אנטוניה מישורה (צילום: פיב"א אירופה)


הכר את היריבה- השמינייה הקרואטית
ספסל ,09/06/2014

היריבה הראשונה של ישראל מגיעה מקרואטיה, הנבחרת שבשנים האחרונות סיימה במקום החמישי באליפות אירופה, השתתפה באולימפיאדה בלונדון ובתחילת השבוע ניצחה את בולגריה תארח את ישראל. ליאור חי צדקה, מכין אותנו ליריבה הראשונה בדרך לאליפות.

== ליאור חי צדקה ==

בימים שאחרי סנדרה מנדיר, שחקנית העל הקרואטית שהובילה את הנבחרת הלאומית עד למקום החמישי (הסנסציוני) באליפות אירופה 2011 ולהשתתפות באולימפיאדת לונדון ב2012, נבחרת קרואטיה הייתה צריכה להבנות כקבוצה, בלי להישען על כוכבות גדולות, על מנת שתוכל להמשיך להצליח גם בלי מנדיר הותיקה שפרשה מכדורסל. 8 שחקניות טובות התגייסו למשימה, מה שלא עזר להן לסיים מעל למקום ה11 באליפות אירופה האחרונה (2013) ולהימנע מלהשתתף בטורניר המוקדמות לקראת האליפות הבאה (2015).

בימים כתיקונם, הנבחרת הקרואטית מציגה קבוצה מוכשרת, מגוונת ובעיקר מאוזנת, עם לא מעט שחקניות יורוליג בהווה ובעבר, כזו שדי ברור שצריכה לקחת את בית המוקדמות הנוכחי ושבפירוש מסוגלת להגיע עד לשלב רבע הגמר באליפות אירופה הבאה.

אממה- השחקנית הכי חשובה בנבחרת הקרואטית והפוינט גארד הבכירה היחידה בסגל שלה, אווה סיגלאר, פצועה ולא תוכל להשתתף בטורניר הנוכחי, מה שמשאיר את הקרואטיות עם ספסל קצר ובלי מרכזת אחת לרפואה.



הכר את ה"אויב"

אנטוניה מישורה: שחקנית צעירה ומוכשרת. בעונה שעברה שיחקה לראשונה מחוץ לליגה הקרואטית, כשחתמה בטולוז הצרפתית, שכבר הספיקה להחתים אותה לעונה נוספת, וקלעה 12 נק' למשחק. סקנד גארד נהדרת שעשתה את הפריצה שלה ברגע שסנדרה מנדיר פינתה את מקומה. בהעדרה של אווה סיגלאר, תוסט לעמדה מספר אחת ותאלץ לרכז את המשחק של הקרואטיות. עשתה 10.7 נק' באליפות אירופה האחרונה והייתה הקלעית השנייה בטיבה בנבחרת. מול בולגריה: 5 נק' ו4 אסיסטים ב35 דקות.

עמנואלה סלופק: שחקנית קייסרי הטורקית, איתה שיחקה ביורוליג בעונה האחרונה. סקאנד גארד קבוצתית שעיקר כוחה הוא בהגנה. משמעותית מאוד בנבחרת, בעיקר לאחר הפציעה של סיגלאר. 2.8 נק' באליפות אירופה הקודמת. מול בולגריה: 6 נק' ו3 חטיפות ב21 דקות.

אנה ללאס: הכוכבת הגדולה של הנבחרת. שחקנית ותיקה, עם לא מעט שנים בליגה הצרפתית וביורוליג. שיחקה בעונה שעברה במרסין הטורקית והובילה אותה, יחד עם קורטני פאריס, עד לשלב רבע גמר היורוקאפ כשהיא קולעת 12.6 נק' במשחק. 3 שמשחקת גם ב2 וב4 במידת הצורך. מנהיגה שקטה שעושה הכל על המגרש. שחקנית מסוכנת מאוד. לקחה מנהיגות על הנבחרת לאחר פרישתה של מנדיר ועשתה אליפות אירופה מצוינת עם ממוצעים של 13 נק' ו7.3 ריבאונדים ב2013. מול בולגריה: 3 נק', 6 כ"ח ו7 אסיסטים.

