יחגגו עליה לדרג א'? (צילום: אלונה חליוא)


העתודה נשים המריאה לאליפות אירופה
שי ברק ,02/07/2013

נבחרת העתודה של ישראל המריאה היום לבולגריה שם תתמודד החל מיום חמישי הקרוב על אחד משלוש הכרטיסים לדרג א'. היכרות עם סגל הנבחרת ותוכנית התחרות וגם ראיון עם צוות המאמנים רפי בוגטין ורובן נייברגר ("פיתחנו זהות של נבחרת לוחמת שמאופיינת בפעולות נשמה ורצון").
האתר ילווה את הנבחרת והטורניר החל מה4.7, והערב בשעה 16:00 המפגש הראשון מול פורטוגל. בכתבה היכרות עם היריבה.

בשנה שעברה סיימה נבחרת העתודה במקום ה-6, במתכונת החדשה של דרג ב' באליפות עד גיל 20, רק 9 קבוצות מתוכן אחת ישראלית. מתוך אותה נבחרת של הקיץ שעברה 4 בנות ממשיכות גם לקמפיין הנוכחי – ספיר שריג, מור בורודובסקי, שני פרידמן ומאי דיין. נוף קדם שהיתה צפויה לקחת חלק בטורניר הקיץ נפצעה במשחקי ההכנה באירופה ותחמיץ את הטורניר. רפי בוגטין ורובן נייברגר יהיה הצוות שייאמן את הנבחרת הקיץ ויסתייע בזיו רום מאמן הכושר, בועז שמיר הפיזיותרפיסט ובמנהלת הנבחרת מיכל קרקו. ראש המשלחת היא אורה גלזר
הטורניר יתקיים באלבנה שבבולגריה.


השיטה

9 קבוצות ייפגשו ביניהן בשיטת הליגה בת סיבוב אחד. 8 משחקים תשחק כל נבחרת בעשרת הימים הקרובים ושלוש הקבוצות הראשונות יהיו אלה שיעפילו לדרג א', האם ישראל תהיה ביניהן? וזה לוח המשחקים הצפוי (השעות לפי שעון מקומי)

4.7, 16:00 נגד פורטוגל
5.7, 20:30 נגד מקדוניה
6.7, 18:15 נגד בולגריה
8.7, 20:30 נגד צ'כיה
9.7, 20:30 נגד לטביה
10.7, 16:00 נגד בלגיה
12.7, 13:45 נגד בריטניה
13.7 ישראל חופשית
14.7, 11:45 נגד רומניה





רפי בוגטין: "מבחינתנו הצלחה תהיה להתברג בין ה-3 הראשונות ולעלות לדרג א' "

איך אתה מסכם את המסע הכנה בחו"ל?
רפי: למעט הפציעה של נוף, שהיוותה מקרה מצער שהשפיע על כולם במשלחת, ניתן לסכם ולומר שהיתה נסיעה מוצלחת. התקדמנו ממשחק למשחק, שחקניות ראו והבינו מול מה צפויות להתמודד ועשו את ההתאמות. בסופו של דבר הבנו שהבסיס להצלחה הוא פעולות נשמה וזה האופי והבסיס שלנו בתור ישראלים כשרק אחרי זה הטקטיקות ויתר הדברים.
שיחקנו נגד הונגריה שהן נבחרת בדרג א' ונגד רומניה החזקות שיהיו יריבות שלנו אליפות.
רובן: הנבחרת שלנו מאד מגובשת הבנות התחברו מצויין.
רפי: אני מרוצה מהמחויבות של הבנות, הן נלחמו כמו לביאות.


ההצלחה במסע גם היתה זה ללא מרים חנון, אחת השחקניות המרכזיות בסגל...
רפי: מרים היתה פצועה, עברה טיפולים כמו שצריך ולשמחתי 3 ימים אחרי החזרה ארצה כבר ערכה אימון מלא וביום ראשון נטלה חלק במשחק האימון המסכם נגד נבחרת המכביה. גם זואי רייכמן חסרה לנו בנסיעה למשחקים באירופה והצטרפה לנבחרת עם חזרתה ארצה.


