הגיע לו יותר מזה


פיטורין בשידור ישיר
אורלי קלינגר ,15/04/2005

ראש עיריית רמלה והנהלת הקבוצה הודיעו הערב לצוות של ערוץ 5 על פיטורי המאמן, טל נתן, דקות אחרי ההפסד במשחק 1. ארגון המאמנים גינה את המהלך וקורא לחבריו לסרב להצעות של רמלה. כל התגובות מהשערוריה החדשה בכדורסל, בפנים.

פרישת המחאה של גורן

לסיכום המשחק שהיה הגורם הישיר לפיטורין, הפסד 84-63 לרמה"ש, לחצו כאן

ראש עיריית רמלה והנהלת הקבוצה החליטו ביציע של רמת השרון במהלך המשחק הראשון של גמר הפלייאוף, שהגיע זמן לפטר את המאמן ושכדאי לעשות זאת בשידור ישיר בטלוויזיה. הסתובבנו בין שתי הקבוצות ואספנו הרבה תגובות, אבל עדיין קשה לעכל למה קבוצת כדורסל מקצוענית מתנהלת בצורה כה מבזה.
בשלוש השנים האחרונות, רמלה של טל נתן הגיעה לכל גמר גביע ולכל גמר פלייאוף ורשמה דאבל היסטורי בעונה שעברה. אבל האי של היציבות הולך הביתה, והעתיד לגמרי לא ברור.

מי יאמן את רמלה ביום שני אנחנו לא יודעים, אבל רמלה פנתה לאילן קובלסקי שעדיין לא החזיר תשובה. קובלסקי אימן את רמלה בתחילת שנות התשעים וסיים את תפקידו עם התפטרות בשידור ישיר, כמה אירוני.

ניסינו לדלות איזו תגובה עסיסית מטל נתן אחרי שקיבל דרך שליח את הודעת הפיטורים, אבל הוא לא יורד לרמה של ההנהלה. "אתם צריכים לשאול אותם, אני לא מוציא מהמשפחה החוצה ורמלה זו משפחה. לא תשמעו אותי אומר דבר אחד רע עליהם. איש איש ודרכו".

כזכור, בשנתיים שקדמו להגעתו של נתן לרמלה הקבוצה התבוססה לה באזור המקום השישי בליגה מול יציעים ריקים, והמאמן הוחלף בערך אחת לשבעה משחקים. שלוש השנים האחרונות החזירו את רמלה למעמדה ככוח רציני וחשוב בכדורסל שלנו, ונתן כבש גם את האוהדים שכנראה לא יאהבו את הצעד האחרון.

אי אפשר למצוא היגיון באופן בו בחרו ראש העיר וההנהלה להיפרד מהמאמן, אפילו שזו הפעם השניה שזה קורה ברמלה וגם אז זה קרה בגמר. "הכל יכול להיות", אמר נתן. "נראה לכם שאני לוקח את זה קשה? היינו מנצחים את הסדרה אבל עזבי, יש מחר אימון של נבחרת הנערות".

הטענה הזו של נתן לא מופרכת אבל לעולם לא נדע, ולמי שלא זוכר סיפור היה מאד דומה לפני שנתיים. רמת השרון הגיעה לרמלה והובסה בתוצאה כמעט זהה למה שראינו היום, 83-61, אף אחד לא פיטר מאמנים ורמת השרון לקחה אליפות במשחק חמישי בחוץ. ברמלה אבל, דוגלים כנראה באימרה "You're only as good as your last game"

יואל לביא, ראש עיריית רמלה שידוע בהתערבות בלתי פוסקת בכל הנעשה בקבוצה, לא חשב שמה שקרה פה הערב מבזה את המועדון שלו, אלא להפך. "דנו בזה אחרי הגביע, ובמחצית, וההחלטה נפלה סופית במהלך המשחק. התוצאה מדברת בעד עצמה ולא צריך מאמן כדי להפסיד ככה. היינו צריכים לפטר אותו כבר במחצית", אמר לביא לצופי ערוץ 5 בלי להניד עפעף.

