עמית גור. (צילום: לואיס קוריאל)


40 דקות מהגנה על התואר
שי ברק ,12/05/2016

מעגן מיכל במרחק 40 דקות לעשות מה שלא הצליחו לעשות לפני וזה להגן על תואר האליפות בליגה הלאומית. עם ניצחון גדול שהושג בריצת 11-0 ברבע האחרון, יכולות לגזור את רשתות אולם "אביב". עמית גור בלטה עם 23 נקודות, הגנת מעגן מיכאל הצטיינה. משחק מס' 2 בסידרה, יום שני, 16/5 שעה 18:45 ב"אביב" וכמה דקות לפני - טקס מצטיינות העונה של הליגה הלאומית.

הפועל זיכרון/מעגן מיכאל 65 – מכבי רעננה 57
המשחק שפתח את סדרת הגמר כלל בעיקר התרגשות גדולה מהמעמד. מסתבר שגם על השחקניות המנוסות ביותר, מאני טיים משפיע. שרית עטיה מנשה לא נתנה לגיל להיות יותר מ"עוד מספר" והיתה ראשונה לכל כדור על הריצפה, נלחמת בציפורניים על כדורי ביניים כאילו זה משחקה הראשון בבוגרות. שירלי שבתאי ודניאל חג'ג' נחבלו בראשן אך לא נתנו לסחרחורת להשפיע מעבר ל2-3 דקות של התאוששות, עמית גור ואורלי זילברברג מצאו את עצמן לוקחת אחריות ברגעים המכריעים וכל אלה סידרו לנו דרמה גדולה כשרעננה שמטה יתרון 9 נקודות ברבע השלישי כשלא קלעה במשך 7 הדקות הראשונות של הרבע האחרון (ובסה"כ 2 נקודות ב-10 דקות) ואיבדה אפשרות להעביר את הביתיות לאולם "אביב". מעגן מיכאל תקווה לגזור את רשתות אולם החוץ כבר ביום שני הקרוב (ותקווה שיאפשרו לה, את מה שנמנע ממנה בבית דני לפני שנה).

המשחק נפתח צמוד, שלשה של שרון רשף ונקודת עונשין של הולצר העלו את רעננה ליתרון 6:3. הגנה חזקה של מעגן מיכאל הצליחה לשבש את משחקה של האורחת ולמנוע ממנה זריקות נוחות כשבהתקפה גור ויערי הפכו את התוצאה ואחרי 6 דקות משחק עלו ליתרון ראשון 7:6. שלשה שניה של רשף החזירה את היתרון, זמנית לרעננה, אבל מהקו וממתפרצת של מעיין לוי מעגן מיכאל עלתה עד 13:9 כששלשה של ליהי דורון הקטינה את ההפרש לנקודה בלבד ובדקות האחרונות 'תחרות קליעות עונשין' קבעה 17:14 למקומיות בסוף הרבע הראשון. לעונשין היה משקל כמעט מכריע בהתמודדות, כי בעוד מעגן מיכאל קלעה באחוזים מצויינים, ברעננה סבלו מאחוזים נמוכים ובעיקר ברבע המכריע. כשהזריקות הנוחות לא נכנסו חזרה רעננה למשחק עם הפצצות מחוץ לקשת. 2 שלשות בפתיחת הרבע השני, עוד אחת של ליהי דורון ואחריה שלשה של הולצר במעבר החזירו את היתרון לאורחת כשהשלשה של אסולין, שהיתה השלישית ברצף קבעה יתרון משמעותי ראשון 23:19. רעננה לחצה, סגרה טובה בהגנה ורצה למתפרצות, אך 3 התקפות ביתרון מספרי הסתיימו בהחטאת זריקות נוחות ובמקום להתקרב להפרש דו ספרתי, נתקעה וגור הצליחה להקטין עם שלשה, רק 23:22. רעננה המשיכה לשחק טוב ולמרות אחוזי קליעה לא גבוהים, חג'ג', אלון החזירו את רעננה ליתרון 31:23, 3 דקות להפסקה. מפסק זמן חזרה מעגן לשמור, אשל ושבתאי הקטינו את ההפרש ועונשין של אסולין, שקלעה את 6 הנקודות האחרונות של קבוצתה ברבע (אך מחמישים אחוז מהקו) קבעו את תוצאת המחצית 34:28 לאורחות.

