אשלי שילדס
צילום: אלונה חליוא



הגביע שוב צהוב
ליאור קלינגר ,07/03/2013

מכבי בנות אשדוד זכתה בתואר גביע המדינה לנשים בעונה השנייה ברציפות והוסיפה תואר שלישי רצוף לארון לאחר שהביסה את הפועל פתח תקווה בתוצאה 95 – 68. הפרש השיא במשחק עמד על 34 נקודות, ואשדוד שלטה בעניינים מהשנייה הראשונה. אשלי שילדס נבחרה לMVP של הגמר.

מכבי אשדוד 95 – הפועל פתח תקווה 68
זה אמנם היה ערב משמח לאשדוד, שחגגה זכייה שנייה בגביע, אך ספק אם גם אצלן בלב לא התנגבה איזושהי מחשבה שגמר גביע המדינה לא אמור להיראות ככה. זו הפעם הראשונה ב27 שנים האחרונות שגמר הגביע מסתיים בהפרש גדול מ20.

המשחק הזה הרגיש גמור עוד לפני שהוא התחיל, ועל הפרקט הנבואה התממשה. אשדוד קבוצה מצוינת בזה אין ספק, הן רעבות, הן אגרסיביות, הן שומרות מדהים, אפשר וצריך ללמוד מהן הרבה. אבל עם כל הקרדיט לאשדוד, יש תחושה שהמשחק הזה הכתים את הענף כולו, ענף שתמיד התגאה במשחקים מותחים ומעניינים כשכל תוצאה היא בגדר אפשרית. אין כאן כוונה לבוא בטענות לפתח תקווה, זה באמת היה גדול עליה וכנראה שגם על רוב קבוצות הליגה. זו בדיוק הנקודה.

אומרים שלהגן על תואר קשה יותר מלזכות בו אבל אין ספק שבשנה שעברה אחרי הניצחון 63 – 50 על רמה"ש ראינו התרגשות הרבה יותר גדולה, זה היה תואר היסטורי מבחינת אשדוד. קפטנית מכבי אשדוד, מירב דורי, שזכתה בגביע השלישי בקריירה שלה והשני ברציפות, הניפה אותו הערב יחד עם נעמי קולודני ואשלי שילדס. עבור שילדס היה זה ערב אמוציונאלי במיוחד, שכן סבא שלה נפטר ביום שלישי. "זה מאד מיוחד בשבילי, עבודה קשה משתלמת" אמרה אשלי שילדס בסיום. "עבדנו קשה מאד כדי להגיע לנקודה הזו, כולנו נתנו את הכל וזה מדהים, אני פשוט שמחה. איבדתי את סבא שלי ועליתי לשחק בשבילו ונתתי הכל. זה הצעד הראשון, אנחנו צריכות להמשיך, אנחנו לא עוצרות פה", הוסיפה שילדס.

"זה המטרה הראשונה שהצבנו ועמדנו בה, לשמור על הגביע. אני מאד שמח", אמר עדני דגן. "דווקא במשחקים כאלה אני נדהם מאיזה קבוצה יש לי כי גם שנעשה משחק גמור הן ממשיכות לקפוץ על הפרקט כאילו זה נקודה הפרש, זה לא משהו שאפשר להתייחס אליו בקלות דעת", המשיך דגן. "אנחנו משתדלים למקסם כל דבר בקשר ליחס שלנו לשחקניות וזה מה שגורם להן להיות כל כך מחויבות. הכל מתחיל בטלי קאריף, היו"רית שלנו, היא מדהימה, ואין כאלה דברים. היא המהות של המחויבות של השחקניות. גם המחויבות שלי היא אליה, רק שהיא לא תהיה מאוכזבת. ברגע שקיבלתי את ההודעה שסבא של אשלי נפטר, תוך 40 דקות הייתי אצלה בבית ואני לא גר באשדוד. אנחנו משפחה, הצענו לה לנסוע הביתה והיא העדיפה להישאר. מבחינתי היא MVP ולא רק על המגרש", סיפר דגן.



בצד השני פתח תקווה בסה"כ הייתה גאה בעצם זה שהיא הגיעה למעמד. "הייתה לנו עונה מדהימה. נהניתי מכל רגע", סיפרה אוריאן אמסלם. "אנחנו קבוצה צעירה וכל כך מחוברת שזה פשוט מעל הכל. ללא אגו, פשוט קבוצה. בגלל זה הגענו לאן שהגענו וזה הכי טוב שיכולנו לעשות", היא הוסיפה.

