דנן. 16 נק' בניצחון על בריטניה


העתודה סיימה עם ניצחון
שי ברק ,16/07/2017

זו הכותרת הכי שמחה שאפשר היה למצוא לעבודה שבמקום לשחק על מקום בפודיום, שיחקנו נגד בריטניה עליה אנחנו עדיפים ב-33 הפרש בממוצע, מה שמספיק למקום שביעי. טל לב סגרה את הטורניר עם 16 נקודות כקלעית המובילה בנבחרת, יערה יצחקי סיימה כמוסרת הטובה באליפות (8 בממוצע) ועם כל הטוב הזה ננסה להעפיל לדרג א' בשנה הבאה. בהמשך הערב כתבה מסכמת על הטורניר.

נבחרת העתודה ישראל 77 – נבחרת העתודה בריטניה 49

כדי לסיים בטעם טוב טורניר שמשאיר אותנו בדרג ב', זכינו להתמודד עם היריבה שהיה לנו הכי נוח איתה. בריטניה שפתחה את האליפות עם 2 ניצחונות רצופים נגד היריבות החלשות בבית, ספגה תבוסה של 38 הפרש מישראל ומשם לא התאוששה ונכנעה 4 פעמים ברציפות. יריבה כזו הצליחה להישאר קרובה 4 דקות, כשבסל ועבירה של גייל קבעה שוויון 6. הפעם הבאה שבריטניה עשתה נקודות היתה רק דקה וחצי להפסקה בתום ריצת 12-0 של ישראל (18:6) משם המשחק היה חד צדדי עד לסיום כולל יתרון שיא של 35 הפרש שהספיק גם כשסיימנו את האליפות עם סל שדה בודד ב-11 הדקות האחרונות.

זה היה משחק מלא בהישגים אישיים מרשימים ובראשם יערה יצחקי שסיימה משחק שלישי ברציפות עם מספר דו ספרתי של אסיסטים ובכך עלתה לפסגת הדירוג בטבלת המוסרות המובילות, טל לב נכנסה לעשירייה של הקלעיות המובילות והחוסמות המצטיינות בטורניר.

המשחק על המקום השביעי נפתח בדקות של גישושים. בריטניה הכתיבו קצב איטי כדי לא לספוג שוב תבוסה, זה עבד להן 4 דקות. בשוויון 6 התחילה יערה יצחקי להפעיל את חברותיה, כדור אחד פנימה לרוזנבלום, סל שדה ושלשה של טל לב ונתון דומה מירדן דנן ותוך 4 דקות יצחקי עם 6 אסיסטים וישראל ביתרון דו ספרתי. משם הנבחרת לא עצרה. טל לב המשיכה להיות מצוין וקלעה כמעט מכל טווח כשעד להפסקה בריטניה קיזזה מעט מההפרש שכבר היה 12 נקודות, 22:12 בסוף הרבע הראשון.

השילוב בין יצחק ולב גם פתח את הרבע השני, לב הגיעה ל-14 נקודות אישיות עוד לפני ההפסקה, דנן לשמונה משלה ויחד הריצו את הנבחרת ליתרון 30:16. גם הלוי הצטרפה לריצה הוסיפה עוד 7 נקודות רצופות מול הבריטיות שנתקעו דקות ארוכות ללא נקודות וגלילי בשלשה, דקה וחצי להפסקה קבעה יתרון שיא 42:18. הספסל הישראלי היה מודאג מההפרש?! והזמין פסק זמן. משם ועד לסיום החצי בריטניה רצה 6-0 וקיזזה את ההפרש ברבע שכולו בשליטה ישראלית מול עוד יום איום ונורא של היריבה מחוץ לקשת (0 מ-12 עוד לפני ההפסקה).

עם פתיחת המחצית השניה עלתה רוטברג חדה ועם סל ועבירה ומיד לאחריו שלשה קבעה שוב הפרש הגבוה מ-20 נקודות (48:24). השלשה שלה הגיעה מהאסיסט עשירי של יערה יצחקי שהפך אותה למוסרת הטובה בטורניר.

דנן ולב המשיכו להפציץ עד אמצע הרבע השלישי, אז הבינו בנבחרת שכנראה המקום השביעי הובטח ועברו לספק דקות לספסל כשעל המגרש היתה החמישייה לביא, טולמן, גלילי, שיר לוי ו-וטורי. בריטניה התפרקה כשאיבדה 20 כדורים ב-3 רבעים, אופיר לביא עם 5 נקודות משלה הקפיצה את ההפרש אל מעבר ל-30 נקודות (62:30) 2 דקות וחצי לסיומו של הרבע, וטורי צלפה גם היא מחוץ לקשת ובסך הכל סיפקה 7 נקודות ברבע שהיה כולו "חגיגת" סיום טורניר. אחרי 16 החטאות רצופות מצאה בריטניה את השלשה, מה שלא שינה הרבה לרבע שהסתיים ב-33 הפרש.

על הרבע שנערך סביב השעה 17:00 אין הרבה מה לספר וזו אולי הבשורה המאכזבת של הטורניר, כי עד כמה שיתרון 69:36 הוא נחמד, כולן היו מעדיפו לראות אותו מהיציע, בדיוק איפה שהמתינה הנבחרת של בלארוס, רגע לפני המשחק על הכרטיס לדרג א'. 10 הדקות האחרונות היו "שכונה" 2-2 אחרי 5 דקות של התמסרויות סרק, איבודים והחטאות בשתי הקבוצות שחיכו לסיים את הטורניר, כל אחת מסיבותיה. השופטים עזרו למשחק להתקדם עם שריקה לבלתי ספורטיבית אותה עדן רוטברג הפכה לנקודות. 9 דקות ללא סל שדה הסתיימו בשלשה של ירדן דנן כשבסך הכל ב-11 הדקות האחרונות של הטורניר הנבחרת הסתפקה ב-8 נקודות שהספיקו לניצחון ב-28 הפרש על המקום השביעי – שיפור של 4 מקומות מהשנה שעברה שלא מעודד במיוחד.


קלעו לנבחרת העתודה ישראל:
טל לב (3 ריב', 2 אס', 1 חט', 1 חס') וירדן דנן (4 ריב', 2 אס', 2 חט') 16 נק' כ"א
ליאור הלוי 11 נק', 2 ריב', 2 חט'
עדן רוטברג 10 נק', 3 ריב', 1 אס', 1 חט'
צליל וטורי (2 ריב', 2 אס') ואופיר לביא (2 ריב', 3 אס') 7 נק' כ"א
אלי רוזנבלום 5 נק', 9 ריב', 1 אס', 1 חט', 1 חס'
יעל גלילי 3 נק', 1 ריב', 1 חט'
שיר לוי 2 נק', 3 ריב', 1 חס'
יערה יצחקי 0 נק', 7 ריב', 10 אס', 3 חט' (מדד 16 ללא נקודות)
עמית טולמן (1 ריב', 1 אס', 1 חט') לא קלעה

בלטו בנבחרת העתודה בריטניה:
מלאני ג'ורג' 16 נק', 15 ריב'
ג'ורג'יה גייל 8 נק', 5 אס'







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();