רוזנבלום. לבריטיות לא היה מענה (פיב"א)


רמה בפני עצמן - ניצחון שני לעתודה
שי ברק ,10/07/2017

שחקניות נבחרת העתודה הוכיחו הערב, שוב, שהן שחקניות לדרג א'. דאבל-דאבל לאלי רוזנבלום שסיימה כריבאונדרית הבולטת, 14 אסיסטים ליצחקי ולביא ועדן רוטברג רמה בפני עצמה. שחקניות הנבחרת עשו את המצופה מהן(!) והביסו(!!) את בריטניה ב-38 נקודות הפרש. מחר מנוחה וברביעי חוזרים להמשיך את המסע לדרג א.

נבחרת העתודה ישראל 88 – נבחרת העתודה בריטניה 50

אחרי שלושה ימים של אליפות ורגע לפני יום המנוחה הראשון של הטורניר, אפשר להגיד את זה – אפילו יותר מכך, חובה להכיר בזה. הכישרון שיש לשחקניות בנבחרת הישראלית הוא בטופ של הטורניר. 6 שלשות של עדן רוטברג הן לא יום קליעה טוב, הן שחקנית התקפה נהדרת. הדומיננטיות של אלי רוזנבלום, הגבוהה, בצבע היא משהו שגם לנבחרת הבריטית לא מסוגלת לעצור או להתמודד מולו. יערה יצחקי (6 אסיסטים) ואופיר לביא (8 אסיסטים), מנהלות משחק בשקט ובבגרות ונוסיף לזה את הגיוון ההתקפי של נוגה פלג פלץ וירדן דנן, יש כאן כדורסל ישראלי.

זה לא מקרי שב-48 השעות האחרונות הנבחרת הישראלית מנצחת ב-35 הפרש בממוצע, זו הרמה שלנו ביחס ליריבות וכל מי שמעדיף להגדיר אותנו כ"אנדרדוג" כי מרגיש שרק כך יאדיר את הניצחון, סתם מפחית מערכן של השחקניות הישראליות שלנו.

אחרי שלושה ימים של אליפות ורגע לפני יום המנוחה הראשון של הטורניר, אפשר להגיד את זה – השחקניות שהיו לפני שנתיים עם הנערות בדרג א', שוות דרג א'!

כ-150 אוהדים, רובם ילדים מאילת ראו את הנבחרת הישראלית פותחת מצוין את המשחק. השחקניות בלבן נראו נחושות, שמרו חזק ויצאו להתקפות מעבר שאליהן הבריטיות לא הגיבו. אחרי נקודות ראשונות של ליאור הלוי הגיעו 3 שלשות של ירדן דנן, כמעט ללא הפרעה. עד שבריטניה הבינה מה קורה העלתה אלי רוזנבלום את הנבחרת ליתרון נהדר 14:2 אחרי 3 דקות וחצי של משחק. בריטניה הצליחה לייצר בקושי 4 נקודות לפני מהלך ענק של עדן רוטברג בשלשה ועבירה ואחריהן שלשה נוספת. רק 7 דקות חלפו במשחק וישראל ביתרון 23:6. הנבחרת הבריטית המשיכה להראות רע כמו בשני המשחקים הראשונים של האליפות ובתום רבע ראשון ירדה ישראל ביתרון 25:12.

הרבע השני נפתח באותה מגמה, ירדן דנן וטל לב העלו את הנבחרת הישראלית לשבע שלשות ב-11 דקות וליתרון שיא 31:12, כשבריטניה לא מצליחה לייצר נקודות מול האגרסיביות הישראלית. פלג פלץ חצתה את 20 נקודות ההפרש, אלי רוזנבלום הראתה את היתרון הפיזי שיש לנבחרת שלנו על בריטניה כשייצרה עוד שתי נקודות מכדור חוזר בהתקפה ובריטניה התחילה להעיף שלשות בלי הבחנה מחוץ לקשת, כאלה שלא פגעו בטבעת ועוד לפני ההפסקה התפרקה. השחקניות שלנו נראו חדות והמשיכו לרוץ בסך הכל 14-0 בדרך ליתרון 37:12, שש דקות להפסקה. אז הגיעה ירידה קלה באינטנסיביות, התוצאה נשארה ללא שינוי ובישורת האחרונה של הרבע הוסיפה רוטברג שלשה מאסיסט רביעי של יערה יצחקי , וטורי קבעה יתרון 30 נקודות (45:15) ופלג פלץ חתמה מחצית שמוכיחה שהנבחרת שלנו רמה מעל הנבחרות האחרות בבית, כשבריטניה זרקה 44 פעמים מהשדה (13 מחוץ לקשת) ופגעה רק ב-6! (ושלשה אחת) המחצית השניה שוב לפרוטוקול.

אחרי מחצית ראשונה שכזו, באופן טבעי ירידת מתח אפיינה את פתיחת הרבע השלישי שהיה מנומנם. בריטניה זרקה עוד 5 פעמים מחוץ לקשת והחטיאה את כולן וישראל הלכה אל היתרון שלה בצבע, אלי רוזנבלום שהוסיפה עוד 4 נקודות אישיות. ההתעוררות הישראלית החלה כשיערה יצחקי עלתה לשחק ומיד מצאה את רוטברג לשלשה חמישית באסיסט גדול נוסף. בריטניה אמנם ענתה בשלשה נדירה, אבל יצחקי עם סל ועבירה ושלשה מהפינה קבעה 64:36, כשבריטניה מלקטת נקודות בעיקר מהקו ומטעויות נדירות בהגנה. עד לסוף הרבע נקודות נוספות של רוזנבלום ושלשה שישית של רוטברג השאירו את המשחק סביב 30 הפרש ובסוף הרבע השלישי 69:39.

המשחק המשיך להיות חד צדדי גם ברבע האחרון, דנן ולב הוסיפו שלשות, יצחקי נקודות שדה, ההפרש הגיע ל-35 נקודות (77:32)


קלעו לנבחרת העתודה ישראל:
עדן רוטברג 19 נק' (6 שלשות), 3 ריב', 5 אס', 5 חט'
אלי רוזנבלום (10 ריב', 1 חט') וירדן דנן (5 ריב', 2 אס', 1 חס') 15 נק' כ"א
טל לב 13 נק', 5 ריב', 3 אס', 3 חט', 1 חס'
יערה יצחקי 8 נק', 2 ריב', 6 אס'
ליאור הלוי 7 נק', 10 ריב', 1 אס'
נוגה פלג פלץ 6 נק', 6 ריב', 1 אס'
יעל גלילי 3 נק'
צליל וטורי 2 נק', 1 ריב', 1 חט'
אופיר לביא (3 ריב', 8 אס'), עמית טולמן (1 ריב', 1 אס') ושיר לוי (2 ריב') שיחקו ולא קלעו

בלטו בנבחרת העתודה בריטניה:
גבריאלה ניקיטינייטה 18 נק', 8 ריב'
שאניס נורטון 13 נק', 9 ריב'







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();