עד כמה החיסרון של נוף קדם, שהצטרפה רק לאחרונה, צפוי לפגוע בנבחרת?
רפי: מבלי לפגוע או לגרוע מהיכולות של שאר הבנות, ההפסד של נוף הוא משמעותי. לנוף יש דברים ייחודיים משלה שאין להרבה שחקניות. היא יכולה לייצר לעצמה מצבים ולוקחת על עצמה את המשחק. נוף היא גארדית שמאד חזקה פיזית ואחת השחקניות היותר מוכשרות מהמחזורים האחרונים, אבל צריך לשים את ההפסד של הנבחרת בפרופורציות הנכונות, ההפסד שלה מהפציעה גדול יותר.


הנבחרת שמתאמנת יחד כבר מספר חודשים נשארה מחוברת?
רפי: הנבחרת היתה מחוברת לפני שנוף הגיעה והיא מחוברת גם עכשיו. סה"כ הבנות מאד מגובשות.
רובן: הבנות רצות הרבה שנים ביחד, יש חיבור טוב במגרש ומחוצה לו, אנחנו רואים את זה לאורך כל התקופה שאנחנו עובדים עם הנבחרת.


סה"כ הנבחרת הנוכחית מאוזנת מבחינת העמדות על המגרש, רכזות טבעיות, גארדיות, גבוהות...
רפי: יש לנו שחקניות לכל עמדה על המגרש, זה נכון. הנבחרת גם מאופיינת במספר שחקניות צעירות ומוכשרות מגיל הנערות (זואי רייכמן ועדן פורת), שצרפנו אותן ואנחנו חושבים שלקחת חלק בקמפיין העתודה יעזור להן גם ברמה האישית וגם לנבחרת הנערות שיחלו בטורניר שלהן בעוד חודש. הן יבואו בשלות ומנוסות יותר.

מעבר לכך היתה צריכה להיות גם שחקנית יהודייה גבוהה ומאד מוכשרת אך לצערנו העלייה שלה ארצה נדחתה בגלל הלימודים בקולג'.


בטורניר הנוכחי בדרג ב' רק 9 נבחרות, עד כמה אתה חושב שחשוב למדינה נבחרת עד גיל 20 או שעדיף לשלב את המוכשרות בלבד בנבחרת הבוגרת?
רפי: מבחינת פיב"א מדובר בטורניר חשוב מאד, ישנן 16 נבחרות בדרג א' ומחפשים להמשיך ולחזק את הדרג הראשון באליפות. מבחינתנו לקחת שחקניות צעירות ולהוציא אותן לאליפות כחלק מנבחרת ישראל זה תמיד טוב, מעביר מסר ומצביע על מקצוענות ברמות הכי גבוהות.
נבחרת העתודה נותנת גם הזדמנות לשחקניות הכי מוכשרות שיש לך במדינה להתמודד מול השחקניות הכי מוכשרות באירופה לגיל שלהן, ההתמודדות הזו תעזור לשחקנית הישראלית להתקדם ולהתכונן לנבחרת הבוגרת וזו אחת המטרות החשובות ביותר.


איזו רמה נפגוש באליפות השנה?
רובן: אנחנו לא מכירים עדיין את כל הקבוצות. עד עכשיו יצא לנו לשחק נגד הרומניות שהן נבחרת טובה שאמורה להיות מהחזקות בדרג. הרמה היא גבוהה וההבדלים בעיקר הם פיזיים, הבדלים של 'סייז', קצבים ואינטנסיביות. ברגע שעשינו את ההתאמות מבחינת הקצבים היינו שווים, פחות או יותר, מבחינת הכדורסל. יש קבוצות טובות מהרומניות אך גם יש קבוצות ברמה שלנו.
רפי: על רוב הנבחרות נלמד באליפות עצמה, בגילאים הצעירים אין הרבה טורנירים, דיסקים וקלטות. גם קשה להסיק מהטורנירים הקודמים, למשל בגילאים הצעירים הרומניות שניצחנו בשבוע שעבר, פירקו אותנו ב-20 הפרש, אז קשה להשליך מטורניר אחד לאחר.
הייחודיות והכוח שלנו זה שאנחנו באים קטנים, פחות פיזיים, באים כאנדרדוג ואז אתה מרוכז כל משחק ב-100% אין מצב שתזלזל במישהו, זה מתאים לאופי שלנו "מדינה קטנה מוקפת אויבים", אופי של לנשוך ולשרוט.


