בנות העמק עושות היסטוריה


110 נק' בדרך לגמר
שי ברק ,14/01/2015

אין הרבה משחקים או תוצאות בעלות פוטנציאל להיכנס להיסטוריה, בטח לא בליגה הלאומית לנשים. אתמול אולי היתה אחת כזו. עמק יזרעאל אירחה את פיינליסטית העונה שעברה עם יתרון שביר של 2 נקודות מהמשחק הראשון וברבע בלתי נשכח של 42-8, התחילה אולי דרך לקידמת הבמה של הכדורסל הישראלי. כרגע, זה סידר להן העפלה לגמר גביע האיגוד.

הפועל עמק יזרעאל 110 - הפועל גליל עליון/ק.שמונה 56 (במשחק הראשון 74:72).

הפרשים כאלה בליגה הלאומית הם לא נדירים, אבל הם לרוב נגד קבוצות שנאבקות על ירידה. גליל עליון היא פיינליסטית של הגביע בעונה שעברה ואחת משתי הקבוצות שהעפילו לליגת העל בתום העונה הקודמת, גם השנה גליל עליון העפילו בשלב מוקדם של העונה לפלייאוף העליון - כך שהתוצאה היא לא פחות ממפגן עוצמה אדיר של עמק יזרעאל.

מי זוכר שאת סוף השבוע האחרון השקיעו בבחינת ההפרש מהמשחק הראשון האם הוא 2 או 4 נקודות לזכות העמק, מי חשב שתוך 19 דקות כבר יהיה 51 נקודות הפרש למארחות?!

אם נלך אחורה ל-3 הדקות הראשונות של המשחק, אז גליל עליון פתחו אותו טוב, תוך דקה וחצי שני אברהם בשלשה ושני לוי העלו את הגליל ליתרון 5:0 שמחק את ההפרש מהמשחק הראשון ומכאן נותר להן לשמור על היתרון שנוצר.
עוד 2 דקות חלפו ויתרונה של הגליל היה, 9:7. תירוש ושפיר קצת התקרבו אבל שני לוי עוד שמרה טווח שלוקח את המשחק להארכה - אולי מצפה משחק צמוד? אז זהו - שלא.
ב-15 הדקות הבאות עמק יזרעאל רצו 60-9(!!!).

זה התחיל שמפלס הלחץ ירד מהתרגשות מהמעמד ומ-200 האוהדים שישבו קרוב מאד למגרש ודחפו את שחקניות העמק לעשות היסטוריה. כששחקניותיו של לירן בראל חזרו למשחק הלחץ והקצב המהיר שלהן, זה הוציא את בנות הגליל מהמשחק ומנע מהן את הכנסת הכדור לצבע.
בעוד קבוצה אחת חודרת לצבע בקלות (העמק) היריבה הירבתה לקחת זריקות מבחוץ ופשוט לא פגעה, הרבע הראשון הסתיים "רק" 29:15).
ואז החל הרבע השני...

הרבע השני היה הרבע הטוב ביותר של העמק העונה ואולי מהטובים של קבוצה בליגה הלאומית.
מהמשחקים שקורים אחת לכמה עונות כשמצד אחד בנות העמק משחקות בצורה שוטפת, מפרגנות, ממושמעות ומוצאות בקלות את היתרונות בהתקפה וקולעות באחוזים גבוהים מאוד, ומהצד השני גליל מאבדות ביטחון ככל שהמשחק מתקדם ומתקשות בפעולות פשוטות.

כש-6 שחקניות קולעות בספרות כפולות, קשה לציין אחת מרכזית, אבל גם חייבים לציין את המשחק הנהדר של יעל שפיר עם 14 נקודות עד המחצית, את אופיר לביא עם ה-11 שלה, את נגה עמית בערב קליעה גדול מחוץ לקשת, ספיר תירוש שהתעלתה ועדן רוטברג ושיראל ברמן שהשלימו את מצבת קולעות הנקודות עם 21 נקודות משותפות.
דקה לסוף המחצית היתרון לטובת העמק היה כבר 67:16, 51 הפרש נדיר, במחצית שהסתיימה 71:23.

באופן טבעי, בחצי השני המתח ירד והאינטנסיביות איתה.
העמק המשיכו להציג משחק הגנה אגרסיבי וקשוח אך בחלק ההתקפי נעצרו במעט, מול יריבה שבורה ויתרון מבטיח, 20 הדקות הבאות
הסתיימו כמעט בשווין (86:38 בסוף הרבע השלישי) ובסיום כאמור 110-56.

בעמק יזרעאל מדברים תמיד על הדרך, על הרצון לבנות קבוצה משחקניות האזור שיגיעו לליגת העל ויתבססו עליה.
ההתחלה בתקופתן של נעמה שפיר ושירה בן ברק כשכבר פורעות את השטרות בליגת העל וכעת תורן של עדן רוטברג, אופיר לביא, שיראל ברמן ודור סער כשבתווך יעל שפיר ואיילה בלחסן.
כל זה הספיק בהתחלה להעפיל ללאומית ולשרוד, להעפיל לפלייאוף העליון בשנה שעברה והעונה כבר מסתערים על כל התארים עם עליה לגמר ולפלייאוף העליון מהמקום הראשון בצפון.
56 הפרש זו הצהרה שמכוונים לדאבל, אבל בין אם ייגמר בתואר אחד או שניים, המשחק הזה, היום בו הביסו את העולה לליגת העל מהעונה שעברה, זו אולי תחילתה של התגשמות הבניה ההדרגתית, אין דרך אחרת להסתכל על זה.


קלעו להפועל עמק יזרעאל:
יעל אלדר(שפיר) 20
נגה עמית 19
עדן רוטברג 18
אופיר לביא 16
שיראל ברמן 14
ספיר תירוש 12
איילה בלחסן 9
מיתר ארביב 3
שחר פטרנק 2
שיחקה ולא קלעה שי שחם,

קלעו להפועל גליל עליון:
אליזבט קניגסברג 13
שני לוי 10
דרור מייברג 8
נופר לוי 6
חן צלציון 5
גל קלמר ונויה קסטוריאנו 4 כ"א
שני אברהם 3
דנה קרלין 2
מיה בן אהרון 1











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();