לאומית: גליל עליון אלופה!
שי ברק ,08/05/2012

אחרי שהשיגה את המטרה העיקרית, העפלה לליגת העל, השלימה הערב גליל עליון את המלאכה כשגברה בתום מותחן על אליצור ת"א, גזרה רשתות ב"הר וגיא" והניפה צלחת אליפות. סיקור מלא של המשחק, בפנים.
וביום שישי, לאומית סוגרת עונה עם כתבת הסיכום ומצטיינות העונה עפ"י בחירת המאמנים

הפועל גליל עליון 73 - אליצור תל אביב 71
(גליל עליון ניצחה 2-0 בסידרה)

אם הכל ילך לפי התוכניות והאם גליל עליון תממש את עלייתה לליגת העל שהובטחה עם הניצחון בחצי הגמר הרי שהערב אולם "הר וגיא" אירח את המשחק האחרון של שחקניות גליל עליון.
מאז הוקמה מחדש קבוצת הפועל גליל עליון השחקניות המקומיות המרכיבות אותה שיחקו בקיבוץ דפנה, קהל האוהדים הרב שפקד את אחד האולמות הבייתיים בענף נתן תחושה של בית, כל זה צפוי להסתיים בתחילת העונה הבאה.
אחרי שגליל עליון הצליחה להפתיע ולנצח בת"א ביום חמישי נקרתה לדרכן הזדמנות פז לחגוג אליפות באולם הבייתי מול הקהל הבייתי, והתפאורה היתה בהתאם.

אליצור ת"א שהתבשרו אתמול שאחת השחקניות החשובות לקבוצה, ענבל שנפר, סיימה את העונה בעקבות הפציעה הקשה מיום חמישי, עשו הכל על מנת להכשיר את חנה הללי הסוחבת פציעה. הללי לא הוכשרה אך שיחקה כ-25 דקות כשהיא נלחמת בכאבים, והמאמץ כמעט והשתלם, כאשר פחות מ-2 דקות לסיום עוד הוליכה אליצור, אך האוויר אזל מהסגל הקצר את הכחולות וגליל עליון במשחק שיא של הינטון החיזוק לו חיכו בקבוצה 3 שנים, הביא את הצלחת ללוחמות המקומיות שגזרו את הרשתות באולם בו גדלו.





גליל עליון נטלה את ההובלה כבר מהפתיחה משחקה של גליל התאפיין בדקות הפתיחה בהליכה פנימה אל הגבוהות ובתוך 2 דקות עלתה ליתרון מוקדם של 6:1. שלשה של לביא במעבר אחרי 3 דקות מהפתיחה,היתה סל השדה הראשון של הקבוצה וההפרש ירד עד 6:4.
אליצור ת"א נקלעו לבעיית עבירות מוקדמת ומאמן הקבוצה נאלץ לנווט עם הספסל הקצר שלו. שלשה של מייברג נוסף ל-8 קליעות עונשין רצופות של גליל והמקומיות ביתרון שיא מוקדם 19:10. שלשה של לביא מהפינה שניות לסוף הרבע השאירה את ת"א בתמונת המשחק, 19:13 בסיום רבע הראשון.

הרבע השני נפתח הגנה מצוינת של 2 הצדדים, הללי עלתה מהספסל לשחק כשהיא מדדה על הרגל שלה וגליל לא התקשו לסגור את שחקניות אליצור מכל מצב קליעה. כיאה לאולם בייתי השיפוט הלך עם הקהל ואליצור ת"א המשיכו להסתבך כאשר 2 שחקניות חמישייה בפתיחת הרבע השני היו עם 2 עבירות ולחובת 2 נוספות נשרקה עבירה שלישית מוקדמת.
כדי שלא לאבד את המשחק עוד לפני ההפסקה באליצור ת:א נתנו מלחמה גדולה נלחמו על כל כדור והשאירו דם על הפרקט (נטלי לוי נפצעה בראשה ודיממה), אבל גם אבלגון שנכנסה הוסיפה הרבה כוח ואתלטיות בהגנה של ת"א. הודות למלחמה ההגנתית האדירה אליצור עצרה את גליל ללא נקודות ב-5 הדקות הראשונות של הרבע ומנגד רבע ענק של חנה הללי עם 7 נקודות רצופות (מתוך 11 ברבע), ועוד עונשין של מעיין לוי נתנו יתרון ראשון לאליצור.
הינטון התעוררה והשתלטה על המשחק בתצוגה אדירה שלה ונקודות מכל טווח, תחילה השוותה מסל שדה בחצי מרחק, הללי ועטיה עוד שמרו על משחק קרוב ויתרון מינימלי, אך 3 שניות לסוף הרבע הינטון מחוץ לקשת קלעה שלשה ואת הנקודה השביעית הרצופה שלה כדי להוריד את גליל ביתרון נקודה להפסקה. 30:29.