יש משחקים שהם MUST עבורנו?
רובן: אני לא אוהב גישה של סימונים, שיש משחקים שצריך לנצח ויש כאלה שהם בונוסים ואפשר להפסיד, כי את הבונוסים בד"כ אתה לא לוקח כי מדובר ב'בונוס', אז אני מעדיף לא להסתכל על המשחקים ככה. אלא לבוא לכל משחק ולנסות לנצח.


מה תחשב הצלחה?
רפי: אני לא מסתכל על מקום כזה או אחר. מבחינתנו הצלחה היא קודם כל הצלחה קבוצתית וזה להתברג בין ה-3 הראשונות ולעלות לדרג א'. שנית, הצלחה לקדם מספר שחקניות מהנבחרת הנוכחית לנבחרת הבוגרת המורחבת. מעבר לזה לא מסתכל על מקום כזה או אחר.
רובן: הצלחה נוספת תהיה בסוף הקיץ כשנראה איך השחקניות הצעירות הצליחו להשתלב בנבחרת הנערות ואיך עזרנו להן במהלך הקמפיין הנוכחי כשחקניות כדורסל.


אז דרג א' הוא מטרה?
רפי: כשאני נוסע אני רוצה לעשות הכי טוב שאני יכול. גם בשנה שעברה במסגרת הנערות כשבסופו של דבר לא עלינו, אמרנו שרוצים לעלות דרג, אנחנו לא נוסעים בתור תיירים, יש יעדי תיירות אטרקטיביים מבולגריה, אנחנו רוצים לעשות הכי טוב ולנצח בכל משחק.
רובן: דרג א' זו המטרה, זה מה שאנחנו רוצים. כמו לשאול קבוצה בליגה הישראלית מה המטרה שלה אז בד"כ היא תהיה להגיע לפיינל פור או לזכות באליפות. לצורך העניין גם כשהגעתי לחולון אמנם רצינו להישאר בליגה, אך לאורך כל הדרך כיוונתי לפלייאוף.
רפי: אנחנו לא יכולים להיות אחראיים לתוצאות, רק לפעולות שלנו. אני יכול להגיד לך שנשחק ביחד כיחידה אחת לוחמת וננסה לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים ושהתוצאות יהיו לטובתנו אבל אין לנו שליטה על זה. גם אם ריאלית אנחנו לא בין השלוש נבחרות הטובות ביותר, אנחנו מכוונים לשם ועובדים קשה כדי להגיע.
מותר לי לחלום, כל עוד אנחנו רשומים ונוסעים לאליפות, יש לנו סיכוי.


מה השתפר בנבחרת בחודשיים האחרונים מאז התחלתם לעבוד במסגרת מחנות האימון?
רובן: הגענו לסגל שאנחנו רוצים. הנבחרת התגבשה והפכה להיות 'נבחרת' במלוא מובן המילה. לקח לנו הרבה זמן להחליט מי יהיו אלה שייסעו מהסיבה שרצינו לתת צ'אנס אמיתי והוגן לכל אחת מהשחקניות בשנתונים האלה. היו לנו החלטות לא פשוטות בגיבוש הסגל הסופי.
מבחינת הכדורסל הבנות החלו להבין מה אנחנו צריכים כדי להצליח ולהגשים את המטרות שדיברנו עליהן. גיבשנו זהות של נבחרת, אני מדבר איתן כל הזמן על זהות ומה שמאפיין אותנו.
כשצופה מסתכל מהצד על קבוצות הוא מזהה ייחוד מסוים, אצלנו רצינו שיראו זהות הגנתית, לוחמת, אותנו מזנקים על הרצפה ועושים פעולות של נשמה ורצון.
ככה גם ניתחנו את הוידאו אחרי משחקים- "פעולות נשמה" טובות ולא טובות, סופרים כמה פעמים היינו על הרצפה וכו' זה אחד מהדברים שיכול להקטין את החסרונות האובייקטיביים שלנו מבחינה פיזית.


