התחלה חדשה עם: הראל סלע
שי ברק ,25/10/2014

לא מעט שמות ופנים חדשות הצטרפו לליגה הלאומית הקיץ, בסך הכל 9 מאמנים יעמדו לראשונה בקריירה על הקווים בליגה לנשים. הראל סלע, אחד מהם ערך את טבילת האש הראשונה כבר בסוף העונה שעברה והשנה בנה את הקבוצה מחדש בנסיון לחזור לצמרת, זו הזדמנות ראשונה להכיר אותו.


הראל סלע (43),מנהל מקצועי שנה שניה במועדון הנשים של באר טוביה, הוא גם מרכז את הספורט במועצה ובאופן ספציפי אחראי על פיתוח וקידום ענף הכדורסל בה, גברים ונשים.
שנה שעברה הוביל את קבוצת הנוער לאומית של המועצה לפלייאוף העליון, הישג גדול שמציב גם את כדורסל הגברים במועצה בעמדת התקדמות ופיתוח.
סלע שבמהלך העונה שעברה קיבל עליו את תפקיד המאמן, אחרי שהחליף את גיטה זיו שילדה, ימשיך ויעמוד על הקווים של הקבוצה גם העונה כשבדרך ביצע בקיץ מהפכה יחסית בקבוצה ובעיקר הרחיב את הסגל שעומד לרשותו ל-10 בנות, אחד השינויים הגדולים שהיו חשובים לו עם כניסתו לתפקיד "שמנו לנו למטרה להגיע ל-10 בנות, כדי שאפשר יהיה לקיים אימונים של 5 על 5 מבלי להזדקק להשלמות של נערים".
"את המטרה הבאה שלו מגדיר כבניה להמשכיות "אחרי שבנינו את הסגל על בסיס הקבוצה שממשיכה מהעונה שעברה עם חיזוק של 4 בנות מנוסות ומסורות, אנחנו ננסה לייצב את הקבוצה ולחבר אותה".
היעד שהגדרתי לתפקיד במועצה הוא לייצב מועדון כדורסל גם של נשים וגם גברים. שאנשים יבואו לראות את המשחקים ולחבר את הקבוצה לקהילה."

נדמה שסלע הוא האיש המתאים ביותר למשימה של פיתוח הכדורסל באזור, אחרי שעשה פרויקטים דומים בגדרה ובקרית גת. את הקריירה התחיל בנס ציונה, שם הספיק לשחק, לאמן ולתפקד כמנהל מקצועי. התחנה הבאה היתה גדרה ובמשך 4 שנים הקים ובנה שם את המועדון. התחנה השלישית שלו היתה בקרית גת, גם שם השלים 4 שנות עבודה, קידם את הקבוצה הבוגרת ללאומית, הקים מחלקת נוער והגדיל את מספר העוסקים בספורט, עכשיו בבאר טוביה מנסה לעשות את אותו הדבר.
בבאר טוביה, התחילו בשנה שעברה את המיתוג החדש של המועדון, עם לוגו, צבעי מדים וגישה אחרת לכדורסל באזור.


למה כדורסל נשים? למה דווקא עכשיו אחרי הצלחות גדולות בגברים?
חיפשתי גיוון, אחרי כמעט 20 שנה של עבודה עם בוגרים, עניין אותי לעשות משהו אחר. אני מאד נהנה לעבוד עם בני נוער, לכוון אותם, לעשות ולתת מה שצריך כדי לבנות אותם נכון.
התפקיד שלי הוא לא רק אימון הנשים, אלא אחראי על הכדורסל במועצה, זה כולל גם הכשרת מאמנים, בניית תוכניות עבודה ובאופן כללי להפוך את הספורט כאן לכמה שיותר מקצועי.
אני זוכר את התכנים והאימונים שקיבלתי כשחקן, את גאוות היחידה שהרגשתי ומנסה כעת ממקומי לשחזר את זה עבור השחקנים והשחקניות. במקביל לכל זה אני מנסה תמיד שתהיה לי קבוצת קצה לאמן, והגיוון בכדורסל הנשים הוביל אותי לקחת השנה את הקבוצה הזו".


