רשף ושבתאי ממפגש האיחוד בשז"ר


"אחרי הסדרה נחזור להיות חברות"
שי ברק ,07/05/2016

ביום שני תצא לדרך סדרת הגמר בליגה הלאומית. אחת מהקבוצות תזכה באליפות, שירלי שבתאי או שרון רשף הן הקפטניות שרוצות להניף את הצלחת בסוף הסדרה, הן גם חברות טובות שגדלו יחד ולראשונה ייפגשו להתמודדות ישירה על התואר. רגע לפני שיוצאים לדרך, מוזמנים להתרגש ולהתכונן איתן לסדרה שתפתח ביום שני, 9.5 בשעה 19:00.

הן גדלו יחד בכפר סבא, שיתפו פעולה למשך שנה במכבי רעננה (כיתה ח') ומאז נפרדו דרכיהן במגרש. מחוץ לו, הן עדיין חברות טובות ואת אהבה ביניהן אי אפשר להחמיץ כשהן מדברות בראיון משותף לקראת סדרת הגמר שתתקיים בין הפועל זיכרון/מעגן מיכאל ומכבי רעננה על הכרטיס לליגת העל. שחקנית העונה, שירלי שבתאי (28, 1.78) , קפטנית מעגן מיכאל, מכירה את ההרגשה להיות אלופה בלאומית, יש לה כבר 2 צלחות ולמעשה היא זו שמחזיקה בתואר ומגיעה למשחק כאלופה המכהנת. עבור שרון רשף (28, 1.68) זו סיטואציה חדשה, לראשונה במסגרת בוגרת, היא מגיעה למשחק גמר על תואר האליפות והיא עושה את זה כאחת ממצטיינות העונה וכקפטנית קבוצתה.

על האהבה והערכה שיש בין השתיים אפשר ללמוד כבר מפתיחת השיחה, ביקשנו משירלי שבתאי לשתף את שרון רשף בניסיונה ממעמד הגמר, העצה היתה "פשוט להנות מהמעמד", אבל לתשובה הזו נוספו מילים שלא נהוג לשמוע בין יריבות המתמודדות על תואר, "את מה שעשית באופן אישי ואת מה שהקבוצה שלך עשתה עד עכשיו ביחד אי אפשר לקחת מכן. את הדרך, את הניצחונות ואת הקשרים הבין אישיים עם השחקניות ואת המנהיגות שלך. עכשיו אני מציעה לך פשוט להנות מהמעמד ומהרגע הזה. היכולות והעבודה הקשה שהשקעת כל העונה כבר יבואו לידי ביטוי, פשוט תהני".


השאלה המתבקשת בעקבות הדברים האלה, איך ההרגשה לעלות לשחק אחת נגד השניה, במשחק על אליפות וכששתיכן השחקניות המשמעותיות בקבוצותיכן.
רשף: לצערי, לאורך כל השנים שאנחנו משחקות ביחד כדורסל, עוד מכיתה ד' בשז"ר, הסטטיסטיקה אומרת שכשאני נגד שירלי הסיכויים שלי לנצח יורדים. למזלי, יש איתי קבוצה מאד מוכשרת ואני מקווה לשבור את הסטטיסטיקה! וששנה הבאה נשחק ביחד.
שבתאי: לשחק אחת מול השניה מעלה רגשות מעורבים. תמיד מאחלת לשרון לקלוע 20 נקודות ושהקבוצה שלי תנצח (צוחקת), אבל לגמר חוקים משלו והפעם נצטרך למנוע משרון לעשות את זה כדי לקחת אליפות. אחרי הסדרה נחזור להיות חברות.


אז מה המפתח לעצור אותה? ולשרון, איך עוצרים את שירלי?
שבתאי: שרון היא שחקנית נשמה, ווינרית באופי שלה ואת זה אי אפשר לעצור. מבחינה מקצועית, כדי לעצור אותה, נצטרך לעשות מאמץ קבוצתי גדול.
רשף: לצערי, גם כששירלי פחות טובה היא מצליחה להביא איתה ערך מוסף, אז נותר לי לקוות שנצליח לעצור את שאר השחקניות הדומיננטיות במעגן מיכאל כדי שנוכל לנצח.




"שרון היא שחקנית נשמה, ווינרית באופי שלה ואת זה אי אפשר לעצור" (שירלי שבתאי על שרון רשף שבתמונה)



"את העונה מסכמים בסוף"
מתוך הנתונים הסטטיסטיים אפשר לראות שהשתיים מגיעות לגמר בשיאן. שתי השחקניות שיפרו במעל 2 נקודות את הממוצע שלהן בין הסיבוב הראשון לשלב הפלייאוף ושתיהן בשש המשחקים האחרונים ירדו מ-10 נקודות רק פעם אחת. כל זה מתווסף להשפעה העצומה שיש להן על הקבוצה בה משחקות. רשף הצליחה לחבר סגל חדש של שחקניות ולשמור אותו יחד עד השלבים המכריעים של העונה, אחרי שבעונות האחרונות זו היתה נקודת התורפה של הקבוצה, שבתאי הפכה לשחקנית שלמה, שמעבר לתרומה הסטטיסטית מנהלת ומנווטת את הקבוצה על המגרש ומחוץ לו.