איך העבודה עם רפי?
רובן: אני מאד נהנה. גם מהעבודה עם רפי וגם מהעבודה עם הנבחרת בכלל.
עם רפי אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא, צוות של שני מאמנים, מעבירים אימונים יחד, יושבים לפני כל אימון ומחליטים מה עושים. את חלק מהאימונים אני מעביר וחלק רפי, כנ"ל בעריכת הוידאו ובניית תוכניות משחק.
בחודשים האחרונים אנחנו חיים אחד עם השני ואני מאד נהנה.
זו הפעם הראשונה שאני בסגל נבחרת כדורסל נשים, כמו שאהבתי לעבוד בקבוצת הנשים בחולון כך גם בנבחרת עצמה, אני אוהב את המחויבות של הבנות.
סך הכל מדובר בסוג של גאווה ושליחות – מעין מילואים.


אתה אופטימי, הבנות מגיעות לאליפות כמו שרצית – אתה מזהה אצלן שהצלחת להנחיל את המחויבות והאופי?
רפי: מבחינת ההכנות אנחנו מרוצים בסך הכל, ליגת הקיץ והטורניר בחו"ל היו מאד חשובים לנו. בנוסף קיבלנו מאיגוד הכדורסל עזרים ומחנות אימון וכל מה שרצינו. במסגרת הזמן הקצר עשינו את מה שאפשר היה לעשות, בשבוע האחרון עשינו ליטושים אחרונים ובסך הכל אנחנו בסדר.
רובן: אני אופטימי מטבעי ומאמין שאנחנו מוכנים לאליפות.















הסגל
צילום: אלונה חליוא



מרים חנון– גארדית – 1.80 – 6.7.1994

הגארדית הגבוהה מהפועל נהריה, לקחה חלק במשחקי ההכנה של הנבחרת הבוגרת. אחת השחקניות המוכשרות והחשובות בנבחרת העתודה.



מאי דיין – רכזת – 1.71 – 14.5.1994

הרכזת שהוקפצה בשנה שעברה לנבחרת העתודה מיד אחרי קמפיין הנערות, שיחקה בעונה האחרונה במכללות בטמפל והיא אחת השחקניות החשובות בנבחרת.



זואי רייכמן – סנטרית – 1.90 – 16.5.1995

אחת משחקניות העתיד של הענף. במדינה בה מעטות השחקניות הגבוהות, רייכמן המתנשאת לגובה 190 ס"מ היא אחת החשובות שגדלות כאן, זו הסיבה שתקח חלק בנבחרת העתודה הקיץ על אף שהיא עדיין בגיל נערות.


עמית גור - גארדית – 1.68 – 18.3.1993
פריצת העונה בליגה הלאומית השנה, שחקנית אס"א ירושלים היא גם אחת משתי הקפטניות של הנבחרת.


ספיר שריג - פורוורדית - 1.80 - 31.3.1993
אחת הבודדות שממשיכה בנבחרת ששיחקה בקיץ הקודם. שריג שיחקה העונה בליגת העל במדי אליצור חולון ועשתה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולותיה.



שני פרידמן - גארדית - 1.70 - 30.9.1993

שחקנית נוספת שלקחה חלק בקמפיין של קיץ 2012 והתקדמה השנה מהלאומית (אס"א ירושלים) לליגת העל (הפועל ראשון לציון) ועשתה התקדמות משמעותית ביכולותיה האישיות, תנסה להביא מהמנהיגות והניסיון גם לנבחרת.



עדן פורת - פורוורדית - 1.76 - 16.9.1996

השחקנית הצעירה בסגל. פורת מהשחקניות הבולטות בזיכרון יעקב התחילה את הקיץ בסגל נבחרת הנערות ואחרי משחקים מצויינים בליגת הקיץ הוקפצה לנבחרת העתודה ובצדק. אחת המוכשרות בענף לגילה.



לוטם ראובני - רכזת - 1.68 - 13.4.1994

שחקנית שניה בסגל מהפועל זיכרון יעקב. ראובני עשתה התקדמות משמעותית השנה כשהשתלבה בליגת הבוגרות והובילה את זיכרון יעקב לדאבל בנערות ולראשונה קיבלה זימון לנבחרות ישראל.



