לויצקי ורבי
צילום: אלונה חליוא



הערב: ישראל נגד פורטוגל
אורלי קלינגר ,26/06/2012

נבחרת ישראל תנסה לשכוח את התבוסה הקשה להונגריה ולחזור למסלול הניצחונות עם מה שאמור להיות משחק קל בפורטוגל (22:30 שעון ישראל, אין שידור) מול הנבחרת המקומית שהפסידה עד כה את כל משחקיה בממוצע של כמעט 40 הפרש.

ישראל חייבת כמובן לנצח את המשחק הזה בפורטוגל, אם זה לא היה ברור בתחילת הטורניר אז כעת לאחר ההפסד הביתי להונגריה אין בכך ספק. פורטוגל מעולם לא שיחקה בדרג א', ונכנסה למוקדמות רק לאחר ההחלטה של פיב"א לאחד את דרג א' ו-ב', ובינתיים הבכורה שלהן בליגה של הגדולות הסתיימה בשלוש תבוסות בתוצאה ממוצעת של 45 – 84. במשחק נוסף ביום רביעי בבית א, הונגריה תארח את אוקראינה במפגש מסקרן מאד (כאב לנו הראש, וגם דברים אחרים, כשניסינו להבין מה יותר טוב לישראל).

"אנחנו מנסים למחוק את המשחק האחרון בקטע הרגשי ולהתעסק יותר בקטע המקצועי, לנתח את השגיאות שעשינו לקראת המשחק בפורטוגל", אמר אלי רבי. שלושה משחקים לתוך הטורניר, ישראל מדייקת רק ב64.9% מקו העונשין (כמעט הכי גרועה מבין 25 הנבחרות במוקדמות) וב16.7% מעבר לקשת (רק הונגריה קולעת באחוז נמוך יותר). ישראל קולעת 60.0 נק' למשחק בממוצע, ו-66% מהן שייכות לשי דורון, לירון כהן וקטיה לויצקי. דורון, הסובלת מפציעה בכף הרגל, סיימה את המשחק האחרון עם 7 נקודות בלבד. בפעם האחרונה שהיא קלעה שבע נקודות, בספטמבר 2007, ישראל הפסידה להונגריה בבית ב22 הפרש. "בכל מה שקשור למשחק עצמו ההונגריות היו הרבה יותר טובות מאיתנו. נשתדל לתקן בגומלין מולם אבל כרגע הראש שלנו הוא כלפי פורטוגל. אנחנו משתדלים לעשות כל מה שאפשר כדי שהבנות יהיו רעננות, האימונים שלנו הם בקצב נמוך כרגע כדי להימנע מתשישות", הוא הוסיף.

פורטוגל היא נבחרת של ראן אנד גאן, ותמיד קיים הסיכוי שהן יתפסו יום משוגע או חלילה שישראל תתפוס יום כמו שראינו ממנה במוצ"ש. ישראל תצטרך לעלות מרוכזת ל40 דקות ולא לזלזל, וגם לא לחשוב קדימה למשחק הבא באוקראינה. הדרך לחזור לתמונת העלייה ליורובאסקט היא לקחת את זה משחק משחק, ולא להתחיל לחשב סיכויים עכשיו.

"המשחק מחר הוא הזדמנות מבחינתן להוציא ניצחון. בכל זאת מדובר בנבחרת שמייצגת מדינה וכל אחת רוצה לייצג אותה בכבוד", סיפרה עוזרת המאמן, דליה בושינסקי. "זה קשה לשחק מול קבוצה שאין לה מה להפסיד. אנחנו נבחרת שאין לה אף משחק קל, בטח שלא משחקי חוץ", היא המשיכה. "השחקניות שלהן יותר גדולות מאיתנו הן בגובה והן בגודל, והכדורסל שלהן מאוד שונה מהכדורסל שנתקלנו בו עד כה. זה לא כדורסל מסודר אליו אנחנו רגילים, הוא פחות צפוי וממוקד מבחינה התקפית והגנתית. המשחק מחר יהיה תלוי בנו, אם נעשה את הדברים נכון ננצח", היא סיכמה.

החדשות הטובות הן שהממוצעים הקבוצתיים של פורטוגל בטורניר עד כה נראים כמו הבוקסקור של ישראל מההפסד להונגריה. 28.9% מהשדה, 45.3 נקודות למשחק, רק 26 ריב' למשחק, 20.7 איבודים למשחק. הן כן קולעות טוב מבחוץ, 36.8% בממוצע, מקום שביעי בטורניר. אין לפורטוגליות נשק התקפי עקבי מוכח, וכדי להישאר במשחקים הן יצטרכו אחוזי קליעה טובים של כולן. כלומר, כדי לנצח אותן צריך לשמור ולייצר נקודות מההגנה, לא לקחת יום חופש בהגנה ולצפות לנצח בתחרות קליעות. פורטוגל לא מפסידה 60 – 100 אלא 40 - 80, וכנראה שזה לא מקרי אם זה קרה שלוש פעמים. גם במשחקי האימון, פורטוגל הפסידה פעמיים לשוודיה ופעמיים למונטנגרו בתוצאה ממוצעת של 47 – 64.

מבחינת הסגל הפורטוגלי, שאותו כאמור לא נוכל לראות מחר שכן אפילו שידור אינטרנט לא יהיה, הקלעית המובילה היא הגארדית קרלה פריטס (1.70, 32) שקולעת 9.3 נק' למשחק בעיקר תודות ל40% מהשלוש. ביורוקאפ השנה במדי מדירה המקומית היא רשמה 12.8 ו-5.2 ריב' למשחק. עוד שם שראוי לציין היא סופיה דה סילבה (1.90, 22), הסנטרית שמייצרת עד כה 8.3 נק' ו-4.7 ריב' למשחק. רצוי שהגבוהות הישראליות ישימו לב שעד כה היא עושה בממוצע 4 עבירות במשחק ולכן משחקת רק 26.3 דקות בערב, ורצוי לנסות להוציא ממנה עבירות מוקדם. יש לה אחוז מזעזע מהשתיים (23%) אבל היא מגיעה לקו כמעט 5 פעמים במשחק וקולעת ב92%, כלומר – אין שום סיבה לשלוח אותה לקו. גם דה סילבה משחקת ביורוקאפ, במדי קוימברה המקומית, ורושמת 7.7 נק' ו-6.2 ריב' למשחק.

לא נלאה אתכם יותר כי זה הרי לא משנה ואף לא יתרום להנאתכם מהמשחק. בשביל הפרוטוקול נציין שמאזנה של ישראל מול פורטוגל בכל הזמנים עומד על 3 ניצחונות מ4 מפגשים, כאשר במפגש האחרון במוקדמות אליפות אירופה 1999 ישראל ניצחה בחוץ ב7 הפרש. אין צל של ספק שישראל חייבת לחזור עם ניצחון, ובתקווה עם חיוך וקצת אנרגיות חיוביות מהמסע הזה לקצה המערבי של אירופה, ועם יכולת לקחת את זה משחק משחק.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();