קריסטל רובינסון, ללא ספק אחת השחקניות שהכי כיף לדבר איתן, כבר ראתה כמעט הכל וכרגיל דיברה מהלב. "אי אפשר להאשים את המאמן, שחקניות משחקות ואני אחראית להפסד הזה בדיוק כמו טל וכמו ההנהלה. בחיים לא ראיתי דבר כזה ", אמרה. אחרי שעדכנתי אותה בנפלאות ההיסטוריה של רמלה, שפיטרה מאמן בין משחק 3 ל4 של גמר 99/00 ולקחה אליפות, היא רק גלגלה עיניים. "בWNBA היו לי עונות שהיינו עם מאזן של 9-7 באמצע העונה ובסוף הגענו לגמרים. דברים קורים בכדורסל, זה לא נגמר".

רובינסון הרביצה נאום בשידור ישיר בערוץ 5, ולמי שפספס, תקשיבו: "אני לא חושבת שזה הוגן, התחלנו את העונה יחד ונלחמנו כל הדרך. היו לנו הרבה עליות וירידות ובכל זאת הגענו לגמר. יש הרבה בעיות מאחורי הקלעים שאני לא אדבר עליהן. רמה"ש ניצחו אותנו כבר ב20 ואנחנו ניצחנו אותן, אבל זו לא החלטה שלי אני רק שחקנית וראש העיר לא מתייעץ איתי. אי אפשר להאשים מאמן בהפסד כזה. אם נצליח באיזשהי דרך לקחת את האליפות אני אתן קרדיט לטל לא פחות ממי שלא יביאו לאמן את הקבוצה כי טל היה איתנו מתחילת העונה".

"לא עושים דברים כאלה, אולי נדבר עם יואל כי צריך מאמן", אמרה גורביץ' לערוץ 5 בסיום. "קבוצה שנשארת בגמר בלי מאמן, זה לא בסדר".

שאמיקה כריסטון קצת יותר צעירה מהשתיים שצוטטו למעלה ולא רצתה להגיב על הפיטורים, אבל היא לא חסכה ביקורת מהקבוצה שלה ומעצמה. "אנחנו צריכות להישאר ביחד למרות התזמון של זה, זה עדיין מוקדם בסדרה. עברנו דברים יותר קשים", אמרה. "מי שתרצה את זה יותר תנצח, אבל את האצבעות המאשימות אנחנו צריכות להפנות כלפי עצמנו. אני מסתכלת במראה", המשיכה. "אם אנחנו לא באות לשחק באימונים, אנחנו לא נבוא לשחק במשחקים. האימונים חייבים להיות יותר טובים. בשבוע האחרון זה לא היה המצב".

גם את הצד השני שאלנו על הפיטורין. צ'סיטי מלווין לא זכרה את הפיטורין של עדני דגן במהלך סדרת הגמר של רמלה מול כרמיאל שלה, אבל היא הבטיחה שהדברים האלה לא קורים באשמתה. "בישראל תמיד יש בלאגן", הוסיפה בחיוך. קצת פחות מחויכת הייתה אורנית שוורץ: "אני בהלם ועצוב לי בשבילו, אני וטל חברים מאד טובים שנים", אמרה. "עצוב לי מאד בשבילו, זה לא כזה יפה איך שזה נעשה אבל אנחנו צריכות להתמקד באנדה רמת השרון ולא בפרובוקציות של רמלה".

גם המאמנת היריבה, אורנה אוסטפלד, דיברה על כך שזו לא צורה להתנהג למאמן. "המערכת שם בפאניקה מתחילת העונה, אבל אני לא רוצה לדבר עליהם". במהלך השיחה שלה עם אחד מצוותי הצילום ניגש אליה נתן והדגיש שהיריבות בניהם היא רק על המגרש, וראינו אפילו חיבוק בין השניים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();