מורן שטרית ניצחון ענק ו-24 נק' אישיות


לאומית: סיכום המחזור החמישי
שי ברק ,17/11/2017

המחזור שהתקיים בשלישי האחרון סיפק כמה מפגשי צמרת ועדיין היה חד צדדי. גליל עליון הגיעו לגלבוע וחזרו משם עם ניצחון גדול. גם מעגן מיכאל וראשל"צ נותרו מושלמים. עוד במחזור: אליצור ת"א ניצחו את חיפה ב-37 הפרש ועצרו את המומנטום הירוק, ירושלים נותרו מושלמות בבית וכאוכב עם ניצחון בכורה כשכפ"ס השאירו את באר טוביה היחידה ללא ניצחון.

טבלת הליגה:
1. הפועל גליל עליון 10 נק' (133+)
2. הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 10 נק' (117+)
3. הפועל ראשל"צ 10 נק' (101+)
4. הפועל כפ"ס 9 נק' (85+)
5. אס"א ירושלים 8 נק' (1+)
6. מכבי חיפה 8 נק' (16-)
7. אליצור ת"א 7 נק' (12+)
8. הפועל 'קרן' גלבוע מעיינות 7 נק' (15-)
9. אקדמיית וינגייט 7 נק' (26-)
10. מכבי תל כביר 6 נק' (98-)
11. א.ס. רמה"ש 6 נק' (66-)
12. הפועל כאוכב 6 נק' (61-)
13. הפועל פ"ת 6 נק' (70-)
14. הפועל באר טוביה 5 נק' (97-)



הפועל 'קרן' גלבוע מעיינות 29 – הפועל גליל עליון 63
משהו רע במיוחד עובר על גלבוע מעיינות עוד מסוף העונה הקודמת. הקבוצה שהיתה קרובה למאבקי העליה איבדה בחודש ההכרעה את ענבר לברון בפציעה. לברון אמנם הבריאה אך את העונ פתחו הגלבוע ללא נועה שבת כהן החולה ועלית כהן הפצועה כשאליהן לסירוגין נוספו שחקניות נוספות. הערב אחרי שמאי מלכין חזרה מהטירונות נאלצו בגלבוע להופיע ללא עדי פירסטנברג החולה וכבר ברבע הראשון נפצעה הדר גוטין כשנקעה את הקרסול ועד לסיום הגלבוע נאלצו לשחק ללא 4 משחקניות החמישייה שלהן. בגליל העליון מנגד קיבלו בחזרה את ליאור הלוי שנעדרה כשהיתה חלק מהסגל הרחב של נבחרת ישראל ועם סגל מלא לא התקשו מול הגלבוע.

הפתיחה היתה של שחקניות הגליל שעלו ליתרון 6:0 משלשה של רוס ונקודות של שני לוי. שלשה של מאי מלכין ונקודות של טויטו מאיה וינד עוד החזירו את הגלבוע ליתרון 9:8 מנקודה של גוטין מהעונשין, אך זה היה המהלך האחרון שעשתה במשחק. הגליל חזרו להוביל ורוזנסטון בשלשה חתמה את הרבע 15:9. הגלבוע התקשו למצוא את הטבעת ברבע השני והסתפקו בשתי שלשות של טויטו ולברון ובצד השני קרן נחמה וליאור הלוי שיחקו פנימה לצבע הדליל והחסר של גלבוע וברחו עד 28:15 בהפסקה.
בסך הכל המקומיות שיחקו הגנה טובה ועצרו את הגליל על סקור נמוך משהתרגלו לקלוע, אך התקפה לא הצליחו להוציא לפועל שום דבר חוץ מסל שדה נדיר של מלכין ומנגד רוס ולוי הובילו רבע של 25 נקודות עד 43:18 שהכריע את המשחק. את ההפרש קבעו רוס ודניאלי עם שלשות ברבע האחרון והגליל ממשיכות לשמור על הפסגה שבוע אחד נוסף לפני המפגש עם החבורה המשתפרת של ת"א בשבוע הבא.

קלעו להפועל גלבוע מעיינות: מאי מלכין 8, מאיה וינד 7, יעל טויטו 5, ענבר לברון וגילי ארמה 3 כ"א, קרן פיבניק, הדר גוטין ונעה שמעוני 1 כ"א.
קלעו להפועל גליל עליון: רבקה רוס 14, שני לוי 11, קרן נחמה 10, מיתר אסולין 8, נועה דניאלי וליאור הלוי 6 כ"א, אמה רוזנסטון 3, נוי לפושניאנסקי וגל קלמר 2 כ"א.



