שגיא רטנר (תמונה: אתר גליל עולה)


התחלה חדשה: שגיא רטנר מאמן הגליל
שי ברק ,30/07/2014

לא מעט שמות ופנים חדשות הצטרפו לליגה הלאומית הקיץ. בשבוע הקרוב, אתר ספסל יביא את השמות והפנים של מי שיעשו את העונה הקרובה בליגה הלאומית. מאמנים חדשים, קבוצות חדשות ואיחודים. חודש וחצי לתחילת האימונים, מעלים הילוך.
בגליל עליון עושים מתיחת פנים, עם מאמן חדש, צוות מקצועי שונה וגם תפיסה של קולג' בצפון שילוב של כדורסל ולימודים.

הפועל גליל עליון שהוקמה מחדש בשנת 2005, נבניתה בהדרגה והגיעה לשיאים היסטוריים כמו אליפות נערות א', גמר תיכונים, ובקבוצה הבוגרת חזרה לליגת העל.
אחרי שנה בליגת העל הקבוצה ירדה ללאומית ובעונה הקודמת שוב סיימה עם כרטיס לליגה הראשונה.
במהלך כל השנים האחרונות שמה לה גליל ליעד להתבסס על שחקניות מקומיות וצוות אימון קבוע, שבראשו עמד עידן ביר.
היו שינויים בשנים האחרונות, שחקניות עזבו, חלקן התקדמו לליגת העל (ענבר לברון) אך בסך הכל הציביון נשמר הרוח נשמרה והקהל המשיך ומילא את האולם ב"דפנה".

בקיץ האחרון הפועל גליל עליון עברה מתיחת פנים. היא התחילה בעונה שעברה עם פתיחה מחודשת של המחלקה הצעירה. "אחרי השיא" התחילו לעבוד מלמטה ולגדל את הדור הבא.
הקיץ ההתחדשות המשיכה גם לקבוצה הבוגרת. צוות מוביל חדש נבחר, שגיא רטנר קיבל את מושכות האימון, מיכל טאובליב, בעברה שחקנית בקבוצה, מונתה למנהלת הקבוצה ויש גם אולם חדש-ישן, כפר בלום.
לצד כל זה, האופי הקבוצתי לא השתנה. 3-4 בנות שגדלו בקבוצה ימשיכו לעונה נוספת, אחרות שעזבו חוזרות וכמו מדי שנה ייעשה חיזוק נוסף-נקודתי של שחקניות חדשות כדי שגליל עליון תמשיך גם השנה להיות הקבוצה המובילה בצפון.

הפועל גליל עליון ממשיכה ומהדקת את שיתופי הפעולה עם מוסדות החינוך באזור במטרה להפוך למעין קולג' עבור שחקניות צעירות. שיתוף פעולה כזה יתקיים השנה עם המכללה האקדמית בצפת שם אפשר ללמוד פיזיותרפיה, מדעי המעבדה הרפואית, סיעוד וכו', עם מכללת תל חי ו"אוהלו" להוראה.
שיתוף הפעולה יאפשר מלגות לימודים, מגורים וכמובן שילוב של כל זה עם הכדורסל.


השם החדש על הקווים
שגיא רטנר (42) הוא מאמן ותיק ומנוסה מאד בענף הכדורסל. ברזומה של רטנר אימון כמעט בכל הגילאים והרמות, מאימון ילדים ונערים, דרך ניהול מחלקת הנוער של הפועל כרמיאל ושל נהריה ועד אימון בוגרים בליגה הארצית (טבריה, קצרין, גלילי עליון), בכרמיאל בליגה הלאומית ועוזר מאמן בליגת העל עם צפת. כמו כן, הדריך גם בנבחרות טרום קדטים.

על ההצעה שהביאה אותו לעבור לראשונה בקריירה לבנות סיפר: "קצת הפתיעה אותי הפנים. למרות שאני מחובר לכדורסל הנשים, עד היום אימנתי רק בגברים. לפני מספר חודשים התקשרה אלי מנהלת הקבוצה והציעה לי את התפקיד, אמרתי שאחשוב על זה, כשבמקביל היו לי הצעות שונות מהאיזור בו עבדתי. מיכל לא ויתרה והמשיכה ללחוץ ולעניין אותי באתגר. התחלתי ללמוד על המקום וגיליתי מועדון מסודר, עם מחשבה ותוכניות קדימה, כזה שמחפש לעשות דברים יפים. ההצעה דיברה אלי והחלטתי ללכת על זה".

