משחק טוב שלא הספיק, לוי (פיב"א אירופה)


הפסד שלישי לנבחרת העתודה
שי ברק ,13/07/2016

זה כבר היה נראה טוב בתחילת הרבע השלישי כשהנבחרת הישראלית עלתה ליתרון 17 הפרש (54:37), אבל האופוריה החזיקה 4 דקות לפני שאוקראינה השוותה את התוצאה והכריעה את המשחק ברבע האחרון, שיר לוי במשחק טוב ו-14 נקודות בלטה. הנבחרת עדיין ללא ניצחון תנסה להשיג אותו מחר, 16:15 נגד בלארוס.

נבחרת העתודה ישראל 70 - נבחרת העתודה אוקראינה 75


הנבחרת האוקראינית נראתה כיריבה קשה, למרות שהיא לא מהנבחרות החזקות בדרג, יתרון הגובה והעובדה שהגיעה אחרי ניצחון גדול על ההונגריות הפכו אותה ליריבה מסוכנת במיוחד. במשחק שברוב הדקות היה שקול ומאוזן הצליחה הנבחרת הישראלית לראשונה באליפות לרוץ ליתרון מבטיח (17 הפרש) ברבע השלישי, אבל איבדה אותו תוך פחות מארבע דקות וספגה הפסד שלישי ברציפות באליפות. מחר, נגד בלארוס, תנסה לזכות בניצחון בכורה.

הנבחרת הישראלית פתחה טוב את המשחק ולמרות פיגור מהיר 4-0, ענתה עם ארבע נקודות רצופות של בנט, תוך דקה, וחזרה לשוויון. משם האוקראיניות הגיבו בשליטה בצבע ורצו 9-2, בדרך ליתרון 13:6, באמצע הרבע הראשון. זריקה מחוץ לקשת של גלילי נחסמה בעבירה ומהקו דייקה הישראלית 3 פעמים, שיר לוי בעקבותיה הורידה את ההפרש לשתיים בלבד והמשחק שוב נצמד. יתרון הגובה של האוקראיניות לא בא לידי ביטוי בסגירה נכונה של הצבע, דווקא בהרכב ישראלי נמוך (שיר לוי ושירה ששון כגבוהות), האקראיניות הפציצו מחוץ לקשת, אבל לא פגעו עם שלשה אחת משמונה ניסיונות ושלשה של שיר לוי ברבע אישי טוב, קבע יתרון ראשון לנבחרת הישראלית 19:16. דווקא אז, עם פחות מדקה לשחק, השלשות של היריבה החלו לצלול פנימה. שתיים רצופות ועוד סל שדה מרחוק הוביל ריצת 8-0 שהפכה שוב את התוצאה ורק בנט מהקו, סמוך לסוף הרבע הקטינה 24:21 ברבע התקפי של כדורסל.

הרבע השני נמשך באופן דומה, כשהנבחרת שלנו נשארת קרובה לאוקראיניות, הרבה בזכות יום מצוין של שיר לוי שהגיבה פעם אחר פעם, אך היריבה ידעה להישאר מרחק 2-4 נקודות הפרש ולהוליך. השוויון הגיע 3 דקות להפסקה. שלשה שניה של טל לב קבעה שוויון 32, ואחריה אופיר בנט החזירה את היתרון לנבחרת שלנו, אופיר לביא עוד הגדילה מהקו ליתרון שיא במחצית 35:32, אך אוקראינה הגיבה עוד לפני ההפסקה וירדה ביתרון 36:35, מנקודות עונשין שנקלעו דקה לסיום החצי.

הדקות הטובות ביותר בטורניר הגיעו עם פתיחת המחצית השניה, 5 דקות בהן הכל התחבר לנבחרת הישראלית נפתחו בנקודות של אופיר בנט, אחריה לב ופורת קבעו 41:36 ואחרי נקודת עונשין של היריבה המשיכו לברוח, שלשה של דנן, 4 של בנט ואז חמש נקודות רצופות של אופיר לביא סיימו ריצה מדהימה 19-1 ויתרון 54:37. דווקא אז כשהיה נראה שהנה יוצאים לדרך חדשה הנבחרת הישראלית נתקעה, לא ירדה טוב להגנה, הפסיקה לשמור וביצעה עבירות שאפשרו לאוקראינה לסגור את ההפרש תוך 4 דקות, כששלשה שלהן (קונדוס) קבעה שוויון 56.

שלשה של טולמן בפתיחת הרבע האחרון החזירה את היתרון הישראלי שהחזיק עד 6 וחצי דקות לסיום, אז עלתה אוקראינה ליתרון 60:59, אותו לא שמטה עוד עד לסיום. הנבחרת הראתה שיפור מההפסד לבריטניה, קלעה 17 נקודות במתפרצת הצליחה למסור מספר דו ספרתי של אסיסטים ולא נפלה בריבאונד, כל אלה כאמור סיפקו את יתרון השיא 17 נקודות והראו כמה פוטנציאל יש בבנות, אבל כאמור שוב לא הספיק. כעת הנבחרת תנסה לנצח את שלוש המשחקים שנותרו לה נגד יריבות נוחות יותר ולסיים את האליפות בטעם מתוק.


קלעו לנבחרת העתודה:
אופיר בנט 18 נק', 1 אס', 7 כ"ח, 2 חט'
שיר לוי 14 נק', 3 כ"ח, 2 חט'
אופיר לביא 11 נק', 6 אס', 1 כ"ח
טל לב 8 נק', 5 כ"ח
ירדן דנן (8 כ"ח, 3 אס', 4 חט), יעל גלילי (2 כ"ח, 1 חט') ועמית טולמן 5 נק' כ"א
עדן פורת, 4 נק', 5 כ"ח, 2 חט'
שיחקו ולא קלעו: שירה ששון (1 כ"ח), מיכל ששון (1 אס'), יולי גרוסמן (1 אס'), גילי ליאור







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();