צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל


נבחרת העתודה יוצאת לאליפות אירופה
שי ברק ,02/07/2014

נבחרת העתודה של ישראל כבר בבולגריה שם תתמודד החל מיום חמישי הקרוב על אחד משלוש הכרטיסים לדרג א'. היכרות מיוחדת עם סגל הנבחרת (בוידאו שאתם חייבים לראות) ראיון עם צוות המאמנים רועי אייזנברג וטלי נוי ותוכנית המשחקים.
האתר ילווה את הנבחרת והטורניר החל מה3.7, ומחר המפגש הראשון מול בולגריה.

מאז הפך טורניר דרג ב' של אליפות אירופה עד גיל 20 לבית אחד (העונה בן 10 קבוצות), סיימה ישראל פעמיים במקום השישי. העונה עם נבחרת אחת יותר בטורניר תנסה הנבחרת לעשות שינוי בשנה שעברה סיימה נבחרת העתודה במקום ה-6, במתכונת החדשה של דרג ב' באליפות עד גיל 20, רק 9 קבוצות מתוכן אחת ישראלית. עבור מאי דיין זה כבר קמפיין שלישי עם נבחרת העתודה, כאשר אליה יצטרפו מרים חנון ומיכל אסף שממשיכות מהקיץ הקודם. נוף קדם שהחמיצה את הטורניר שעבר עקב פציעה, חוזרת לשורות העתודה. אחרי שנתיים בנבחרת ישראל זימנו מתאזרחת שתסייע בעבודת הפנים, העמדה הכה דלילה שלנו. אנט סנואו תצטרף להתמודד עם שחקניות הפנים האירופאיות אחרי שזואי רייכמן פצועה ולא תוכל לקחת חלק בנבחרת ועדן פורת תיסע רק עם נבחרת הנערות הקיץ. גם עדן כהן והילה הוניג הזימונים החדשים יסייעו במלאכה.
רועי אייזנברג וטלינוי יהיה הצוות שייאמן את הנבחרת הקיץ ויסתייע בענבר וקסמן הפיזיותרפיסטית ובמנהלת הנבחרת עדי שטדלר. ראש המשלחת הוא מנחם וידהורן
הטורניר יתקיים בסופיה שבבולגריה.


השיטה

10 קבוצות ייפגשו ביניהן בשיטת הליגה בת סיבוב אחד. 9 משחקים תשחק כל נבחרת בעשרת הימים הקרובים ושלוש הקבוצות הראשונות יהיו אלה שיעפילו לדרג א', האם ישראל תהיה ביניהן? וזה לוח המשחקים הצפוי (השעות לפי שעון מקומי)

3.7, 18:15 נגד בולגריה
4.7, 16:00 נגד גרמניה
5.7, 11:30 נגד פורטוגל
7.7, 16:00 נגד בוסניה
8.7, 13:45 נגד רומניה
9.7, 11:30 נגד הונגריה
11.7, 13:45 נגד ליטא
12.7 20:30 נגד נורבגיה
13.7, 16:00 נגד בריטניה




רועי איזנברג: "מאיפה האופטימיות? האופי של הבנות שלנו"

איך אתה מסכם את המסע הכנה בחו"ל?
רועי: בד"כ טורנירי ההכנה של הנבחרות הן ברמת קושי בינונית ופה יצאנו לטורניר חזק מאד. גם הנבחרת ההונגרית ואחריה שני משחקים נגד הבוסניות, שלא היה לנו מידע עליהן לפני הטורניר וגילינו נבחרת חזקה מאד-מאד, גבוהה ופיזית (כמעט כל הנבחרת בגובה 1.80 ומעלה, ש.ב). כמו לא מעט פעמים במשחק הראשון קיבלנו את ה"מכה לפנים" ונקלענו לפיגור גדול נגד ההונגריות, אבל במחצית השניה כבר התאוששנו וחזרנו למשחק, למרות שהפסדנו בסיום ב-20.
במשחק הראשון נגד בוסניה היה לנו קשה והזענו כדי לקלוע כל סל, אבל ביום האחרון כבר הרגשנו בנוח יותר, היינו צמודים ליריבה במשך 3 רבעים לפני שהשופטים הכריעו נגדנו את המשחק.
מההתרשמות הראשונה שלי נקלענו לטורניר קשה מאד, כמעט לכל אחת מהיריבות יש אחת אחד המחזורים היותר מוכשרים שלה בשכבת הגיל הזו.


