אולג'יי צ'אקיר, הדור הבא של הנבחרת הטורקית (פיב"א)


הכר את האויב- טורקיה
ליאור חי צדקה ,19/11/2015

ללא אילמאז' ו-ורדרלי נבחרת טורקיה, אותה תפגוש נבחרת ישראל במוצ"ש, עדיין חזקה מאד אך הרבה פחות מאיימת. האם "הצערת הנבחרת" הטורקית תאפשר לשחקניות שלנו לחזור משם עם ניצחון? ליאור חי צדקה סבור שחסרונן של השתיים יורגש אך המשימה עדיין קשה מאד כשגם "הצעירות" כבר שחקניות לגיטימיות ביורוליג וביורוקאפ.

עם תשע שחקניות יורוליג ועם רקורד מרשים של מקום חמישי באליפות אירופה 2015, מקום רביעי באליפות העולם 2014, מקום שלישי באליפות אירופה 2013 ומקום שני באליפות אירופה 2011, נבחרת טורקיה מגיעה לבית 8 של מוקדמות אליפות אירופה כפייבוריטית ברורה. אז מה אם למאמן שלה אין שום הישג משמעותי ברמות הגבוהות, אז מה אם היא "הפרישה" את נבירי אילמאז', הגבוהה הטובה שידע הכדורסל הטורקי, בגלל שהיא בת 35 ואז מה אם היא חתכה את בירסל ורדרלי, המרכזת הנהדרת של פנרבחצ'ה בשל כוונת הצערת הנבחרת, כשהיא רק בת 30? איישיל אלבן תמשיך לנווט את המשחק של הטורקיות, שאזייה איבגין תמשיך לצלוף, לארה סנדרס תמשיך להיות אימת הצבע, בהאר צ'אלאר תמשיך להשתפר ושני הפרוספקטים הגדולים של כדורסל הנשים הטורקי- אולג'יי צ'אקיר וטוג'ה ג'ניטז יתחילו להיכנס לעניינים. ככה לפחות מקווים שם.


אילמאז', הטורקיות יחלשו בהיעדרה


שלוש קבוצות יורוליג, חמש קבוצות יורוקאפ, שלושים שחקניות WNBA, שחקניות אירופאיות בכירות וכמה מתאזרחות אמריקאיות נהדרות (חלקן עברו דרך רמת חן) הופכות את הליגה הטורקית של עונת 2015/16 לליגה החזקה והצמודה ביותר באירופה. בשונה מהשחקניות הזרות ומהמתאזרחות שמפוזרות ברחבי הליגה, השחקניות הטורקיות המובילות מרוכזות בשלוש קבוצות שמשחקות ביורוליג.

3 הגדולות

איישיל אלבן. השחקנית והטמפרמנט. הילדה המשוגעת של הכדורסל הטורקי כבר בת 29 והיא הולכת ומשתבחת עם השנים. אלבן היא שותפה בכירה בכל הישג של הנבחרת הטורקית בעשור האחרון וב2013/14 היא אף סחבה, יחד עם אלבה טורנס ונבירי אילמאז', את גלאטסראי עד לאליפות יורוליג מפתיעה. בעונה שעברה היא הלכה לכסף הגדול בדינאמו קורסק וסיימה איתה במקום השלישי באירופה, אך בסיום אותה עונה היא הבינה שעבורה אין כמו בבית וחזרה לגלא. בהעדרה של בירסל וארדרלי, איישיל תצטרך לקחת את המשחק עליה ולהיות מרוכזת משך 40 דקות. היא קולעת 6.6 נקודות ומוסרת כמעט 6 אסיסטים ביורוליג, כשבליגה הטורקית היא קולעת 12 ב53% מחוץ לקשת. באליפות אירופה האחרונה היא קלעה 9.8 נקודות ומסרה 5.5 אסיסטים.


איישיל מטביעה במשחק האולסטאר הטורקי


בהאר צ'אלאר. אחרי שנים בהן התרגלה להיות גבוהה מחליפה עם נשמה גדולה והרבה לחימה בגלאטסראי ובנבחרת טורקיה, צ'אלאר מקבלת תפקיד משמעותי בהרבה, הן בקבוצה שלה (בעקבות פציעתה של נבירי אילמאז') והן בנבחרת שלה (בעקבות שחרורה של נבירי אילמאז'). בגלא, לפחות בינתיים, זה עובד נהדר. מ1.1 נקודות למשחק ו1.6 כ"ח ב10 דקות ביורוליג בעונה שעברה, בהאר עלתה ל11 נקודות ו3.5 כ"ח ב30 דקות משחק ביורוליג, כשבליגה הטורקית היא עושה 12 ו4.8 כ"ח בכמות דקות דומה. באליפות אירופה האחרונה היא קלעה 5 נקודות וקלטה 3.5 כ"ח למשחק, כשבטורניר הקרוב טורקיה מצפה מהפורוורד הנהדרת שלה להרבה יותר.