מה היעדים הראשונים שנדרשת להם?
בראש ובראשונה לייצב את מחלקת הנשים. פתחנו קבוצת קט-סל בנות, קבוצת נערות כבר קיימת והמטרה להדביק עם גיוס ילדות, דרך פרויקט "פרחי ספורט" ודרך גיוס בנות ישירות באמצעות קבוצות המועדון, אנחנו מנסים לייצר הצדקה לכל המחלקה.
מלבד היעד של חיבור הקבוצה לקהילה, אני מנסה לייצר תוכנית אימונים אחידה לקבוצה, שברמה הטקטית תהיה שפה משותפת בין כל המאמנים, כדי ליצור התקדמות.
זה כיף לראות את הילדות מגיעות מסודרות לאימונים, והמטרה היא לתת מסגרת ראויה ומעטפת שיקדמו אותן.


איך מבצעים את הגיוס באזור כה גדול כמו מועצה אזורית ועם כוח אדם לא גדול?
אין קיצורי דרך, צריך לצאת ולגייס בנות. ויקה רודובסקי עובדת בתיכון האזורי ועד עכשיו עשתה את העבודה הזו בצורה טובה עם הנערות. עכשיו אני נכנסתי לתחום כמנהל מקצועי ובשנה הקרובה אפעיל יריד חוגים, הפעלות ושיטות גיוס אחרות. מנסים לרוץ בין הכיתות, להוציא למושבים עצמם את הכדורסל ולפתוח בהם קבוצות. כמו שבנים רוצים לשחק כדורסל, תמיד יהיו גם בנות שירצו אבל צריך לאתר אותן ולגייס.
בבית ספר לכדורסל, למשל, בשכבת כיתה ד' יש יותר בנות מבנים.
זה נכון שבבאר טוביה כמועצה אזורית עם הרבה יישובים פזורים על פני שטח גדול, זו משימה מורכבת. לשם כך בנינו תוכנית אב שתוציא, בשלב הראשון, את הכדורסל מהאולמות למגרשים פתוחים ביישובים השונים כדי שלקהילה יהיה קל יותר להגיע ולשחק ולמנוע את הקשיים הלוגיסטיים בניוד לאולמות. אם אין הסעות מסוגרות אתה בבעיה. את הקבוצות התחרותיות נשאיר באולמות אבל בפריסה רחבה יותר בכל המועצה.
בהמשך אני מקווה שנקבל תמיכה מגופים כמו "אתנה" ונוספים שיעזרו לנו להגדיל עוד יותר את החשיפה ומספר הבנות.




"זה כיף לראות את הילדות מגיעות מסודרות לאימונים, והמטרה שלי היא לתת להן מסגרת ראויה ומעטפת שיקדמו אותן."





"מצפה עונה מאתגרת מאד"
בעונה שעברה קיבל סלע לידיו את הקבוצה שהיתה בפלייאוף התחתון, עם סגל בנות איכותי מאד, שחקניות כמו חן סגל, עינב אסולין, ירדן עיבל, נועה שור ואחרות ששיחקו בקבוצה, אבל עם ספסל קצר של 2-3 בנות מה שהיקשה לקיים אימונים בקצב גבוה והרמה שחיפש. בסופו של דבר הקבוצה סיימה את העונה במקום הראשון בבית התחתון, אבל היא מכוונת יותר גבוה.
השנה הצטרפו כמה שחקניות מהקבוצות המובילות בלאומית. נטלי לוי הגיעה מגני תקווה, אחרי עונת אליפות שם והעפלה לחצי גמר הפלייאוף בעונה שעברה, גם הדר רפאל ויהב יעקובוביץ’ הגיעו מקבוצה שהתחרתה על כרטיס לליגת העל, מכבי רעננה. את דורון שייבה צרפה הקבוצה מהפועל פ"ת בליגת העל, ובסגל הקבוצה המשיכו המקומיות, עינב אסולין, ירדן עיבל, נופית רוזנס וגם ליאור נתן ורעות חכמון.