כדורסל נשים לא זר לך, יצא לך לצפות בו ולעקוב אחריו. המצב של הענף לא הפחיד אותך – הימור גדול מדי?
בגליל הציתו בי תקווה ואור חדש שיכול להיות שינוי בהווה ובעתיד. בונים תשתית חדשה, מחפשים לפתח כדורסל נשים, יש קהל שהגיע ויגיע למשחקים ואין לי ספק שגם במצב הנוכחי של הענף בגליל אפשר לעשות דברים יפים".

איך קיבלו אותך בגליל?
ראשית, אני שמח לחזור למקום כמו הגליל. כשהגעתי ראיתי מקום מסודר, עם עתיד ועם כל התנאים להצליח. אני עוד לא יודע מה התקציב שיהיה לנו, אבל מדובר בתוכנית לכמה שנים קדימה וזה לא פחות חשוב.

לאן מכוונים?
הקבוצה עלתה ליגה וויתרה על מקומה בליגת העל אחרי הרבה התלבטויות. יש לא מעט שינוים ומגבשים סגל חדש. כך שקודם כל רוצים לבנות קבוצה מחדש, טובה, חזקה מקצועית ולא פחות חשוב חברתית, ולהגיע כמה שיותר רחוק, כשנתחיל מהשלב הראשון ונתקדם.

מה אתה מביא איתך לענף?
אני אמנם חדש בכדורסל הנשים, אבל מביא איתי המון ניסיון כמאמן כדורסל בכלל, כמחנך ומדריך בקורסי מאמנים. אני מאמין שעם הידע והניסיון יכול לשפר ולקדם כל שחקנית ברמה האישית ומעל הכל הקבוצתי.
אני ארצה גם להמשיך את התהליך שעשתה ועושה ההנהלה, שילוב בין כדורסל וקהילה ושילוב בין הבוגרות והנערות.




שחקניות גליל עליון חוגגות עליה (צילום: שילה צלציון)



"המועדון, תמיד, מכוון הכי גבוה שאפשר"
מי שבחרה ברטנר לאימון הקבוצה היא המנהלת, מיכל טאובליב, שסיפרה: "עשיתי בדיקה מעמיקה בחיפוש אחר המאמן שמתאים לאופי המקומי. רציתי מישהו עם ניסיון, כזה שתהיה איתו כימיה ואטרקציה טובה. עם שגיא הרגשתי שזה הדבר הנכון. העובדה שלא אימן נשים יכולה אולי להיות חיסרון במקום מסוים, אבל אני רואה בכך יתרון של אדם שמגיע נקי למקום חדש, לא מושפע מדברים ששמע או ראה וילמד להכיר את השחקניות והענף מזווית אחרת.
בהזדמנות הזו אני גם רוצה להודות לעידן ביר שאימן את הקבוצה בשנים האחרונות, ולמסור את הערכתנו על פועלו וההישגים שהגיע עם הקבוצות השונות".

לאן הולך המועדון השנה?
המועדון, תמיד, מכוון הכי גבוה שאפשר. אבל לצד זה הגדרנו השנה שנדאג לא להלחיץ את המערכת להישגים מהירים ולתוצאות. את החודשים הראשונים, עד ינואר, נקדיש לגיבוש הקבוצה ובנייתה, נלמד להכיר אחד את השניה. הליגה בנויה ככה שזה אפשרי לשלב בין זה לבין האפשרות להגיע לחצי השני של העונה כחלק מהפלייאוף העליון ואז נגדיר יעדים חדשים ברוח המועדון, הכי גבוה שאפשר.

כחלק מההתחדשות יש את מעבר האולם, הידוק הקשר עם המחלקה הצעירה, מה את יכולה לספר על התהליכים?
"הר וגיא" היה בית חם שנים רבות, הקהל גדש את היציעים ודחף אותנו להצלחות, אבל הקבוצה שמתחדשת השנה, כחלק מהתהליך עוברת לאולם גדול יותר, עם פרקט ובעיקר מקום לשלטי חוץ ואפשרות להגדיל את שטחי הפרסום שגם בשאיפה יביאו ספונסרים וכסף למועדון, דבר שיקדם אותו למעלה. אני בטוחה שהאוהדים המסורים ימשיכו ויגיעו למשחקים גם באולם החדש ושנזכה לאוהדים חדשים מכפר בלום ומהסביבה.

"לגבי המחלקה הצעירה. בין רטנר וערמון כבר התקיימו שיחות, יש ביניהם קשר טוב וזה עוד אחד מהשיקולים בבחירת המאמן. מאד חשובה למועדון ההמשכיות והשנה יהיה שת"פ מלא בין המחלקה הצעירה והקבוצה הבוגרת"

אני מקווה ומאחלת לעונה מוצלחת וכייפית.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();