פתיחת המחצית השניה כמו במשחק הקודם היתה שייכת לגליל עליון שפתחה עם לחץ חזק והגנה מצוינת. האדומות כפו על אליצור איבודי כדור ורצו 7-2 שוב מנקודות בצבע של שנפ ושועה ומשלשה שנייה של הינטון, 37:31. אליצור ת"א לא הרימו ידיים, נלחמו בצבע שלטו בכדורים החוזרים בהתקפה אך אלה לא תורגמו לנקודות. אחרי סל קשה של נטלי לוי הגיעה מתפרצת של הללי ונקודות של עטיה החזירו עד שוויון 5 דקות לסוף. גליל לא איבדו לרגע את המומנטום וברבע טוב של רז שועה, שוב היא במאני טיים, הוסיפה עוד 4 נקודות רצופות שהחזירו עד יתרון 45:39. שוב מלחמה של אליצור, עוד 4 נקודות של הללי ,ומעיין לוי המשחק הגיעה לשוויון נוסף, 45:45 לפני שהינטון מהקו וסל מהיר של מייברג בהתקפה שחתכה את כל המגרש ב-3 שניות, 49:45 בסוף הרבע השלישי.





בפתיחת הרבע האחרון המשחק נצמד בדרך למותחן בדקות ההכרעה. הללי וצלציון החליפו שלשות, בלליס בשלשה קריטית הורידה את ההפרש לנקודה, 54:53. 7 דקות לסוף, בלליס משווה 56:56, משחק חדש!
מתפרצת של הללי קבעה יתרון 58:56, לברון השוותה בסל השדה הראשון של במשחק, מעיין לוי מצד אחד והינטון מהצד השני משאירות את ההפרש על אפס. בגליל עליון המשיכו בלחץ האגרסיבי , החליפו שחקניות כדי לשמור על הרגליים ומנגד באליצור ת"א החמצן החל לאזול. 5 נקודות של מעיין לוי הצעירה שחדרה בכוח לסל והשלימה סל ועבירה ועוד סל שדה, העלו את אליצור ליתרון שיא 64:60. מיה מירון, הנמוכה במגרש הצליחה להסתנן בין כל ההגנה של האורחות ובסל ועבירה קריטיים קבעה מהפך 68:66, 2 וחצי דקות לסיום.

הקבוצות נתנו כל מה שיש להן, זינקו על כל כדור, 3 שריקות ביניים ב-3 דקות, ובלליס בסל ועבירה מחזירה את היתרון לאליצור. נטלי לוי בסל גדול עוד עשתה 71:70, אך אחרי שוויון שקבעה לברון מהקו, הגיעה המהלך של הווינרית הגדולה צלציון, חטיפה ומתפרצת שחתכה את כל המגרש כדי לקבוע 73:71. לאליצור נשארו 21 שניות, אך ההתקפה נתקעה, הזריקה לא יצאה והחגיגות היו של המקומיות. אליפות גדולה לגליל העליון!

צפו בסרטון סיכום המשחק, כולל תגובות (עורך: אבי הלר)



קלעו להפועל גליל עליון:
אלי הינטון 25
רז שועה 12
חן צלציון 9
נופר לוי 8
דרור מייברג 7
דר שנפ 6
מיה מירון וענבר לברון 3 כ"א
שיחקה ולא קלעה ירדן גוט.


קלעו לאליצור תל אביב:
חנה הללי 24
מעיין לוי 12
סיוון בלליס 11
חן לביא ושרית עטיה 8 כ"א
נטלי לוי 6
דפנה מלר 2
שיחקה ולא קלעה רונלי אבלגון.











כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();