להיות ביחד ולקוות (פיב"א)


טובות מכולן - וזה לא הספיק
שי ברק ,13/07/2017

אלה היו שלושה רבעים משובחים של שחקניות משובחות שעשו כמעט הכל נכון כדי להוציא את בלארוס מדעתה. אחרי 3 דקות עלינו ליתרון דו ספרתי ומאז הוא נע סביב 16 הפרש מאיים להיות יותר. אבל 6 דקות לסיום הכל השתבש. הנבחרת אמנם השיגה ניצחון רביעי מוצדק, אבל היתה צריכה יתרון 11 שכבר היה לה ביד (18 בשלהי השלישי) אך נגמר 4. הנבחרת חיכתה לבשורה מבריטניה, אבל קרואטיה עשתה את שלה עם ניצחון קל.
ביום שבת (15:30) משחקי מיקום 5-8.

נבחרת העתודה ישראל 72 – נבחרת העתודה בלארוס 68

כשהעיניים אל הבריטיות והתפילות לבורא עולם, עולה השאלה איך זה קרה לנו. הנבחרת הישראלית הוליכה ביתרון דו ספרתי במשך 31 דקות החל מ-17:6 בדקה השישית ועד 72:61 פחות משלוש דקות לסיום. טל לב, עדן רוטברג ואלי רוזנבלום שיחקו נהדר, יערה יצחקי ואופיר לביא שוב חלקו ביניהן 17 אסיסטים והכל היה נראה ורוד. בלארוס שיחקה רע לתפארת, היא עשתה את זה כ"כ מפואר שאף אחד לא שם לב שהיא מקזזת את ההפרש. הרבע האחרון נפתח ביתרון 16 נקודות , בלארוס טעתה אבל גם גירדה נקודות וכשהתעוררנו ראינו 8 הפרש. אז הלחץ דיבר והיה מאוחר מדי.

בכל הקשור ל-32 הדקות הראשונות החגיגה ביציעים קיבלה חגיגה על המגרש. בלארוס עוד בטח היתה מעודדת מיתרון 2-0 בפתיחה, אבל יערה יצחקי שעלתה בחמישייה לראשונה באליפות מחקה להן את החיוך מהר מאד עם נקודות מהקו ואז 5 אסיסטים ל-5 סלי השדה הראשונים של ישראל במשחק פעם אחת מצאה את דנן לשלשה, אח"כ את רוזנבלום והלוי בצבע ואת רוטברג חופשייה בפינה לשלשה שניה של ישראל יתרון 14:6. עוד דקה חלפה והריצה של ישראל המשיכה. בתום 8-0 השיגה הנבחרת הישראלית את ההפרש הרצוי, יתרון 11, 17:6 מנקודת עונשין של רוזנבלום. בלארוס נלחצה ירתה 7 שלשות בלי לקלוע אף אחת מהן ומהצד השני מהלכים גדולים של רוטברג, דנן ולב הובילו ליתרון שיא של 16 נקודות ברבע שהסתיים 27:11.

הרבע השני נמשך באותו קצב. לבלארוס אין הגנה והיתרון של ישראל בריבאונד (16-5!) ברבע הראשון הוכיח עליונות מוחלטת. שלשה ראשונה בלארוס נענתה בשלשה של לב והיתרון המשיך לנוע בטווח ביטחון של 15-16 נקודות. הגנה אגרסיבית של ישראל הוציאה את היריבה משיווי המשקל ועם הנקודה התשיעית של ישראל הזעיק הספסל הבלארוסי פסק זמן, גם שלשה לא עזרה להן מול סל מרשים ביכולת אישית גבוהה של נוגה פלג פלץ ששמרה את ההפרש כמו שהוא באמצע הרבע (38:22). עבירה טכנית שנשרקה לחובת ישראל נתנה לבלארוס אשליה של חזרה כשקיזזה את ההפרש עד 12 נקודות עם 4 קליעות עונשין רצופות, אבל ישראל לחצה רצה בדקה 6-0 עם נקודות קלות של לב ולביא חזרה עד יתרון 18 נקודות ובלארוס בשיניים סיימה את הרבע השני בשוויון ובהפסקה נשמר ההפרש המרשים 46:30, כשרוזנבלום עם 11 נקודות אישיות ורוטברג ולב עם 9 כל אחת.