קרן מוזס - פורוורדית - 1.76 – 1.4.1993

עונה לא פשוטה עברה על מוזס שעמדה להתחיל את שנתה במכללות אך נפצעה בקמפיין הנבחרת הקודם ועברה את השנה בהליך שיקום ארוך שהסתיים בסגירת מעגל עם החזרה לנבחרת ולכושר תוך כדי מחנות האימונים. קפטנית משותפת בנבחרת, טורניר חשוב לשחקנית הצעירה בעיקר ברמה האישית.



מיכל אסף - גארדית - 1.65 - 31.10.1994

אסף שהתחילה את השנה בארה"ב וחזרה לישראל ולמ.כ. גני תקווה שבלאומית, הצליחה לחזור לכושר לעזור לקבוצתה להעפיל לליגת העל וזומנה לנבחרת כאחת משחקניות ההגנה הטובות בסגל.



מור בורודובסקי - סנטרית - 1.85 - 29.4.1993

גבוהה שממשיכה בנבחרת מהקיץ שעבר. שיחקה העונה באליצור תל אביב שבלאומית, קיץ חשוב עבור השחקנית הצעירה שרוצה לעשות את קפיצת המדרגה לקראת השנה הבאה.



ספיר תירוש - גארדית - 1.74 - 26.3.1993

סקוררית פיזית וחזקה שהשתלבה בחמישייה הבוגרת של מכבי רעננה. תירוש התחילה את הקיץ בנבחרת ותוך כדי ההכנות התגייסה אך בתחילת השבוע קיבלה את האישור ותצא עם הנבחרת לטורניר




על היריבה מפורטוגל / חגי פלק
הנבחרת הפורטוגלית שסיימה בקיץ שעבר רק במקום ה-14 בדרג א' ירדה אל הדרג השני כמו גם לטביה בריטניה. מבין השחקניות הבולטות שכבר צברו ניסיון באליפות בדרג א' ונשארו בסגל הנוכחי נמצאות הרכזת ג'סיקה אלמידה (20, 1.74) מבנפיקה ליסבון שקלעה בקיץ שעבר 11 נק' בממוצע וגם בקיץ הזה תוביל את הנבחרת ויחד איתה הסקוררית ג'ואנה חסוס (20, 1.68) שלא קיבלה דיי דקות בטורניר שעבר אך צברה ניסיון כחלק מהסגל.
בנוסף עולות לסגל הנוכחי מנבחרת הנערות הפורטוגלית ששיחקה עם ישראל בדרג ב', הקלעית לורה פאריירה (18, 1.79) מבנפיקה, שבלטה באליפות הנערות עם 12 נק' ו-5 כ"ח, והרכזת אינס ויאנה (19, 1.66) ממדיירה, שהייתה דומיננטית באליפות הנערות עם 9 נק', 5 כ"ח ו-4 אס' ויחד עם אלמידה וחסוס, אמורה להוביל את הקו האחורי של פורטוגל.
הקו הקדמי של היריבה הוא לכאורה הנקודה החלשה של הנבחרת כשהשחקנית הבולטת בו היא הנערה בת ה-17, ג'ואנה אלבס.
כאמור, שתי הנבחרות לא נפגשו אשתקד במסגרת אליפות העתודה אך נפגשו לפני שנתיים באליפות הנערות במסגרת מחזור 93'. פורטוגל ניצחה את ישראל 57:68 כאשר בשורותיה בלטו חסוס עם 23 נק' ו-8 כ"ח, ואלמידה עם 12 נק'. בישראל בלטו במשחק הזה נוף קדם עם 17 נק' ו-10 כ"ח, וחן וייסבורט עם 12. קרן מוזס סיימה עם 8 נק' ו- 9 כ"ח.
במסגרת אליפות הנערות (מחזור 94) בקיץ שעבר, הביסה פורטוגל את ישראל בבית המוקדם 40:70. באותו משחק בלטו בשורות הפורטוגליות לורה פאריירה עם 20 נק' ו-10 כ"ח והרכזת ג'ואנה סויירו שתשחק גם הקיץ בנערות עם 13 נק' ו-7 אס'. בשורות ישראל בלטה מאי דיין שקלעה 14 נק', קדם הוסיפה 10 נק' ו-8 כ"ח.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();