והמחזור שלנו.....
רועי: הנבחרת שלנו עם המון הכישרון, אבל היא פחות מאוזנת. יש לנו בסגל הרבה שחקניות מוכשרות, חלקן שחקניות משמעותיות בליגת העל ואחרות יכולות להיות, אבל רובן משחקות על אותם תפקידים. כך שכמו שקורה כמעט בכל שנה ננסה לנסוע ולמצוא את האיזונים וההתאמות למצב.
השנה הוחלט שלא תהיה שחקנית שתקח חלק בשני טורנירים כמו עדן פורת וזואי רייכמן בעונה שעברה וזה פגע בנו מבחינת עמדות הפנים. ראינו את הנחיתות בעיקר מול בוסניה שהיא נבחרת גבוהה, אבל יש לנו פתרונות כמו עדן כהן שהיתה טובה מאד בהכנה וגארדיות שיספקו את עיקר הנקודות.


השנה, לשם שינוי, יש לא מעט שחקניות שמגיעות מליגת העל. רואים את ההשפעה?
בהחלט. קודם כל רואים את ההבדל בין אלה ששיחקו ואלה שלא שיחקו בכלל, והדבר נכון במיוחד לשחקניות שמגיעות מהמכללות. רואים שהכדורסל קיים אצלן, אבל לוקח זמן להסיר את החלודה. אני לא נכנס לנושא האם מכללות זה דבר טוב או לא, אבל ברור שלא לשחק – זה בטוח לא טוב.
יש לנו בנבחרת כ-10 גארדיות מתוך ה-12, שהן מאד מוכשרות ולרובן יש מקום בליגת העל. בכלל, אני דוחף עד כמה שאפשר שכולן ישחקו בליגת העל בגילאים האלה. הליגה הלאומית היא ליגה טובה, אבל בעיקר לשחקניות שיש להן עוד קריירה, כאלה שכבר עברו את השנים הראשונות, שכבר עשו משהו בענף והמשיכו הלאה. הילדות המוכשרות האלה צריכות ללכת לרמות הגבוהות ולשחק שם.
בכל אירופה שיא הקריירה של השחקנית הוא בגילאי 20-22, רק אצלנו מדברים על 24-25.


אז הטורניר האחרון הוריד אותנו לקרקע לפני הנסיעה?
בארץ יש לנו נטייה להתחיל לחלק ניצחונות נגד יריבות עוד לפני שבכלל ראינו אותן. אנחנו לא באמת מכירים את המחזורים של הקבוצות שיגיעו, כמו שהופתענו מהבוסניות וגם הבריטיות כנראה יביאו השנה נבחרת חזקה מאד. את מה שאפשר היה ללמוד, למדנו. הונגריה למשל היא נבחרת שביום נתון אנחנו יכולים לנצח עם הכנה נכונה בעקבות ההיכרות שיצא לראות בטורניר.
גם את בולגריה, המארחת והיריבה הראשונה שלנו, אפשר לנצח. זו נבחרת שאני מכיר קצת יותר טוב כי היא רצה כבר כמה שנים ביחד. זו נבחרת עם גארדיות גבוהות מצוינות שמגיעות עם יתרון בייתיות, הסיכויים אמנם נגדנו אבל אפשר יהיה להפתיע ולנצח. מבחינתי זה משחק מפתח כי אם נפתח את הטורניר בניצחון זה ייתן את הדרייב לכל האליפות וזה מה שאנחנו צריכים.


אנחנו מוכנים?
טלי: כן, עד כמה שאפשר להיות מוכנים בפרק זמן קצר כזה, הכנו את הנבחרת הכי טוב שאפשר כשטורניר ההכנה בהחלט עזר לנו.
רועי: טורניר ההכנה נתן לנו קפיצה של חודש קדימה. להגיד שזה 100% מוכנות, לא, אבל זה מה שיש. גם בליגת העל לא תמיד יותר קל כשאתה מקבל באמצע אוקטובר את הזרות ומתחיל את הליגה 4 ימים אחרי.
אז עכשיו הנבחרת אולי לא בשיא שלה, אבל אחרי הניצחון על בולגריה אנחנו יכולים להיות שם.