אס"א ירושלים 67 – אקדמיית וינגייט 60
ירושלים שעוד לא הצליחו לנצח בחוץ, חזרו הביתה אחרי ההפסד בשבוע שעבר ושוב על הבית ידעו לשמור למרות עוד משחק לא משכנע. וינגייט שפתחו עם 2 ניצחונות רצו לקטוע את רצף שני ההפסדים ולחזור למאזן חיובי ובפתיחה הצליחו להתגבר על חסרונה של עידן שלוש בזכות משחק שיא עונתי של תמר אנגל.8 נקודות שלה ברבע הראשון הצטרפו לפתיחה טובה של גרזון והובילו את וינגייט ליתרון 18:17 ברבע הראשון.

ירושלים, שהתחזקו במועד העברות האחרון כשצרפו לקבוצה את הדר רפאל, מהפועל פתח תקווה בליגת העל, המשיכו לחפש את החיבור והאיזון בקבוצה כשיותר מדי שחקניות היו מתחת לכושר המוכר להן אבל למזלן את המקומיות אורית קופר (פרחי) נתנה תצוגה ענקית ועם 8 נקודות רצופות לקראת ההפסקה הורידה את הקבוצות בשוויון 34 למחצית, כשבצד של וינגייט היתה זו מוריה חסון לצידה של גרזון שדאגו לתוצאה המאוזנת. הרבע השלישי עוד היה פחות מרשים מהשניים שקדמו לו. יכולת בינונית במיוחד של שתי הקבוצות הסתיימה ב8-7 בלבד לזכות ירושלים ואחרי שלושה רבע 42:41. ההכרעה הגיעה ברבע האחרון, הקבוצות המשיכו להיות קרובות אחת לשניה והחליפו ביניהן נקודות כשגיטצ'נקו עוד הובילה את וינגייט לשוויון 60 ואז הדר רפאל, שעד אותו רגע לא מצאה את הטבעת מהשדה צלפה שלשה חשובה ועם נקודות מהקו שלה ושל גרוסמן התרחקה ירושלים עד לניצחון ב-7 נקודות וממשיכה לשמור על מקום בחלק העליון של הטבלה.

קלעו לאס"א ירושלים: אורית פרחי 28, יולי גרוסמן 12, גילי ליאור ונטע רפאל 7 כ"א, הדר רפאל 5, אלונה מודלין ורותם רוכסאר 3 כ"א, אלי סילפן 2.
קלעו לאקדמיית וינגייט: תמר אנגל 20, ליאור גרזון 18, אלכס גיטצ'נקו 13, מוריה חסון 5, לינוי ביטון ונועה שרביט 2 כ"א.



אליצור תל אביב 90 – מכבי חיפה 53
אליצור ת"א פתחו את העונה רע עם שלושה הפסדים ולא מעט דאגות. אבל בקבוצה של אביה בן מרגי המשיכו לעבוד וגם קיבלו סוף-סוף את רכזת הקבוצה, שובל אור שלום, שנעדרה בפתיחת העונה עקב טירונות והשירות הצבאי ואחרי הניצחון המרשים בוינגייט חזרה הביתה והשיגה ניצחון שני ברציפות וענק על חיפה. חיפה, אחת הקבוצות הכי לא צפויות נכנעו בהפרש גדול לכפ"ס בתחילת העונה, לאחר מכן התאוששו והרשימו ביכולת טובה כשהשיא היה בשבוע שעבר עם ניצחון על הגלבוע. רגע לפני שחיפה נצמדה לצמרת הגיעה לת"א ונחלה הפסד ענק שהחזיר את הכל לפרופורציה – בכל יום נתון יכולות לנצח כל יריבה, אך גם להפסיד בכל תוצאה.

מעל לכל הבעיות היתה זו ההגנה שפשוט לא תפקדה, אצל הירוקות ות"א ניצלו זאת ורצו. ת"א פתחו בחמישייה עם ענבל מיכל וסבינה מרדנוב המקומיות שפתחו את המשחק בשתי שלשות ומיכל הוסיפה גם סל שדה בדרך ליתרון ראשון. מורן שטרית המשיכה והוסיפה 6 נקודות אישיות ואת הרבע סגרה שובל אור שלום בשלשה 22:16 כשבחיפה רק עיבל ורביב תפקדו. עוד רבע של מעל 20 נקודות המשיך והרחיק את אליצור מהיריבה. מיכל, אור שלום ושטרית היו נהדרות וירדו להפסקה ביתרון דו ספרתי 47:36. אם נדמה שהמשחק עוד היה צמוד יחסית במחצית הראשונה, הגיעה המחצית השניה ובה חיפה לא עמדו על הרגליים קלעו רק 6 סלי שדה בכל החצי השני (כולל 3 שלשות) ואילו בת"א כולן שיחקו מצוין הובילו 68:43 בסוף הרבע השלישי וסגרו את המשחק בניצחון גדול.