ילנה איבזיץ': הצלע השנייה של אנה ללאס. סמול פורוורד ותיקה, חולקת עם ללאס את המנהיגות ואת עמדות 3-4 בנבחרת. מסוכנת מאוד בקליעה מ3. שיחקה שנים בליגה הטורקית, אך בעונה שעברה חזרה לקרואטיה ושיחקה עם נובי זאגרב ביורוליג, תוך כדי שהיא מעמידה ממוצעים של 12 נק' במשחק. עשתה 10 נק' ו5 כ"ח, ב40% מחוץ לקשת באליפות אירופה. מול בולגריה: 17 נק', 7 כ"ח ו6 אסיסטים.

מירנה מאזיץ': כוח עולה בכדורסל הקרואטי. פורוורד גבוהה ומוכשרת. שחקנית קייסרי הטורקית, איתה שיחקה ביורוליג בעונה שעברה (5.5 נק' ו4 כ"ח). לא שיחקה באליפות אירופה הקודמת. מול בולגריה: 4 נק' ו6 כ"ח.

אווה סליסקוביץ': סנטרית מצוינת, עם יכולות מגוונות בהתקפה. גבוהה (1.90) וזריזה, עם כמה שנות ניסיון ביורוליג עם קבוצות ספרדיות. בעונה הבאה תשחק ביורוליג עם סקיו האיטלקית. כאב ראש לגבוהות הישראליות. קלעה 10.5 נק' ב19 דקות באליפות אירופה. מול בולגריה: 10 נק' ו4 כ"ח ב19 דקות.

מריה ראזן: אחת מהגבוהות המבטיחות באירופה. 1.98 של כישרון. לראזן יש יכולת צבירת נק' מעוררת כבוד, אך היא סוחבת איתה לא מעט בעיות בהגנה. קלעית נהדרת מחצי מרחק ומקו העונשין. שיחקה בעונה שעברה עם "פרפומריאס אבדינה" הספרדית ביורוליג ועשתה 7 נק' ו7 כ"ח חוזרים במשחק. עשתה 8 נק' ב15 דקות באליפות הקודמת. מול בולגריה: 12 נק' ו7 כ"ח ב12 דקות בלבד.

לוקה איבנקוביץ': עליה הומצא המושג "נגרית". 1.98 גובה (ורוחב). לא מוכשרת במיוחד (בלשון המעטה) אבל משתמשת בכוח הפיזי שלה בשביל לעשות את הנק' שלה. חזקה מאוד בריבאונד ובהגנה, מה שאי אפשר לומר על הגבוהות האחרות של הנבחרת הקרואטית. שיחקה בעונה האחרונה עם נובי זאגרב הקרואטית ביורוליג ועשתה 13 נק' ו11 כ"ח חוזרים במשחק. מול בולגריה: 10 נק' ו6 כ"ח ב14 דקות.



אז מה עושים?

1.לחץ. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לקראטיות חסרות סיגלאר (וגם איתה) זה שי דורון, נעמה שפיר ושירן צעירי לוחצות בהגנה. מישורה היא לא רכזת ולעולם לא תהיה כזו. לחץ אפקטיבי של הבנות על הכדור, וכל המשחק של הקרואטיות יוצא מאיזון.
2.לשחק לגבוהות: מריה ראזן היא השחקנית הכי מוכשרת שיש לנבחרת הקרואטית להציע ולנבחרת שלנו אין יכולת לעצור אותה בהגנה. אנחנו צריכים לגרום לזה שהיא תשחק כמה שפחות. הדרך לעשות את זה, הוא להרוג אותה בהגנה. זו גם הדרך להתמודד עם אווה סליסקוביץ'. הצוות הישראלי צריך לשחק עם דניאל דיאמנט ו/או ג'ניפר פליישר הרבה דקות ולדחוף להן את הכדורים פנימה.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();