איך מתכוננים לנחיתות בגובה מול היריבות? שוב נגיע ונפסיד 40-20 בריבאונד ונצא מתוסכלים?
רועי: לא. לא. זה משהו ששיניתי השנה, פעם הייתי בא ועושה אימוני ריבאונד ומחפש פתרונות, אבל אני אומר את האמת, זו נקודה שלא נצליח להתמודד איתה. במשחק השני נגד בוסניה, בהכנה, הפסדנו 62-26 בריבאונד. יש משהו מתסכל כשאתה עושה עבודת הגנה מצויינת ומצד שני היריבה זורקת מולך שוב ושוב עד שהכדור נכנס. זה קרב אבוד מראש, אז החלטנו לעבוד על נקודות אחרות במשחק שיכולות לעבוד לטובתנו. בכל זאת מזכיר שבאותו משחק היינו צמודים 3 רבעים.


מה עושים?
אנחנו מאלתרים. מוצאים גימיקים ופתרונות. עבדנו המון על הקליעה מחוץ לקשת שזו נקודה חזקה אצלנו. עבדנו המון על קליעה, בגובה שיש לנו אנחנו חייבים להיות בשיאנו במישור הזה. אני נותן הרבה חופש לבנות בזריקה, זה יכול לעלות לי, אבל זה מה יש. אני לא יכול להמציא גבוהות.


אז מאיפה האופטימיות שאפשר להפתיע?
רועי: האופי שלנו והאופי של הבנות שלא מפחדות ולא רואות בעיניים.
טלי: זה גם מדרבן אותן להוכיח, כי יודעות שלא סופרים אותן באליפות.
רועי: יש הרבה שחקניות בסגל שאם תתן להן לשחק בקבוצה קונבנציונאלית הן חוגגות. שחקנית כמו הדר לוי תהיה מצויינת בבוסניה, אבל אין מה לעשות, לא נבכה על הדברים האלה, נחפש את היתרונות שלנו, כמו מהירות, חוכמה, קליעה מ-3 ובעיקר האופי הישראלי והפייטריות.


מה השאיפות מטרות?
רועי: אני לא אגיד מקומות 6-7, כי אני כן שואף לעלות. המשחק מול בולגריה בעניין הזה מאד קריטי, אם הכל יתחבר לנו והזריקות ייכנסו השמיים הם הגבול, אם לא נקלע אנחנו בבעיה.
השאיפה היא כמובן לסיים בין ה-3 הראשונות ולעלות דרג, אני לא יכול לשאוף לפחות, אבל המטרות הן קודם כל לנצח כמה שיותר.
יהיה מגוחך להתחיל להציב מטרות כשאנחנו עוד לא מכירים את כל היריבות בבית. אומרים שבריטניה היא נבחרת שצריך לנצח, אבל מי שאומר את זה לא מכיר את המחזור שחקניות שלהן. המאמן הבוסני סיפר לי שהביאו 5 שחקניות מהמכללות ומאמן נבחרת הנערות הבריטי, איתו שוחחתי, אמר שנבחרת העתודה זה הפרוייקט הכי חזק שלהם. אז להגיד שננצח אותם?
אני מאמין שאת רומניה אפשר לנצח ואת נורבגיה שעל פניו הנבחרת החלשה בבית אנחנו גם צריכים לעבור. מעבר לזה ננסה להשיג עוד 3 ניצחונות שבסיטואציה מסוימת יכול להספיק כדי לעלות.


טלי, זו שנה ראשונה שלך כמאמנת בנבחרות ישראל – ספרי קצת על ההרגשה?
טלי: קודם כל כיף לי, מאתגר אותי ומספק אותי כמאמנת. הרבה מהקרדיט לעניין הזה מגיע לרועי. זה לא מובן מאליו שלקח אותי ונותן לי חלק גדול בהכנות, אני אפילו לא מרגישה כ"עוזרת" אלא חלק מצוות. בכלל, כמו שכשהייתי שחקנית הרצון לייצג את המדינה היה גדול, כך אני מרגישה גם כמאמנת. רק מי שחווה את זה יכול להבין.