קלעו לאליצור תל אביב: מורן שטרית 24, חנה הללי 17, ענבל מיכל 16, שובל אור שלום 10, סבינה מרדנוב 9, שרית עטיה 8, לירון שיפטר 6.
קלעו למכבי חיפה: ירדן עיבל 12, נור כיוף ובר אביטל 10 כ"א, שיר רביב 6, ספיר תירוש 5, ניר בהיר ואבני סימיונוביץ 4 כ"א, מעיין לוי 2.



<>



א.ס. רמת השרון 43 – הפועל ראשון לציון 71
זה כבר מתחיל להיות הרגל, הפועל ראשון לציון קבוצת צמרת ואם משחקים נגד ירושלים וגלבוע מסתיימים בניצחונות גדולים אז אין מה להיות מופתעים שאת רמת השרון הכניעו שחקניות ראשל"צ עוד לפני ההפסקה. רמת השרון, אחרי הניצחון הראשון שלהן העונה קיוו לחזור הביתה ואולי להפתיע את היריבה, אך ראשל"צ נראית כרגע כמועמדת לאליפות כזו שכדי לעצור אותה צריך....משהו שעוד אף אחת לא מצאה עדיין.

7 שלשות קלעו ראשל"צ בעשר הדקות הראשונות סלס התחילה, קארש המשיכה גם מיכאליץ הוסיפה שתי שלשות ומי שנכנסה לכושר משחק גבוה ומהווה תוספת כוח משמעותית בראשל"צ היא עמית בן אליעזר שסגרה את הרבע בשתי שלשות. ירדן ברגר קלעה שלשה אחת עבור המארחות וענבל יערי הוסיפה עוד 4 נקודות אבל זה היה מעט לרבע שהסתיים 28:11. המגמה נמשכה ברבע השני מייברג קלעה פעמיים ואופיר אליהו עוד פעם אחת אך זה כל מה שקלעו רמה"ש ברבע ומגנד המכונה של ראשון המשיכה להפציץ. שלשה שלישית של בן אליעזר , עוד שתיים של אייזנר (סה"כ 8 נקודות ברבע השני) ועוד שתי שלשות של מיכאליץ הובילו ליתרון 48:17 כשהמחצית השניה כולה היתה לפרוטוקול. עוד משפט אחד על המחצית השניה יספר שגם את הרבע השלישי פתחו האורחות בשלשה וכך מתוך 51 הנקודות הראשונות של הקבוצה קלעו 13 שלשות מול אותה אחת של ברגר ברבע הראשון ועד לדקות הסיום אז מייברג הוסיפה שלשה שניה.

קלעו לא.ס. רמת השרון: דרור מייברג 15, ענבל יערי 13, אביטל צוובנר ואופיר אליהו 4 כ"א, ירדן ברגר 3, נועה שמשי ורוני טמיר 2 כ"א.
קלעו להפועל ראשון לציון: עמית בן אליעזר וגילי אייזנר 15 כ"א, ניקול מיכאליץ 12, דניאל קארש וגאיה סלס 8 כ"א, אנה שפובלוב 7, שחר ברנר 6.



הפועל כאוכב 71 – מכבי תל כביר 49
כאוכב לא חשבה לפתוח את העונה כך, עם ארבעה הפסדים רצופים והסתבכות מוקדמת בתחתית הטבלה , אבל נגד תל כביר אולי יצאו לדרך חדשה עם ניצחון גדול שהושג כבר ברבע הראשון. כאוכב הצליחו לשפר במשחק את ההגנה ולראשונה גם הצליחו ליצור הפרש משמעותי לפני הרבע האחרון. שוב, כאוכב לא הצליחה לשמור על הרמה שהציגה בפתיחה גם ברבע האחרון, אך לראשונה העונה לא הפסידה בו וסיימה בשוויון 12 שהספיק לניצחון. דאליה חטיב שהיתה ממצטיינות המשחק קלעה את 4 הנקודות האחרונות במשחק שמנעו עוד רבע אחרון חלש ובסך הכל ערב שמח ראשון בכאוכב.

הדר לוי פתחה מצוין עם 7 נקודות ברבע הראשון ואיתה אסיל עודה (5 נק') ובר סלע הובילו ליתרון 24:16 כשיאנה שפירו וחן סגל עוד שמרו את תל כביר בפיגור חד ספרתי. ברבע השני הדר לוי וחטיב כבר ברחו 39:26 ברבע בו קלעו תל כביר סל שדה יחד (חן סגל). תל כביר לא הצליחו לעשות שינוי ברבע השלישי כשאסולין היתה המוציאה לפועל העיקרית, אך הגנת כאוכב הצליחה להמשיך ולעצור את האורחות שקלעו רק 11 נקודות ברבע השלישי (59:37) והאחרון שהיה מאוזן, היה לפרוטוקול בלבד.

