טיפני ג'קסון
צילום: מוטי קלינגר



תם החלום: אשדוד הודחה בחצי הגמר
ספסל ,05/03/2015

מ.ס אשדוד הגיעה למשחק הגומלין בליל עם יתרון של 9 נקודות מהמשחק הראשון, אבל הציגה יכולת התקפית חלשה להחריד לאורך כל המשחק וסיימה בהפסד 56 – 72. למרות שאשדוד קלעה היום ב30% מהשדה ולא קיבלה תרומה משמעותית מהייטאוור או קלארק, היא עדיין איכשהו הגיעה למינוס 55 – 66 עם דקה לסיום. ליל, ששיחקה נהדר במחצית השנייה, שמרה על הניצחון המוצדק מהקו.

ליל 72 – מ.ס בנות אשדוד 56
ההופעה של אשדוד הערב בחצי גמר היורוקאפ הייתה מאכזבת מאד. אין מילה אחרת לתאר את 20 הנקודות שאשדוד קלעה במחצית הראשונה, או את האחוז שלה מהשדה. כנראה שמגיע על זה קרדיט לצרפתיות אבל תרשו לנו לומר שאשדוד הייתה יותר תלויה בעצמה היום, וזה פשוט לא הלך. המשחק היה קשה לצפייה לא רק בגלל אחוזי הקליעה אלא גם בגלל איכות השידור הנוראית, שנבעה מכך שהמשחק בצרפת שודר רק באינטרנט (וכמובן שבישראל לא שולחים צוות צילום למשחקי נשים). התעלומה העיקרית היא איך יתכן שבצרפת, שבאופן קבע לא משדרת משחקי נשים בטלוויזיה, יש 1,700 אוהדים רועשים ביציע.

המחצית הראשונה של אשדוד הייתה מזעזעת מכל הבחינות, אבל המצב יכל גם להיות הרבה יותר גרוע. שתי הקבוצות נראו רע מאד בהתקפה, בעיקר של אשדוד אבל למזלנו גם ליל. אשדוד סיימה את המחצית עם מספר זהה של סלים ואיבודים (6) כאשר היא מדייקת ב20% מהשדה. הייטאוור וג'קסון קלעו סל אחד כ"א במחצית, ולקינוח אשדוד גם פיגרה 17 – 27 בריבאונד. עם כל זה, בסיכום שני המשחקים, אשדוד הובילה ב2 בהפסקה למרות שהלוח בצרפת הראה 27 – 20 לזכות המקומיות. ברבע השלישי הצרפתיות התחילו לשחק בהתקפה וטיפני ג'קסון אספה עבירה רביעית, טכנית מיותרת, והמצב של אשדוד החמיר עד למינוס 16 בסיומו. את הסוף אתם כבר יודעים.

המשחק נפתח במעמד צד אחד, והצרפתיות מהר מאד מחקו את הפרש ה9 של אשדוד מהמשחק הראשון. אן ואוטרס קלעה 6 נקודות קלות מתוך ה15 הראשונות של הצרפתיות, כאשר אשדוד בינתיים מסתפקת בשלוש נקודות בלבד אחרי 5 דקות. אשדוד בשלב הזה איבדה 4 כדורים וקלעה סל אחד, ואלי רבי הזעיק פסק זמן. אשדוד המשיכה לקרטע אבל הצרפתיות לא שמו את הרגל על הגז. עבירה שנייה של הייטאוור לא הייתה בשורה מעודדת, 16 – 6 לצרפתיות. ג'קסון ודורון התכבדו בסלים ראשונים והקטינו את ההפרש ל12 – 17 בתום הרבע, לא רע לקבוצה שאיבדה 5 כדורים וקלעה 4 סלים בעשר דקות.

ברבע השני הזוועות ההתקפיות נמשכו. דורון המשיכה להיות היחידה באשדוד שמתקשרת עם הסל, ואיכשהו היא פלוס שלשה מקרית של בוביקינה הצליחו לצמק ל19 – 23 בלבד בעוד הצרפתיות מפגיזות מבחוץ לשווא. אשדוד לא ייצרה עוד סל שדה ברבע ומנגד אן ואוטרס המשיכה בשלה, 27 – 20 למקומיות בהפסקה.

ברבע השלישי המצב לא השתפר, ואף החמיר מאד עם עבירה רביעית של טיפני ג'קסון באמצע הרבע האחרון. בנוסף הצרפתיות התחילו לשחק בהתקפה וקלעו 23 נקודות ברבע השלישי, שהספיק להן ליתרון שיא של 50 – 34 בסיומו. אשדוד קלעה רק 4 סלים ברבע, כולם מתחת לסל, והפעם הצרפתיות הצליחו לנצל את ההחטאות לנקודות במתפרצת בצד השני.

למרות שמצבה של אשדוד לא השתפר בהרבה, חזרתה של ג'קסון למרות 4 העבירות הצליחה קצת לייצר מתח בסיום. הצרפתיות המשיכו במומנטום ההתקפי של הרבע השלישי והמשימה של אשדוד נראתה קשה במיוחד. ליל רצה ליתרון 59 – 40 בשלוש הדקות הראשונות של הרבע, והעסק התחיל להראות גמור. דורון עם חטיפה וג'קסון בסל קשה הצליחו לצמק ל45 – 59, אבל איבודים מיותרים עלו לאשדוד ביוקר. אשדוד המשיכה לצמק לסביבות ה15 הפרש, שזה שש בסיכום שני המשחקים, אבל ליל לא נתנה הרבה מעבר לזה. אשדוד המשיכה להחטיא הרבה יותר מידי ועדיין צמצמה ל52 – 66 עם נקודות מהקו של קלארק ודורון, 4 הפרש בסיכום שני המשחקים עם 1:22 לסיום. בצד השני ליל איבדו את הכדור והייטאוור התכבדה בסל השלישי שלה הערב וזה רק 55 – 66 עם דקה לסיום. דורון בעבירה מיותרת שלחה את מהוני לקו ואלה כאמור 2 נקודות בטוחות, וליל שמרה על הניצחון מהקו.

לאשדוד:
שי דורון 16 נק'
טיפני ג'קסון 15 נק' ו-15 ריב'
אלישה קלארק 10 נק'
טטיאנה בובויקינה 8 נק'
אליסון הייטאוור 7 נק'






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();