הארבע הדקות הראשונות של הרבע התנהלו צמוד בלארוס עם שלשה קצת הקטינה ועברה לשחק סביב 14 נקודות הפרש, אך לכל מהלך התקפי שלהן ענתה הנבחרת שלנו, פעם רוטברג ופעם לב שמרו על יתרון דו ספרתי מבטיח. גם כשכבר הצליחו בלארוס להתקרב לפיגור 12 נקודות שנותן להן תקווה, לב ודנן הקפיצו ל-17 (57:40) או רוטברג עם 5 נקודות רצופות במהלכי כדורסל אדירים, נתנה לישראל אוויר 62:45 ואת הרבע סגרה אופיר לביא בנקודות ששמרו על אותו הפרש שהושג ברבע הראשון 64:48.

רגע לפני שהרגישו שהמשחק מוכרע בלארוס עלו עם הרבה אגרסיביות ונלחמו עם שנשאר להן. לקח להן 5 דקות בהן ישראל לא מצאה את הטבעת כדי לקזז את ההפרש לרצוי להן משלשה ואחריה נקודות קלות בצבע, אבל זה רק העיר את הנבחרת הישראלית ואת טל לב שהלכה בביטחון פנימה והחזירה את הנבחרת הישראלית ליתרון דו ספרתי. כשמשחקים על הפרש זה כבר מסוכן ולשם הלכו הדקות האחרונות כשהנבחרת הישראלית עלתה בחמישייה לא מתאימה, איחרה להגיע בהגנה, לקחה זריקות רעות שהפכו למעבר של בלארוס וכל מה שלא נכנס מבחוץ ברבע הראשון צלל פנימה באחרון כי הזריקות היו נוחות מדי. אז שלשה הקטינה את ההפרש ל-9, אבל טל לב בשלשה גדולה החזירה ל-11. היא עשתה את זה שוב כשבלארוס הורידה את ההפרש ל-8 בשלשה עם הלוח (69:61), רוטברג ולב ענו וקבעו את ההפרש. 72:61. ואז הכל נתקע. בלארוס טיילה בצבע, כשיש ביטחון כל ליי-אפ נכנס עוד 2 ועוד 2... ההפרש הלך לאיבוד ובחצי הדקה האחרונה ישראל שיחקה על ניצחון. מעכשיו זה צל"ש או טר"ש – ראש בית או הולכים הביתה. הכל בידיי בריטניה.

עדכון: הבריטיות פתחו בשוויון 9 והיו קרובות לקרואטיה בפתיחה אבל הרבע הסתיים ביתרון 9 (20:11), עד המחצית ההפרש צמח ל-20 (42:22) והקרואטיות לא לקחו סיכונים המשיכו להגדיל את ההפרש וסגרו את הסיפור בסוף הרבע השלישי עם 60:28 ובסיום 72:38.

כעת הנבחרת תסיים את הטורניר במאבקי מיקום עם יוון, צ'כיה ובריטניה.


קלעו לנבחרת העתודה ישראל:
עדן רוטברג 20 נק', 2 אס', 1 חט'
טל לב 19 נק', 8 ריב', 1 חט', 1 חס'
אלי רוזנבלום 12 נק' 13 ריב', 2 אס', 1 חט'
ירדן דנן 9 נק', 7 ריב', 2 אס', 2 חט', 1 חס'
ליאור הלוי (7 ריב'), ואופיר לביא (2 ריב', 7 אס') 4 נק' כ"א
יערה יצחקי (5 ריב', 10 אס', 1 חט') ונוגה פלג פלץ (3 ריב', 1 אס') 2 נק' כ"א







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();