את מרגישה שמשפיעה על השחקניות כמאמנת בנבחרת?
טלי: מקווה. בגילאים האלה יש עוד הרבה מה ללמד את הבנו, במיוחד כאלה שלא שיחקו הרבה או הגיעו מהליגה הלאומית.
אני ורועי גם מסוג המאמנים ששואלים שאלות. אם אנחנו רוצים ללמד משהו אנחנו שואלים ותוך כדי שהבנות עונות את התשובות הן לומדות. אבל אין ספק שאנחנו גם מלמדים פה את הבנות דברים שעוד לא יצא להן להיתקל בהם.
רועי:הבעיה בקמפיין קצר שהוא לוקח לנו את האפשרות לעבוד על הדברים הבסיסיים, כי בחודש של הכנות אם לא נתרכז בהכנה טקטית - נתרסק.
פעם היינו מתחילים במרץ-אפריל, הפעם התחלנו בסוף מאי וכשהטורניר מתחיל ביולי, ההכנה קצרה מאד.

התגעגעת לעמוד על הקווים כמאמן מוביל?
רועי: אחרי שהייתי מאמן בנערות, לפני שנתיים הייתי העוזר של עדני דגן בעתודה. מבחינתי כל פעם שקוראים לי באיגוד, תמיד אומר "כן". זו משמימה לאומית ומה שייתנו לי אגיד תודה.
אני אוהב לעבוד בנבחרות ולראות את ההתקדמות של הצעירות שהתחילו בנבחרות שלי.


ומה אתה רואה מכל אותנו בנות שהתחלת איתן בגיל 17, כמו מאי ונוף...?
היתה להן התקדמות גדולה מאד בשנים הראשונות אבל המכללות קצת עצרו אותן. הדר עשתה השנה התקדמות גדולה מאד בליגת העל ונראה איך תסתדר באירופה שם גם צריכה לייצר, כשאין זרות לידה. אני מקוה שבליגה של 10 קבוצות ואולי 'כרטיס כפול' יהיה יותר מקום ויותר היצע לבנות.


לסיום, איך אתם מסכמים את החודש האחרון?
למרות ההכנה הקצרה קיבלנו את כל התנאים להצליח במגבלות הקיימו. טל נתן עזר מאד ולמרות שהרבה פעמים נלחם בתחנות רוח, ניסה לעשות הכל שהנבחרת תגיע במצב הכי טוב. גם ביום שישי שלפני הנסיעה הגיע לשוחח עם הבנות והכניס בהן הרבה מוטיבציה, הוא תומך ויגיע כנראה גם לטורניר.
מגיעה לו מילה טובה על כל העשייה.



מימין: נוי, אייזנברג, וקסמן ושטדלר (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
















הסגל
צילום: אלונה חליוא ולילך וייס



הילה הוניג - פורוורדית - 1.78 - 14.5.1994

שחקנית מכבי רמת חן, לא נסעה עם הנבחרת בטורניר הקודם וגם מההכנה נעדרה, אך ברגע האמת החליטו בנבחרת ישראל לקחת את הוניג שתוסיף מאסה בצבע ואת הידע שצברה מהעונה הראשונה שלה במדי קבוצת ליגת העל, גם אם לא הרבתה בדקות משחק.



מרים חנון– גארדית – 1.80 – 6.7.1994

הגארדית הגבוהה בוגרת נהריה, ובעונה האחרונה במכללות, היא מהותיקות בנבחרת ומלבד שהיא מהגבוהות בקבוצה, היא חשובה גם ברמת המנהיגות והניסיון.



מאי דיין – רכזת – 1.71 – 14.5.1994

הרכזת שהוקפצה שלפני שנתיים הוקפצה לנבחרת העתודה מיד אחרי קמפיין הנערות, היא אחת משתי הקפטניות בקבוצה. אחרי שחזרה לארץ במהלך העונה שעברה מהמכללות וחזרה לכושר בשורות ראשל"צ, תנסה להוביל את הנבחרת להישגים.