עם פתיחת הרבע השלישי הקבוצות עלו נחושות לתפוס את המומנטום והחליפו סלים מהירים 6-6 שהזניחו את ההגנות, רשף עם 4 אישיות מול גור עם 4 מנגד שמרו על ההפרש. אז חזרו מעגן מיכאל להשקיע בהגנה, ברעננה קצת פחות וכשכל מהלך מכריעה ההפרש הלך והתקזז עד ששלשה גדולה של מעיין לוי סיימה ריצת 7-1 וקבעה שוויון 41. ברעננה במקום לשמור ביצעו עבירות, נטלי לוי הסתבכה בעבירה רביעית מוקדמת באמצע הרבע השלישי, אחריה גם מיתר אסולין, אבל לרעננה היו עוד כלים ובהם שרית מנשה ודניאל חג'ג' שבמשחק הקרבה הצליחו להחזיר את היתרון זמנית לקבוצתן. שבתאי עם 5 נקודות מתוך ה-7 האחרונות של קבוצתה ברבע השוותה פעם נוספת, השחקניות בשני הצדדים ויתרו על רמה כדורסל גבוהה ועברו לזנק על הריצפה עבור על כדור אבוד והמלחמה הזו הסתיימה בשלשה של ששי אלון שהחזירה את היתרון ל-4, 50:46, וחג'ג' עד 52:46, דקה וחצי לסוף הרבע. כשרעננה נראתה שולטת במשחק כשמנעה ממעגן מיכאל לחזור להוביל, מאז הרבע הראשון, פתאום קפאה. שבתאי קבעה את תוצאת הרבע השלישי 52:48 ולרבע האחרון עלתה רק קבוצה אחת. 2 דקות ללא נקודות בשני הצדדים הסתיימו עם 3 מהירות של זילברברג. באירוע מדאיג, התנגשו חג'ג' ושבתאי וסבלו מפגיעה בראש שהכריחה אותן לרדת לספסל להתאושש. בזמן הזה, שחקניות מעגן לקחו אחריות בזמן שאלה של רעננה היו מבולבלות. מעיין לוי בהתקפת מעבר החזירה את מעגן מיכאל ליתרון 53:52, 7 וחצי דקות לסיום ורעננה נראו אבודות, הלחץ ההגנתי של מעגן שבר את המשחק המסודר, ברעננה שיחקו לאט במקום להגיע לסל מהר, לקחו זריקות לא טובות והביטחון הלך לאיבוד. שלשה של עמית גור השלימה ריצת 11-0 וקבעה 59:52, רעננה הלכה לקו והחטיאה 4 זריקות רצופות ורק כשנותרו 3 דקות לסיום הצליחה נטלי לוי לייצר נקודות. חג'ג' ושבתאי חזרו לשחק ועשו סדר במשחק. רעננה נתנה כל מה שיש לה, במה שהיה ברור שמאוחר מדי, אך הצליחה לחזור עד 61:57, 2 דקות לסוף. שי אלון ניסתה בשלשה מהירה, 45 שניות לסיום לשנות מומנטום, אך הכדור הלך החוצה ועד לסיום זילברברג, רוכסאר וגור הגדילו את ההפרש וקבעו את תוצאת המשחק.

כעת ביתרון 1-0 בסידרה, מעגן מיכאל יוצאת לרעננה, למשחק שאם תנצח בו תזכה באליפות השניה ברציפות, ברעננה יקוו שלא לסיים את העונה בשלב כ"כ מוקדם ולכפות משחק שלישי.
המשחק הבא יום שני, 16/5 18:45, ב"אביב" כשיוקדם לו טקס מצטיינות העונה של הליגה הלאומית.


קלעו להפועל זיכרון/מעגן מיכאל:
עמית גור 23
שירלי שבתאי 14
מעיין לוי 9
אורלי זילברברג 8
אלה יערי 7
רותם רוכסאר ומאי אשל 2 כ"א

קלעו למכבי רעננה:
מיתר אסולין 12
שרון רשף 10
דניאל חג'ג' 9
חן הולצר 8
ליהי דורון 7
שי אלון 6
נטלי לוי ושרית עטיה מנשה 2 כ"א







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();