ערב פתיחת העונה, איך אתה מתרשם מהסגל שבנית, זה היה החזון?
הבנות הן מקצועניות לכל דבר, מאד מחויבות ובקטע הזה אני מאד מרוצה, יש חומר אנושי טוב. בעונה שעברה הקבוצה התחילה עם סגל של 8, זו נקודת מוצא בעייתית. השנה הצלחנו כבר בתחילת העונה להעמיד 10 בנות ונקווה שנצליח ליצור את החיבור החברתי בין השחקניות.
יש את התנאים לכך, יש את הרצון והכישרון, אבל זה לוקח זמן. לא היו לנו יותר מדי משחקי אימון, להוציא שניים נגד קבוצות ליגת העל שזו רמה אחרת (הפועל ראשון לציון והרבלייף רמת השרון) והצלחנו להתמודד איתן בצורה יחסית טובה.


איך זה לאמן נשים?
זו אינטנסיביות שונה. יש גם אתגרים כמו שילוב של צעירות ו-ותיקות, אבל אני מצליח להעביר את התכנים שרוצה. בגלל שזו קבוצה חדשה אז לוקח זמן, אבל יש תוכנית סדורה והן עושות מאמצים ליישר קו ואני מאמין שנגיע לשיא ככל שהעונה תתקדם.


לאן מכוונים מכאן?
אני לא יוצא בהצהרות בשלב הזה של העונה. זה תהליך ובניה, קודם כל המטרה היא לחבר את הקבוצה, זה סגל חדש שנדע מה הרמה שלנו רק כשתתחיל העונה וזה תהליך, קודם שננצח את המשחק הראשון ומשם נתקדם, יש הרבה קבוצות טובות בליגה.
אני לא מנמיך ציפיות, הצלחנו להביא שחקניות ברמת איכות מהטובות שיש בליגה, עכשיו הרבה תלוי גם בהן להצליח. מי שמכיר את השמות יודע שיש המון איכות.


ומה בכל זאת היעדים?
היעדים הם גם ברמה הארוכת טווח, אנחנו נרצה לחבר את הקבוצה ולשמר אותה לכמה נשים, ולייצב אותה כקבוצת ליגה לאומית ראויה.
אנחנו רוצים להפוך אותה לקבוצת דגל, זו הסיבה שקבוצת הנשים תהיה זו שתחנוך את האולם החדש שנבנה ב"כנות" ונעבור לשחק בו בעוד חודש. היה חשוב לי שהבנות ייכנסו ראשונות לאולם, זה מעביר מסר לכל השחקניות באזור, שבאר טוביה הוא מקום שלשחקניות כיף ושווה לבוא אליו. אני מקווה שיהיו גם הצלחות שיימשכו את השחקניות. על כך גם צריך להודות לאורי צבעוני ושלומי אלימלך שנותנים את התנאים להצליח ומקווה שאנחנו נצליח לתת להם בחזרה.


בכל אגודה שהיית נשארת 4-5 שנים, כאן אתה כבר שנתיים לאן מכוון עוד שלוש שנים?
אני רוצה לייצב מח' נוער שעובדת בכל רחבי המועצה ומגדילה באופן משמועתי את כמות השחקנים בכל שנה. יש 6 קבוצות קט סל חדשות בפרויקט שבסופו של דבר ישלש את מספר השחקנים והשחקניות במועצה שמונה כ-20,000 תושבים. אני רוצה להגיע למצב של 2 קבוצות בכל שכבת גיל.
בנוגע לקבוצת הבוגרים והבוגרות המטרה להצליח בסוף הדרך להעמיד תקציב שיספיק להעפיל ליגה.


לסיום. ערב פתיחת העונה, מתרגש?
בכל עונה מתרגשים מחדש. בטח שהשנה, זה כיף להתחיל את עונה עם הקבוצה שאתה בנית. זו שנה מאתגרת מאד, אבל בגלל זה אני פה.











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();