Photographer: FIBA Europe/Fred Moisse


"מסביב לעולם"- בדרך לגביע עוצרים באשדוד
ליאור חי צדקה ,27/03/2015

אחרי שהפסידה במשחק הראשון ב-4 נקודות, השיגה וילנואבה ליל בגומלין ניצחון אדיר ב-20 נקודות הפרש, 73:53 והקבוצה שהדיחה בחצי הגמר את מכבי אשדוד מהיורוקאפ הניפה את הגביע.

וילנואבה ליל 73 - קסטרוס בראין 53 (בסיכום שני המשחקים 137-121)



מי שלא שמע את הצרחות של השדרים הצרפתים במשחק הגמר של היורוקאפ לנשים, כאילו לא שמע צרחות שמחה מעולם. וילנואבה ליל היא אלופת היורוקאפ החדשה אחרי ניצחון חוץ מרשים, 53-73, על קסטרוס בראין הבלגית שחלמה להיות אחת הזוכות המפתיעות בתולדות המפעל ואלופה אירופית ראשונה אי פעם שמגיעה מהמדינה שלה אחרי ניצחון ענק ומפתיע במשחק הראשון שהתקיים על אדמת ליל, אבל גילתה בדרך כואבת שאת החלומות שלה היא תצטרך להגשים במקומות ובזמנים אחרים. אמש היא פגשה קבוצה עם רעל בעיניים שבאה להילחם על הכבוד שלה, שמרה נהדר בהגנה ובכך הבטיחה לקבוצה מארץ הבגט גביע מתוק ראשון והשאירה לקסטרוס אבק בדרך אל התואר האירופי הראשון בתולדותיה. הבלגיות המפתיעות נשארו בעיקר עם מחמאות ועם הרבה כבוד על הישג נפלא.





סיפור המשחק, כמו תמיד במקרה של ליל, היה ההגנה של הקבוצה מצרפת שהתלבשה על אנט שטיינברגה וסידני ספנסר, שתי הכוכבות הגדולות של הבלגיות שהשתלטו על המגרש במשחק הראשון, אך במשחק הזה נשמרו מצוין וסיימו יחד עם 4 נקודות, 4 כ"ח ובעיקר עם 0 מ14 מהשדה. הצרפתיות מצידן, פתחו את המשחק מצוין ועשו רבע ראשון נהדר (11-21) אך עשו רבע שני בינוני (20-15) ולא הצליחו לעצור את סלסט טראן האמריקאית שהייתה קרובה לדאבל דאבל כבר במחצית הראשונה שהסתיימה ביתרון 5 לצרפתיות (31-36). טראן, ששיחקה שנים בליגות שכל קשר בינן ובין כדורסל נשים מקצועני הוא מקרי בהחלט, סיימה משחק מצוין עם 21 נקודות ו12 כ"ח לא יכלה לבדה מול הצרפתיות מליל ששתפו את המגרש ברבע השלישי עם ריצת ריצת 0-18, וכמה שלשות רצופות ומלהיבות, ספגו 5 נקודות ברבע שלם והבטיחו למעשה את אליפות המפעל האירופי השני בחשיבותו.
מייגן מהוני הוכיחה (שוב) שהיא שחקנית מצוינת וסיימה עם 17 נקודות ו5 כ"ח. אן ואוטרס הייתה נהדרת עם 13 נקודות ו10 כ"ח וג'ואן גומיס, שהגיעה מספר פעמים קרוב קרוב לגביע ונשארה בלי כלום ביד, התעוררה בדיוק בזמן, צלפה 10 באחוזים מצוינים והייתה אחראית מרכזית לבריחה הגדולה של הקבוצה שלה עם כמה קליעות נהדרות מרחוק ברבע השלישי. אבל עם כל הכבוד לכולן, סיפור המשחק היה וירג'ין ברמון שהתחילה את העונה עם הקבוצה שלה בסצורה מזעזעת, אך הלכה והשתפרה ככל שהעונה האירופית התקדמה. אמש היא נתנה את משחק חייה וסיימה עם 8 נקודות (כולן במחצית השנייה) 8 כ"ח, 6 אסיסטים ו2 שלשות קלאץ' גדולות שהיוו מפתח לניצחון הענק של הקבוצה שלה על אדמה זרה.













כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();