נוף קדם – גארדית – 1.70 – 1.5.1994

קדם היתה צפויה להוביל את הנבחרת גם בקיץ שעבר אך נפצעה במהלך ההכנות ונעדרה לתקופה לא קצרה. הקיץ חזרה לנבחרת והראתה שהתאוששה מהפציעה וגם בכושר לא רע בכלל. משחקניות ההתקפה היותר מוכשרות שיש בסגל


הדר לוי - גארדית – 1.68 – 4.3.1994
אחת מהפתעות העונה בליגת העל. לוי שנופתה בקיץ הקודם ממש לפני הנסיעה, עשתה קפיצת מדרגה גדולה במדי רמת חן וחזרה לנבחרת ישירות כקפטנית משותפת עם דיין. הרבה מהצלחת הנבחרת תלויה בקליעה שלה.


אנט סנואו - פורוורדית - 1.78 - 16.11.1994
מתאזרחת מניו ג'רזי. הגארדית הגבוהה הזו, הוסבה במדי הנבחרת הישראלית לתפקיד הגבוהה לאור הנתונים הפיזיים שלה והאתלטיות. במשחקי ההכנה וליגת הקיץ נראתה טוב, השאלה איך תתמודד בתפקידה החדש עם יריבות אירפאיות.



מורן ספיר - רכזת - 1.67 - 27.9.1995

שם חדש בנבחרת. ספיר הצעירה בוגרת מחלקת הנערות של מכבי רעננה, שיחקה השנה בלאומית נשים וכחריגת גיל בנערות, והיא מהרכזות הטבעיות היחידות בנבחרת הישראלית. יכולה להפוך להפתעת הטורניר בשורותינו.



ירדן דנן - פורוורדית - 1.80 - 3.5.1997

השחקנית הצעירה בסגל. דנן הוקפצה מנבחרת הנערות לעתודה כדי לחזק את הסגל ולהוסיף עוד גובה בנבחרת הנמוכה. על אף גילה דנן מגיעה אחרי עונה שניה בליגת העל ותוסיף מהניסיון שצברה לצד ונגד זרות.



דרור מייברג - גארדית - 1.74 - 25.12.1994

זימון חדש נוסף לנבחרת ישראל. אחרי שנים טובות במדי גליל עליון הן בליגת העל והן בלאומית מקבלת מייברג את ההזדמנות במדי נבחרת העתודה. מייברג אחת הקלעיות הטובות לגילה תוסיף עוד כוח אש מחוץ לקשת.



מיכל אסף - גארדית - 1.65 - 31.10.1994

עוד שחקנית שעשתה קפיצת מדרגה העונה. בקיץ שעבר הגיעה לנבחרת ממדי אלופת הליגה הלאומית והשנה היא כבר מגיעה אחרי ניסיון ראשון ומשמעותי במדי מכבי רמת חן בליגת העל. הניסיון שצברה בקבוצה שהגיעה עד חצי גמר האליפות ובעונה שעברה בנבחרת, משמעותי מאד עבור הסגל שלנו.



עדן כהן - פורוורדית - 1.84 - 18.7.1995

השחקנית הגבוהה בסגל. כהן, בוגרת מחלקת הנערות של מכבי חיפה היא התקווה היחידה כמעט למשחק פנים בישראל. מימדי גופה ואופי המשחק שלה מאפשר לנבחרת לשחק גם פנימה אל כהן שלפחות עפ"י משחקי ההכנה, מוכנה למשימה.



שהד עבוד - פורוורדית - 1.73 - 14.4.1995

עבוד התקדמה העונה אל סגל העתודה אחרי שנתיים בנערות. שחקנית עמק יזרעאל שבעונה החולפת החלה את הקדנציה שלה במכללות ומהיחידות שזכתה לדקות משמעותיות כמעט מדי ערב מעבר לים. עקב מחסור בגבוהות מוסבת עבוד לעמדות הפנים בנבחרת ותנסה להתמודד עם האתגר.










כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();