לברון. מרחק משחק מאליפות


לאומית: הבייתיות עוברת לגליל
שי ברק ,04/05/2012

גליל עליון גברה על אליצור תל אביב במשחק הראשון בסדרת הגמר, העבירה לעצמה את יתרון הביתיות ויכולה לגזור רשתות כבר ביום שני ב"הר וגיא". מכת הפציעות בת"א נמשכת. המשחק הבא ביום שני 7/5 שעה 19:30

אליצור תל אביב 69 - הפועל גליל עליון 74
(גליל עליון מוליכה 1-0 בסדרת הטוב מ-3)

המשחק הראשון בסדרת הגמר היה גם המפגש ה- 5 העונה בין שתי הקבוצות כאשר עד כה יתרונה של אליצור ברור 4-0 , כולל ניצחון באולם הבייתי של הגליל בגמר גביע האיגוד.
הגליל, מעודדות מהשגת המטרה המרכזית, עליה לליגת העל, הגיעו משוחררות למפגש ונחושות להוכיח שיכולות לנצח את אליצור וגם באולמה הבייתי, בסיום 40 דקות המטרה הושגה.

אליצור תל אביב שהחלה את העונה בסגל עמוק נקלעה בחודש האחרון, המכריע של העונה, במכות פציעות. תחילה חן לביא , בסדרת חצי הגמר איבדה אליצור גם את חנה הללי והערב כבר במהלך הרבע הראשון נפצעה ענבל שנפר וסיימה את המשחק.
אליצור נאלצה להתמודד מול הסגל הרחב של הגליל והלחץ הבלתי פוסק על כל המגרש שהפעילו האורחות, עם 7 שחקניות בלבד.

המחצית הראשונה היתה צמודה ושקולה, שלשה מוקדמת של צלציון אחרי נקודות של שנפ וגליל ביתרון 5:0. אליצור חזרה אך האורחות שמרו על יתרון כאשר 5 דקות מהפתיחה, 4 נקודות רצופות של בלליס הפכו את התוצאה ונתנו יתרון ראשון לת"א (10:9). גוט החזירה זמנית את היתרון לגליל, הללי שנקראה לעלות מהספסל לאחר פציעתה של שנפר הוסיפה 4 רצופות, אבל צלציון ומייברג קבעו את תוצאת הרבע 17:16 לטובת האורחות.

המשחק שהתקיים בשעות אחר הצהריים לא התעלה לרמה גבוהה, הקבוצות הרבו לטעות ולהחטיא, ההגנות לא היו במיטבן אך המלחמה היתה עיקשת ובלתי מתפשרת, הקבוצות שיחקו אגרסיבי לא ויתרו על שום כדור כיאה לסדרת גמר.
שתי שלשות רצופות מהירות של בלליס בפתיחת הרבע השיב לת"א את היתרון, גליל ידעה לענות ומהלך כדורסל גדול של צלציון שחדרה והוציאה ללברון שעמדה חופשית בפינה ו"תפרה" שלשה שניה במשחק קבעו 26:24 לגליל, 6 דקות להפסקה. באליצור הזעיקו פסק זמן לעשות סדר בהגנה וחזרו נחושות בדרך לריצת 7-0 עם 4 נקודות של מנשה ונקודות של בלליס ומעיין לוי (31:26).
שלשה של צלציון וסל מכ"ח בהתקפה של הינטון עצרו את ת"א והפכו את התוצאה פעם נוספת (36:35), לפני ששלשה של לביא ונקודות של צלציון קבעו שוויון במחצית. 38:38.

הרבע השלישי היה כולו של גליל עליון, משוויון 40:40 אחרי פחות מדקה, בנות הגליל העליון עשו לאליצור ת"א את מה שזו עשתה ליריבותיה במשך עונה שלמה, הכריעה את ההתמודדות ברבע שלישי מצוין. האורחות רצו 14-2 תוך 4 וחצי דקות. 4 נקודות של שנפ, שלשה של לברון ואחריה שלשה גדולה של צלציון קבעו יתרון דו ספרתי לאדומות 52:42. מעיין לוי תפסה מנהיגות לקחה את השומרת שלה לסל ועצרה את הסחף ב-5 נקודות רצופות.
גליל עליון הפגינו מעט נאיביות ובמקום לתת את המכה האחרונה ולברוח ליריבה שנראתה מבולבלת, החלו לאבד ולטעות ושלשה גדולה של בלליס, 40 שניות לסוף הרבע הורידה את ההפרש עד 55:51, אך איבוד כדור של ת"א בהתקפה הבאה וסל של נופר לוי עם סיום הרבע , קבעו תוצאת 58:51 בסוף הרבע השלישי.

בפתיחת הרבע האחרון הצליחה אליצור, שוב להוריד את ההפרש עד 4 נקודות, 61:57, מנקודות של מנשה (7 נקודות ברבע) ומעיין לוי, אך הינטון שכמעט ולא שיחקה ברבע השלישי חזרה לפרקט ובשליטה בריבאונד ההתקפה הגדילה את ההפרש שוב עד 64:57.
הרבע האחרון היה אגרסיבי, הקבוצות נלחמו שתיהן עם כל מה שיש להן והמשחק נסוב סביב 5 נקודות יתרון לאורחות.
דקה וחצי לסיום בלליס קבעה 66:63, הפרש שנשמר גם אחרי קליעות עונשין של הינטון ובלליס (67:64),
התקפה קריטית של גליל עליון הסתיימה בריבאונד התקפה חשוב של צלציון שהפך לשלשה אותה קלעה לברון שהכריעה את המשחק.
מעיין לוי עם סל סופר-קשה עוד צימק זמנית עד 71:67, גליל עוד איבדו כדור אך מנגד ת"א החטיאה את השלשה ומהקו גליל שמרו על הפער ועל הניצחון.
ההכרעה עוברת ל"הר וגיא" עם הזדמנות לגזור רשתות מול הקהל הבייתי שראוי לחגוג איתן.



קלעו לאליצור תל אביב:
סיון בלליס 23
שרית עטיה 12
חנה הללי ומעיין לוי 10 כ"א
חן לביא ונטלי לוי 5 כ"א
דפנה מלר 2
שיחקה ולא קלעה רונלי אבלגון

קלעו להפועל גליל עליון:
חן צלציון 22
ענבר לברון 16
אלי הינטון ודר שנפ 8 כ"א
רז שועה 7
ירדן גוט ונופר לוי 5 כ"א
מיה מירון 2
דרור מייברג 1







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();