לברון ובלליס, צמודות (צילום: שרון נסימיאן)


קו ת"א – גליל : כתף אל כתף
שי ברק ,11/05/2012

אליצור ת"א וגליל עליון התחילו את ה"קרב" ביניהן בעונה שעברה כשהיו צמודים עונה שלמה. הקרב הצמוד המשיך העונה ובסיומה שתיהן בליגת העל ולכל אחת מהן תואר. סיפורה של העונה בליגה הלאומית דרך 10 נקודות מפתח ביריבות הישירה בין הקבוצות.

למצטיינות העונה עפ"י בחירת מאמני הליגה - לחצו

10. סוף עונת 2011:
מהלך העונה שעברה הפגיש בין הקבוצות במספר נקודות משמעותיות, הראשונה, חצי גמר גביע האיגוד במהלכו הביסה גליל עליון בביתה את אליצור רק כדי להגיע לתל אביב ולהפסיד בהפרש קצת יותר גבוה ולהחמיץ את הגמר. המפגש השני היה במחזור הסיום בו גליל היתה רחוקה משחק אחד מלהכנס לפיינל פור על חשבונה של אליצור ת"א. בעונה שעברה היתה זו ת"א שנתנה את המילה הנכונה, גליל עליון נכנסו לקיץ של עשייה כדי להחזיר להן.


9. אלי הינטון חותמת בגליל העליון, רעידת אדמה
28/6 – גליל עליון זורקת פצצה כבר בתחילת עונת המלפפונים. החתמה של שחקנית מתאזרחת מהדאבליסטית של ליגת העל, הישר אל הצפון הרחוק ולליגה הלאומית. החתמה של שחקנית גבוהה (1.88) בעמדה החלשה בקבוצה איימה להפוך את גליל עליון לקבוצה שיש לה ליגה, גליל עליון בדרך הבטוחה לעלות לליגת העל.



אלי הינטון, חיזוק מליגת העל



8. אייל זילברמן רוכש את אליצור תל אביב, שחר של יום חדש
12/7 – כתף אל כתף כבר אמרנו? גליל עליון איימה להשאיר לאליצור תל אביב אבק. למועדון לקח שבועיים וחצי להגיב. שני אנשים בעלי חזון ואהבה מוחלטת לכדורסל הנשים, אייל זילברמן ומשה רוזנברג ממתגים מחדש את אליצור ת"א ובונים אגודה מחדש. זילברמן הביא את הכסף והצוות המקצועי המקיף, רוזנברג ניהל את ההקמה, החתים שחקניות וצוות מסייע ופתאום יש אלטרנטיבה לגליל עליון ופייבוריטית נוספת לעלייה.



אייל זילברמן, בעלי קבוצת אליצור ת"א



7. סיבוב ראשון, מפגש 1 בין הקבוצות – ידה של ת"א על העליונה
6/12 המפגש המסקרן בין שתי העונות שעד למחזור השמיני שייטו אל הצמרת באין מפריע הסתיים בניצחון גדול , 25 הפרש לטובת אליצור ת"א. חנה הללי (19 נק') וחן לביא (17 נק') לא השאירו סיכוי לחן צלציון (12 נק') וחברותיה ונראה היה שגליל עליון תהיה רק ליד אליצור תל אביב הגדולה שנראתה בלתי מנוצחת.


6. אליצור תל אביב מחליפה מאמן, רוזנברג עוזב למען הקבוצה, אורן מתחיל דרכו לתואר מאמן העונה
3/1/12 "בלתי מנוצחת" נמשך כחודש בלבד, ואז הגיעה הסערה במובילה מת"א. משחק דחוי שהחל בשעה 21:00 ברמלה, הסתיימה באחת ההתוצאות המפתיעות של העונה כשאליצור רמלה גברה על ת"א 82:71.
שבועיים מאוחר יותר (18/1) במשחק החוץ בירושלים כבר הופיעה ת"א עם מאמן חדש על הקווים. יוני אורן עוזר המאמן החליף את משה רוזנברג שסיפר: "החשש שההתנהלות בשבועות האחרונים תפגע בפרוייקט החשוב הזה, גרמה לי לשים את טובת המועדון לפני הכל ולכן החלטתי לעזוב". בתום ימים סוערים התפזרה העננות, יוני אורן קיבל את המפתחות עד לסוף העונה.


5. סוף הסיבוב הראשון – גליל עליון אלופת החורף
עוד שבועיים חלפו וגליל עליון זו שבדצמבר נראתה צל לאליצור ת"א במפגש ביניהן פשוט סבלה ממעידה חד פעמית והשלימה סיבוב במאזן 14-1. ת"א כסגניתה עם שני הפסדים בחודש ינואר רק במקום השני, גליל שוב חזק בתמונה, יכולת משכנעת תוצאות מרשימות וסגל מחובר בדרך למעלה. ת"א חזרה לנצח אך סימן השאלה סביב אותו משבר טרם הוסר.