קלעו להפועל כאוכב: הדר לוי 19, דאליה ח'טיב 12, אסיל עודה והיא סלאח 10 כ"א, בר סלע ופריאל חטיב 8 כ"א, עולא גבריס 4.
קלעו למכבי תל כביר: חן סגל ועינב אסולין 12 כ"א, מלודי וואהל 9, יאנה שפירו 8, יפית כהן 6, לי קפיטולניק 2.



הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 71 – הפועל פתח תקווה 40
הפועל פ"ת שאחרי הניצחון על אליצור ת"א רחוקה מאד מהיכולת שאותה הציגו בתחילת העונה וקשה היה להאמין שדווקא באולמה הבייתי של מעגן מיכאל יצליחו להשיג את הניצחון. מעגן מיכאל שעדין לא נכנעה העונה, לא הרשימה אבל היתה מאד יעילה עם יתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון ויתרון 20 הפרש במחצית, לא באמת איפשר לקבוצות להראות את היכולות שלהן.

שי אלון, דניאל שקד ועמית גור היו הקלעיות הבולטות במעגן מיכאל שהובילו 19:7 כבר אחרי עשר דקות של משחק. דורין רדט ונופר לוי ניסו להחזיר את פ"ת למשחק ברבע השני , אך התקשו מול 18 נקודות של הריבה בהובלתה של דניאל חג'ג' כשאלה יערי קבעה את תוצאת המחצית 37:17. אחרי 5 נקודות של עמית גור בתחילת המחצית השניה לפ"ת כבר לא היו הכלים לחזור ומשם ועד לסיום במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה המשיכו שחקניות מעגן מיכאל להגדיל את ההפרש בדרך לשמור על מאזן מושלם בסיום.

קלעו להפועל זיכרון/מעגן מיכאל: דניאל חג'ג' 14, עמית גור ושי אלון 10 כ"א, דניאל שקד 9, מאי אשל 8, אלה יערי 7, ליאן אייזיק ונועה רודה 4 כ"א, שירלי שבתאי 3, אורלי זילברברג 2.
קלעו להפועל פתח תקווה: הילה הניג 11, נופר לוי 8, הילה מימון 5, יעל קונטנט, גל צברי ודורין רדט 4 כ"א, בר נימני ועדן מצארווה 2 כ"א



הפועל באר טוביה 65 – הפועל כפר סבא 84
הפועל באר טוביה עדיין מחפשת ניצחון ראשון. הקבוצה שהיתה בולטת וקרובה לפלייאוף העליון רק בשנה שעברה, פתחה את העונה הנוכחית עם חמישה הפסדים רצופים. כפר סבא אחרי ניצחונות בית מרשימים יצאה החוצה והשיגה ניצחון בדרום.
הפתיחה היתה נטולת הגנות כשבאר טוביה עוד הצליחה להוביל אחרי עשר דקות של משחק יובל ניצן פתחה עם שתי שלשות ומי שבלטה היתה לי אורן, אחרי פתיחת עונה בינונית קלעה 8 נקודות ברבע הראשון ועם 8 של ניצן הובילו המקומיות 22:20. ברבע השני כפ"ס הידקו את ההגנה ועצרו את באר טוביה על 12 נקודות כשרק ניצן עם עוד 7 נקודות החזיקה את קבוצתה ובצד השני שרון רשף וטלי בן ישי צלפו מבחוץ ושירה שכט עם 5 נקודות משלה סגרו את המחצית במהפך ויתרון לאורחות 37:34.

ברבע השלישי כבר הוכרע המשחק 22-11 ברבע נהדר של סהר דגן. רשף צלפה שתי שלשות ואחריה דגן 11 נקודות רצופות ובסך הכל 13 ברבע הובילו ליתרון דו ספרתי 59:45 בסוף הרבע השלישי ממנו לא חזרו המקומיות. הרבע האחרון שוב היה נטול הגנות אבל אותו ניצחה כפ"ס 25-20 וקבעה את תוצאת המשחק עם הניצחון הגדול.

קלעו להפועל באר טוביה: יובל ניצן 18, מור בורודובסקי 12, חופית וקסלר 11, לי אורן 10, סול קרמר 6, מיטל לוי 4, שיר קרמר ומיקה שני 2 כ"א
קלעו להפועל כפר סבא: שרון רשף 22, טלי בן ישי 16, סהר דגן ושירה שכט 15 כ"א, רוני גולדין 8, ניצן קוך 4, שלי שפית וחן הולצר 2 כ"א







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();