מתחילים את הדרך לדרג א'
שי ברק ,30/06/2016

נבחרת ישראל עד גיל 20 סיימה את טורניר ההכנה בפראג במקום השני. הנבחרת גברה על גרמניה ושבדיה מדרג א' בניצחונות מרשימים במיוחד ונכנעה לסרביה המדורגת 11 בעולם, "אנחנו יוצאות מהטורניר עם הרבה אמונה לקראת ההמשך", סיכמה טל לב.
רגע לפני שיוצאת בשבוע הבא לטורניר שיכול להוביל לדרג א', תקיים משחק אימון אחרון וחגיגי בשבת 18:30 ב"בית מכבי" בראשון לציון – הכניסה חופשית, הקהל מוזמן.

זה היה שבוע מצוין לנבחרת העתודה של ישראל, אחרי משחקי הכנה לא מרשימים במיוחד, שהאחרון שבהם היה ההפסד לנבחרת הנערות, יצא נבחרת העתודה לטורניר הכנה בפראג העפילה לגמר תוך שדורסת יריבות דרג א'. הנבחרת הישראלי שובצה לבית מוקדם עם גרמניה ושבדיה וסיימה אותו במקום הראשון. גרמניה שסיימה את האליפות האחרונה במקום ה-13 באירופה עוד הצליחה להישאר קרובה לנבחרת הישראלית הצנועה כשבסוף הרבע הראשון הוליכה 22:21, ך אז הנבחרת הישראלית רצה 18-0 מדהים בפתיחת הרבע השני ובסך הכל קלעה עד ההפסקה 52 נקודות וברחה ליתרון 52:26 בהפסקה. השחקניות שלנו לחצו 40 דקות על גרמניה שקלעה בשלושה רבעים 22 נקודות בלבד ומהצד השני הפציצה מחוץ לקשת 17 שלשות ב-68 אחוזים! ודרסה את היריבה ב-44 נקודות הפרש (88:44) בסיום.
ירדן דנן 20 (6 שלשות), אופיר בנט 13, יולי גרוסמן 10, אופיר לביא ויעל גלילי 9 כ"א, טל לב 7, שיר לוי ומיכל ששון 5 כ"א, עדן פורת 4, גילי ליאור 2.

ביום שאחרי הראתה הנבחרת הישראלית שההגנה הטובה על גרמניה לא היתה חד פעמית, את הנבחרת השבדית שעלתה בקיץ האחרון מדרג ב' עצרה ישראל על 38 נקודות בלבד, כשמלבד פעם אחת ברבע השני, הוליכה ישראל במשך 35 דקות במשחק ולא השאירה לשבדיה סיכוי אמיתי, גם כשהשבדיות התקרבו למינוס 4 בתחילת הרבע האחרון (38:34), הצליחה הנבחרת הישראלית לעצור את היריבה במשך 6 דקות מכריעות ללא נקודות וניצחה 48:39.
אופיר בנט 14, ירדן דנן 9, טל לב 8, אופיר לביא 7, יולי גרוסמן 4, עדן פורת 3, שירה ששון 2, מיכל ששון 1.

המשחק השלישי, שהיה משחק הגמר נגד הסרביות (12 באליפות האחרונה בדרג א'), התקיים אחרי יום מנוחה והיה צמוד ביותר. הסרביות אמנם הובילו ברוב שלבי המשחק, אך הנבחרת הישראלית לא נפל ברמת ההגנה ואחרי 5 דקות פיגרה רק 5:4, הרבע הסתיים 12:8 וברבע השני דקות קצת פחות טובות הובילו לפיגור 9 בהפסקה, 26:17. ברבע השני פתחה הנבחרת עם הרבה אנרגיות, לחץ טוב בהגנה ויכולת אישית גבוהה של שחקניות הנבחרת שעלו בהרכב נמוך יחסית וחזרו עד 47:43 בסוף הרבע השלישי. הסרביות הגיבו ולמרות אחוזים לא מרשימים בהתקפה והתקשו גם בריבאונד מול הנבחרת הישראלית שהיתה בכושר נהדר, הצליחה לנצח בסיום 61:52 לא לפני שהזיעה מול הנבחרת שלנו שהוכיחה ששווה עלייה עם חומר השחקניות הנוכחי.
אויר בנט 10, ירדן דנן ועדן פורת 9 כ"א, אופיר לביא 8, יעל גלילי 5, טל לב ושירה ששון 4 כ"א, שיר לוי 3.




(תמונה: איגוד הכדורסל)



לב: "האנרגיות שלנו מהספסל היו השחקנית השישית שלנו"
את הטורניר סיכמה טל לב, כשסיפרה " אחרי 6 ימים אינטנסיבים בפראג אני יכולה לסכם ולומר שבאנו לטורניר לאחר כמעט חודשיים של אימונים בארץ שבהם לא הצלחנו להביא את היכולת שלנו לידי ביטוי.
בטורניר הזה כן הצלחנו להתחבר ולתרגם הרבה דברים שעבדנו ושדיברנו עליהם. שמנו דגש על הגנה ותקשורת והצלחנו לעצור את הקבוצות שהתמודדנו מולן על סקור נמוך שיחקנו על החסרונות של הקבוצה השניה והאנרגיות שלנו מהספסל היו השחקנית השישית שלנו.

הראנו שאנחנו יכולות להתמודד עם נבחרות טובות, כמובן שיש עוד מקום לשיפור בכל הפרמטרים אבל אנחנו בדרך הנכונה, ואחרי חודשיים של עבודה קשה השקעה והתמדה יש לנו דרך ויש לנו שיטה שאנחנו דבקות ומאמינות בה . אנחנו לומדות המון והצוות עושה איתנו עבודה מדהימה.

אנחנו יוצאות מהטורניר הזה הרבה יותר מאוחדות מגובשות ועם הרבה אמונה לקראת ההמשך.
אנחנו חוזרות לארץ לעוד שבועיים של עבודה נמשיך להיות מחויבות לתהליך ולדרך ונעשה הכל כדי להגיע הכי מוכנות שאנחנו יכולות לאליפות."



משחק אימון אחרון – בשבת
נבחרת העתודה חזרה לשבוע הכנות נוסף ששיאו יערך בשבת, במשחק אימון אחרון נגד שחקניות ליגת העל. המשחק יתקיים ב"בית מכבי" החל מ-18:30 והכניסה חופשית ופתוחה לכולם שמוזמנים להגיע ולעשות כבוד לשחקניות.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();