן ברגר 6.



משחקי רבע הגמר 14.12.17

אס"א ירושלים - הפועל ראשון לציון

מכבי תל כביר - אליצור תל אביב

הפועל פתח תקווה - הפועל זיכרון/מעגן מיכאל

הפועל גליל עליון - הפועל גלבוע מעיינות









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();