"הייתה לנו עונה מיוחדת, אנחנו רק שמונה שחקניות ועבור אוריאן אמסלם, מאיה איסרוב, הדר לוי, זו שנה ראשונה שהן משחקות דקות משמעותיות בליגת העל. היינו רחוקים 40 שניות מלסיים את העונה במקום הרביעי כשהפסדנו לראשל"צ, משם נפלנו למקום השמיני כי הליגה הייתה צמודה", סיכם גיל סלע את העונה של קבוצתו. "אשדוד זה סיפור אחר, ניסינו לתת כמה מפתחות לנסות לעצור אותן. אחד מהדברים זה ההבדל בריבאונד, וכמובן ההגנה. יש מעט מאד קבוצות ששומרות ככה. נועה גנור, שירן צעירי, לוחצות את הכדור, דנסון לוחצת שם אחרי סל ושילדס היא השומרת הכי טובה בליגה. היה מאד קשה, עשינו כל מה שיכולנו", הוא סיכם.

אשדוד הבהירה מהר מאד את כוונותיה הערב, ופתחה את המשחק בריצת 7 – 0 תוך שתי דקות ורבע. פסק זמן של פ"ת הוציא אותה מעט מההלם, אבל אדמס עם שתי שלשות רצופות קבעה 13 – 4. אשדוד נסחפה קצת עם השלשות מול האזורית אחרי ההצלחה הרגעית של אדמס וגם איבדה ארבעה כדורים ברציפות במהלך דקות לא טובות, ופ"ת הצליחה להתקרב ל9 – 16 עם שלוש דקות לסיום הרבע. אשדוד סיימה את הרבע בריצת 11 – 2, שכללה שני מהלכים של סל ועבירה במתפרצת כשפ"ת לא יורדת להגנה. יוסטון קלעה 9 מהנקודות האלה כולל סל על הבאזר שקבע 27 – 11.

ההפרש הגיע לעשרים תוך כמה שניות ברבע השני, ולא השתנה הרבה במהלך עשר הדקות. אשדוד המשיכה להיות הקבוצה האגרסיבית יותר ונלחמה על כל כדור, וירדה להפסקה ביתרון 44 – 26 כשפ"ת קולעת את חמש הנקודות האחרונות ברבע.

הגארבג' טיים נמשך ברבע השלישי, והפוקס עבר למרוץ לפרס הMVP של הערב. הקרב נראה צמוד במיוחד בין שילדס, יוסטון ואדמס, אם כי שילדס התחילה להיראות כפייבוריטית וסיימה את הרבע עם 20 נקודות. מירב דורי ברבע מצוין הגיעה גם היא כבר ל13 נקודות. הרבע סה"כ היה שקול ושתי דקות לסיומו התוצאה הייתה 69 – 48, לפני שאשדוד נעזרה בשלשות של דורי וצעירי כדי לסיים אותו בריצת 11 – 0 והובילה בהפרש שיא, 80 – 48.

אשדוד הגדילה את היתרון ל-34 נקודות בתחילת הרבע הרביעי, ואז לא קלעה במשך ארבע דקות עד ששילדס קטעה את הבצורת ועצרה ריצת 9 – 0 של הכחולות. השעון התקדם לו לאיטו לקראת הסיום המיוחל. נטלי גליוק הקפיצה את הקהל וקבעה 90 – 65, וההפרש המשיך לצמוח עד לסיום.

לאשדוד:
אשלי שילדס 22 נק'
שארדיי יוסטון 17 נק', 10 ריב'
מירב דורי ודניאל אדמס 15 נק' כ"א
שירן צעירי 9 נק'
בריטני דנסון 6 נק', 7 ריב'
נעמי קולודני 3 נק'
ג'ניפר פליישר (8 ריב') ונטלי גוליוק 2 נק' כ"א

לפ"ת:
פורשה פול 21 נק', 6 אס'
רבקה גארדנר 19 נק', 4 ריב'
ונסה גידן 11 נק', 11 ריב'
אוריאן אמסלם 7 נק'
מאיה איסרוב 6 נק'
טנישה וושינגטון ואלי הינטון 2 נק' כ"א



אשדוד ברגע הנפת הגביע (צילום: אלונה חליוא)






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();