הן הראשונות להגיע ואחרונות לעזוב, הן אלה שאוספות את כל מה שנשאר באולם כשכולם עוזבים והן המפתח לניצחון בגמר. רשף, לא צחקה כשדיברה על הסטטיסטיקה שלה במשחקים נגד שבתאי, בשלוש המשחקים נגד מעגן מיכאל הצליחה לקלוע 14 נקודות ביחד, מהצד השני שבתאי עם ממוצע של 15.5 נקודות למשחק במפגשים האחרונים. האם בגמר הנתונים האלה יכולים להשתנות? החל מיום שני נדע.

עבור שרון רשף, ההגעה לרעננה בעונה שעברה היתה סוג של חזרה הביתה, היא אמנם גדלה בכפר סבא, אך בגיל צעיר עברה לרעננה ומאז נדדה בין קבוצות ותחנות בין היתר בני יהודה, עמק יזרעאל ותל כביר, לפני שחזרה הביתה. שירלי שבתאי, לא גדלה במעגן מיכאל אבל הפכה להיות מזוהה עם האגודה, אולי יותר מכל שחקנית אחרת. שבתאי שהתחילה גם היא בכפר סבא, שיחקה תקופה קצרה ברעננה ואת המשך התבגרותה עשתה ברמת חן. משם עברה למעגן מיכאל, איתם זכתה באליפות היסטורית. בהמשך שיחקה שנתיים בליגת העל באליצור ראשון לציון ובאליצור נתניה וחזרה למעגן מיכאל כדי לזכות איתן באליפות נוספת, עכשיו היא מחפשת את השלישית שלה.


שרון, איך ההרגשה לעלות ולשחק בפעם הראשונה בגמר על האליפות?
רשף: תחושה מאד מרגשת, אני לוקחת הכל ללב בכדורסל, גם בגילי המופלג... הצלחות וכישלונות. אני פשוט שמחה על הזכות לשחק בקבוצה מצוינת כמו שיש לנו. לעניין ההישג הנוכחי, כמובן שבלי אליפות לא עשינו כלום.


שירלי, אחרי שני גמרים שהסתיימו באליפות עוד יש התרגשות ולחץ או שזה כבר הפך להרגל?
שבתאי: הרגל בטוח שלא. לחץ חיובי והתרגשות יש תמיד! אני לא מאמינה במושג "נסיון" וגם לא ב"מסורת". לראיה, לפני חמש שנים, עם אפס נסיון ושלא לדבר על מסורת, לקחנו אליפות כנגד כל סיכוי אפשרי מול קבוצת כוכבות. אני מאמינה ברצון, אופי והרבה מאד עבודה קשה כל עונה מחדש. כל עונה שונה לחלוטין ומאתגרת מהעונה שלפניה.




"מכיתה ד' בשז"ר, הסטטיסטיקה אומרת שכשאני נגד שירלי הסיכויים שלי לנצח יורדים" (שרון רשף על שירלי שבתאי שבתמונה)



רגע לפני הגמר, איך אתן מסכמות את העונה עד עכשיו?
שבתאי: את העונה אסכם בסוף. רק יכולה להגיד שהתמזל מזלי לשחק לצד שחקניות שיש בהן הרבה מעבר ליכולות הכדורסל. יש פה חומר אנושי מדהים, בנות שיתנו הכל על המגרש ומחוץ למגרש. מעגן מיכאל זה משפחה בכל דרך אפשרית, מההנהלה ועד למי שמנקה את הפרקט (אנחנו...).
רשף: גם לי קשה לסכם את העונה בנקודה הזו, מה שכן, אני יכולה להגיד שזכיתי להיות בקבוצה מוכשרת ותחרותית בטירוף, במועדון איכפתי שנותן לנו את כל התנאים להיות הכי טובות שיש ומאמנת שחיה ונושמת את הקבוצה מקצועית ומנטאלית כאחד. ללא ספק אני נהנית מכל רגע.


זו עונת השיא שלכן?
רשף: מבחינה אישית, בפן המקצועי אני מצליחה לבוא לידי ביטוי הרבה בזכות הפירגון של הבנות והאמון והביטחון שאני מקבלת מגליה (אורבך, ש.ב.). מעבר לכך, עצם ההגעה לגמר בפעם הראשונה מעידה על כך שזו העונה הכי טובה שלי.
שבתאי: אני לא יודעת מה המשמעות של עונת שיא. אני חושבת שבכל עונה אני מנסה להביא דברים אחרים, לפתח יכולות נוספות שישדרגו אותי כשחקנית, גם מעבר לפן המקצועי.


רגע לפני הגמר, כקפטניות של קבוצתכן מה התפקיד שלכן בקבוצה לקראת השבוע המכריע?
רשף: אני מנסה בעיקר להתמקד באנרגיות חיוביות ואני מרגישה שכל אחת עושה את המקסימום בפן הזה.
שבתאי:: בתוך עונה כל כך ארוכה להצליח להמשיך לשמור על הילוך גבוה באימונים ולהיות בשיאנו (פיזית ומנטאלית) בשבועיים המכריעים של העונה.


איך תיגמר הסדרה?
רשף: תמיד אומרים שאני אופטימית, אז אני אגיד לך שהסדרה תגמר 2-0 לנו. אני מקווה שעוד שבועיים לא נגלה שאני אופטימית מדי.
שבתאי: שתי הקבוצות מצוינות. שחקניות טובות, מוכשרות, ווינריות. נחכה ונראה – מה שבטוח, יהיה מעניין.











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();