4. מפגש שני בין הקבוצות – ת"א כבר 2:0 מבטיחה את ראשות הליגה
28/2 המפגש השני בין הקבוצות כבר היה שונה, גליל עליון הגיעה כמוליכת הליגה, ת"א רצו את המקום הראשון וידעו שרק ניצחון יבטיח להן אותו. המפגש השני היה זיכרון רחוק מפה ועד לסוף העונה ההכרעה מי עדיפה יוכרע בנקודות בודדות ומעט יותר ריכוז. אליצור ת"א שוב מנצחת אך הפעם קשה, רק 4 הפרש (69:65). שוב אלה חנה הללי (17 נק') וחן לביא (12 נק') שמובילות את ת"א, אך הפעם נופר לוי (15 נק') והינטון (14 נק') נותנות את הפייט עד לסיום. גליל עליון מסתכלת לאליצור ת"א בלבן של העיניים וכבר לא נבהלת, הצהרה לבאות.





3. גמר גביע האיגוד – ת"א מניפה גביע ב"הר וגיא"
16/4 - הקבוצות נפגשו לעוד שני מפגשים בשבוע אחד כשהעפילו לגמר גביע האיגוד. ת"א אירחה את המשחק הראשון וניצחה 53:44 אחרי שאיבדה יתרון של 20 נקודות הפרש. 5 ימים מאוחר יותר הגיע המבחן הראשון של הקבוצות. אחרי 3 מפגשים בת"א, אליצור יצאה לראשונה לאולם בו אף קבוצה לא הצליחה לנצח העונה ומעטות הקבוצות שהצליחו לנצח בו בכלל, ושם היתה צריכה לקחת את התואר הראשון של העונה. גליל הביאה 400 אוהדים והצליחה למחוק את ההפרש במהלך הרבע השני, אך אליצור תל אביב הדהימה את הקהל המקומי כשהעלתה וניצחה ב"הר וגיא" המבצר נפרץ והקבוצה מהמרכז חגגה בקיבוץ דפנה את התואר הראשון של העונה.





2. פציעותיהן של חנה הללי וענבל שנפר
04/12-05/12 שבועיים מאוחר יותר בזמן שגליל היתה עסוקה במאבק העיקש בירושלים שסיימה במקום השלישי העונה, כמו בשנה שעברה, אליצור תל אביב סגרו את הסדרה מול בני יהודה, אחת מהפתעות העונה המרעננות, ב-2 משחקים. הראשון היה קשה וצמוד, השני כבר חד צדדי. אך במהלך הסדרה איבדה ת"א את הללי בפציעה שמנעה ממנה לשחק בבית דני במשחק העליה והפחיתה את תפוקתה משמעותית עד לסיום העונה.
אחרי ששתי הקבוצות חגגו עליה לליגת העל הגיעה סדרת הגמר וכבר ברבע הראשון איבדה אליצור את ענבל שנפר בפציעה קשה ונשארה ללא "מאמנת על המגרש". עם חן לביא שנקעה את הקרסול הגיעה ת"א לישורת האחרונה כשבידה המטרות שהושגו אך לשונה בחוץ.





1. גליל עליון אלופה – גזירת רשתות ופרידה מהאולם הבייתי בליגה ובענף
7/5/2012 - המשחק האחרון של העונה עושה סוף יפה וראוי לסיפור גדול. גליל עליון שבחודש דצמבר הובסה ב-25 הפרש, בפברואר כבר נוצחה אך בקושי, הצליחה במאי לנצח את תל אביב באולמה שביפו ונסעה צפונה לחגוג אליפות היסטורית מול הקהל הבייתי. אליצור תל אביב פצועה וחבולה הגיעה למשחק כשהיא אנדרדוג אך הביאה את כל הנשמה ואקסטרה של 120% כדי שלא להרגיש שהשאירה ולו בדל יכולת לא ממומש. הקרב היה עיקש, צמוד, מלא מהפכים, אך בשניות הסיום חן צלציון הסמל של גליל עליון חטפה כדור סיימה מתפרצת וגליל עליון חגגה אליפות.
מה שהתחיל כקרב צמוד בחודש יולי הסתיים בדרך הכי צמודה שיכולה להיות 73:71 בחודש מאי.
2 אגודות ענקיות בעלות מסורת ושחקניות מלאות באופי מתחלקות בתארים וייפגשו שוב בליגת העל בעוד כחצי שנה.











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();