בהאר צ'לאר


לארה סנדרס (לה טויה פרינגל). אחרי שנים בהן קווניטרה הולינסוורת' הייתה האמריקאית בעלת האזרחות הטורקית של הנבחרת, סנדרס הנהדרת קיבלה את ההזדמנות ללבוש את מדי הנבחרת באליפות העולם של שנת 2014 ומאז ברור לכולם שהיא לא הולכת לזוז ממשבצת המתאזרחת המובילה בקרוב. סנדרס, ששיחקה בקיץ האחרון ב"וושינגטון מיסטיקס" מהWNBA, נחשבת כבר שנים ארוכות לסמל של אגו-ספור בה היא משחקת שנה חמישית ברציפות. ללא אילמאז' בקו הפנים, לארה תצטרך לשדרג את משחקה ולתפוס בעלות באזור הצבע. היא מעמידה העונה ממוצעים של 17 נקודות ו10.2 כ"ח ביורוליג ו17.2 נקודות יחד עם 8.8 כ"ח בליגה. באליפות אירופה האחרונה היא הייתה הקלעית המובילה של הטורקיות עם 16.7 נקודות והריבאונדרית המובילה שלהן עם 8.4 כ"ח.


המשלימות

טוג'ה ג'ניטז. כבר שנים שג'ניטז נחשבת לדבר הבא בכדורסל הטורקי. בינתיים, זה עוד לא קורה. ג'ניטז, 1.87 של כישרון, יכולה לשחק בעמדות 3-4, רצה נהדר, קולעת נהדר מכל הטווחים והולכת חזק לריבאונד. העונה היא משחקת עם פנרבחצ'ה ביורוליג והיא אף החלה את העונה בחמישייה הראשונה של הקבוצה, אך יכולת מאכזבת והגעה של מאריסה קולמן מאינדיאנה, הורידו לה משמעותית את דקות המשחק. הטורניר הקרוב, כך מקווים בטורקיה, ישמש מקפצה לקריירה של ג'ניטז בנבחרת ויאפשר לה להגיע טובה ומוכנה לאליפות אירופה ב2017. העונה בפנרבחצ'ה: 3.8 נקודות בטורקיה, 2 נקודות ביורוליג. באליפות אירופה: 2.4 נקודות ו2.2 כ"ח.




סאזייה איבגין. לאורך לא מעט שנים, איבגין הייתה שחקנית משמעותית בחמישייה הראשונה של נבחרתה הלאומית, היא קיבלה המון דקות וגם תרמה בהתאם. בשנים האחרונות, עם הפיכתה של אותה נבחרת לאומית לאימפריה, מעמדה של סאזייה פחת. נראה שדווקא בטורניר הקרוב, הזרקור על הקלעית הותיקה (33) של בשיקטאש יכול לנצנץ שוב בשל פרישתה של פלגזולו ובשל חסרונה של ורדרלי. הטורקיות שמשוועות לקליעה מבחוץ, ישמחו לקבל את איבגין בכושר "תפירה", מה שיכול לייצר עבורה המון דקות משחק ואולי אף מקום בחמישייה הראשונה. העונה בבשיקטאש: 14.4 נקודות בליגה, 7.7 נקודות ביורוקאפ.


פינאר דמירוק. כבר שש שנים שדמירוק, גארדית גבוהה (1.82) ואגרסיבית משחקת באגוספור הטורקית (עוד בגלגולה הקודם כ"קייסריספור"). הקבוצה התחרותית שמשתתפת ביורוליג זו שנה שלישית ולפני כן שיחקה שנים ביורוקאפ, שמה לעצמה מטרה לקדם את הצעירה המוכשרת שהגיעה אליה כילדה בת 18 וקיבלה מקום בחמישייה הראשונה בליגה הטורקית, למרות שהפגינה יכולת בינונית. באירופה היא שיחקה פחות, אך צמחה להיות שחקנית נהדרת והשנה גם מקבלת מקום בחמישייה של הקבוצה ביורוליג. היא משחקת 28 דקות במסגרת האירופית ותורמת בעיקר הגנה ולחימה ועשויה לעשות את ההתקדמות גם בנבחרת הלאומית בטורניר הקרוב.


איישה צ'ורה. עונה מצוינת לגארדית הצעירה (22) והנהדרת של בשיקטאש. צ'ורה נכנסה טוב לעונה ואחראית, יחד עם אבגין, לכך שהסגל הטורקי של הקבוצה שלה הוא אחד מהסגלים המקומיים הפוריים ביותר בליגה. היא קולעת 12 נקודות למשחק ומורידה 5 כ"ח בטורקיה, כשביורוקאפ היא תורמת 13 נקודות וקולטת 4 כ"ח.


אולג'יי צ'אקיר. עונה שישית לפוינט גארד הצעירה (23) הגבוהה (1.82) והסופר מוכשרת בפנרבחצ'ה. צ'אקיר, הבחירה ה27 בדראפט 2013, היא אחת מהסיבות המרכזיות לכך שמובילת הכדור הבכירה של הקבוצה שלה, בירסל וארדרלי, לא נמנת על סגל הנבחרת בטורניר הקרוב. רכזת העתיד של טורקיה היא "ALL AROUND PLAYER" מצוינת- מוסרת נהדרת, ריבאונדרית טובה מאוד וגם מסוגלת לייצר בהתקפה. נקודת התורפה שלה זו הקליעה מבחוץ ובמידה והיא תצליח לשפר אותה, היא עשויה להיות אחת המרכזות הטובות באירופה בשנים הבאות. צ'אקיר עולה ל18 דקות ספסל ביורוליג ותורמת 4 נקודות וקצת יותר מ2 אסיסטים למשחק. בליגה הטורקית הסטטיסטיקה שלה עומדת על 3.5 נקודות ו4 אסיסטים ב20 דקות.













כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();